Kiten of windsurfen

Wannabekitesurfer
Gast
Mei 29, 2006, 01:53:07
edit2Rapporteer  
Beste mense,

Ik weet dat ikt niet op de juiste plaats vraag.. maar dr is niet echt een gemengd forum. Ik zit zwaar te twijfelen of ik moet kite of windsurfen. Heb al een lesje kitesurfen genomen, maar een maatje van mij wil dus windsurfen. Vastbesloten is hij. En iets met zn 2en doen is leuker. Maar aangezien ik wakeboarden super leuk vind, lijkt mij dat kitesurfen me beter gaat lukken.

Dan andere vraag:

Je kan natuurlijk alle 2 wel iets anders doen. Maar we gaan dus binnenkort op vakantie in zwitserland, ergens aan een groot meer (Lago Maggiore). Nu weet ik dat je daar kan windsurfen, en kitesurfen zal ook wel mogen, maar twater is daar diep. Hoe kan je in zo'n geval je vlieger herstarten in het water (als bovenkant onder ligt zegmaar), of is dit voor een beginner zowiezo sterk af te raden? Ik neem nog wel een extra lesje en ga oefenen voordat ik daar heen ga!
Maurits

Berichten: 1008
Antwoord #1 Mei 29, 2006, 01:55:09
edit2Rapporteer  
check ff de oude topics, hier is namelijk al een soort gelijk topic geweest. Misschien steek je der wat van op.
Rowin

Berichten: 616
Antwoord #2 Mei 29, 2006, 01:56:31
edit2Rapporteer  
Remco_1

Berichten: 125
Antwoord #3 Mei 29, 2006, 01:59:18
edit2Rapporteer  
ligt eraan of je 5th line heb of niet zoja is het erg makkelijk zo niet duurt het alleen ff langer maar kan na veel oefenen ook erg snel maar dat moet je gwoon oefenen
beachboy_21
Gast
Antwoord #4 Mei 29, 2006, 02:05:25
edit2Rapporteer  
ga gewoon windsurfen op die meren is er meestal niet ruimte voor de kite.
lkkr windsurfen is veel leuker (tong_kitesmiley) loser en dan kan je
in nederland altijd nog kitesurfen.

ciao een wind en kitesurfer loser
Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #5 Mei 29, 2006, 02:15:17
edit2Rapporteer  
Tja neem allebij een introductie les kitesurfen... met het risico dat je verslaaft raakt.
Wannabekitesurfer
Gast
Antwoord #6 Mei 29, 2006, 02:17:17
edit2Rapporteer  
Tja neem allebij een introductie les kitesurfen... met het risico dat je verslaaft raakt.

Kheb dr een lesje opzitten en vind t super tof... maar die maat van mij die wil enkel windsurfen.
Rowin

Berichten: 616
Antwoord #7 Mei 29, 2006, 02:23:58
edit2Rapporteer  
misschien ook je kameraad aanraden een lesje te nemen :Smiley... misschien veranderd hij nog van gedachte. Voorderest moet je je eigen plan trekken. Als jij liever aan een kite wilt hangen dan surfen met een zeil moet je zeker gaan kitesurfen. Kijk niet naar 1 vakantie waar je je gang kan gaan. Het is natuurlijk wel leuk, maar je bent nu thuis en na de vakantie ben je ook weer thuis. Dus zul je niet naar je vakantie moeten kijken maar wat je hier thuis het beste/leukste kan gebruiken. Je bent immers vaker thuis dan op vakantie. ( neem ik aan, anders mag je je vakantiebestemming een "thuis" noemen )
Wannabekitesurfer
Gast
Antwoord #8 Mei 29, 2006, 02:28:44
edit2Rapporteer  
misschien ook je kameraad aanraden een lesje te nemen :Smiley... misschien veranderd hij nog van gedachte. Voorderest moet je je eigen plan trekken. Als jij liever aan een kite wilt hangen dan surfen met een zeil moet je zeker gaan kitesurfen. Kijk niet naar 1 vakantie waar je je gang kan gaan. Het is natuurlijk wel leuk, maar je bent nu thuis en na de vakantie ben je ook weer thuis. Dus zul je niet naar je vakantie moeten kijken maar wat je hier thuis het beste/leukste kan gebruiken. Je bent immers vaker thuis dan op vakantie. ( neem ik aan, anders mag je je vakantiebestemming een "thuis" noemen )

Idd daar heb je wel een punt.

tjah.. hij heeft altijd gezeild. Dat heb ik nooit gedaan... Windsurfen trekt me gewoon niet zo drnk ik. Kvind wakeboarden helemaal tof.. kitesurfen neigt daar een beetje naar.
Rowin

Berichten: 616
Antwoord #9 Mei 29, 2006, 02:31:29
edit2Rapporteer  
Zoals wakeboardmoves bij kitesurfen  (grinnik_kitesmiley)
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #10 Mei 29, 2006, 02:33:24
edit2Rapporteer  
lekker blijven wakeboarden dan? geef je geld uit aan een boot en een vaarbewijs ipv aan een kite of wakeboard spullen  ? :-)
Rowin

Berichten: 616
Antwoord #11 Mei 29, 2006, 02:38:33
edit2Rapporteer  
lekker blijven wakeboarden dan? geef je geld uit aan een boot en een vaarbewijs ipv aan een kite of wakeboard spullen ? :-)

ja en wij met ze alle op een windstille dag naar wannabekitesurfer
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #12 Mei 29, 2006, 03:19:43
edit2Rapporteer  
thats the plan rowin Grin
Claudia

Berichten: 502
Antwoord #13 Mei 29, 2006, 03:42:35
edit2Rapporteer  
Je kunt wel windsurfen kiezen omdat hij dat wil en je dan samen?? kunt gaan. Ik weet niet hoe je samen iets doen bedoelt, maar je kunt ook samen er naar toe rijden, het water op (en af) en daarna een biertje doen samen als hij windsurft en jij kite. Op het water ben je toch  alleen en als je wakeboarden leuk vindt, dan zal je kiten nog wel 3 keer zo leuk vinden, aangezien je dan alles nog op 5 a 10 meter hoogte kunt doen. Echt je eigen plan trekken anders krijg je er spijt van. Als je gaat kiten kun jij in ieder geval alle dagen wanneer hij niet kan, omdat er te weinig wind is, het water op!
litewave

Berichten: 607
Antwoord #14 Mei 29, 2006, 03:46:05
edit2Rapporteer  
IK WEET HET, JIJ MOET GAAN KITEN (hoe ik dat weet) je zegt het zelf al:Windsurfen trekt me gewoon niet zo drnk ik.
Raar dat ik moet bevestigen wat je zelf al wist.
Taco.

Berichten: 629
Antwoord #15 Mei 29, 2006, 03:47:18
edit2Rapporteer  
Ik ben gaan wakeboarden als alternatief voor het snowboarden en vond het erg gaaf. Paar nadelen van het wakeboarden vond ik:
- altijd afhankelijk van anderen (met boot),
- de boot zuipt brandstof,
- na 15 minuutjes wakeboarden ben je doodop,
- in de boot moet je met de rest van de wakeboarders ouwehoeren!
Dus ben ik gaan kiten! Je kunt nog steeds wakestyle tricks doen, kite laag en uithaken. Maar je krijgt er gratis een dimensie bij (en die vind ik nog veel gaver!) Je kunt echt MEGA hoog springen!

Als je wakeboarden top vind dan vind je kiten SUPER. en je leert het extra snel als je al kan wakeboarden. Ik weet zeker dat jij na een paar dagen al heen en weer kan kiten!
HelldogBE

Berichten: 94
Antwoord #16 Mei 29, 2006, 04:16:56
edit2Rapporteer  
denk niet dat de condites daar erg geschikt zullen zijn voor een beginnende kitesurfer maar ik kan fout zitten...  windsurfers hebben minder plaats nodig en kunnen wel wat meer gusts verdragen.

hebben jullie al eens gedacht aan materiaal? windsurfmateriaal zal wrs wel te huren vallen maar kitemateriaal is niet betaalbaar in dat opzicht.
Wannabekitesurfer
Gast
Antwoord #17 Mei 29, 2006, 05:37:11
edit2Rapporteer  
Ke gasten, ik ben dr uit... moet gewoon gaan kitesurfen inderdaad Smiley En idd misschien huur ik daro wel windsurf spullen. is wel lache misschien.

@ Morrow:

Ja ik vind dus dezelfde nadelen aan wakeboarden, dat afhankelijke gedoe en het zuipen van benzine! Uitgehaakt lijkt het me idd dat het net zo voelt als dat je achter een boot hangt met een super hoge waterski mast (heb tijdens les ingehaakt klein stukje geboard).

Bedankt voor de reactie gasten.
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #18 Mei 29, 2006, 17:01:45
edit2Rapporteer  
Om een beetje redelijk te kunnen windsurfen ben je al snel een jaar verder ,kitesurfen is makkelijke te leren ,Tegen de tijd dat je maat een beetje kan windsurfen spring jij al meters over hem heen ,En dan zal hij ook inzien dat kitesurfing veel leuker is...
 
Brenkie

Berichten: 716
Antwoord #19 Mei 29, 2006, 17:17:01
edit2Rapporteer  
Idd Zwafra, ha ha.

Als wannabeakitersurfer straks een jaartje heeft gekite gaat zijn maat ook over.
Want.., je hebt veel eerder fun met weinig wind, je gaat veel en veel hoger, je hoeft niet met kilo's aan materiaal te zeulen, kortom.. die maat komt er nog wel achter.
Maurits

Berichten: 1008
Antwoord #20 Mei 29, 2006, 18:46:58
edit2Rapporteer  
-Met wakeboarden heb je het gevoel van vrijheid niet als je door de luchtzweeft.
-Wakeboarden heb je altijd een boad nodig.
-Windsurfen kan je alleen lekker met harde wind. Kitesurfen eigenlijk ook, maar hoe groter de kite hoe   sneller je kan varen in combinatie met een groot board. Flysurfer speed 17 + spleene door(kitehigh_kitesmiley)
-Windsurfen altijd vele zeilen planken, en stokken bij je. Kitesurfen enkele kites en een board + trapeze.

Gewoon voor kitesurfen kiezen, zit je altijd goed. En haal die maat van je ook gewoon over.  ThumpsUp
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #21 Mei 29, 2006, 19:39:03
edit2Rapporteer  
Kijk.... een vriend die windsurfed is nog zo gek niet. Deze kan je assisteren bij het oplaten / landen van de kite, is vereerd dat hij MAG helpen met het oppompen van je kite en opruimen van de spullen en voelt zich geweldig als hij voor een kitesurfer koffie, bier,broodjes e.d. mag regelen....
Nee, een windsurfende vriend is zo gek nog niet. schater
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.