F-One Tribal 11

FlyGirl

Geen avatar

Berichten: 791
Mei 27, 2006, 19:44:02
edit2Rapporteer  
Hoi,
wie heeft er ervaring met de 11m2 Tribal van F-One.
Hoe is ie bevallen en wat zijn de voor- en nadelen...
Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #1 Mei 27, 2006, 20:16:19
edit2Rapporteer  
Ik zie dat je nog vers bent op het forum, dus ik vergeef het je.....
Er zit boven in het scherm een zoekfunctie.
Toets daar eens tribal of zoiets in en er gaat een wereld vol info voor je open  (grinnik_kitesmiley)

Suc6
kitaholic

Berichten: 486
Antwoord #2 Mei 28, 2006, 00:52:08
edit2Rapporteer  
Hoi, ik vaar de tribal 11 en 15

plus: retesnel, stabiel, en tja, die depower. Heerlijk! Veel minder last van vlagen en je kan echt lang doorvaren. Verder goed waterstarten, de stop 'n go werkt goed, en prima afwerking.
min: de 12 knopen die f-one als ondergrens aangeeft is niet echt een lekkere inschatting; ik heb echt wel meer dan 16 knopen nodig (85 kilo).

De 15 vind ik trouwens ietwat minder, vooral vanwege de relatief hoge bardruk bij z'n onderdgrens. Iemand anders dezelfde ervaring of ligt het aan afstelling? Wel lekker snel voor z'n grootte en ook grandioos depowerbaar.

mail me ff als je meer specifieke info wil
FlyGirl

Geen avatar

Berichten: 791
Antwoord #3 Mei 28, 2006, 01:00:22
edit2Rapporteer  
Hoi,
ik zit inderdaad nog een beetje te zoeken naar de juiste afstelling.Waar moet ik specifiek op letten bij die 11? (ben echt beginner, moet nog een hoop leren....)
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #4 Mei 28, 2006, 01:52:14
edit2Rapporteer  
@kitaholic

ik heb de 13 getest en ik vond de bardruk idd ook erg hoog en mischien kan je nog wat klooien met de afstellingen maar dat moet je mij niet vragen zoveel weet ik ook niet van de kite af
Johan01

Berichten: 109
Antwoord #5 Augustus 16, 2006, 19:29:15
edit2Rapporteer  
Hoi, ik vaar de tribal 11 en 15

plus: retesnel, stabiel, en tja, die depower. Heerlijk! Veel minder last van vlagen en je kan echt lang doorvaren. Verder goed waterstarten, de stop 'n go werkt goed, en prima afwerking.
min: de 12 knopen die f-one als ondergrens aangeeft is niet echt een lekkere inschatting; ik heb echt wel meer dan 16 knopen nodig (85 kilo).

Wat vind je dan van de bovengrens van 25 knopen die F-One aangeeft? Is die correct of te laag/hoog? Ik ben erg geinteresseerd in deze kite en denk aan de 11 of de 13 als een vervanging voor mijn 12m en 16m C-kites, zodat ik maar één kite in de auto hoef mee te nemen.
Ik ben ongeveer 78kg.
Molliebollie

Berichten: 1243
Antwoord #6 Augustus 16, 2006, 19:31:19
edit2Rapporteer  
Hoi, ik vaar de tribal 11 en 15

plus: retesnel, stabiel, en tja, die depower. Heerlijk! Veel minder last van vlagen en je kan echt lang doorvaren. Verder goed waterstarten, de stop 'n go werkt goed, en prima afwerking.
min: de 12 knopen die f-one als ondergrens aangeeft is niet echt een lekkere inschatting; ik heb echt wel meer dan 16 knopen nodig (85 kilo).

De 15 vind ik trouwens ietwat minder, vooral vanwege de relatief hoge bardruk bij z'n onderdgrens. Iemand anders dezelfde ervaring of ligt het aan afstelling? Wel lekker snel voor z'n grootte en ook grandioos depowerbaar.

mail me ff als je meer specifieke info wil

Ik heb dezelfde ervaring voor wat betreft de ondergrens. Waar 14 meter kites makkelijk varen heb ik vaak nog wat moeite. Soms gaat er ook rustig mensen met een 12 meter waar ik ook het water net uit kom maar dan weer in zak. Voor wat betreft de high end vind ik em echt helemaal te gek (ik vaar overigens een 13). Ik sta nog met mn 13 op het water als iedereen een 9 pakt (bij 25-30 knopen).
Molliebollie

Berichten: 1243
Antwoord #7 Augustus 16, 2006, 19:32:47
edit2Rapporteer  
Hoi, ik vaar de tribal 11 en 15

plus: retesnel, stabiel, en tja, die depower. Heerlijk! Veel minder last van vlagen en je kan echt lang doorvaren. Verder goed waterstarten, de stop 'n go werkt goed, en prima afwerking.
min: de 12 knopen die f-one als ondergrens aangeeft is niet echt een lekkere inschatting; ik heb echt wel meer dan 16 knopen nodig (85 kilo).

Wat vind je dan van de bovengrens van 25 knopen die F-One aangeeft? Is die correct of te laag/hoog? Ik ben erg geinteresseerd in deze kite en denk aan de 11 of de 13 als een vervanging voor mijn 12m en 16m C-kites, zodat ik maar één kite in de auto hoef mee te nemen.
Ik ben ongeveer 78kg.

Ik weeg zelf 83kg en hou mn 13 meter in vlagen van 30 knopen. 11 moet dus nog iets langer te houden zijn, als je em maar depowerd. Ik zou met jouw gewicht overigens voor de 13 meter gaan.
Johan01

Berichten: 109
Antwoord #8 Augustus 16, 2006, 19:43:21
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de reactie. De 13 werd ook al door een collega aangeraden, maar toen ik de specs op de site van F-one zag begon ik te twijfelen. Nu nog even een keer testen en een nieuwe eigenaar voor mijn eigen kites vinden om cash vrij te maken.
Jappy

Berichten: 947
Antwoord #9 Augustus 16, 2006, 19:48:15
edit2Rapporteer  
Ik vaar zelf ook de 11 en 15m. Hiervoor had ik impacts 9 en 13 en een M5 16m.
De Tribals gaan pas echt lekker varen in de harde wind.
De 15 is echt lekker snel (een eigenschap die de lowend wel weer een beetje goed maakt).

Beide kites vaar ik met de standaard afstelling en het liefst lichtjes gedepowered.

De bovengrens van 25 knopen is idd wel iets lager dan de werkelijkheid, maar dat ligt verder ook aan je eigen nivo. Gemiddeld is 25knopen wel ok.

Verder zijn vlagen ook nauwelijks merkbaar.
Johan01

Berichten: 109
Antwoord #10 Augustus 16, 2006, 19:55:05
edit2Rapporteer  
Thanks, dat klinkt veelbelovend!
Molliebollie

Berichten: 1243
Antwoord #11 Augustus 16, 2006, 20:28:02
edit2Rapporteer  
Bij vlagen je bar los en je zou bijna zeggen dat je stil valt Wink Mooier kan niet toch ?
Johan01

Berichten: 109
Antwoord #12 Augustus 16, 2006, 20:46:37
edit2Rapporteer  
Toch verbaasd het mij dan nog een beetje dat je voor een kleinere maat niet een Tribal 9 erbij hebt genomen.
Molliebollie

Berichten: 1243
Antwoord #13 Augustus 16, 2006, 21:07:31
edit2Rapporteer  
Tja, daarin speelt de prijs een beetje mee.
Plus kan ik de bar van een Naish of North gebruiken voor andere maten van Naish of North.
Zodat ik in de toekomst kite only kan kopen Wink

Bij F.One is het zo dat een bar gemaakt is voor 1 maat. Dus een bar voor de 13 meter, een bar voor de 9 meter enz. enz.

Dat neemt niet weg dat ik nog steeds uitermate tevreden ben over mijn Tribal hoor Smiley
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #14 Augustus 16, 2006, 21:11:03
edit2Rapporteer  
Citaat
Plus kan ik de bar van een Naish of North gebruiken voor andere maten van Naish of North.
Zodat ik in de toekomst kite only kan kopen Wink

Bij de raven 2 zitten allemaal verschillende barren dus die vlieger gaat niet op ?????
Molliebollie

Berichten: 1243
Antwoord #15 Augustus 16, 2006, 21:12:58
edit2Rapporteer  
Is toch gewoon Naish Shift System? Kan k toch ook op bijv. een 9m TorchII (noem maar wat) zetten ?
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #16 Augustus 16, 2006, 21:15:46
edit2Rapporteer  
Dat klopt maar ik heb voor mijn 14 en 10 meter 2 verschillende barren
Johan01

Berichten: 109
Antwoord #17 Augustus 16, 2006, 21:26:32
edit2Rapporteer  
ok, in ieder geval goed om te horen dat je nog steeds tevreden bent over de tribal!
JER
Gast
Antwoord #18 Augustus 16, 2006, 23:51:24
edit2Rapporteer  
De F-one-Tribal 11 is idd een lekkere kite, ook wel jammer dat bij elke kite een ander barretje hoort.

De F-one-Impact 13 vind ik zelf fijner en lekkerder varen als de 13 Tribal, beide kite's hebben het stop&go systeem.

Maar voor een kleinere maat zou ik gaan voor de Tribal i.p.v de Impact, de Impact word dan echt retesnel in vergelijking met de Tribal.
Mr. Indigo

Berichten: 50
Antwoord #19 Augustus 17, 2006, 00:12:08
edit2Rapporteer  
@MollieBollie;

Ik wil niet lullig doen, maar een totale beginner trots melden dat je Tribal 13 het nog heerlijk doet in 30knopen vind ik niet verstandig ; sterker nog, 30 knopen is een stevig windkracht 7; daar is een 13 meter niet geschikt voor, of het nou Bow, tribal of wat dan ook is.

@flygirl; doe jezelf en de kitegemeenschap een lol en ga niet op dit advies van Tribal 13 in. gezien je naam zal je een meisje zijn en dan maakt het qua gewicht alleen nog maar dat je nog kleiner moet gaan. spendeer een paar uurtjes surfen op dit forum met de zoekfunctie en je wordt veel wijzer. daarna kan je surfen op het water, mist je les hebt gehad natuurlijk.

Have fun en bedenk dat je altijd moet double checken qua veiligheid en bij twijfel; niet gaan.

groet, Paul
Molliebollie

Berichten: 1243
Antwoord #20 Augustus 17, 2006, 01:11:12
edit2Rapporteer  
@MollieBollie;

Ik wil niet lullig doen, maar een totale beginner trots melden dat je Tribal 13 het nog heerlijk doet in 30knopen vind ik niet verstandig ; sterker nog, 30 knopen is een stevig windkracht 7; daar is een 13 meter niet geschikt voor, of het nou Bow, tribal of wat dan ook is.

@flygirl; doe jezelf en de kitegemeenschap een lol en ga niet op dit advies van Tribal 13 in. gezien je naam zal je een meisje zijn en dan maakt het qua gewicht alleen nog maar dat je nog kleiner moet gaan. spendeer een paar uurtjes surfen op dit forum met de zoekfunctie en je wordt veel wijzer. daarna kan je surfen op het water, mist je les hebt gehad natuurlijk.

Have fun en bedenk dat je altijd moet double checken qua veiligheid en bij twijfel; niet gaan.

groet, Paul

Het is inderdaad niet verstandig om een beginner te laten denken dat ie een 13 meter kan varen in 30 knopen. Heb je gelijk in, maar ik doelde meer op het feit dat de depower van zo'n vlieger wel snor zit. En ik zeg ook niet dat ie het HEERLIJK doet bij 30 knopen, het is niet supercomfortabel, maar bij gebrek aan kleiner is het (iig voor mij) te houden.

Dus beginner, ook al houdt je vlieger een wind van 30 knopen; je kunt beter niet meer gaan kiten als de wind harder is dan 18-20 knopen hooguit.

Voor wat betreft het gewicht doelde ik op Johan (omdat hij aangaf 78 kilo te zijn).
13 is natuurlijk te groot voor een meisje wat naar schatting tussen de 55 en 70 kilo weegt.
Johan01

Berichten: 109
Antwoord #21 Augustus 17, 2006, 01:24:34
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de reacties. Idd ben ik 78kg, maar ook nog een beginner. Ook heb ik al meerdere malen op het forum gelezen dat 18kn. zo'n beetje het max is voor een beginner om veilig te varen.

Mijn idee achter het evt. aanschaffen van een Tribal 13 is meer dat ik deze de 100% depower mogelijkheid heeft, ook fijn als de wind erg vlagerig is. En verder dat ik met die kite dan wat langer plezier kan hebben voordat ik weer een nieuwe kite moet kopen.

Een alternatief is dat ik eerst bij mijn huidige C-kites blijf die het ook prima doen (ondanks minder depower en een vollere kofferbak voor dezelfde windrange).

Bedankt voor de reacties.


@FlyGirl: sorry voor het gedeeltelijk hijacken van dit draadje....
Johan01

Berichten: 109
Antwoord #22 Augustus 17, 2006, 02:25:17
edit2Rapporteer  
Nog een vraagje: Wie weet welke kleuren combi's in NL geleverd worden?
Ik heb reviews gezien met een rood/zwart/grijze tribal, maar als je de kleurencombi's op de site van F-One ziet dan is het rood/zwart/GEEL, die eerste vind ik persoonlijk iets mooier.

Niet dat het iets uitmaakt, maar ja als je toch kunt kiezen......
F-one-Hans

Berichten: 129
Antwoord #23 Augustus 17, 2006, 02:44:58
edit2Rapporteer  
Ik ben 75 kg en heb dit jaar een Tribal 13 gekocht.
Het verhaal van de 30 knopen klopt, het zou kunnen maar het is niet prettig.
Ik vind de kite wel zo prettig dat ik nu een 9 heb bijgekocht, voor de 22+ Knts.
De combinatie die ik heb vind ik persoonlijk de mooiste: Grootste gedeelte zwart, TE rood en zilveren (het is geen grijs) letters. Ook de iets kortere lijnene (24 m) zijn prettig.

Johan01

Berichten: 109
Antwoord #24 Augustus 17, 2006, 03:08:11
edit2Rapporteer  
Hans,

Heb je deze kites ook in NL gekocht? Die kleurencombi vind ik idd ook erg mooi, met dat geel wat minder.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.