Pff.. Duitse shops!

plaaggeest

Mei 10, 2006, 02:50:24
edit2Rapporteer  
jezus man we kunnen wel een apart topic openen met alle shops in duitsland! Voor de mensen die zo nodig alles in duitse shops willen kopen! Terwijl ze hier voor iets meer geld een perfecte kite hebben! Ga is langs je lokale dealer en probeer daar een fatsoenlijke deal met te sluiten! En ik garandeer je dat als je dealer jou aardig kent! Ook bereid is een leuk prijsje voor je te maken! Snap niet dat mensen een dealer niet een paar tientjes meer gunnen..Maar voor een paar tientjes gelijk over de prijs te liggen mauwen of gelijk naar duitsland rijden..

Dit is mijn standpunt en ik respecteer verder wel de mensen die hun spullen in duitsland kopen! Alleen gun de mens hier ook wat

Met als voordeel:

- Goed advies
- Dichterbij huis ivm garantie geval
- Betere garantie
- Snellere service
- Goede service

Bericht hier geparkeerd daar het offtopic was in het andere bericht. Edit: Arjan.
Arctic_Monkey

Antwoord #1 Mei 10, 2006, 03:00:56
edit2Rapporteer  
en geen rot taal
manschaft
wel
uitproberen
goed advies (ook service genaamd maar tog)

helemaal gelijk!
 ThumpsUp Joepie (tong_kitesmiley)
litewave

Antwoord #2 Mei 10, 2006, 03:05:11
edit2Rapporteer  
Ik ben het met je eens, maar ik bestelde ook een keer een kite uit dld, en er ging iets stuk (strut) ff een pic mailen en ik kreeg een linker en een rechter opgestuurd.
Dus goeie garantie en goeie service, lokale dealer moet ook altijd de garantie bepaald hebben door een Kubus of i.d., daar gaat ook altijd tijd over heen.
We hebben binnen bazaki ook een paar dingen stuk die binnen de garantie vallen, lijnen, Jaimie pro,rhino 5, deze zijn nu al 3 weken in behandeling.
Toch ben ik er voor om je "eigen" mensen het eerst de omzet te gunnen.
Frits

Antwoord #3 Mei 10, 2006, 03:09:05
edit2Rapporteer  
Wow.. protectionisme heeft nog nooit tot een betere economie oid geleidt..

Laat de marktwerking zijn gang gaan en de prijzen zullen ongeveer op gelijk niveau komen.
larssmits
Gast
Antwoord #4 Mei 10, 2006, 03:13:34
edit2Rapporteer  
ik weet toch wel dat als ik naish/SS ofzo zou varen dat ik lekker naar duitsland ging!!
ik bestel me zooi toch zowiezo via internet en duitse shops reageren meestal lekker snel op mails. En verzendskosten scheeld maar 5€ ongeveer. En ik heb hier geen shops in de buurt dus er ff heen gaan om te onderhandelen gaat ook niet
Marten

Antwoord #5 Mei 10, 2006, 03:17:04
edit2Rapporteer  
voor sommige mensen zijn een paar tientjes wel veell !! Sad
Passie

Antwoord #6 Mei 10, 2006, 03:22:55
edit2Rapporteer  
Graag een normale opbouwende reactie waaraan geinteresseerden iets hebben. Edit: Arjan
Deef
Gast
Antwoord #7 Mei 10, 2006, 03:27:35
edit2Rapporteer  
kieskeurig.nl voor kites zou wel helpen om de prijzen te laten dalen denk ik.
Bluecupra

Antwoord #8 Mei 10, 2006, 03:29:08
edit2Rapporteer  
Koop mijn gear nu al jaren bij dezelfde shop. Kan altijd een leuke deal maken. Dit jaar liggen de prijzen zelfs iets onder de prijzen van bekende Duitse Shops
Molliebollie

Antwoord #9 Mei 10, 2006, 03:44:47
edit2Rapporteer  
PM zelf even. Edit: Arjan
coenvd
Gast
Antwoord #10 Mei 10, 2006, 03:51:21
edit2Rapporteer  
paar tientjes verschil??? vaak zijn het een paar HONDERD eurotjes hoor Wink....en 10e verzendkosten. , bij de bekendere online shops in duitsland heb je ook goede service omdat zij niet hun reputatie in NL kapot willen maken....dus er is echt nix tegen. en ze zijn vaak ook sneller, neem de waroo als voorbeeld. in NL kom je er niet zo snel aan. in duitsland bestellen en je hebt em in 4 dagen Wink
plaaggeest

Antwoord #11 Mei 10, 2006, 03:58:39
edit2Rapporteer  
tja als je het over best gaat hebben kan het inderdaad kloppen over die levertijd!
joop

Antwoord #12 Mei 10, 2006, 04:31:34
edit2Rapporteer  
Wat een onzin.

Het is gewoon een simpele afweging. Hoeveel heb je er meer voor over om in een Nederlandse shop te kopen.
Als het verschil  boven je grens gaat koop je lekker in Duitsland.

Ik zal ech niet voor honderd euro verschil op 2 kites in duitsland kopen, maar als het richting de 2 a 3 honderd gaat moeten ze wel erg lekkere koffie in de Nederlandse shop hebben.

Ik begrijp dat sommige mensen dat niet zo leuk vinden omdat ze zelf een shop hebben of hun kites daar voor inkoop krijgen, maar voor alle andere is het een simpel rekensommetje.

En als genoeg mensen hun kites uit Duitsland halen zullen de prijzen uiteindelijk naar elkaar groeien.

Joop
Stanley

Antwoord #13 Mei 10, 2006, 04:33:09
edit2Rapporteer  
Hoezo een paar tientjes 699 euro voor een 2ehands 17 fuel in Nl en nu voor 461 nieuw vanuit Dl.
Vindt 230 euro geen kattepis.  ThumpDown
Koop nu 3 nieuwe kites voor de prijs van 2 gebruikte in NL.
En qua levertijd na betaling 3 dagen later keurig thuis  bezorgd
Joren

Antwoord #14 Mei 10, 2006, 04:34:53
edit2Rapporteer  
jezus man we kunnen wel een apart topic openen met alle shops in duitsland! Voor de mensen die zo nodig alles in duitse shops willen kopen! Hoop voor sommigen dat ze gewoon een keer kei hard genaaid worden in duitsland..

Er zijn studenten die van een paar tientjes weken moeten eten. En dat ze hier dan vragen naar ervaringen met duitse shops kan ik goed begrijpen.

Erg jammer dat je hoopt dat die mensen daar ooit een keer hard genaait zullen worden. Waar slaat zo'n reactie op? Er zijn genoeg mensen die onze koele sport willen beoefenen, maar daar maar weinig geld voor hebben. Dan is het toch logisch dat ze op zoek gaan naar de goedkoopste kites?
LEAF

Antwoord #15 Mei 10, 2006, 04:44:11
edit2Rapporteer  
jezus man we kunnen wel een apart topic openen met alle shops in duitsland! Voor de mensen die zo nodig alles in duitse shops willen kopen! Hoop voor sommigen dat ze gewoon een keer kei hard genaaid worden in duitsland..Terwijl ze hier voor iets meer geld een perfecte kite hebben! Ga is langs je lokale dealer en probeer daar een fatsoenlijke deal met te sluiten! En ik garandeer je dat als je dealer jou aardig kent! Ook bereid is een leuk prijsje voor je te maken! Snap niet dat mensen een dealer niet een paar tientjes meer gunnen..Maar voor een paar tientjes gelijk over de prijs te liggen mauwen of gelijk naar duitsland rijden..

Met als voordeel:

- Betere service
- Betere garantie
- Snellere service

Bericht hier geparkeerd daar het offtopic was in het andere bericht. Edit: Arjan.

Sorry maar deze reactie kreeg ik ook toen ik dit onderwerp besprak met een shop eigenaar in NL, zonder namen te noemen,  zou bijna zeggen dat jij ook verbonden bent aan shoppie en last hebt van concurrentie.  Kun je ook even met feiten komen als je dingen schrijft dat de garantie en de service in NL  beter zouden zijn dan in Duitsland?  Ik denk dat ik wel uit ervaring spreek wanneer ik zeg dat ik en wat directe vrienden al enkele tientallen kites in Duitsland hebben gekocht de afgelopen jaren.  Allemaal  tegen prijzen die minimaal 100 euro per kite goedkoper waren en soms wel 300 euro dus laat het woord tientjes maar achterwege.  De service en de garantie waren perfect. De  problemen die er waren zijn zeer professioneel en snel opgelost.

De huidige stand van zaken is wel dat NL shops hun best doen om te concurreren, met name op de nieuwe 2006 kites,  er valt zeker te onderhandelen maar vooral de overjarige kites zijn echt nog steeds stukken voordeliger in Duitsland. Het wachten is op een NL shop die standaard dezelfde prijzen hanteert als een aantal bekende shops in Duitsland zonder te onderhandelen en vaste klanten ongein,  wat  betekend dat de prijzen elke maand moeten zakken want zo werkt dat daar.  Mijn tip aan de kopers, vraag de prijzen op in Duitsland en stap daarmee naar een NL shop om te zien of ze meegaan.  Zo niet lekker in Duitsland kopen want anders word je bij aankoop al genaaid en wel  door de NL shop.  Tip aan de NL shop eigenaren, zorg nou gewoon dat je de maandelijkse aanbiedingen mail  van de bekende shop in Duitsland ontvangt en adverteer ook gewoon met deze prijzen, wedden dat jullie afzet minimaal verdubbeld! Kun je voor die prijzen onmogelijk leveren dan wordt het tijd om eens met de importeurs om de tafel te gaan want dan zijn julie inkoopprijzen te hoog. Hoe dan ook natuurlijk willen we uiteindelijk allemaal wel in NL kopen maar wel tegen scherpe prijzen.
Jarno

Geen avatar

Antwoord #16 Mei 10, 2006, 04:53:42
edit2Rapporteer  
sjonge jonge wist niet dat mijn topic zo veel reacties op kon wekken op deze manier...

Is neem ik aan ieder voor zich oftie zo goedkoop mogelijk wil kopen of niet..
Ik ben student en ga nu voor een paar honder euro een kite kopen wat voor mij wil zeggen dat ik daarna nog een paar tientjes over houdt op mijn rekening.. moet ook nog ergens van eten, laat staan naar het strand rijden! Die paar tientjes maken voor mij dus wel bergen uit!

En beetje jammer dat je alle buitenlandse bedrijven over 1 kam scheert.. dat ze slecht zijn.. Ik zie hier op t forum eigenlijk alleen positieve ervaringen met bijvoorbeeld morethanboards.com
Ik snap dus ook niet waar je het op baseert..

misschien dat het gewoon door je naam komt? plaaggeest? ;-)
windjunk

Antwoord #17 Mei 10, 2006, 05:02:10
edit2Rapporteer  
Sorry hoor, maar ik vind het ook een beetje bizar om te zeggen "als de sjop-eigenaar je kent, dan valt er wel te onderhandelen". Ik heb zelf al mijn kites altijd 2de hands gekocht. (ook een manier om voor krap budget wel aan zwaar ok kites te komen) Maar wil dat zeggen dan dat als ik nu een NL kitesjop binnenloop ik per definitie een TE hoge prijs moet betalen? Alleen omdat die sjop-eigenaar mijn kop ni ken? Mocht ik ooit een gloedje nieuwe kite willen kopen, dan vrees ik toch dat ik, nu eenmaal opzoek naar goeie deals, in Duitsland terecht zal komen.

Overigens geldt ni alleen voor kites maar voor zo'n beetje alles (audio, campeer, mountainbike, computer) dat je bij onze oosterburen goedkoper uit bent. Zal vast met belasting te maken hebben?
Psychotic

Antwoord #18 Mei 10, 2006, 05:07:10
edit2Rapporteer  
plaaggeest, je bent de zoveelste die dit roept. laat ik je eens een keuze geven:

stel je woont op korte afstand van de grens en gaat daarom in het buitenland tanken, koopt in het buitenland je DVD/CD's etc etc. of betaal je liever meer en tankt in nederland, betaalt braaf je DVD-r's met heffing aan diverse stichtingen etc?

En daarnaast, onderhandelen is leuk, meteen kopen voor een strakke prijs beter. dus waarom dan in NL de spullen overpriced in de winkels hangen? Hang dan meteen tegen bijna duitse tarieven de boel in de etalage en doe niet zo verdomd lastig over onderhandelen dit en dat.
plaaggeest

Antwoord #19 Mei 10, 2006, 05:08:19
edit2Rapporteer  
Ik bedoel gewoon van hier zijn ook goede deals te sluiten met de locale dealers! loser
Daarbij snap ik ook echt dat met namen jongere studenten het zo goedkoop mogelijk willen hebben op zich ook wel logisch ook..Maar je ziet dit probleem met allerlij producten dat mensen toch voor een paar tientjes ergens heen rijden! Als ik zelf goed geholpen word door een iemand ben ik zeker bereid iets meer geld neer te tellen..
Ikzelf heb wel diverse mensen gesproken die problemen hadden met garantie in duitsland!(zeg niet dat dit bij iedereen zo is) Terwijl dat in nl vrijwel altijd netjes word opgelost..

Daarbij respecteer ik ook de keus van mensen die in duitsland hun kite kopen! loser
pietjepuk
Gast
Antwoord #20 Mei 10, 2006, 05:15:51
edit2Rapporteer  
Inkoop kites ligt voor de NL importeurs op circa 300 euro excl BTW, shipping en invoer belastingen. Kun je zelf uitrekenen wat die Duitse Shops eraan verdienen en met welke marges zij dus genoegen nemen.
Papa

Geen avatar

Antwoord #21 Mei 10, 2006, 05:19:17
edit2Rapporteer  
maar als je als shop lagere prijzen heb maar meer verkoopt heb je uiteindelijk miss wel net zoveel winst maar wel meer klanten... En bij goede service komen klanten altijs terug...
jaapd

Antwoord #22 Mei 10, 2006, 05:44:20
edit2Rapporteer  
Ik bedoel gewoon van hier zijn ook goede deals te sluiten met de locale dealers! loser
Daarbij snap ik ook echt dat met namen jongere studenten het zo goedkoop mogelijk willen [..]
Als er in NL goede deals zijn waarom adverteren ze daar dan niet mee? Omdat dat niet mag van de importeur, stel je voor dat je concurrentie krijgt. Een importeur die de grenzen van de wet opzoekt om de prijzen kunstmatig hoog te houden vertrouw ik ook niet wat garantie betrefd.
(HJ) MINI-ME

Antwoord #23 Mei 10, 2006, 06:47:42
edit2Rapporteer  
Het gaaf over de discussie, geen prijslijsten aub. Edit: Arjan.
KiteGolfje
Gast
Antwoord #24 Mei 10, 2006, 07:36:01
edit2Rapporteer  
jezus man we kunnen wel een apart topic openen met alle shops in duitsland! Voor de mensen die zo nodig alles in duitse shops willen kopen! Hoop voor sommigen dat ze gewoon een keer kei hard genaaid worden in duitsland..Terwijl ze hier voor iets meer geld een perfecte kite hebben! Ga is langs je lokale dealer en probeer daar een fatsoenlijke deal met te sluiten! En ik garandeer je dat als je dealer jou aardig kent! Ook bereid is een leuk prijsje voor je te maken! Snap niet dat mensen een dealer niet een paar tientjes meer gunnen..Maar voor een paar tientjes gelijk over de prijs te liggen mauwen of gelijk naar duitsland rijden..

Met als voordeel:

- Betere service
- Betere garantie
- Snellere service

Sorry maar deze reactie kreeg ik ook toen ik dit onderwerp besprak met een shop eigenaar in NL, zonder namen te noemen, zou bijna zeggen dat jij ook verbonden bent aan shoppie en last hebt van concurrentie. Kun je ook even met feiten komen als je dingen schrijft dat de garantie en de service in NL beter zouden zijn dan in Duitsland? Ik denk dat ik wel uit ervaring spreek wanneer ik zeg dat ik en wat directe vrienden al enkele tientallen kites in Duitsland hebben gekocht de afgelopen jaren. Allemaal tegen prijzen die minimaal 100 euro per kite goedkoper waren en soms wel 300 euro dus laat het woord tientjes maar achterwege. De service en de garantie waren perfect. De problemen die er waren zijn zeer professioneel en snel opgelost.

De huidige stand van zaken is wel dat NL shops hun best doen om te concurreren, met name op de nieuwe 2006 kites, er valt zeker te onderhandelen maar vooral de overjarige kites zijn echt nog steeds stukken voordeliger in Duitsland. Het wachten is op een NL shop die standaard dezelfde prijzen hanteert als een aantal bekende shops in Duitsland zonder te onderhandelen en vaste klanten ongein, wat betekend dat de prijzen elke maand moeten zakken want zo werkt dat daar. Mijn tip aan de kopers, vraag de prijzen op in Duitsland en stap daarmee naar een NL shop om te zien of ze meegaan. Zo niet lekker in Duitsland kopen want anders word je bij aankoop al genaaid en wel door de NL shop. Tip aan de NL shop eigenaren, zorg nou gewoon dat je de maandelijkse aanbiedingen mail van de bekende shop in Duitsland ontvangt en adverteer ook gewoon met deze prijzen, wedden dat jullie afzet minimaal verdubbeld! Kun je voor die prijzen onmogelijk leveren dan wordt het tijd om eens met de importeurs om de tafel te gaan want dan zijn julie inkoopprijzen te hoog. Hoe dan ook natuurlijk willen we uiteindelijk allemaal wel in NL kopen maar wel tegen scherpe prijzen.

Hi, ben helemaal met je eens.

Mensen zeggen dat Duitsland net zo duur is in Nederland heeft boter op z'n hoofd of loopt heel vervelend gewoon te LIEGEN. Liegen is info manipuleren en de moderator hoord zulke berichten eruit vissen en maatregelen te nemen. LIEGEN is minstens net zo erg als schelden en vloeken en dat gezegd uit alle redelijkheid.

Een kite is zoiezo heel duur, hier in Ned zijn de mensen die te veel  geld eraan verdienen zakkenvullers. Zolang er mensen kites in Ned kopen zullen de prijzen hoog blijven daardoor, ik suggereer dan ook om de kite(vooral de kite toebehoren) te kopen in Duitslands of een ander land waar het FEITELIJK tussen de 200 en 300 euro scheeld per kite.

Ik advieseer de shop houders in Ned ook hun spullen uit Duitsland te kopen om monopolie van Ned'ers te ondoen(breken), de Ned'ers houden de prijzen van de kites zelf heel hoog en dat is hypocriet.Smiley

Edit: Arjan.

Afz,

Kitegolfje
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.