Het werkt! ...redelijk ;-)

prokiter

Berichten: 829
Antwoord #25 Mei 01, 2006, 00:58:58
edit2Rapporteer  
Heyy,

Trouwens bij de foto's aan het begin van dit topic is het natuurlijk wel het nadeel dat je de hele rocker tafel bouten los hebt en dan het board er op moet leggen en dan nog eens alle bouten aan moet gaan draaien.......kost wel tijd ThumpDown.......ik was eigenlijk van plan om allemaal nieuwe draadeinden in de plaat te maken en daar een mdf ring over heen te laten vallen........dacht dat dit wel een aardig strak plannetje was..... Huh

Greetings...The Pro Kiter...Arwin Lubbers
WIMPIII

Berichten: 766
Antwoord #26 Mei 01, 2006, 02:10:51
edit2Rapporteer  
wat een gedoe allemaal joh!, wat is er nou mis met een stukje vacuumfolie en tape?
vind het ook een hoop gedoe. Maar zelfs tape vind ik al gedoe. Doe het tegenwoordig met acrylaatkit rondom je board op je mal. Plasticcie erop en slurp, vacuum. Voordeel is dat je de mal na vacumeren even een half uurtje buiten zet en dan met een plamuurmesje het er in 1 beweging af haalt. Gaat echt heel makkelijk.
LeonB

Berichten: 2087
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #27 Mei 01, 2006, 02:12:47
edit2Rapporteer  
erhm...wat bedoel je met een rubber pees?

Tsja....hoe moet ik dat uitleggen... Gewoon een rand van rubber die in de opengewerkte PVC buis past.
Daartussen zit het vacuummembraan (grinnik_kitesmiley)
prokiter

Berichten: 829
Antwoord #28 Mei 01, 2006, 02:40:06
edit2Rapporteer  
Heyy,

Op het werk hebben we wel eens een rand langs een balie moeten maken.

Deze waren van hard buigzaam kunstof.....(als ware een half rondje) en die moet je dan op een aluminium strip duwen en dan zit het vast.

Maar ik weet niet of het nog sluit als je het rubber membraam er tussen doet. Huh

En het alu profiel waar je hem op duwt is denk ik niet rond te buigen ThumpDown

Ik ga er weer eens verder over denken...zal morgen eens op het werk kijken voor een stukje van deze randen en een stuk alu strip...

Greetings...The Pro Kiter...Arwin Lubbers
prokiter

Berichten: 829
Antwoord #29 Mei 01, 2006, 02:44:14
edit2Rapporteer  
Heyy,

Mischien weer een vaag iedee...maja valt over te denken...

Een  h profiel pakken.....deze in de bijde zijden vol kitten tot bijna helemaal vol.(onderaan klein spleetje overhouden)

Dan een pvc buis met een kleine groef er in......en deze met rubber enal over de alu strip heen duwen in de onderaan overgebleven ruimte in de h strip..........hoop dat jullie het snappen.... ThumpsUp

Greetings...The Pro Kiter...Arwin Lubbers
Pbter

Geen avatar

Berichten: 1580
Antwoord #30 Mei 01, 2006, 02:55:03
edit2Rapporteer  
ik heb een geniaal idee!

vacuumfolie pakken, dit leg je op je mal, vervolgens plak je de randen even af met tessa 4100 (of 4140 zal het ff nakijken) en klaar! Joepie
flyingkite

Berichten: 501
Antwoord #31 Mei 01, 2006, 02:59:51
edit2Rapporteer  
Ik dacht eens kijken hoe de profis het afsluiten: http://www.habru.nl/externe_links/habru_vac_folder.pdf Opzich vrij simpel het membraam in een frame zetten en  dit frame dan met span sluitingen dicht trekken.

Want wat Peter al zegt het moet wel simpel blijven  ThumpsUp
LeonB

Berichten: 2087
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #32 Mei 01, 2006, 03:04:18
edit2Rapporteer  
Kijk, kijk....daar komen de ideeen  (grinnik_kitesmiley).

Maarreh... Peter, barst maar los!
adrenalin

Berichten: 897
Antwoord #33 Mei 01, 2006, 03:12:45
edit2Rapporteer  
Ik snap geen zak van wat je bedoelt Peter. Misschien kun je beter een andere hobby zoeken   (grinnik_kitesmiley)

prokiter

Berichten: 829
Antwoord #34 Mei 01, 2006, 03:45:06
edit2Rapporteer  
Heyy, Joepie

Maar dan de vraag als je een frame maakt waar het rubber in zit..........hoeveel speling moet je het rubber geven dat het nog wel goed aangezogen kan worden?????.....of geen speling (aanspannen)....en dat hij hem dan wel goed afzuigt???? Huh

Greerings...The Pro Kiter...Arwin Lubbers
flyingkite

Berichten: 501
Antwoord #35 Mei 01, 2006, 04:06:41
edit2Rapporteer  
Heyy, Joepie

Maar dan de vraag als je een frame maakt waar het rubber in zit..........hoeveel speling moet je het rubber geven dat het nog wel goed aangezogen kan worden?????.....of geen speling (aanspannen)....en dat hij hem dan wel goed afzuigt???? Huh

Greerings...The Pro Kiter...Arwin Lubbers
  geloof me als je de 80% vacuum minimaal haalt dan zorgt de atmosfeer voor de rest  (grinnik_kitesmiley)
Pbter

Geen avatar

Berichten: 1580
Antwoord #36 Mei 01, 2006, 05:01:04
edit2Rapporteer  
ik snap niet dat jullie zoveel tijd steken in iets wat al zo idioot simpel is!
vandaar mijn irritante reacties, ghehehehe
flyingkite

Berichten: 501
Antwoord #37 Mei 01, 2006, 05:23:27
edit2Rapporteer  
ik snap niet dat jullie zoveel tijd steken in iets wat al zo idioot simpel is!
vandaar mijn irritante reacties, ghehehehe

Ach een beetje scepsis kan geen kwaad toch dat zorgt voor een hoog k.i.s.s  (kiss_kitesmiley) gehalte he  schater Het heeft alleen maar zin als het een functioneel herbruikbaar systeem word wat Qua prestaties beter werkt als folie en tape  (grinnik_kitesmiley) En ik weet niet hoe het met jou vacuum systeem zit, maar ik werk met een vacuum schakelaar dus wil ik uberhaupt voor zorgen dat ik 850mbar druk verschil haal en de pomp afslaat en niet meteen weer aanslaat, zal ik de boel dus echt extreem dicht moeten maken!! En zeg nou zelf: boardje op de tafel membraam in frame erover klemmen dicht klikken en zuiguh maar, das niet verkeerd toch  (grinnik_kitesmiley)
Fré

Berichten: 393
Antwoord #38 Mei 01, 2006, 05:49:00
edit2Rapporteer  
truuc zou eigenlijk dus even goed kunnen zijn, omgekeerde mal maken, dan rubbertje in kader en kader erover... juist gelijk in de pdf, maar dan dus een omgekeerde mal...
probleem blijft dan dat je dek dus naar beneden ligt en dan niveau-verschillen in je dek niet goed worden gladgezogen....
als je je board met dek naar boven zou leggen, creëer je zowiezo in't midden een zone waar minder kracht op wordt uitgeoefend....

Voor de rest is die tafel wel een prachtidee in combinatie met een mal die er gewoon volledig in kan...
Evt een vaste, niet verstelbare mal...  betekend natuurlijk ook weeral 1 mal per board met een verschillend rockerverloop...

En zuig-punt kan dan onder in de mal met gaatjes langs de ongebruikte kanten...
LeonB

Berichten: 2087
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #39 Mei 01, 2006, 19:12:57
edit2Rapporteer  
Hey Flyingkite,

Zo is het!!!  (hangloose_kitesmiley)

Nogmaals, er is niets mis met folie en tape!  ThumpsUp Dat heeft zijn nut zo langzamerhand al bewezen.
Het gaat i.d.d. gewoon om de gein om zo een profie mogelijke vacuumtafel te maken.
Wat is er nu leuker om over technische "dingetjes" na te denken met als uitgangspunt: goedkoop, en simpel?(hangloose_kitesmiley)

freubelse!
Pbter

Geen avatar

Berichten: 1580
Antwoord #40 Mei 01, 2006, 23:37:46
edit2Rapporteer  
goedkoop? en wat kost zo'n matje dan wel niet!
als je uitgangspunt goedkoop en simpel aanhoudt, komt je wat mij betreft nog altijd uit op....... Joepie
LeonB

Berichten: 2087
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #41 Mei 01, 2006, 23:58:18
edit2Rapporteer  
Peter, wat jij wilt.... ThumpsUp
prokiter

Berichten: 829
Antwoord #42 Mei 02, 2006, 01:18:45
edit2Rapporteer  
Heyy mensuu, Joepie

Heb een geniaal iedee bedacht.....het lijkt wel op alles wat al gezegt is........ik post straks nog effe een paar foto's van mijn iedee.

Denk dat het wel goed gaat werken....is goedkoop en makelijk te maken.

Jullie zien het straks ....    ThumpsUp

Greetings...The Pro Kiter...Arwin Lubbers... (hangloose_kitesmiley)
Pbter

Geen avatar

Berichten: 1580
Antwoord #43 Mei 02, 2006, 01:53:08
edit2Rapporteer  
whahaha!
ik hou al op!
prokiter

Berichten: 829
Antwoord #44 Mei 02, 2006, 02:48:59
edit2Rapporteer  
Heyy,

Hier mijn iedeetje.

Een Electronica buis.....19mm......1 hele buis......de andere nog net niet voor de helft doorgezaagt....
Dan past de ene buis in de andere......en dan kan je het rubber er tussen klemmen.

Ik heb de buis onderste buis vast gezet met schroefjes verzonken (heeft de buis geen last van)
En aan de zijkant heb ik hem afgekit....zodat het niet onder de buis door kan gaan lekken.

Als je de buis goed doorzaagt dan klemt hij precies goed....en ik zou  zweren dat dit niet gaat lekken.

Ik verzon dit vanmiddag met een collega van mij.
En waarempel is het simpel maar volgens mij wel effectief. ThumpsUp

En dan kan je gewoon een volle lengte buis halen......de hoeken met een buizen buiger in de buis maken en zo een rand maken......even met de dremel of wat dan ook de gleuf in de onderste buis maken.

En eigenlijk kan je zo denk ik wel alles goed lucht dicht krijgen. (hangloose_kitesmiley)

Hier wat pics.

Ik had trouwens ook gisteren nog een testje gedaan met een stukje schuim......met epocty er op dan keperweefsel, dan een stuk normaal geprint papier, toen nog een stukje keperweefsel en dat heb ik afgedekt met speciale folie (wat niet hecht aan epocty).

Ik hoor wel wat jullie er van vinden.....
 ListenToMe

Greetings...The Pro Kiter...Arwin Lubbers
LeonB

Berichten: 2087
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #45 Mei 02, 2006, 02:57:30
edit2Rapporteer  
Hey Arwin,

Kijk dat is nou een slim idee!!  TOP!! ThumpsUp Dat kan nog wel eens gaan werken!
Het doet mij denken aan het "vacuum-zak-afsluit"- idee die je kan kopen bij de Blokker.
Alleen die kitrand moet ff steviger denk ik... In het heetst van de "lamineer"-strijd, trek je dat er zo vanaf.

Bytheway... Ik dacht dat jou bed een vacuumtafel was... (gnehehehe  schater)
prokiter

Berichten: 829
Antwoord #46 Mei 02, 2006, 03:11:36
edit2Rapporteer  
Hehehehehe....

jah zou je bijna denken...maja me vriendin vind dat niet zo fijn met die bouten aan de boven kant .... schater

Dus jah dan maar een bed he.  InLove

Trouwens de kit rand is alleenmaar om lucht te voorkomen.
De buis zit vast met schroefjes....en ik dacht eerst ook dat je het zo los trekt....maar echt niet.......ik heb dit kleine stukje vast zitten met 2 3x12mm schroefjes (super klein dus) maar zit echt super stevig vast.

Alleen raak ik wel de gele buis af...want deze is sneller stuk....dus dan zou je hem wel stuk kunnen trekken..... (cry_kitesmiley)

Greetings...The Pro Kiter...Arwin Lubbers
Psychotic

Berichten: 1723
Antwoord #47 Mei 02, 2006, 03:13:03
edit2Rapporteer  
Goed idee! Inderdaad is die grijze (horsteliet dacht ik dat ze heten) pijp een stuk steviger dan de gele variant...
prokiter

Berichten: 829
Antwoord #48 Mei 02, 2006, 03:55:33
edit2Rapporteer  
Heyy,

Ja wel een goed iedee he.....ga morgen er eens mee beginnen ThumpsUp

Ik ben nu even aan het testen geweest met mijn vacuum systeem. (zonder schakeling, alleen de pomp)

En heb de volgende gegevens kunnen noteren,    (cry_kitesmiley)

Na 7,30min zit ik op 880 mbar en dat is volgens mij ook het maximale wat hij kan halen.

Dan als ik de pomp uit zet: Na 5 min zit hij op de 700 mbar
                                   
                                     Na 11 min zit hij op de 500 mbar
     
                                     Na 19 min zit hij op de 300 mbar

Een lek denk ik dus......maja...... (cry_kitesmiley).....waaaaaar.......kan iemand mij even wat tips geven mischien.

Thanks.    Joepie

Greetings....The Pro Kiter...Arwin Lubbers
adrenalin

Berichten: 897
Antwoord #49 Mei 02, 2006, 03:57:31
edit2Rapporteer  
Goeie sh*t Arwin !!!!!!  (grinnik_kitesmiley)

Dat werkt volgens mij best wel!

Misschien dat de pomp zelf lucht laat ontsnappen?

Ow trouwens Peter (ik weet niet of je dit topic nog volgt trouwens) matje rubber kostte me 38 Euro. 4 vierk. meter.

Nog een aantal foto's van de nieuwe situatie onder Vacuuum.

Het ding zuigt nu als een olifant Joepie.

Het zal wel gebruikelijk zijn bij vacuuumtrekken, maar ik was er nogal van onder de indruk dat de naden van het tapijt zichtbaar zijn.  Joepie


« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.