Best lijkt list en bedrog te worden..

Taco.

Berichten: 629
Antwoord #50 Mei 03, 2006, 04:10:47
edit2Rapporteer  
Beste hanteert een uitstekende marketingstrategie en daar is niks mis mee. Hun marketingstrategie is zo goed, dat zelfs als iemand iets negatiefs zegt, het uiteindelijk in het voordeel van Best uitpakt. Zie deze thread: als je dus echt een ander beeld van Best wil laten zien dan moet je komen met een goede onderbouwing en hopen op bijval van gedupeerden. Ben wel benieuwd!

Ow ja er is ook nog zo iets als cognitieve dissonantie: Als je een (dure) nieuwe kite hebt gekocht dan MOET die wel geweldig zijn, anders had je niet zoveel geld ervoor neergeteld. Desnoods praat je het je zelf aan. Ik denk dat dat veel voorkomt bij de reviews die gepost worden. Hoor dezelfde jubelverhalen bij andere merken (denk aan al die posts over raafjes, Xbows, etc.....) En elk jaar is het weer zoveel beter.

Ik merk dat mensen met goedkope tweedehands kites veel kritischer zijn op de eigenschappen van hun materiaal. En die kites zijn echt niet superslecht.
diederik

Berichten: 908
Antwoord #51 Mei 03, 2006, 04:26:34
edit2Rapporteer  
Beste hanteert een uitstekende marketingstrategie en daar is niks mis mee. Hun marketingstrategie is zo goed, dat zelfs als iemand iets negatiefs zegt, het uiteindelijk in het voordeel van Best uitpakt. Zie deze thread: als je dus echt een ander beeld van Best wil laten zien dan moet je komen met een goede onderbouwing en hopen op bijval van gedupeerden. Ben wel benieuwd!

Ow ja er is ook nog zo iets als cognitieve dissonantie: Als je een (dure) nieuwe kite hebt gekocht dan MOET die wel geweldig zijn, anders had je niet zoveel geld ervoor neergeteld. Desnoods praat je het je zelf aan. Ik denk dat dat veel voorkomt bij de reviews die gepost worden. Hoor dezelfde jubelverhalen bij andere merken (denk aan al die posts over raafjes, Xbows, etc.....) En elk jaar is het weer zoveel beter.

Ik merk dat mensen met goedkope tweedehands kites veel kritischer zijn op de eigenschappen van hun materiaal. En die kites zijn echt niet superslecht.


cognitieve dissonantie...meneer doet ook een marketingopleiding bral bral bral...wordt echt moe van dit topic AFSLUITEN MAAR!!!!
mazzomrx

Berichten: 332
Antwoord #52 Mei 03, 2006, 16:34:24
edit2Rapporteer  

 Best de kites niet kon leveren die ze moesten leveren en dus kwamen de leveranciers in de problemen omdat ze steeds mensen moesten afbellen omdat hun kites er niet waren.
Met de service van Best is NIKS mis! Laatste tijd weleens gemailt met die mensen en ze sturen binnen 24 uur reactie terug, doorverwijzingen, word op de hoogte gehouden van dingen waarom je vraagt en ze nemen alles wat je meld zo serieus als wat.


 :Smiley  Getuigd toch van slechte service als ze hun produkt niet kunnen leveren??? Op hun site geven ze niet echt een duidelijke reden waardoor dat komt.

Via hun site kan ik terecht komen bij gecertificeerde retailpunten in Nederland. Ook zij maken op hun site geen melding van leverings- of produktieproblemen en dus ook niet de reden waarom of hoezo.

 ListenToMe InLove (hangloose_kitesmiley) Joepie YeSS
VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #53 Mei 04, 2006, 00:43:53
edit2Rapporteer  
Daar heb je gelijk in, ik vind ook dat dat best wel op de site mag komen te staan. Als je echter verder kijkt op het forum of een dealer mailt krijg je dit wel te horen.

Je hebt gelijk dat ze dit misschien beter op de site kunnen zetten, maar het is en blijft balen dat wachten.  ListenToMe
Frits

Berichten: 726
Antwoord #54 Mei 04, 2006, 02:26:29
edit2Rapporteer  
Beste hanteert een uitstekende marketingstrategie en daar is niks mis mee. Hun marketingstrategie is zo goed, dat zelfs als iemand iets negatiefs zegt, het uiteindelijk in het voordeel van Best uitpakt. Zie deze thread: als je dus echt een ander beeld van Best wil laten zien dan moet je komen met een goede onderbouwing en hopen op bijval van gedupeerden. Ben wel benieuwd!

Ow ja er is ook nog zo iets als cognitieve dissonantie: Als je een (dure) nieuwe kite hebt gekocht dan MOET die wel geweldig zijn, anders had je niet zoveel geld ervoor neergeteld. Desnoods praat je het je zelf aan. Ik denk dat dat veel voorkomt bij de reviews die gepost worden. Hoor dezelfde jubelverhalen bij andere merken (denk aan al die posts over raafjes, Xbows, etc.....) En elk jaar is het weer zoveel beter.

Ik merk dat mensen met goedkope tweedehands kites veel kritischer zijn op de eigenschappen van hun materiaal. En die kites zijn echt niet superslecht.


cognitieve dissonantie...meneer doet ook een marketingopleiding bral bral bral...wordt echt moe van dit topic AFSLUITEN MAAR!!!!
No offence hoor...
maar als je het niet kan volgen dan lees je het toch gewoon niet??

Charles

Geen avatar

Berichten: 42
Antwoord #55 Mei 04, 2006, 03:41:07
edit2Rapporteer  
Tsja, ik ga volgende week naar Terschelling, maar waarschijnlijk helaas zonder de bestelde Waroos. Ik wil echter opmerken dat de NL-se dealer erg zijn Best doet alternatieven te bieden (in de lastige situatie waarin hij zich bevindt!).

Over cognitieve dissonantie: dit zal minder snel voorkomen bij aankoop van minder dure producten, dus ik waag te betwijfelen of dit dus bij de keuze voor een Waroo het geval is....

Wat ik mis in de discussie is de wachttijd bij andere kite-merken. Zo zat een kitemaatje vorige na-seizoen enkele maanden te wachten op levering van de zijn Carinha Bow en kreeg 'm pas ergens begin dit jaar (Peter, hoelang was het uiteindelijk?). Ik kan me niet herinneren dat er toen een 3 pagina's tellend topic in de lucht is geweest.

Over de kwaliteit van de Best kite wordt veel ge-ouwehoerd, maar er is mi. maar 1 uitweg: een test door een gerenommeerd blad (uitgezet tegen een aantal gelijkwaardige kites). Waarom test de Duitse Kitesurfmagazine telkens alleen de bekende merken (en wat Duits spul)? Ik kan me niet herinneren ooit een test van een Best kite gezien te hebben in de bladen. En de Nl-se versie van de Kitemag. of de Motion mag natuurlijk ook.

Papa

Geen avatar

Berichten: 658
Antwoord #56 Mei 04, 2006, 04:21:19
edit2Rapporteer  
Hey charles neem morge ff contact op met je dealer (weet niet wie t is) maar deze week komen er aardig watkites binnen en volgende week ook. Mijn info was dat t weer eens bij de douane was blijven liggen in spain...
Dit was ook vaak geval in nl dat t een week bij de douane lag...
diederik

Berichten: 908
Antwoord #57 Mei 04, 2006, 05:19:21
edit2Rapporteer  
Beste hanteert een uitstekende marketingstrategie en daar is niks mis mee. Hun marketingstrategie is zo goed, dat zelfs als iemand iets negatiefs zegt, het uiteindelijk in het voordeel van Best uitpakt. Zie deze thread: als je dus echt een ander beeld van Best wil laten zien dan moet je komen met een goede onderbouwing en hopen op bijval van gedupeerden. Ben wel benieuwd!

Ow ja er is ook nog zo iets als cognitieve dissonantie: Als je een (dure) nieuwe kite hebt gekocht dan MOET die wel geweldig zijn, anders had je niet zoveel geld ervoor neergeteld. Desnoods praat je het je zelf aan. Ik denk dat dat veel voorkomt bij de reviews die gepost worden. Hoor dezelfde jubelverhalen bij andere merken (denk aan al die posts over raafjes, Xbows, etc.....) En elk jaar is het weer zoveel beter.

Ik merk dat mensen met goedkope tweedehands kites veel kritischer zijn op de eigenschappen van hun materiaal. En die kites zijn echt niet superslecht.


cognitieve dissonantie...meneer doet ook een marketingopleiding bral bral bral...wordt echt moe van dit topic AFSLUITEN MAAR!!!!
No offence hoor...
maar als je het niet kan volgen dan lees je het toch gewoon niet??



Kan het prima volgen....te goed zelfs, daarom vind ik het allemaal slap gelul...alles is allang gezegd en vermeld dus point is gemaakt (of juist niet, dat is ieders eigen mening)... GEWOON VAREN MET JE LUIE REET EN MINDER OUWEHOEREN!!!!
Frits

Berichten: 726
Antwoord #58 Mei 04, 2006, 05:23:51
edit2Rapporteer  
OWjeah...!! that's the spirit!  (hangloose_kitesmiley)
ThomasC

Berichten: 253
Antwoord #59 Mei 04, 2006, 13:27:19
edit2Rapporteer  
cognitive REsonantie, hoop ik voor je kites...


... maar ik ben natuurlijk maar een eenvoudige rechtenstudent ...
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #60 Mei 04, 2006, 22:31:15
edit2Rapporteer  
IDEREEN PRAAT ECHT DE GROOTSTE ONZIN HIER behalve Dave, Bart en Fer!!

Zij hebben alle drie gelijk met wat ze zeggen (en een enkeling daarbij dan mischien nog) maar de levertijden van best zijn gewoon schanmdalig je kunt geen kite op de markt brengen als je niet kuntr leveren!

Inm zuid afrika zijn 75% van alle kites nu bow/sle van die 75% is nog eens 75% Cabrinha cabrinha heeft zelfs zoveel bows verkocht dat zijn leverancier van kite doek Geen doek meer had en moest cabrinha naar een andere leverancier. En tog krijgen ze het voor mekaar om geen lange lvertijd te hebben.

@ Lars:over de levens duur van jouw waroo kun je niks zeggen als je je kite nog niet langer dan 6 maanden hebt en in die 6 maanden 90% van de dagen gebruikt.

Kaapstad is zwaar voor kites en de waroos daar vond ik zeer goed vliegen maar kwaliteit net als dave zegt valt nog maar te bezien: ik kon de valves van de test kites niet eens meer dicht krijgenb want die waren uitgelubbert als een gek. Daarin tegen maakt cabrinha ook niet alles goed zoals de bar is echt niks waard.
Binnen 3 maanden valt hij uit elkaar bij intensief gebruik.



Wat ik will zeggen is dat je $$E*^%#$*^#& (angry_kitesmiley) (angry_kitesmiley) niks moet zeggen als je je niet even verdiept in wat er aan de hand is
Taco.

Berichten: 629
Antwoord #61 Mei 05, 2006, 02:22:42
edit2Rapporteer  
HAHA, rustig jongens....het is maar een forum, wist niet dat cognitieve dissonantie zoveel zou losmaken. Is ook niet leuk om te horen dat je jezelf voor de gek houdt! (tong_kitesmiley)
GEWOON VAREN MET JE LUIE REET EN MINDER OUWEHOEREN!!!!
mee eens!

Nieuwe stelling:
- liever drie goedkope kites en kunnen varen dan langs de kant staan met één dure nieuwe...
PeeWee

Berichten: 1652
Antwoord #62 Mei 05, 2006, 02:40:42
edit2Rapporteer  
Nieuwe stelling:

Liever drie minuten varen met wat voor een kite dan ook dan drie uur l*llen over kites op een forum.
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #63 Mei 05, 2006, 02:48:11
edit2Rapporteer  
Beter over je kite lullen, dan over je lul kiten....... (grinnik_kitesmiley)
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #64 Mei 05, 2006, 14:19:42
edit2Rapporteer  
Beter over je kite lullen, dan over je lul kiten....... (grinnik_kitesmiley)
Zeker met die bling-bling finnen van arno....haha
job

Geen avatar

Berichten: 248
Antwoord #65 Mei 05, 2006, 19:51:08
edit2Rapporteer  
Vincent je praat je zelf tegen gooz, in 1 zin.... Surf-en-soul is gestopt omdat ze best NIET konde leveren MAAR de service is goed? nahhhhhhhhhhhhhhhh
Bart@earth
Gast
Antwoord #66 Mei 05, 2006, 20:24:27
edit2Rapporteer  
Vincent je praat je zelf tegen gooz, in 1 zin.... Surf-en-soul is gestopt omdat ze best NIET konde leveren MAAR de service is goed? nahhhhhhhhhhhhhhhh
Dat ik niet kan leveren lag aan 1 partij ...Best.
Genoeg in bestelling staan alleen vertellen en leveren ze bijna niks, dus niet mee te werken
met die lui.
Zoiets staat los van de verleende service, lijkt me toch niet zo moeilijk omte begrijpen Job.
job

Geen avatar

Berichten: 248
Antwoord #67 Mei 05, 2006, 20:46:04
edit2Rapporteer  
Je verleend service door die kite te fixen voor die gene. En hem niet 2 maanden te laten wachten op een kite.

Als ik na een willekeurig winkel ga voor een andere merk heb ik HOOGSTENS een week te wachten op me kite. Dat is toch stukke minder als 2 maanden Wink

wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #68 Mei 05, 2006, 21:46:58
edit2Rapporteer  
Maar als de leverancier van de 'winkel' het laat afweten... dan pas ervaar je de service van je winkel. Deze zal iets met je kunnen regelen (leen vlieger,ander merk vlieger, geld terug weet ik veel). En vervolgens geen zaken meer doen met die leverancier, het geen dus nu ook het geval is naar ik begrijp.
Dat Best afspraken niet nakomt zegt daarom niets over de service van de dealers.
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #69 Mei 05, 2006, 23:50:10
edit2Rapporteer  
Service kan alleen verleend worden als een produkt verkocht is. Staat dus los van verkoop.
En als je ook nog eens de moeite neemt alles te lezen dan weet je ook dat de service wordt verleend door het verkooppunt of de dealer, aan de consument. De dealers regelen het wel achter de schermen met de fabrikant of importeur.
Je wil niet weten hoe lang ik heb moeten wachten op een Naishkite in de kleur die ik wilde hebben. Voor het geld wat je voor Naish neerlegt lijkt het mij niet meer dan normaal dat je ook een keuze hebt en kieskeurig bent. Zelfde scenario, ander merk.

Maar waar maakt iedereen zich toch druk over? Het is een vrije markt dus als het je niet bevalt koop je toch wat anders?! Tenzij je het waard vindt om langer te wachten. Een hoop oeverloos gezeik om niks!
Als je je aan een merk irriteert omdat om de één of andere reden, zeg het dan gewoon, maar doe niet net alsof dit alleen maar bij één merk voorkomt.
Als Best niet zo'n grote bek had gehad en er een minder agressieve marketingstrategie op na had gehouden, dan had je niemand gehoord. Voorlopig zijn ze wel volop in the picture, of dat nou positief of negatief is.....who cares.

Jammer dat mensen zich zo laten meeslepen in iets waarbij een bepaald logo wel degelijk invloed heeft.
Het enige waar ik mij druk om maak is of er wel genoeg wind is om te genieten op het water. Ik kan gelukkig ook zelf bepalen wat ik aanschaf, en het boeit mij niet wat voor logo er in mijn kite staat.....als ik het maar lekker vind varen.

jaapd

Berichten: 609
Antwoord #70 Mei 06, 2006, 03:41:47
edit2Rapporteer  
Als Best niet zo'n grote bek had gehad dan had ik nu een Bestkite...
Ik moet wel iets hebben met een merk voordat ik er geld aan besteed. En het is niet zo dat ik me blind staar op 1 merk, ik heb nu 6 kites van 5 verschillende merken...
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.