Kiters en hun merk

Joris

Mei 10, 2006, 19:15:28
edit2Rapporteer  
Ik las net weer een topic over de discussie over de keuze tussen een Switchblade of Psyco2, en het viel me weer op dat iedereen zo fanatiek is zen eigen merk te promoten.

Wat is dat met ons volk dat iedereen zoveel moeite doet zijn geloof over te brengen? Zelf schiet ik er volgens mij niets mee op als zon jongen een psycho2 vaart ipv een tube. En toch gaat het wel heel erg kriebelen bij reacties zoals "ojoow switchblaaaaaade".

WAAROM!

en ps. ja ik verveel me
Tom

Antwoord #1 Mei 10, 2006, 19:19:49
edit2Rapporteer  
Ik vond dat ik me erg heb ingehouden hoor Smiley
Joris

Antwoord #2 Mei 10, 2006, 19:22:59
edit2Rapporteer  
het was toch gewoon een psychologische vraag jonge geen commentaar op jou tom. je mag van bij heus wel dingen roepen

ik vroeg me alleen af waarom mensen zo fannatiek zijn.
Tom

Antwoord #3 Mei 10, 2006, 19:34:32
edit2Rapporteer  
Waarom? Ze willen natuurlijk niet dat iemand met crap komt te zitten dus bevelen ze aan wat zei het beste vinden (of geil van zijn) ! nogal logisch hé Wink

En uh, doe wat ik doe!

ga lekker naar het strand Joepie Joepie Joepie

geen wind maar wel zon en iig 1 lekker chickie (grinnik_kitesmiley)
Molliebollie

Antwoord #4 Mei 10, 2006, 19:39:03
edit2Rapporteer  
Dat is vooral erg met Slingshot-mensen (niet persoonlijk bedoelt hoor S L I NG S H O T Wink)
job

Geen avatar

Antwoord #5 Mei 11, 2006, 00:33:18
edit2Rapporteer  
Ik reageer alleen maar als er bullshit geroept word... en dat was er aan de hand Wink
michiel v geel

Antwoord #6 Mei 11, 2006, 00:48:33
edit2Rapporteer  
ik snap het wel hoor iedereen kiest de kite waar jij van denkt dat hij het beste is vraagt iemand om hulp lijkt het me wel logisch dat je hem dat advies geeft
tom_beul
Gast
Antwoord #7 Mei 11, 2006, 01:40:25
edit2Rapporteer  
Ik had als volgt gereageerd

Dat die moest testen, thats it en dat persoonslijk foils niks vond, toch niks mis mee?
michiel v geel

Antwoord #8 Mei 11, 2006, 01:44:29
edit2Rapporteer  
helemaal mee eens dat over dat testen door testen kan je je zelf ervaren wat de beste kite/merk voor jouw is
larssmits
Gast
Antwoord #9 Mei 11, 2006, 01:48:51
edit2Rapporteer  
je kan wel zeggen tegen beginner testen...
Maar zelf laat ik een beginner niet zomaar me kite testen. Iemand die hem niet meer crasht enzo heb ik nooit problemen mee!
En zo is het denk ik bij meer wel

michiel v geel

Antwoord #10 Mei 11, 2006, 02:00:58
edit2Rapporteer  
ok lars gelijk nieuw advies:

les nemen en testen
WIMPIII

Antwoord #11 Mei 11, 2006, 02:13:22
edit2Rapporteer  
Ach ja, je eigen merk ophemelen zie ik een beetje als tegen jezelf zeggen dat je de juiste keuze hebt gemaakt in het woud van verschillende merken en kites. Er zijn zat goede kites. Tís maar net wat je zelf belangrijk vind.
brutus1

Antwoord #12 Mei 11, 2006, 02:14:19
edit2Rapporteer  
In het begin met de CB heb ik de bow ook wel flink gepromoot maar dat was v.n.l. omdat ik écht van mening ben dat de meesten onder ons zéér gelukkig met een bow zouden worden en hun niveau ook binnen afzienbare tijd zou stijgen doordat je minder afgestraft wordt door een fout. Ondertussen zijn er al flink wat meer mensen met bows en wordt het al wat normaler om een bow te hebben en zal het zich dit jaar wel uitcristalliseren. Ben niet pro SB óf pro Cabrinha maar vind de SB gewoon de meest allround bow op dit moment en dat blijkt ook uit de diverse testen.
Brenkie

Antwoord #13 Mei 11, 2006, 02:20:41
edit2Rapporteer  
Tja, dat zit er toch in bij de meeste NL kiters, vrees ik. Dan houdt men de overtuiging dat ze een beter merk hebben gekocht in vergelijking tot de andere merken. (mine, mine, mine)
Het blijft gewoon persoonlijk, en testen blijft het enige goede vergelijk. Ieder stelt andere eisen aan een kite en beoordeelt hem daarom ook anders.
Ik ben zelf op dit moment pro-ARC! Waarom? Omdat mijn V10 mij super bevalt. Nu schijn ik wel de meest relaxete maat van de Venom range te hebben, dus ik ben erg benieuwd naar een 16 bijv.
Het gaat erom dat je lol hebt met je gear, en er tevreden over bent.
Ik wilde ook een duurzamere kite hebben dan de tube's, zeker omdat het een klein maatje betreft.
Voor de grote(re) kite ga ik meer voor de performance, dan kom ik misschien toch wel bij een tube uit.

Ik vindt het wel een leuk onderwerp. Met automerken is dit namelijk ook zo!
Toch is het goed dat dit verschil er is, het duidt er toch maar op dat er verschillende merken prima kite's maken en dat ook blijven doen. Zo niet dan zullen die merken vanzelf wel ter ziele gaan, nietwaar?

Ieder zijn smaak en voorkeur, we vallen toch ook niet allemaal op blond??   (grinnik_kitesmiley)
jaapd

Antwoord #14 Mei 11, 2006, 03:10:27
edit2Rapporteer  
Ik ben ook pro-ARC vanwege mijn V10. Maar daarnaast ben ik ook F.one fan, die Dream van mij is erg mooi gemaakt. Verder heb ik ook een Fuel, nooit een miskoop zo'n kite. En mijn oude Amp was ook een goede in zijn tijd, erg grote windrange. Verder heb ik nog een Gaastra wat ook een mooi stukje techniek is met zijn dubbele LE.

Ik snap die kiters niet die bij 1 merk blijven...
kitertjuh

Antwoord #15 Mei 11, 2006, 03:26:12
edit2Rapporteer  
hahah van elk merk 1 kite hebben.
Molliebollie

Antwoord #16 Mei 11, 2006, 03:59:14
edit2Rapporteer  
I was just kiddin' S L I N G S H O T Wink
Ricardo

Antwoord #17 Mei 11, 2006, 04:08:04
edit2Rapporteer  
Meerdere merken kites hebben is alleen een nadeel, je moet je elke keer dat je een andere maat pakt weer aanpassen, het is moeilijker om je kites op elkaar aan te laten sluiten en je hebt veel verschillende safety systemen. Ik had zelf 4 merken kites, nu heb ik maar 1 merk kites en dat vind ik toch wel zwaar relaxt ten opzichte van verschillende merken kites. Voor 99% van de mensen is het toch echt te duur om elk jaar een hele nieuwe set aan te schaffen dus om dingen bij elkaar aan te laten sluiten kopen ze maar 1 merk.
Frits

Antwoord #18 Mei 11, 2006, 04:09:55
edit2Rapporteer  
Ik heb drie verschillende merken, maar alle drie hebben ze hun eigen charmes Smiley Ik ben er wel blij mee..
martijn85

Geen avatar

Antwoord #19 Mei 11, 2006, 04:32:03
edit2Rapporteer  
Altijd wordt er maar geroepen testen, testen, maar er is volgens mij maar een klein deel wat beschikking heeft tot testen. De grote meerderheid die af en toe eens kite heeft echt niet zo maar de mogelijkeheid om te testen. En om zo maar naar een vreemde toe stappen en vragen of je ff zn kite mag lenen is naar mijn idee ook niet alles.
Dan zijn er wel test weekenden, maarja dan moet je maar net kunnen en dan moet er net wind zijn.

Dus iedereen kan wel lkkr gaan roepen dat je kites moet gaan testen, maar dan moet je daar wel de mogelijkheid voor hebben!

Groeten Martijn
Stanley

Antwoord #20 Mei 11, 2006, 05:18:53
edit2Rapporteer  
Kan je als beginner wel een goed oordeel vormen met testen.
Ben zelf nog een echte begiiner en heb nu met 3 verschillende merken gekite maar kan geen noemenswaardige verschillen opnoemen. Als rookie ben je al blij dat je de kite in de lucht weet te houden en wat meters maakt voordat je weer in het water lazert.
Heb zelf mij tijdens aanschaf op duurzaamheid geconcentreerd en daar de beslissing opgenomen. En welk merk dat dan geworden is who cares.
Als je maar lol hebt en of dat met een Arc, tube of bow is toch om het even.
jaapd

Antwoord #21 Mei 11, 2006, 06:08:25
edit2Rapporteer  
Meerdere merken kites hebben is alleen een nadeel, je moet je elke keer dat je een andere maat pakt weer aanpassen, het is moeilijker om je kites op elkaar aan te laten sluiten en je hebt veel verschillende safety systemen.[..]
Elk nadeel heb zijn voordeel.

Met verschillende kites leer je je aanpassen zo wordt je flexibeler en kan je je ook beter aanpassen aan verschillend weer en water.

Verder is het makkelijker om alles te laten aansluiten want je hebt de keus uit tig kites en niet alleen de keus van 1 merk kite.

En je kan van alle merken de pluspunten pakken: Een arc is een fantastische stormkite, mijn fuel is leuk als middenmaat maar heeft weinig low-end. Een dream heeft die lowend weer wel enz enz
FrankP

Antwoord #22 Mei 11, 2006, 06:48:04
edit2Rapporteer  
Vaar alweer bijna een jaar met Flysurfer speeds, naar volle tevredenheid.
Daarvoor aeroII en amp gevaren. Ook leuk maar houdt meer van airtime en spronghoogte.
Psychotic

Antwoord #23 Mei 11, 2006, 15:24:39
edit2Rapporteer  
wat is dat voor niet kunnen testen bull? ik bedoel, zijn meer dan genoeg testdagen in NL, zoals bijvoorbeeld op 14 mei as op de brouwersdam. Daarnaast kun je heel vaak wel ff een kite proberen, gewoon vriendelijk vragen (doe je natuurlijk niet als complete beginner maar als gevorderde met eigen gear of een goed niveau? ik zie het probleem niet zo dan....)
Maurits

Antwoord #24 Mei 11, 2006, 15:39:12
edit2Rapporteer  
Ik vind testen, testen en nog eens testen. En dus niet zomaar iemand kites gaan aanraden omdat je er een keer iemand mee hebt zien beulen. Tuurlijk is het allemaal logisch dat je je eigen merk vaak aanraad aan iemand, simpelweg omdat je er zelf lekker mee kan varen. Je zal ook raar op kijken als je een ajax supporter in het feyenoord vak ziet schreeuwen. @ martijn85 er zijn ook nog genoeg shops waar je het 1/ander kan testen hoor. En idd wat JT zegt kan ook makkelijk!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.