F-One Tribal 13m of Switchblade 12m

massari

Berichten: 150
Mei 11, 2006, 23:06:05
edit2Rapporteer  
Ik ben eruit, het wordt een bowkite en wel de Switchblade 12m wel te verstaan in rood/zwarte trim. Geen Psycho2, geen Best Waroo of een andere die ondertussen de revue heeft gepasseerd.

Enfin, hoe gek het ook klinkt... nu lees ik weer goede verhalen over de F-One Tribal. Geen bowkite, maar een "reguliere" C-kite met alle voordelen van een bow.

Wat vinden jullie van de Tribal? Ik zie ook nog eens dat de Tribal bij verschillende shops echt enorm goedkoper zijn dan een Switchblade, zelfs inclusief board!

Ik wist niet dat het zoeken naar een juiste kite zo moeilijk kon zijn  (geschokt_kitesmiley)

(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #1 Mei 12, 2006, 00:53:32
edit2Rapporteer  
Als ik de verhalen en test moet geloven dan is de Tribel zeker een oké kite...
Maar voor mij gaf de 5e lijn de doorslag.. Ik zie mijzelf als een beginner en ben bang dat ik met de 5e lijn mijn kite doormidden zaag  (angry_kitesmiley) Bovendien moet je de Tribel, om het zelfde de-power bereik te kunnen halen, op de kant verstellen...Ik heb uiteinderlijk gekozen voor de Assault van LF..
Succes ThumpsUp
vottens

Geen avatar

Berichten: 42
Antwoord #2 Mei 12, 2006, 01:36:59
edit2Rapporteer  
Ik heb de f-one tribal 13m gevaren . Dit is echt een super kite. Hij is rete snel en je kunt hem heel goed depoweren. Heb hem gevaren bij zo'n 19 knopen met windstoten van 25.
Hij heeft ontzettend veel lift en hangtime. Hij heeft weinig bardruk waardoor het niet zo'n fitness machine is. zo als bij sommige andere bow's
Een klein nadeel vind ik de lijnen daar moest ik wel even aan wennen. Je zet hem niet zo maar even op zonder boekje/instructies erbij. Het is geen normaal systeem met een 5e lijn maar heeft 2 Y splitsingen(dit ook voor het tegen gaan van kapotte kite door middel van de 5e lijn die hem in tween deeld)

Succes met je beslissing
Molliebollie

Berichten: 1243
Antwoord #3 Mei 12, 2006, 01:51:57
edit2Rapporteer  
Ik heb de f-one tribal 13m gevaren . Dit is echt een super kite. Hij is rete snel en je kunt hem heel goed depoweren. Heb hem gevaren bij zo'n 19 knopen met windstoten van 25.
Hij heeft ontzettend veel lift en hangtime. Hij heeft weinig bardruk waardoor het niet zo'n fitness machine is. zo als bij sommige andere bow's
Een klein nadeel vind ik de lijnen daar moest ik wel even aan wennen. Je zet hem niet zo maar even op zonder boekje/instructies erbij. Het is geen normaal systeem met een 5e lijn maar heeft 2 Y splitsingen(dit ook voor het tegen gaan van kapotte kite door middel van de 5e lijn die hem in tween deeld)

Succes met je beslissing


Vottens, hoe zwaar ben jij ?
Buur

Berichten: 989
Antwoord #4 Mei 12, 2006, 02:12:04
edit2Rapporteer  
Het is helemaal geen 5de lijn, je hebt een 5de lijn als safety. die Y is speciaal voor de extra depower! en het stop en go..
vottens

Geen avatar

Berichten: 42
Antwoord #5 Mei 12, 2006, 02:36:13
edit2Rapporteer  
Mijn gewicht zit tussen de 75 en 80 kilootjes in!
Ruben..

Berichten: 421
Antwoord #6 Mei 12, 2006, 03:23:35
edit2Rapporteer  
 Ben zelf ook benieuwd naar de Tribal .. ik ga m een keer testen .. volges mij idd een topkite.. (en nu in de actie bij vandenberg (Hoorn))
massari

Berichten: 150
Antwoord #7 Mei 12, 2006, 04:58:00
edit2Rapporteer  
Bij een Tribal zit er toch geen 5e lijn? Gewoon een Y splitsing die zorgt voor de depower. Het gewenning aan de lijnen is wellicht een feit, maar ik zie nergens in de huidige reacties dat ik niet voor een Switchblade zou moeten kiezen. De bardruk ervan is minder dan een Crossbow, maar wat maakt een Tribal nou zo speciaal dat ik er voor moet kiezen in plaats van de Switchblade? Even afgezien de lagere prijs op dit moment...
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #8 Mei 12, 2006, 05:42:05
edit2Rapporteer  
. De bardruk ervan is minder dan een Crossbow, maar wat maakt een Tribal nou zo speciaal dat ik er voor moet kiezen in plaats van de Switchblade? Even afgezien de lagere prijs op dit moment...

Welke lagere prijs....Ik weet niet wat de Tribel moet kosten maar de SWITCHBLADE 12m2 compleet kost momenteel 989,- euries
En denk je dat die Y lijn je kite niet kunnen beschadigen Huh
PeeWee

Berichten: 1652
Antwoord #9 Mei 12, 2006, 12:20:08
edit2Rapporteer  
Dat de high end goed is dat weet ik ondertussen wel. Maar he is de low-end van de tribal(13) in verhouding met een switchblade (12). Hoe snel kan je fatsoenlijk kiten. Ik kan nu met mijn xbow (12) vanaf ongeveer 13-14 knopen aardig varen maar leuk is anders. (ik weeg 80kg en vaar een 129x37). Ik vind de Tribal ook een interessante kite vandaar mijn aanvullende vraag
haatwinter

Berichten: 74
Antwoord #10 Mei 12, 2006, 15:20:37
edit2Rapporteer  
He hallo
Ik heb de tribal 13 en 9 en vind het echt waanzinnige kites....ik heb ook bows gevaren dus ik kan je uit EIGEN ervaring vertellen dat de tribal niets onder doen voor de bows. De lift en hangtime is belachelijk en de depower is net zo goed als bij bow kites plus dat je bij de tribal niet bang hoeft te zijn voor inversions. 5e lijn loopt ook niet tot de LE van je kite en kan er dus nooit omheen slaan. Enige nadeel is dat een bow 4 lijnen heeft en de tribal 5...ietsjes meer werk met optuigen dus....
Verder kun je met de tribal gewoon niet fout gaan....VEEL performance maar zeer vergevingsgezind en veilig....
Hopelijk kun je er wat mee..
Mzzl
Jef
haatwinter

Berichten: 74
Antwoord #11 Mei 12, 2006, 15:22:30
edit2Rapporteer  
Oh ja low end van de 13 is ook top...ik weeg 72 kilo en heb gevaren met 10 knopen....dit is een gemeten windkracht dus dit is niet uit de duim gezogen.....moet natuurlijk dat wel de kite sinussen om op snelheid te komen maar daarna kun je hem heel snel parkeren....mzzl
Buur

Berichten: 989
Antwoord #12 Mei 12, 2006, 15:29:57
edit2Rapporteer  
een 12 SB kan je eerder varen... dat komt omdat je werkelijke te gebruiken oppervlakte groter is, dus je zou moeten vergelijken met 15 tribal ipv met een 13 neem ik aan.
Ik kan de 13 wel varen met 14 knopen, maar ja een 12 bow gaat wel harder.

je moet niet vergeten dat tribal C is en een SB bow... dus dat je met de zelfde maten 12/13 altijd minder power hebt met een C omdat je 2 meter doek niet gebruikt.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.