(HJ) MINI-ME
|
Hier gaan we weer met de discussie (grinnik_kitesmiley) JA de Duitsers hebben het beter voor elkaar (up_kitesmiley)Ik heb alleen maar goede ervaring met de Duitse shops En dan hebben we het nog niet eens over de prijzen Dus even kort samenvatten... Je hebt de kleur die je wil..je staat binnen max 3 dagen met je nieuwe aanwinst op het water..en je betaald zeker 300 euro (700 piek) minder.... Waar wacht je nog op toch niet op dat kopje koffie :
|
|
|
semen
|
Ik wilde de kopjes koffie discussie niet nogmaals opstarten, het gaat mij meer op het antwoord waar het leverings probleem nu eigenlijk zit, bij de importeur of bij North zelf. Het komt niet door de shop, het lijkt mij dat North gewoon wil verkopen, hoe kan het dan dat er tussen buurlanden zoveel verschil zit. Zijn importeurs ook concurrenten onderling? Of komt het omdat de Duitse surfzaken meer in kunnen/durven kopen.
|
|
|
peterb
|
Maandag geld over gemaakt naar die Duitse surfshop (pirates) en net kite binnengekregen. Ongelovelijk hoe snel als je ook nog rekent dat internationaal geldovermaken altijd langer duurt. En ik hoef er niet eens de deur voor uit!!!
|
|
|
surf
Geen avatar
|
Wat kost dan een 9 meter V6 en een 12 V6 incl. bar en bezorgkosten? Op de site staat dat je even kontakt op moet nemen.
Oja, tot hoeveel knopen kun je varen met een 9 meter? 80 kilo.....
Tnxx
|
|
|
vin2481
Geen avatar
|
bel Kubus en je weet het.........
035-6954695
dan zet je het antwoord op de site want niemand kan je het antwoord geven behalve Kubus
|
|
|
sip-jan
Gast
|
Precies vinnie,
De shop moet via deze signalen meer druk zetten op hun leverancier en of dit nu kubus is of north maakt niet uit. Het is voor de shop waar je komt ook een stukje brood, ze vissen met deze handel steeds vaker achter het net! Dit komt omdat je op het net supersnel antwoord krijgt en idd je kite o.i.d binnen de kortste keren in huis hebt. Vijf weken is echt niet o.k (shame_kitesmiley)
|
|
|
vin2481
Geen avatar
|
Welke maat Vegas zoek je dan, er zijn namelijk winkels die wel voorraad hebben, daarvoor hoef je zeker niet naar Duitsland!
|
|
|
semen
|
goeie vinnie, helaas zijn ze al weg, het waait, weekend. Zal het volgende week zekers nog even proberen. En ik ben dus wel benieuwd of het nu door de importeur of door North of door welke oorzaak dan ook komt. Want juist de shop is diegene die hier de dupe van wordt zonder dat ze er wat aan kunnen doen.
|
|
|
slufterhufters.com
|
Snap niet naar welke winkel je dan geweest bent, maar in de winkel aan het Oostvoornse meer liggen er genoeg.
En voor een goede deal.... kopje koffie, leuke babbel en daar komen we dan best wel uit.
|
|
|
semen
|
Ik snap jouw insteek Arno, maar komt dit dan omdat jullie meer kites hebben ingekocht? Of hebbben jullie een betere deal met de importeur waardoor je sneller of beter wordt voorzien van nieuwe kites. Het risico is natuurlijk als zaak dat wanneer je teveel inkoopt je aan het eind van het jaar je ermee blijft zitten. Is dit dan voor jullie kosten of doet de importeur hier ook nog wat mee. Oftewel wat is de rol van de importeur?
|
|
|
Steph
|
Wat ik wel weet is dat de ene importeur de andere niet is.
Wij hebben veel gedaan via NorthSports die heel Noord Amerika voorziet van Prolimit, Naish en North. Da's dus een grote boevenbende die niets meer doet dan centjes verdienen. Dan maakt het dus niks uit of je met overtollige voorraad zit of dat je maanden op een vervangend kiteje moet wachten die al fout uit de verpakking komt.
Maar over Kubus hoor ik van particulieren alleen maar goed nieuws. Maar ik denk dat zij ook niet heel veel voorraad hebben omdat zij er anders ook mee blijven zitten.
|
|
|
Idefixe
|
Ik denk dat de duitse shops gewoon meer "volume" of misschien wel lef hebben. Veel bedrijfskapitaal: koop lekker groot in: is goedkoper, je bent interessanter voor fabrikant/importeur, je krijgt lagere inkoopprijzen, sneller geleverd ( je bent een belangrijke klant) je hebt meer voorraad / meer kleuren, je kunt sneller en goedkoper leveren, je verkoopt meer en in het nieuwe seizoen dump je al het "oude spul" gewoon voor je inkoopprijs. En "last but not least"" meer en beter gebruik te maken van moderne marketing / verkooptechnieken = internet= veel lagere "overheadkosten"en een veel grotere afzetmarkt.Als in de toekomst de markt zich minder snel ontwikkelt en de Nederlandse bedrijven wat meer met internet gaan doen ( duitsers zouden ook bij ons kunnen kopen???? ) Sterker nog, de Nederlandse bedrijven zijn eigenlijk in het voordeel: wij hebben veel meer water en ik denk dat er op een goede zomerse dag er meer duitsers bij ons op het water zijn dan in duitsland... De toekomst zal het leren. en dan heb ik niet eens economie gestudeerd........ Volgende week naar Duitsland: 1x Cabrinha CO2 2005 14 meter compleet + 1x Cabrinha CO2 18 meter compleet voor €1100,- ( kleur naar keuze) Geef mij even een adres in Nederland waar ik dit voor dezelfde prijs kan halen......( de leverancier stuurt het ook, zonder extra kosten, op maar ik ben dan net een kleine jongen: ik kan niet wachten ik wil die kites gewoon lekker snel hebben.... )
|
|
|
Jarno
Geen avatar
|
duitsland Net mn RRD uit Duitsland binnen nieuwe kite uit 2005 inclusief bar.. spulletje in 2005 : 1300 euro nu .. 600 .. binnen drie dagen binnen, 2 jaar garantie
|
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Gewoon een mailtje sturen en vragen naar een goede deal... Per direct krijg je een mail terug met minimaal 300 euries korting (dat zijn heel wat bakjes koffie) en je hoeft geen kilometer te rijden (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
Silversurfer1
|
1. levertijd valt altijd nog te bezien, maar kan zijn dat idd duitsland ze wel op voorraad heeft.
2. kubus heeft waarschijnlijk gewoon ingekocht met dezelfde aantallen als in 2005. de vegas 6 is gewoon heel populair en verkoopt beter dan in 2005.
3. bel nog eens wat andere ned shops af. grote kans dat ze ze daar wel hebben.
4. @ idefixe; cabrinha 2006 nu vanaf 799 compleet. met 5de lijn ipv recon. denk wel wat beter.
5. @ jarno; bij telstar heb je een rrd type 6 voor 499,-
|
|
|
Idefixe
|
@ silversurfer vanaf € 799 compleet is misschien inderdaad beter ( welke maat is dat dan?) maar geef dan even een prijs voor een 14 meter + een 18 meter???? En ook al is de 2006 een stuk beter dan de 2005: ik ben voor m'n geld dik tevreden met het 2005 model en dat model voldoet uitstekend aan mijn behoefte dus waarom een 2006. Ik koop dan volgend jaar misschien wel een 2006 model voor € 500,- of misschien wel een 2005 crossbow ofzoiets. Voor het 2006 model betaal ik dan volgens jou voor 2 kites ( nogmaals welke maat? ) € 1600,- ??? Geef dus eerst maar eens een prijs/leverancier voor een 14 compleet en een 18 compleet ......... (grinnik_kitesmiley) dan die RDD: de prijs die je noemt is een prijs ( volgens de site van telstar0 voor Kite only ik durf te wedden dat je voor de bar toch snel zo'n 150 eurries kwijt bent. dat een shop te weinig heeft ingekocht is geen excuus waar de koper / klant wat aan heeft..... Moet je dus ( zoals de duitse shops) wat groter inkopen. (tong_kitesmiley) Ik denk dat de shops in Nederland die ze wel op voorraad hebben duurder zijn dan de duitse shops.
|
|
|
Jarno
Geen avatar
|
Silversurfer1: 5. @ jarno; bij telstar heb je een rrd type 6 voor 499,- zonder bar... rrd bar is 200... kom ik weer op 700 moet ik nog helemaal naar harderwijk rijden... en bovendien alleen nog maar een 15 en een 18 en ik wou een 10.. nice try though
|
|
|
peterb
|
Ik denk dat de discussie beter gesloten kan worden. Dit onderwerp is al zo vaak ter sprake gekomen. Duitsland is gewoon honderden euro's per kite goedkoper en als sommigen voor dat kopje koffie deze hoge prijs willen betalen dan moeten ze dat zelf weten. Het heeft in ieder geval elke schijn dat de mensen die erg pro-shops zijn, zelf een shop hebber, er werken of er door gesponsord worden. Eigenlijk zou net als op www.kiteforum.com iedereen bekend moeten maken of hij "pimpt" en zo ja voor wie. Zodat de wat naieve forumleden een beetje beschermd worden.
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
1. levertijd valt altijd nog te bezien, maar kan zijn dat idd duitsland ze wel op voorraad heeft.
2. kubus heeft waarschijnlijk gewoon ingekocht met dezelfde aantallen als in 2005. de vegas 6 is gewoon heel populair en verkoopt beter dan in 2005.
3. bel nog eens wat andere ned shops af. grote kans dat ze ze daar wel hebben.
4. @ idefixe; cabrinha 2006 nu vanaf 799 compleet. met 5de lijn ipv recon. denk wel wat beter.
5. @ jarno; bij telstar heb je een rrd type 6 voor 499,-
Ik weet niet wat je met deze prijzen wil bewijzen... Als ik de Duitse prijzen over het forum ga gooien dan worden mijn berichten weer verwijderd.. Maar ik kan je garanderen dat er geen enkele winkel in Nederland een aanbeiding kan doen die lager ligt dan de prijzen bij bepaalde Duitse winkels.. (en dan hebben we het nog niet eens over de levertijd,garantie servise enz) Succes
|
|
|
LEAF
|
Daar gaan we weer zal kort zijn dit keer. Overjarige kites zijn in Duitsland veel goedkoper dus daar halen. Als je goed onderhandeld kun je in NL dezelfde prijzen afdwingen voor 2006 kites als in Duitsland. Vraag de prijzen op in Duitsland en stap daarmee naar de NL shop. Zaken als garantie en service zijn in Duitsland net zo goed/slecht als in NL.
|
|
|
Naish........what else???
|
Kubus is importeur voor o.a. Duitsland en Nederland! De dealer krijgt de kites niet op kleur maar op maat aangeleverd, de grotere of winkes met meerdere filialen hebben vaak meerdere kites in de zelfde maat en in verschilende kleuren combies! Ben je een centeneuker of armoedzaaier koop je in Duitsland, ben je een sukkel koop je in Nederland,....toch? Mijn vrienden krijgen kites voor goede prijzen!
|
|
|
semen
|
Gasten, sorry voor de verwarring, mede door de niet geheel de lading dekkende titel, maar ik wilde met deze topic niet weer de prijzen/koffie discussie oprakelen.
Iedereen moet zijn zuurverdiende euro's daar uitgeven waar hij wil, en ik doe dat bij voorkeur hier in Ned bij een shop waar ik al jaren kom en altijd met een prettig gevoel weer wegga. Wat ik mij afvroeg was waarom een shop hier niet meer ondersteuning krijgt van de importeur, danwel de importeur meer ondersteuning van de leverancier. Als onderbouwing gebruikte ik het gemak waarmee je blijkbaar in Duitsland wel het betreffende artikel krijgt. Ongetwijfeld lukt dat ook wel ergens in een andere shop in Nederland maar het verbaast mij hoe moeilijk het een lokale shop wordt gemaakt om zijn klanten tevreden te houden en ik was benieuwd waar dat nu aan lag. Ik heb daar nog niet echt een bevredigend antwoord op gekregen, maar wat ik wel weet is dat het morgen weer gaat blazen en ik weer een hoop lol ga hebben.
o ja , ik heb geen binding met welke shop dan ook en moet gewoon werken voor mijn geld.
later
|
|
|
TtHoM@s
|
ehh HJ waarom ben je altijd zo die duitse shops aan het prometen krijg je er geld voor ofzo en die nederlandse aan het afzijken ( niet aleen in dit topic)
tuurlijk duitsland is wel wat goedkoper dat zien die mensen zelf ook wel, maar je hoeft ze er toch niet naar toe te sturen dat kunne ze zelf wel beslissen
zo blijven de nederlandse shops ook bestaan
nee, ik ben niet aangesloten bij een winkel of wat dan ook
ik vind het gewoon raar dat je zoveel moeite doet om mense naar duitse shops te laten gaan
|
|
|