Het werkt! ...redelijk ;-)

prokiter

Berichten: 829
Antwoord #75 Mei 04, 2006, 05:33:05
edit2Rapporteer  
Heyy,

Thanks......Zal dee info mijn broer even melden.....hij weet met deze raad zich raad.....bedankt.... InLove......me broer heeft het dus ook geprobeerd met het draaien er aan......maar wat hij ook deed....hij wou niet uitschekelen (ook na lang wachten niet).

Greetings...The Pro Kiter...Arwin Lubbers
prokiter

Berichten: 829
Antwoord #76 Mei 04, 2006, 05:38:36
edit2Rapporteer  
Heyy,

Ik ga dus dat systeem wat ik bedacht had uittesten......maar ik zit te twijfelen of ik de opengewerkte buis die op de tafel komt.....buiten de bouten(waar de trespa plaat mee vast zit op de dwars balken) laten lopen....of binnen de bouten laten lopen....want ik twijfel of er dan mischien lucht verlies kan optreden door dat het tussen de bouten zou kunnen gaan lekker... Huh....of moet ik er dan rubbers onder gaan maken?????

Of gewoon dus binnen laten lopen...(word dan op mijn tafel wel krap..)

Greetings...The Pro Kiter...Arwin Lubbers
Psychotic

Berichten: 1723
Antwoord #77 Mei 05, 2006, 00:46:03
edit2Rapporteer  
Zo, ik heb einedelijk even tijd gevonden om met mijn vijverrubber (n springback uit mijn board) te spelen, zie hier het resultaat. Je legt je board in de mal, rubber er overheen, board op de mal duwen loslaten. Geen pomp, tape of niets. Een enkele strook duck langs de zijkant gaat dus een zeer perfecte seal opleveren. Geen geklooi met buizen of tapijttape wat moeilijk te verwijderen is. De duck trek je zo van tafel en rubber af omdat dat een rug heeft.

Ohja, dat projectje blijft nog even een raadsel, binnen 2 weken is ie wel af  ThumpsUp
Psychotic

Berichten: 1723
Antwoord #78 Mei 05, 2006, 00:46:33
edit2Rapporteer  
foto 2
Psychotic

Berichten: 1723
Antwoord #79 Mei 05, 2006, 00:47:14
edit2Rapporteer  
foto 3 (dus enkel het board naar beneden op de mal geduwd en weer losgelaten)
Psychotic

Berichten: 1723
Antwoord #80 Mei 05, 2006, 00:48:02
edit2Rapporteer  
foto 4, 1 minuut na het naar beneden duwen genomen  ThumpsUp
Psychotic

Berichten: 1723
Antwoord #81 Mei 05, 2006, 00:57:21
edit2Rapporteer  
Ohja, het beste is, zo'n mat is prima herbruikbaar. Ik ga zeker voor deze oplossing! ThumpsUp Heb de bovenzijde aan de randen ff ontvet zodat de duck beter hecht...
Fré

Berichten: 393
Antwoord #82 Mei 05, 2006, 17:26:26
edit2Rapporteer  
Hola, JT,

Heb je je folie nu eigenlijk geplakt of niet?
Ik zie nergens sporen van enige tape of plakmiddel?
Psychotic

Berichten: 1723
Antwoord #83 Mei 05, 2006, 22:51:10
edit2Rapporteer  
Hola, JT,

Heb je je folie nu eigenlijk geplakt of niet?
Ik zie nergens sporen van enige tape of plakmiddel?

goed lezen fer, geen pomp, geen tape, niets

vijverrubber over me boardje heen, naar beneden duwen de rockermal in, loslaten (springback in mijn board) en een goede seal. Ik heb nu tijdens het echte lamineren een strook duck op de randen geplakt en elk rimpeltje van het PE folie wat ik gebruikt heb om mijn board niet aan de mal te laten groeien is te zien.  De pomp slaat met een 50L gastank 1x per half uur 30 seconden aan. lijkt me geen slechte seal ThumpsUp
Fré

Berichten: 393
Antwoord #84 Mei 06, 2006, 03:51:15
edit2Rapporteer  
Bloody nice!!!
En wat materiaal is uw plaatje dan?
Psychotic

Berichten: 1723
Antwoord #85 Mei 06, 2006, 06:45:46
edit2Rapporteer  
Bloody nice!!!
En wat materiaal is uw plaatje dan?


trespa meteon, 8mm in kobaltblauw
prokiter

Berichten: 829
Antwoord #86 Mei 10, 2006, 05:15:52
edit2Rapporteer  
Heyy,

Ik heb net even met silecone kit lekken gedicht......merkte dat ik 2 aardig forse had op grove schroefdraad......maar is het nodig om als ik de pomp laat draaien en de kit er op smeer....dat ik dan na het insmeren de druk er af haal????

Of kan ik het ook zo laten uitharden???? Huh

Greetings...The Pro Kiter....Arwin Lubbers
flyingkite

Berichten: 501
Antwoord #87 Mei 10, 2006, 05:54:53
edit2Rapporteer  
Na constateren dat alle lekken dicht zijn laat je de lucht terug in je reservoir en de siliconen drogen, anders is er kans dat ie alsnog lek is omdat de siliconen te ver naarbinnen getrokken worden Wink
prokiter

Berichten: 829
Antwoord #88 Mei 14, 2006, 01:09:56
edit2Rapporteer  
Heyy Mensuu     Joepie

Het is gelukt...... ThumpsUp

En hier een paar foto's van de tafel...... ik heb hem daar straks getest...

Heb er een onbewerkt stuk schuim onder gelegt.

En heb op de ventielen tijdelijk een stukje vloerbedeking gedaan om hem goed door te laten zuigen.

Haalde met gemak 950 mbar.......  YeSS    dus dat is wel lekker...

Hij liep wel weer een beetje terug....binnen 13min zat hij weer op 700 mbar......

Maar er komt nog een terugslag kopeling tussen de pomp en het vat......en ik moet nog even de snelkoppeling die ik op de tafel aan kan sluiten vervangen voor een nieuwe want deze is niet helemaal goed meer....en dan denk ik wel dat het perfeckt gaat. (hangloose_kitesmiley)

Het is trouwens snel op te spannen.....(je moet wel een beetje spieren in je handen en armen hebben)
Maar mij lukte het om het binnen 3 min aan te kunnen gaan zuigen.....het is gewoon puur een kwestie van rubber er op leggen en dan de buizen er in duwen.

Zat trouwens nog wel te denken aan een paar simpele klemmen die de buis in het midden van de tafel vast houden......want ik heb hem nu uitgetest met de tafel recht..( wel concaaf in gesteld)
En ik heb z'n vermoeden dat als ik hem op de juiste rocker instel dan er dan heel veel spanning in het midden op de buizen komt, en dat de buizen in het midden een beetje omhoog kunnen komen.
Maar dat is effe testen ......maar niks geen probleem..

Dus naar mijn iedee wel een geslaagd iede. (hangloose_kitesmiley)

Nu alleen nog even mijn schakeling goed laten werken. ThumpDown

Greetings...The Pro Kiter...Arwin Lubbers
Psychotic

Berichten: 1723
Antwoord #89 Mei 14, 2006, 05:47:39
edit2Rapporteer  
je breather moet veel groter, nu trekt je slang wel 950 mbar maar je werkstuk nog lang niet!
Pbter

Geen avatar

Berichten: 1580
Antwoord #90 Mei 14, 2006, 07:24:53
edit2Rapporteer  
ben benieuwd.. wie is er sneller?peter met 'n tape en vacuumfolie of arwin en de rest met vijverrubber en ingewikkelde slangen/buizen veel spierkracht blahblahblah.

gebruik gewoon tape!!!!! gezeur allemaal, steek je energie toch in de flx van je deckie, veeeeel belangrijker.
btw, als je pbt of isocap van oz gaat gebruiken is het wel zo handig om te zien wat er met het board gebeurd, dus ga maar zoeken naar transparante vijverfolie. moewhahahaha!
Psychotic

Berichten: 1723
Antwoord #91 Mei 14, 2006, 15:49:55
edit2Rapporteer  
ben benieuwd.. wie is er sneller?peter met 'n tape en vacuumfolie of arwin en de rest met vijverrubber en ingewikkelde slangen/buizen veel spierkracht blahblahblah.

gebruik gewoon tape!!!!! gezeur allemaal, steek je energie toch in de flx van je deckie, veeeeel belangrijker.

En wie is er sneller peet, ik of jij? ff stukkie rubber + breather over je board, duck eroverheen, zuigen maar. 100% seal elke keer. En wie heeft het beste vacuum? een echt goede seal is moeilijk te krijgen met vacuumfolie in mijn ogen, en daarnaast, plooien! ik heb geen plooien gezien bij mijn persing, zie jij ze?
Pbter

Geen avatar

Berichten: 1580
Antwoord #92 Mei 14, 2006, 16:36:50
edit2Rapporteer  
mijn 4 jaar oude pomp werkt nog steeds! continue draaien geen probleem en het kost me geen kapitalen aan dure duck.

ja ik blijf zeiken hoor Joepie
Psychotic

Berichten: 1723
Antwoord #93 Mei 14, 2006, 16:44:34
edit2Rapporteer  
mijn 4 jaar oude pomp werkt nog steeds! continue draaien geen probleem en het kost me geen kapitalen aan dure duck.

ja ik blijf zeiken hoor Joepie

dure duck? rol kost je een keer 5 euro, doe je zo 8 boards mee ThumpsUp
adrenalin

Berichten: 897
Antwoord #94 Mei 15, 2006, 18:49:57
edit2Rapporteer  
ja ik blijf zeiken hoor Joepie

Op gegeven moment is dit principe "uit-ge-engineered"   :Smiley en werkt het sneller en makkelijker, en heb je minder verbruiksmateriaal nodig.

En dan zullen wij "rubber-zuigers" als laatste lachen  schater
Elevation

Berichten: 1363
Antwoord #95 Mei 15, 2006, 19:40:11
edit2Rapporteer  
tja, je kan uren besteden aan ingewikkeld constructies kwa tafel, wat dat betreft doe ik liever net als peter, gewoon boards bouwen ipv tafels, en gewoon met duck / vacuum tape gewoon je pe folie vastplakken. Is nog doorzichtig ook dus kan je boardje nog een beetje naar buiten kijken als ie ligt te drogen  Joepie
La Flauwurhman

Berichten: 866
Antwoord #96 Mei 15, 2006, 19:55:14
edit2Rapporteer  

Citaat
En wie heeft het beste vacuum? een echt goede seal is moeilijk te krijgen met vacuumfolie in mijn ogen, en daarnaast, plooien! ik heb geen plooien gezien bij mijn persing, zie jij ze?
Citaat


Mmmm 0.95 vacuum is makkelijk te halen met een stukkie folie en tape. En plooien?????

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat rubber zich gaat gedragen als het een paar keer in aanraking is geweest met epoxy.
Pbter

Geen avatar

Berichten: 1580
Antwoord #97 Mei 15, 2006, 23:22:05
edit2Rapporteer  
mitoe! daarnaast is het wel zo handig om te zien wat er onder je folie gebeurd.
helemaal als je met pbt of isocap gaat werken...
maar goed! eindeloze discussie!!
Elevation

Berichten: 1363
Antwoord #98 Mei 16, 2006, 00:55:57
edit2Rapporteer  
zie hier wel een tweestrijd ontstaan, zit gelukkig niet bij "the rubberboys".  schater

je gaat toch geen rubber twee keer gebruiken !!
Pbter

Geen avatar

Berichten: 1580
Antwoord #99 Mei 16, 2006, 00:57:28
edit2Rapporteer  
whahaaaahahaaa! helemaal mee eens bart!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.