Assault VS Waroo volgens de Duitsers

(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Mei 10, 2006, 05:06:42
edit2Rapporteer  
 Zoals afgesproken doe ik even een kort verslag van de test zoals die in KITE-BOARDING.DE vermeld stond..
Verslag van de Waroo, Assault tov Switchblade en Shockwave...

Bij dit verslag wordt de Switchblade als voorbeeld gesteld omdat dit (volgens de testers) de kite van het moment moet zijn..

Waroo:   loser
Heeft als enige geen katrollen op de bar. Dit heeft als voordeel dat hij minder bardruk heeft.
Doordat hij geen katrollen heeft wordt de depower werking en daarmee het windbereik minder groot.
Het stuur gedrag van de waroo geeft een wat indirect gevoel.
Na een periode van gewenning is het drukpunt van de kite te voelen.
Het licht en indirecte bar gevoel kun je dan zelfs comfortabel te noemen.
De vervaardiging is netjes en de materiaal mix hoogwaardig.
Alleen zijn er wat - puntjes te noemen bij de veiligheid.
De bevestigingspunten zijn niet gemarkeerd en de bijgeleverde handleash heeft geen QR.
De Waroo heeft goede lichtweer eigenschappen en goede werkte wind eigenschap. In sterke de-power toestand wordt de kite onrustig. De kite loopt goed hoogte. Stuurkracht/druk vergelijkbaar met een C-kite. Weinig bar druk. De waroo kan effectief gedepowerd worden.
Vlieg gedrag van de kite is iets vertraagd en stuurt iets minder kort dan de Assault. Lift en hangtime is in het hoger windbereik perfect te noemen.
Waterstart functioneerd net is elke bow achtige kite perfect (gewoon stuurlijn vasthouden en gaan)

Prijs 12m2  Waroo kompleet  988,- euries

Assault:   loser
Ze beginnen met hun respect te tonen voor de kite...Ze vergelijken hem met de eigenschappen van de Switchblade en op sommige punten zelfs beter...
De ventielen van de Assault zijn beter en het heeft een 2-pump-systeem. In vergelijk met de Switchblade draait de Assault korter en heeft de kite minder bardruk maar wel iets meer dan de Waroo. De assault heeft een groter wind bereik. Low en high end zijn beter dan de Waroo (vergelijkbaar met Switchblade). Het bargevoel is aangenaam.
De adjuster is slecht te pakken te krijgen tijdens het varen en gaat zwaar. De lift en hangtime zijn makkelijk in te zetten en zijn uitstekend te noemen..

Prijs 12m2 Assault kompleet 950 euries (in magazine staat 1449,-)

Conclusie:      Joepie Joepie Joepie Joepie

Op punten van bardruk en het hoogte lopen (minimaal) na scoort de Assault op alle andere punten beter dan de Waroo..
Uitstekende windbereik,hangtime, vaar eigenschapen en 2-pump-systeem en afwerking. De Assault wordt vergeleken met de switchblade en zoals gezegd op bepaalde punten net iets beter.

NOOT: Ik heb niet alles vertaald en heb geen belang (behalve eigen belang) in dit verhaal.
          Kan alleen zeggen dat ik het een interessante test vond..
          Hoop dat ik wat heb kunnen helpen..
Ps aan deze vertaling kunnen geen rechten ontleend worden    (hangloose_kitesmiley)
Papa

Geen avatar

Berichten: 658
Antwoord #1 Mei 10, 2006, 05:17:13
edit2Rapporteer  
Ik vind de Waroo echt niet een indirect stuuregevoel hebben... Juist omdat hij geen katrollen heeft stuurt de net zoals een C kite... In dat opzicht zouden alle kites sturen met een vertraging..
De snelheid van sturen kan je zelf instellen met 3 knoopjes bij de kite... Sneller om z'n as is minder bardruk en langzamer omz'n as (dus meer pull in KL) maar wel meer bardruk.

Wat je met de prijs bedoelt snap ik niet helemaal...

(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #2 Mei 10, 2006, 05:23:14
edit2Rapporteer  

Wat je met de prijs bedoelt snap ik niet helemaal...


Ik heb het niet verzonnen...Deze test stond in de KITE-MAGAZINE.DE...
Wat snap je niet van de prijs Huh
Marky

Berichten: 76
Antwoord #3 Mei 10, 2006, 15:23:25
edit2Rapporteer  
Inderdaad komt de Waroo niet eens zo superb uit de verf. Enige echte voordeel lijkt de lichter bardruk. :Smiley
(prijs is inderdaad gelijk, check de Liquid site)
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #4 Mei 10, 2006, 22:24:10
edit2Rapporteer  

Hoop zaterdag of maandag aan de slag te kunnen met mijn 12m2 en 16m2 Assault Joepie Joepie
Otto

Berichten: 416
Antwoord #5 Mei 10, 2006, 23:06:21
edit2Rapporteer  
Ik heb met geen van beide kites ervaring, maar de assault is in ieder geval mooier (grinnik_kitesmiley)
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #6 Mei 11, 2006, 01:32:04
edit2Rapporteer  
ik lkoop ff achter geloof ik. Van welk merk is die Asault ???
Brenkie

Berichten: 716
Antwoord #7 Mei 11, 2006, 02:24:24
edit2Rapporteer  
Citaat
Verslag van de Waroo, Assault tov Switchblade en Shockwave...

Of ik snap het niet, maar ik had alle 4 de kite's wel verwacht.
Of moeten we een eerdere test van de Shockwave en Switchblade erbij leggen??  Huh
Tom

Berichten: 2890
Antwoord #8 Mei 11, 2006, 02:43:17
edit2Rapporteer  
Heel tof van je dat het het wilde vertalen voor leken zoals mij (duits dan hé ) Smiley
toppie
Dikkiedik

Berichten: 298
Antwoord #9 Mei 11, 2006, 02:52:47
edit2Rapporteer  
ik lkoop ff achter geloof ik. Van welk merk is die Asault ???

Ja ik moest het ook ff opzoeken Smiley Liquid Force Assault
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #10 Mei 11, 2006, 07:24:57
edit2Rapporteer  
Citaat
Verslag van de Waroo, Assault tov Switchblade en Shockwave...


Of ik snap het niet, maar ik had alle 4 de kite's wel verwacht.
Of moeten we een eerdere test van de Shockwave en Switchblade erbij leggen?? Huh


Nee ze gaan niet verder in op de Shockwave en Switchblade.. Ze vergelijken alleen de 2e generatie bows zoals de Waroo en Assault met de Switchblade en Shockwave waarbij ze uitgaan dat de Switchblade 100 % is.. Maar uit de test blijkt dat de Assault dat weer overtreft....De Assault is inderdaad van het merk Liquid Force...zoek anders ook even op topic...Assault 12m2

zie ook: http://www.broneah.com/hub/viewtopic.php?t=1321&highlight=assault
adrenalin

Berichten: 897
Antwoord #11 Mei 11, 2006, 13:36:36
edit2Rapporteer  

Hoop zaterdag of maandag aan de slag te kunnen met mijn 12m2 en 16m2 Assault Joepie Joepie

waar heb je ze besteld?
Berend

Berichten: 76
Antwoord #12 Mei 11, 2006, 14:54:48
edit2Rapporteer  
de jongens van fightfish leveren ze!
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #13 Mei 11, 2006, 18:10:28
edit2Rapporteer  
Ik wil niemand voor de schenen schoppen en zeker die jongens van Fightfish niet( www.liquidforcekites.nl) MAAR ik heb ze uiteinderlijk niet bij hun besteld..
Als je meer wilt weten dan moet je mij maar even een pb sturen Joepie
Brenkie

Berichten: 716
Antwoord #14 Mei 11, 2006, 18:49:31
edit2Rapporteer  
Okeej, thnxx HJ.

Maar wat me wel opvalt is dat op de foto waarop alle 4 de kites staan de Assault een lagere AR lijkt te hebben. (lengte * breedte verhouding)
Dit zou wel eens die doorslag kunnen geven in comfort en handling.
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #15 Mei 11, 2006, 19:01:10
edit2Rapporteer  
Ziet er goed uit ,Maar doe mij toch maar de Waroo ,Veel airtime vaart als een C-kite en vaart super licht en ik Vindt ze persoonlijk er mooier uit zien ,Ik heb echter nog nooit met een Assault gevaren  en ze ook nog niet gezien  ik heb wel met de Cabrinha gevaren en die heeft echt een hoge bar druk ,Dat heeft mij besloten om met de Waroo ,s te gaan varen ,9 -14 mtr en ik heb er geen spijt van ze gaan echt heel lekker ,Nadeel is alleen de veel te lange levertijd..
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #16 Mei 11, 2006, 19:19:49
edit2Rapporteer  
Nadeel is alleen de veel te lange levertijd..

Je slaat de spijker op z'n kop.... Als dat niet het geval was dan zou ik een Waroo 14m2 en 9me gehad hebben... Maar nu ik deze test gelezen heb en de levertijd 48 uur is heb ik besloten om voor de Assault te gaan.. Ps bar druk is minder dan switchblade.. maar iets meer dan Waroo...
En de prijs is gewoon minder... voor een 16m2 en 12m2 betaal in minder dan voor een Waroo 9m2 en 14m2... Zie jullie op het water...... ThumpsUp
Emiel

Berichten: 3004
Antwoord #17 Mei 11, 2006, 22:14:01
edit2Rapporteer  
ik heb de 12 Assault hier liggen om te testen dus wie wil testen moet maar een gil geven!
larssmits
Gast
Antwoord #18 Mei 11, 2006, 22:48:37
edit2Rapporteer  
Nadeel is alleen de veel te lange levertijd..

Best waroo 12 en 16 zijn nu ook uit vooraad leverbaar in NL
dus als je voor 5 uur besteld heb je ze binnen 24 uur binnen Wink
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #19 Mei 12, 2006, 00:58:46
edit2Rapporteer  
Nadeel is alleen de veel te lange levertijd..

Best waroo 12 en 16 zijn nu ook uit vooraad leverbaar in NL
dus als je voor 5 uur besteld heb je ze binnen 24 uur binnen Wink


Ik ga niet weer over die Waroo beginnen....Ik heb al 1 maand voor niets mijzelf druk gemaakt op dit forum en heb zoveel over kites gelezen dat ik geen flater zou slaan als verkoper.. MAAR..ik heb nog geen meter kunnen varen.... Dus Waroo is voor mij een gepasseerd station.
frankie
Gast
Antwoord #20 Mei 12, 2006, 03:02:31
edit2Rapporteer  
Jammer dat je geduld op is ,Ze komen nu wekelijks binnen,deze week komen de 14 mtr ook (eindelijk) Ik weet dat jij (HJ) er ook al enkele maanden op zit te wachten ,En dat is natuurlijk veel te lang ,Maar het is de moeite waard ...maar veel succes met je Assault wat ook en goede en mooie kite is ..
 ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #21 Mei 12, 2006, 04:33:11
edit2Rapporteer  
Ik ben er van overtuigd dat, welke kite je ook koopt, je altijd je eigen kite het beste en lekkerste vindt..(je gaat toch ook niet je eigen vriendin afkraken)
Ik vind de Assault wel iets aparts hebben, anders had ik wel de Switchblade gekocht, en die bardruk valt volgens mij echt mee.. Zeker als je (zoals ik) de overstap maakt van het windsurfen naar kiten (kitehigh_kitesmiley)dan snap je niet over welke bardruk die kiters het hebben (grinnik_kitesmiley)..
Gewoon inhaken en gaan Joepie Joepie

Ik zou zeggen bel Emiel of Rinse van Fightfish en ga de kite even aan de tand voelen...De switchblade kun je vast wel binnen je vrienden kring testen en voor de Waroo kun je ook gewoon een afspraak maken..

Kijk ook even op deze link:

http://www.kiteforum.com/phpbb/viewtopic.php?t=2327922&sid=c2de6c9a20db3e65e4c7899f473dc473


 Joepie Joepie Joepie
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.