Zoals afgesproken doe ik even een kort verslag van de test zoals die in KITE-BOARDING.DE vermeld stond..
Verslag van de Waroo, Assault tov Switchblade en Shockwave...
Bij dit verslag wordt de Switchblade als voorbeeld gesteld omdat dit (volgens de testers) de kite van het moment moet zijn..
Waroo:
Heeft als enige geen katrollen op de bar. Dit heeft als voordeel dat hij minder bardruk heeft.
Doordat hij geen katrollen heeft wordt de depower werking en daarmee het windbereik minder groot.
Het stuur gedrag van de waroo geeft een wat indirect gevoel.
Na een periode van gewenning is het drukpunt van de kite te voelen.
Het licht en indirecte bar gevoel kun je dan zelfs comfortabel te noemen.
De vervaardiging is netjes en de materiaal mix hoogwaardig.
Alleen zijn er wat - puntjes te noemen bij de veiligheid.
De bevestigingspunten zijn niet gemarkeerd en de bijgeleverde handleash heeft geen QR.
De Waroo heeft goede lichtweer eigenschappen en goede werkte wind eigenschap. In sterke de-power toestand wordt de kite onrustig. De kite loopt goed hoogte. Stuurkracht/druk vergelijkbaar met een C-kite. Weinig bar druk. De waroo kan effectief gedepowerd worden.
Vlieg gedrag van de kite is iets vertraagd en stuurt iets minder kort dan de Assault. Lift en hangtime is in het hoger windbereik perfect te noemen.
Waterstart functioneerd net is elke bow achtige kite perfect (gewoon stuurlijn vasthouden en gaan)
Prijs 12m2 Waroo kompleet 988,- euries
Assault:
Ze beginnen met hun respect te tonen voor de kite...Ze vergelijken hem met de eigenschappen van de Switchblade en op sommige punten zelfs beter...
De ventielen van de Assault zijn beter en het heeft een 2-pump-systeem. In vergelijk met de Switchblade draait de Assault korter en heeft de kite minder bardruk maar wel iets meer dan de Waroo. De assault heeft een groter wind bereik. Low en high end zijn beter dan de Waroo (vergelijkbaar met Switchblade). Het bargevoel is aangenaam.
De adjuster is slecht te pakken te krijgen tijdens het varen en gaat zwaar. De lift en hangtime zijn makkelijk in te zetten en zijn uitstekend te noemen..
Prijs 12m2 Assault kompleet 950 euries (in magazine staat 1449,-)
Conclusie:
Op punten van bardruk en het hoogte lopen (minimaal) na scoort de Assault op alle andere punten beter dan de Waroo..
Uitstekende windbereik,hangtime, vaar eigenschapen en 2-pump-systeem en afwerking. De Assault wordt vergeleken met de switchblade en zoals gezegd op bepaalde punten net iets beter.
NOOT: Ik heb niet alles vertaald en heb geen belang (behalve eigen belang) in dit verhaal.
Kan alleen zeggen dat ik het een interessante test vond..
Hoop dat ik wat heb kunnen helpen..
Ps aan deze vertaling kunnen geen rechten ontleend worden (hangloose_kitesmiley)