In kitesurfmagezine (de nieuwe) staat het wel duidelijk beschreven. Anders gewoon nog ff een opfris cursusje nemen om het onder leiding van instructeur een paar keer te oefenen. Succes
Op www.kitefilm.com ==> Downloads ==> trick of the week, staan veel instructiefilmjes waarvan je veel kan leren, na mijn lessen heb ik mijn waterstart hier ook verder door geleerd en nu lukt hij perfect. Ik dacht ook dat het heel lang ging duren eerdat ik kon waterstarten in het begin omdat het gewoon niet lukte. Maar kijk dit filmje en onthoud de dingen die er worden gezegd (kijk het meerdere keren) en de volgende keer dat je het probeert zal het eerst nog wat aanpassen zijn maar na wat oefenen lukt het vanzeff !! succes!!
gewoon trekken aan je 5th en dan aan een stuurlijn trekken. Dan 5e nog even vasthouden, hie dichter die bij de rand van het venster komt hoe losser de 5e. Naa een tijdje komt die uit het water en dna 5e helemaal los. Ga anders een keer naar het binnenwater, kun je het staand oefenen. Als het niet lukt kun je dan altijd nog teruglopen.