windsurfen of kiten

a.burggraeve

Geen avatar

Berichten: 1
Mei 11, 2006, 16:00:06
edit2Rapporteer  
wie vindt kiten of windsurfen makkelijker,en waarom.
slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #1 Mei 11, 2006, 16:21:39
edit2Rapporteer  
Kiten is moeilijker te leren dan windsmurfen.

Maar met kiten kan je wel sneller vette tricks doen en leren dan met windsmurfen.

Met kiten moet je in het begin veel dingen tegelijk doen, met windsmurfen hoef je eigenlijk alleen je evenwicht te bewaren.

Tevens komt bij kiten het veiligheidsaspect kijken, vergeet niet dat zo'n kite 25m ver staat.
bowkite
Gast
Antwoord #2 Mei 11, 2006, 16:22:35
edit2Rapporteer  
kite is zeker eenvoudiger om aan te leren. de eerste dagen, waarin met moet leren starten zijn moeilijk. Maar eenmaal die stap genomen is de leercurve veel steiler
duik

Berichten: 169
Antwoord #3 Mei 11, 2006, 16:30:08
edit2Rapporteer  
Als je als windsurf/snowboard/wakeboard ervarign hebt leer je snel kiten. Joepie
Bij kite leer je het naar mijn idee allemaal wat sneller. Het ziet er al vrij snel relaxed uit..

maarrrr volgens mij.... is hier al eens heel topic over geweest..

zoekfunctie.................


mzzl
Guus
Gast
Antwoord #4 Mei 11, 2006, 16:35:33
edit2Rapporteer  
ook met zeil ervaringen leer je het sneller
slingshot {Thomas}

Berichten: 1466
Antwoord #5 Mei 11, 2006, 17:04:32
edit2Rapporteer  
ik vind kitesurfen moeilijker,kijk het board en water komt beetje op zelfde neer maar met kitesurfen moet je heel veel met je kite doen, met windsurfen valt dat wel mee.

en kitesurfen kon ik na 2 uurtjes en windsurfen kon ik na 10min.
huib

Berichten: 453
Antwoord #6 Mei 11, 2006, 17:42:26
edit2Rapporteer  
De eerste stappen zijn bij allebei erg makkelijk. Met 1 dag oefenen had ik de eerste stappen (wegvaren en hoogte lopen) onder de knie met windsurfen en kiten.

Als je later gaat springen en gevarieerde truukjes doen is kiten veel makkelijker. Hardcore waven als windsurfer... RESPECT!
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #7 Mei 11, 2006, 18:24:59
edit2Rapporteer  
Helemaal mee eens loser

Kijk maar naar de leeftijden van de jongens die meedraaien op de wereldtour ...17,18.15 jaar en kijk dan even naar de leeftijden van de windsurfers on tour.... 25, 30 jaar....
En vraag je dan nog eens af wat moeilijker is (en geloof mij die windsurfers hebben echt geen 10 jaar uit hun neus zitten ....) RESPECT voor die gasten Joepie
LEAF

Berichten: 826
Antwoord #8 Mei 11, 2006, 18:49:36
edit2Rapporteer  
Lijkt mii duidelijk, goed windsurfer is veel moeilijker dan goed kitesurfen.
e_surf

Berichten: 611
Antwoord #9 Mei 11, 2006, 18:59:28
edit2Rapporteer  
Ik windsurf en kitesurf beide.
Windsurfen bij > 7bf en kiten bij minder wind.

De progressie die je bij kitesurfen maakt gaat veel sneller.
Bij windsurfen maak je allemaal kleine stapjes, die je eerst onder
de knie moet hebben om weer verder te gaan.
(ophaalkoordje, beachstart, in voetbanden varen, planeren, in trapeze varen, waterstart, gijpen)
Voordat je uberhaupt kunt gijpen zonder telkens op je plaat te gaan ben je al even verder.

Ik kan me nog herinneren dat je met een windsurf cheeseroll  of frontloop (± 1987) al
een wedstrijd op Nederlands en zelf op worldcup nivo kon overheersen.
We zijn nu bijna 20 jaar verder en moet je nu het windsurfnivo eens zien.

Met kiten gaat het allemaal veel sneller, voordat je een bepaald "basis" nivo hebt.
Maar om een bepaald nivo te overstijgen en mee te kunnen doen met het Nederlandse circuit
of worldcup is natuurlijk meer dan alleen ervaring nodig.
Maar ik denk dat over een paar jaar is het kiteworldcupnivo ook gigantisch hoog wordt en
dat je net als met windsurfen echt wel 5-10 jaar kiteervaring moet hebben.
Denk maar eens aan een 2 of 3 dubbele kiteloop in combinatie met de diverse tricks
en dan ook nog backside op 15 mtr. hoogte.

De ontwikkeling in kitesurfen gaat wel door en de tricks en moeilijkheid hiervan ook.

 



storm

Berichten: 349
Antwoord #10 Mei 11, 2006, 19:31:22
edit2Rapporteer  
Windsurfen is absoluut moeilijker om op een gelijkwaardig niveau te kunnen als kiten.
Maurits

Berichten: 1008
Antwoord #11 Mei 11, 2006, 20:09:03
edit2Rapporteer  
Als je elke keer met je zeiltje en je huge plank wil lopen sjouwen moet je kiezen voor windsurfen. Als je echt lijpe tricks wilt dan heen en weer varen dan kies je voor kitesurfen.(hiermee wil ik dus niet zeggen dat je met windsurfen niet kan springen, ik ken de filmpjes) En het is wel allemaal ff wat makkelijker mee te nemen dan die zeilen en planken...
EricC

Berichten: 75
Antwoord #12 Mei 11, 2006, 21:32:04
edit2Rapporteer  
Tja, kijk mijn collega's maar aan op Bonaire...
http://www.bonairebattle.tv/
maar ik moet zeggen dat die jonge gassies me op hun surfboard zonder angst ook snel overtroffen hoor..  ThumpsUp

Gewoon lekker genieten met wat je het liefste doet, en wat is mooier dat je altijd kan varen, lichte wind - Kiten, keiharde wind - Windsurfen... en als we elkaar de ruimte geven dan komt alles goed.  ThumpsUp
brutus1

Berichten: 198
Antwoord #13 Mei 12, 2006, 02:02:37
edit2Rapporteer  
Kiten is echt aanzienlijk makkelijker en er is in véél kortere tijd een hoger niveau te halen.
Passie

Berichten: 3397
Antwoord #14 Mei 12, 2006, 02:26:19
edit2Rapporteer  
ik vind kitesurfen moeilijker,kijk het board en water komt beetje op zelfde neer maar met kitesurfen moet je heel veel met je kite doen, met windsurfen valt dat wel mee.

en kitesurfen kon ik na 2 uurtjes en windsurfen kon ik na 10min.


dus jij kon na 2 uur al varen..Smiley.. geloof 't;p. ik kon na 2 uur nie teens waterstarten:p
vottens

Geen avatar

Berichten: 42
Antwoord #15 Mei 12, 2006, 02:47:21
edit2Rapporteer  
Ik wou zeggen dat heeft bij mij wel een dag of wat geduurd. Helemaal wanneer je begint met kiten, heb je meestal maar een kite, dan is het moeilijk om direkt in de juiste condities terecht te komen. Want die heb je wel nodig om het een beetje snel te leren.

lol!
slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #16 Mei 12, 2006, 02:50:09
edit2Rapporteer  
Daarbij komt ook kijken dat je meer uren met een kite kan maken dan met een smurfplank.

Smurfen is pas leuk met 6 bf, en dat heb je niet veel in NL, je leert een trick dan moet je weer 3 tot 5 weken wachten als je mazzel hebt en dan kan je weer overnieuw beginnen.

Met kiten kan je al los met dikke 4bf, en dat komt meer voor in den lage landen, dus je kan sneller weer je tricks verder leren.
Switchrik

Geen avatar

Berichten: 35
Antwoord #17 Mei 12, 2006, 03:07:56
edit2Rapporteer  
Kiten is veel makkelijker te leren, zeker als je al wat wakeboard en vlieger ervaring hebt, na 2-3 dagen ga je met een vaartje achter je kite aan en niet veel later maak je al je eerste kleine sprongetjes, maar met windsufen mag je blij zijn als je na een aantal weken-maanden lekker staat te planeren en dan heb ik het nog niet eens over sprongetjes maken en wave riden. Het mooiste aan kiten is toch inderdaad dat je het snel leert een steilere leer curve hebt en zeker veel vaker kunt varen dan met windsurfen vandaar mijn overstap naar het kiten.
medisport

Geen avatar

Berichten: 19
Antwoord #18 Mei 12, 2006, 03:59:45
edit2Rapporteer  
Kiten leer je veel sneller na 3 dagen kan je kiten, na 6 dagen kan je hoogte lopen, daaarna ga je springen, en na een seizoen maak je echt fette jumps. Na een jaar surfen mag je blij zijn als je kan gijpen, springen leren de meeste nooit en vele zijn hun hele karriere bezig om het gijpen onder de knie te krijgen. ik zelf surf 25 jaar en kite 1 jaar. Ik had 15 jaar nodig om vet in de golven te varen en 20 jaar nodig om vette frontloops te springen. Bij het kiten had ik 1 jaar nodig om gekontroleerd mega hooooog te kunnen springen, nu komen voor mij alle varianten en het kiten in de golven gaat ook al mega. Veel succes met je keus. Gr. André
Mark-Fizzer

Berichten: 6057
Antwoord #19 Mei 12, 2006, 04:02:43
edit2Rapporteer  
dat windsurfen boeit me nou geen f*ck... kan er nix aan doen. ziet er wel cool uit ofsjo maar nee....Dan maar kiten whaha
Flexifool

Berichten: 130
Antwoord #20 Mei 12, 2006, 06:27:09
edit2Rapporteer  
Kiten leer je veel sneller na 3 dagen kan je kiten, na 6 dagen kan je hoogte lopen, daaarna ga je springen, en na een seizoen maak je echt fette jumps.
Wow!!!!, ik ben nu vanaf sept/okt bezig (heel de winter doorgevaren) en sta gemiddels 3 keer per maand op het water en kan net een beetje hoogtelopen (geldt overigens ook voor mijn maat die eveneens in sept is begonnen). Werkelijk top als je dit al in 6 dagen voor elkaar krijgt ThumpsUp
Joris

Berichten: 1631
Antwoord #21 Mei 12, 2006, 08:18:11
edit2Rapporteer  
ik heb er nu een seizoen opzitten en springen begint nu pas een beetje te komen
maarja dat komt ook een beetje omdat ik echt een schijtert ben en t tot nu toe niet veel probeerde.
kentyman

Berichten: 2093
Antwoord #22 Mei 12, 2006, 19:49:58
edit2Rapporteer  
kiten is makkelijker te leren: de eerste dagen windsurfen zijn bruut zwaar en het duurt best lang voordat je redelijk consistent vaart. Tricks leren bij windsurfen is supermoeilijk en t duurt jaren voordat je een beetje dingen kan..

Kiten leer je in 2 a 4 (halve) dagen, als je t trucje van op de plank komen 1x snapt dan is er geen drol meer aan Smiley  Daarna kun je al heel snel met tricks beginnen en na 1 jaar ofzo al redelijke sprongen maken. De learning curve van kiten is dus veel stijler dan die van windsurfen maar het kost juist veel minder moeite... kiten is dus voor mietjes en windsurfen voor bikkels! Wink
DaRe

Berichten: 125
Antwoord #23 Mei 12, 2006, 20:10:21
edit2Rapporteer  
Ben al 15 jaar aan het Windsurfen en na 6 tot 7 jaar kon ik leuk op zee varen en springen
Na 1 jaar kiten vaar ik op zee en kan al behoorlijk springen

Windsurfen is veel moeilijker om echt op niveau te komen , bij leren kiten gaat alles veel sneller
storm

Berichten: 349
Antwoord #24 Mei 12, 2006, 20:13:09
edit2Rapporteer  
Joris,
pas een seizoen erop zitten en 955 posts op dit forum, misschien iets meer het water op en minder achter je pc. Ga je met sprongen vooruit!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.