Cabrinah CO2 '05 + Recon 2

andymcnab
Gast
Mei 08, 2006, 22:28:47
edit2Rapporteer  
Hallo Mensen,

Misschien dat iemand me wat verder kan helpen. Ik heb even gezocht hier op het forum en ben er toch nog niet helemaal duidelijk over. Ik heb een aanbiedingje gevonden voor een Carbinah CO2 '05 + recon 2 systeem Bar 12m2 voor 449,- .

Allereerst de vraag: is dit een mooie prijs hiervoor?

Ten tweede, als beginners kite...? Is dit wat??
Ten derde: Kan iemand me misschien in wat leken termen uitleggen hoe dit recon 2 systeem werkt...? Ik heb het even bekeken en het lijkt erop dat als je het veiligheids systeem losttrek de middelste lijnen wegschieten .. hoe krijg je die dan weer bij je???
Ten vierde: Herstarten uit water waar je dus niet kan staan...? Hoe goed gaat dit met deze kite..?

Hoop dat iemand antwoord kan geven!

Alvast bedankt...
Guus
Gast
Antwoord #1 Mei 08, 2006, 22:41:48
edit2Rapporteer  
heb je al les genomen?
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #2 Mei 08, 2006, 22:46:09
edit2Rapporteer  
1: ja
2: ja
3: Ik weet niet meer dan dat er op Inet te vinden is. spreek even iemand met een cabrina aan op een der nederlandsche spots.
4: zie 3, maar ga dit niet ongeoefend uitproberen.

5: neem les!! (als je dat nog niet gedaan hebt)
andymcnab
Gast
Antwoord #3 Mei 08, 2006, 22:47:21
edit2Rapporteer  
dit heb ik deze week. Echter daar zullen de standaard 5e line kite gebruikt worden denk ik.. dus vandaar.. Echter deze kite leek mij een goeie eerste koop vandaar dat ik al wat meer info wil..
kitaholic

Berichten: 486
Antwoord #4 Mei 08, 2006, 22:50:26
edit2Rapporteer  
Hoi andymcnab,

Kijk even op http://www.cabrinhakites.com/products/05_powerlock_recongen2.php voor beschrijving van de recon 2. En op http://www.cabrinhakites.com/support/ kan je de manual downloaden. Mooi systeem wel.

Het is een prima beginnerskite, lekker stabiel en recon2 is veilig systeem. In het begin kan je het nog op "launch" laten staan zodat je makkelijk kan releasen (zie website). Waterstarten gaat makkelijk, ook zonder grond onder je voeten. Maar oefen het eerste wel in het ondiepe want het vergt wat handigheid

Prijs is aan de hoge kant lijkt me, alleen als ie weinig gebruikt is zou ik dat er voor geven.

Maar, zoals iedereen zegt: neem les mocht je dat nog niet gedaan hebben!
Guus
Gast
Antwoord #5 Mei 08, 2006, 23:08:46
edit2Rapporteer  
en laat je adviseren door je instructeur welke kite en board je moet kope
en dan knallleeeennnnn Joepie
Nicolas

Berichten: 914
Antwoord #6 Mei 08, 2006, 23:11:50
edit2Rapporteer  
Ik heb een CO2 10m² van 2005. Het is een goede en snelle kite. Vliegt goed, etc.. Alleen de bar vind ik maar niets. De 2 lijnen die je chicken loop met je bar verbinden moet je geregeld veranderen want die slijten af, dat moet je zeker weten! De kite zelf is echt zeker een goede kite.

Recon systeem is niet moeilijk, kijk even op cabrinha.com daar staat alles mooi uitgelegd bij 2005 kites.
Merc
Gast
Antwoord #7 Mei 08, 2006, 23:21:09
edit2Rapporteer  
Ik weet niet waar je woont, maar bij de kiteschool in Noordwijk wordt er gelesd met CO2.
Zowieso eerst lessen voordat je ook maar wat gaat klooien.
Die bar is vanzelfsprekend, dat begrijp je na een lesje!
slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #8 Mei 08, 2006, 23:52:47
edit2Rapporteer  
Een goede instructeur verwijst je door naar de betere kiteshops.

In de juiste kiteshop moet er iemand staan die je alles kan vertellen en adviseren over aanschaf kitegear.
DaRipper

Berichten: 370
Antwoord #9 Mei 09, 2006, 02:37:05
edit2Rapporteer  
...Alleen de bar vind ik maar niets. De 2 lijnen die je chicken loop met je bar verbinden moet je geregeld veranderen want die slijten af, dat moet je zeker weten! De kite zelf is echt zeker een goede kite. ...

Die lijntjes kan je zelf vervangen voor een paar euri.......dus niet echt een probleem.
alexfloor

Berichten: 79
Antwoord #10 Mei 09, 2006, 06:23:58
edit2Rapporteer  
kan je op een cabrinah co2 eigenlijk ook een naish 5 lijns bar zetten ?
Merc
Gast
Antwoord #11 Mei 10, 2006, 00:11:21
edit2Rapporteer  
Jazeker.
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #12 Mei 10, 2006, 02:21:31
edit2Rapporteer  
Jazeker.
Op de 2006 versie dan, neem ik aan.
2005 is met recon 2 en dat matched niet met een 5e lijn. (dacht ik)
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #13 Mei 10, 2006, 03:59:50
edit2Rapporteer  
Er zit wel een pumpleash op de 2005 kite, maar die is niet geschikt voor 5th line gebruik.

ik zou gewoon een recon2 bar kiezen. Dan weet je ook zeker dat je alle (veiligheids)functies van je kite optimaal kunt benutten.
Maak je niet druk over slijtage van die depowerlijnen. Daar kun je gerust 25 kite dagen mee varen, en dan zijn ze nog niet doormidden.
Komt nog bij dat je slijtage bij recon 2 wel kan zien en optijd kunt vervangen. Bij recon 1 zit er rubber over de lijn, je kunt dus niet zien of het versleten is.

@surfboy: je moet wel de goede touw nemen als je wilt vervangen. Dyneema spectra 6mm geloof ik moet je hebben. Niet veel plaatsen waar je dat kunt krijgen. Zwemer in kamperland heeft ze iig wel.
Bassie

Geen avatar

Berichten: 42
Antwoord #14 Mei 10, 2006, 19:46:12
edit2Rapporteer  
Prima beginner kite, als kite goed is ook goede prijs lijkt me. Slijt probleem op te lossen door eens te dopen in gesmolten kaarsvet - en dan af en toe beetje boardwax, of herhalen. Heb 6 weken aan een stuk mee gevaren zonder problemen. Lijnen weer naar je toe halen en bevestigen is idd probleem op het water. Probeer dan ook niet de release te trekken op het water, tenzij in nood natuurlijk.
CHRIZZZZ

Berichten: 1090
Antwoord #15 Mei 11, 2006, 00:50:45
edit2Rapporteer  
kzag dat je bij de C02 + recon2  geen leash hoefde te gebruiken! Is dit wel aan te raden en te bevestigen??
Gj

Berichten: 1472
Antwoord #16 Mei 11, 2006, 00:59:23
edit2Rapporteer  
Kep net een co2 2006 Besteld dit weeknd komt hij binnen!! kan niet wachten. .
Mak

Berichten: 159
Antwoord #17 Mei 11, 2006, 01:47:26
edit2Rapporteer  
Ik heb vorig jaar ook de CO2 gekocht (2ehands), wel van 2005. Toen had ik er 550 euries voor betaald, kite was toen 5 maanden oud. Dus jouw prijs vind ik wel wat hoog.. 
Het is voor mij ook mn eerste kite, dus heb niet echt veel vergelijkingsmateriaal, maarehh ik vind hem prima vliegen hoor...
En dat recon2 gebeuren werkt opzich wel goed, alleen je moet er voor zorgen dat er geen zand aan je lijnen (op dat punt waar ze in je kite overgaan) komt, dan werkt ie prima...
Ik zou ff proberen wat van de prijs af te halen en dan lkkr kopen die kite   Joepie


andymcnab
Gast
Antwoord #18 Mei 12, 2006, 21:23:17
edit2Rapporteer  
De kite was 5 of 6 keer gebruikt.. Ik heb hem maar gekocht.. Echter als ik dus de manual lees zit er bij recon 2 zo een soort elastiek tussen de stuurlijnen.. Deze zit er bij niet bij.. waar is dit voor... ? En kan je die apart halen in de shop?? Het heet een linestopper....
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #19 Mei 12, 2006, 21:24:42
edit2Rapporteer  
wat is de kleur van je bar?
andymcnab
Gast
Antwoord #20 Mei 12, 2006, 21:27:18
edit2Rapporteer  
geel en zwart
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #21 Mei 12, 2006, 21:37:13
edit2Rapporteer  
Dan zou daar een elastiek bij moeten zitten. Ik begrijp dat je de kite 2ehands gekocht heb. Raar dat er niks bij zit. Volgens mij bestaat die elastiek uit 1 stuk met de depowerstrap. Dan zou het eraf geknipt moeten zijn.
Het nut van die elastiek is voorkomen dat je lijnen beetje verstrikt raken, nadat je recon geactiveerd hebt. Misschien vond die persoon dat niet echt nodig.


Maar je kunt die gewoon bestellen bij een cabrinha dealer. Heb geen idee wat het kost, aangezien het  waarschijnlijk uit 1 groter stuk bestaat.
andymcnab
Gast
Antwoord #22 Mei 12, 2006, 21:42:32
edit2Rapporteer  
Ahhhh . zit dat zo.. ik zal eens even navraag doen!! Dank je!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.