Kopen in Duitsland

peterb

Antwoord #25 Mei 20, 2006, 05:42:22
edit2Rapporteer  
Misschien moeten de Nl shops gewoon ook een webwinkel  openen met scherpe prijzen. Winkels zijn toch een beetje achterhaald in dit internettijdperk. Ik moet vanaf centrum Amsterdam min. half uur rijden naar dichtsbijzijnde kiteshop. Gemak dient de mens, daarom koop ik via internet. Soms in Nl, maar vaak ook in het buitenland.
Naish........what else???

Antwoord #26 Mei 20, 2006, 05:52:41
edit2Rapporteer  
Voor Semen:

De Duitse internet shops hebben veel voorraad en werken met kleine marge's en een groot volume en hebben geen of nauwelijks kosten voor winkelruimte en natuurlijk minder personeelskosten.
De meeste winkels in Nederland werken dus anders en de voorraad is in regel kleiner en dus zullen soms kites in speciale maten of kleuren besteld moeten worden en dat kost soms tijd!
De marge op kites is minimaal in vergelijiking met andere produkten in de winkelbranche.
(HJ) MINI-ME

Antwoord #27 Mei 20, 2006, 09:34:42
edit2Rapporteer  
ehh HJ waarom ben je altijd zo die duitse shops aan het prometen krijg je er geld voor ofzo
en die nederlandse aan het afzijken ( niet aleen in dit topic)

tuurlijk duitsland is wel wat goedkoper dat zien die mensen zelf ook wel, maar je hoeft ze er toch niet naar toe te sturen dat kunne ze zelf wel beslissen

zo blijven de nederlandse shops ook bestaan

nee, ik ben niet aangesloten bij een winkel of wat dan ook

ik vind het gewoon raar dat je zoveel moeite doet om mense naar duitse shops te laten gaan

Ik ben niet voor de duitse shops en ben nergens aan verbonden..
Ik ben gewoon een centen neuker...
Heb mijn eigen kites in Italien besteld..
Vind het gewoon te gek voor woorden dat het zoveel euries uit maakt.
KiteDemon

Antwoord #28 Mei 20, 2006, 14:37:46
edit2Rapporteer  
Helemaal eens met HJ!

Als je loyaal aan een NL shop bent, prima. Als je daar ook nog eens bereidt voor bent om extra geld neer te tellen, ook prima. Maar nog beter is dat je als betalende kiter attent wordt gemaakt op het feit dat jij jezelf nog meer geld kan besparen. Daarbij krijg je ook nog eens keiharde onderhandelingsargumenten om in NL shops te onderhandelen.
Helemaal niks mis mee!!! Het is je eigen spaarbig, en als je onnodig teveel geld wil uitgeven, dan ren je de eerste de beste shop binnen en koop je wat je wilt hebben, zonder enige vorm van onderhandeling.
Silversurfer1

Antwoord #29 Mei 20, 2006, 14:41:00
edit2Rapporteer  
@ ide fixe; de prijzen van cabrinha staan gewoon bij hun op de site (cabrinhakites.nl). voor een 10 compleet betaal je 799,- en 12 839,- etc. trust me 2006 vaart echt lekkerder :-)

over rrd voor 50 eutjes ga je dus in duitsland kopen... (499,- + 150,- ipv 599,-) en telstar wil het gerust wel naar je opsturen hoor :-)

en aan al de centenneukers; voor kleding is de zeeman erg goedkoop, ook blokker heeft best leuke dingen en uit eten bij de febo is best gezellig onder een tl balk hahaha :-)
siemme

Antwoord #30 Mei 20, 2006, 14:46:41
edit2Rapporteer  
Ik heb een cabrinha nitro 14m en een contra 16,5 allebei compleet met recon 2 en nieuw voor 900 euro gekocht bij kitesurfpirates waar haal ik dat in nederland voor dat geld???
peterb

Antwoord #31 Mei 20, 2006, 14:57:04
edit2Rapporteer  
@silversurfer; de vergelijking die je van de centenneukers maakt gaat niet op; je koopt nl. dezelfde kites ergens anders veel goedkoper ipv lagere kwaliteit kites. En daar gaat nou net de hele discussie over! Waarschijnlijk zit ik nu aan je brood (wat ik je natuurlijk wel gun) maar hoepel op met ontkenning van de grote prijsverschillen. Kom met goede argumenten waarom ik wel (bij jou) in de speciaalzaak moet kopen (bv. kite testen, niet tevreden geld terug binnen maand etc.). Als je blijft vasthouden aan zgn service of bakkie koffie ga je (en andere zaken) het echt niet redden op langere termijn. Prijsverschillen zijn nl. veel te groot en vergeet dat de nieuwe generatie die er aan komt alles via internet doet of gaat doen. Daarnaast is kiten een dure hobby en voor velen is prijs dan ook zeer belangrijk.

Jullie moeten gezamenlijk richting importeur een betere inkoopprijs bedingen zodat jullie de Europese concurrentie beter aankunnen!

peterb

Antwoord #32 Mei 20, 2006, 15:00:56
edit2Rapporteer  
@siemme en hoe lang heb je moeten wachten?
peterb

Antwoord #33 Mei 20, 2006, 15:02:23
edit2Rapporteer  
@siemme, liggen die kites niet heel dicht tegen elkaar wat windbereik. Ik heb zelf contra 16,5 en 12m nitro (ja ook allebei via die piraten).
KiteDemon

Antwoord #34 Mei 20, 2006, 15:19:04
edit2Rapporteer  
.....en als de shops geen marge in willen leveren, dan zullen ze om de tafel moeten zitten met de importeur........ook die kan nog wel wat water bij de wijn doen. Waarom zouden de shops marge in moeten leveren om hun klantjes te behouden?! Als alle klantjes naar de oosterburen rennen dan moeten ze de prijzen wel gelijk trekken, anders gaat de hele markt hier naar de klote.
peterb

Antwoord #35 Mei 20, 2006, 15:25:06
edit2Rapporteer  
De markt is hier al naar de klote. Kijk maar eens naar de 2e handsprijzen van onze dealers. Die zijn vaak een stuk hoger dan nieuwprijs in Duitsland.
jaapd

Antwoord #36 Mei 20, 2006, 16:16:36
edit2Rapporteer  
Volgens mij maken merk/importeur/dealer handig gebruik van Duitsland voor het dumpen van overjarige kites. (of ze hebben hun geld al ontvangen of ze kunnen grote partijen overbodige kites toch nog kwijt)

En niet iedereen doet het: Flysurfer, Peter Lynn en Best bijvoorbeeld niet.
Idefixe

Antwoord #37 Mei 20, 2006, 16:28:39
edit2Rapporteer  
Al wil ik dan geen 2006 model maar Silversurfer jij verwijst mij voor prijzen naar de cabrinha site en als ik dan naar Duitsland kijk kom ik op het volgende:
CO2 2006 17m compleet jouw prijs: 1250,-  duitslandprijs: € 829
C02 2006  14m compleet jouw prijs 1150,-  duitslandprijs: € 799   Nederland totaal € 2400,- Duitsland totaal €1628  Dat maakt een totaalprijsverschil € 772,-

Oh ja: Ik heb nog ff gemaild: Kan de kites direkt afhalen / kunnen direkt zonder extra kosten worden opgestuurd met de garantie dat ik ze deze week nog heb. Er werd trouwens nog heel vriendelijk geinformeerd "Welche Farbe ik gerne möchte" Wooohaaa. Silversurfer drink nog een lekker kopje koffie ga vanavond duur uit eten  schater Deze "centenneuker" heeft volgende week voor € 1100 2 nieuwe vliegers in huis die ik in Nederland voor deze prijs gewoon niet nieuw kan kopen....... ( en dan volgend jaar misschien iets van een BOW 2006 model voor weinig  ThumpsUp 
En als je zelf leverancier bent en de duitse markt negeert sta jij volgend jaar misschien wel aan de balie bij de Febo ( mijn kroketje te bakken)
Silversurfer1

Antwoord #38 Mei 20, 2006, 18:46:48
edit2Rapporteer  
@ peter; het zijn tips he. nog een paar; blikje 'merk' bier op het terras opdrinken, menukaart pikken en zelf thuis alles namaken, zelf trui breien etc. succes!

@ ide; ik ga nu al lekker met m'n switchblade varen :-) enne jij studeert zeker nog? ik hoop dat je nog aan de bak komt joh want polen/indiers etc zijn goedkoper dan jij. succes met solliciteren!

en bytheway ik werk niet in een shop of bij een importeur.
Idefixe

Antwoord #39 Mei 20, 2006, 19:10:42
edit2Rapporteer  
Silversurfer, doe niet zo kinderachtig joh. Er wordt door een aantal mensen hier gewoon gereageerd op een vraag van iemand die GRAAG in NEDERLAND wil kopen, lees het begin dan nog maar eens door. In de antwoorden krijgt hij ( als mede-kiter) tips hoe hij z'n spullen SNEL krijgt en tegen een betaalbare prijs. Als jij dan begint te schermen met een term als CENTENNEUKERS dan kun je natuurlijk wat gezond "oerhollands" tegengas verwachten. Kom nu gewoon eens met een Nederlandse dealer die de genoemde kites ( zelfde model, dezelfde grootte en ook nieuw en snel levert.) Dan draag je daadwerkelijk,inhoudelijk bij. Dus feiten graag.
Je hoeft je daarbij geen zorgen te maken over mijn baan: Ik heb een goede baan als docent. Voor wat betreft studeren moet ik je helemaal gelijk geven: Ik volg naast mijn volledige baan en m'n kitesurfhobby met m'n 46 jaar ook nog een HBO (deeltijd)studie  ThumpsUp Maar nogmaals: Kom gewoon met een adres in Nederland die de genoemde produkten tegen dezelfde voorwaarden levert! Dan kan ik je toezeggen dat ik daar volgende week m'n eurries ga uitgeven..........
peterb

Antwoord #40 Mei 20, 2006, 19:37:52
edit2Rapporteer  
@silversurfer:
Wel een connectie met www.soulonline.nl vermoed ik. Ik heb eens in  je historie van berichten gekeken en je noemt deze site gemiddeld 1 keer per 5 berichten.

Vertel eens waarom je de kruistocht houdt tegen de Duitse import want daar ben ik nog steeds niet achter. Wat kan jou het nou schelen dat mensen daar hun kites vandaan halen?
(HJ) MINI-ME

Antwoord #41 Mei 20, 2006, 21:02:17
edit2Rapporteer  
Even een klein beetje off-topic (grinnik_kitesmiley)
De reden waarom nog veel Nederlanders hun kite, voor de Nederlandse prijzen, in Nederland kopen komt uit het feit dat er veel wantrouwen is tov het betalen via het internet (hangloose_kitesmiley)

Dit wantrouwen is onterecht. Als je namelijk je kites met bijv een creditkaart/visakaart koopt dan staat de creditkaart maatschappij achter je wanneer de verkeerde bestelling geleverd wordt. Je heb dan 3 maanden de tijd om bezwaar te maken bij je creditkaartmaatschap. Degene bij wie je de kites hebt gekocht weet van deze regels omdat zij destijds een contract hebben afgesloten met hun creditkaartmaatschap..
Gewoon ff je bank of visa/creditkaart maatschappij bellen en vragen wat er de mogelijk en onmogelijkheden zijn loser
~Dirk~

Antwoord #42 Mei 20, 2006, 21:29:37
edit2Rapporteer  
Als meneer Silversurfer echt zoveel om de Nederlandse economie geeft zou hij geen switchblade maar een van de kites van Peter Lynn varen (ok, New Zealand maar wel met zeer veel nederlandse belangen)
Of heeft hij misschien toch een dubbele agenda?
Silversurfer1

Antwoord #43 Mei 20, 2006, 21:49:44
edit2Rapporteer  
niet zo serieus johhhhhhh zie ook de smileys die ik erachter zet telkens, beetje oerhollands tegengas geven :-))))

enne centenneukers heb ik niet genoemd maar hj

enne idefixe verdien je dan zo weinig als docent dat niet eens 2006 kites kunt kopen?? :-)

ned shop met goeie prijzen? zou zeggen bel eens wat rond, de shop waar ik m'n spullen koopt doet het altijd erg goed.

kep trouwens net heerlijk gevaren met m'n switchblade, jullie ook? peter lynn kite heb ik ook gehad, vaart ook erg lekker.

~Dirk~

Antwoord #44 Mei 21, 2006, 02:52:24
edit2Rapporteer  
Nee, moest/moet werken. Daarom denk ik last van humorloosheid  op dit moment
Jarno

Geen avatar

Antwoord #45 Mei 21, 2006, 02:55:16
edit2Rapporteer  
http://www.humorloos.nl/
~Dirk~

Antwoord #46 Mei 21, 2006, 03:35:35
edit2Rapporteer  
preciessssss
LEAF

Antwoord #47 Mei 21, 2006, 03:41:06
edit2Rapporteer  
Tijd om dit topic maar weer eens te sluiten zou ik zeggen. :Smiley
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.