zagy
|
gewoon op andere gasten afstappen, iedereen wil je altijd wel helpen. Maar is een geval van weinig wind, wat je dan moet doen is: Zodra die ook maar 1 tel in de lucht is tegen wind in lopen en naar achteren. Hierdoor genereer je druk in je kite en gaat die omhoog. of die daar zal blijven met weinig wind is een tweede.
|
|
|
Fré
|
Hey Noob,
Gewoon proberen met de juiste wind... echt waar... Tubes hebben echt wel hun vereiste wind nodig en achteruit en dichtklappen zijn typische "te-weinig-wind"-kenmerken...
Als je een windmetertje heb, kijk dan even of je 10 of 12 knopen hebt, en probeer dan 's. Daarmee moet je zeker genoeg hebben om 't ding omhoog te krijgen. Als dat echt zo is, gaat ie wel vanzelf mooi bol staan en de nodige druk genereren om 'm in de lucht te krijgen...
|
|
|
Wouter
|
Altijd op andere kite-gasten afstappen als die er zijn! Kerel iedereen moet beginnen en wij zijn superblij als beginners hun trots opzij kunnen zetten voor verantwoordelijkheid!PS zorg ervoor dat je je kite enkel laat lanceren door personen die hier bekend mee zijn. Anders tip omvouwen zand erop pleuren en zo lanceren kijk hiervoor op www.kitefilm.com en check effe tussen trick of the week
|
|
|
Le Coq
Gast
|
Varen met een 12 bij windkracht drie zal moeilijk worden maar oplaten moet wel kunnen met windkracht 3. Misschien staat degene die je helpt met oplaten te dicht bij de rand van het windvenster. Gevolg: kite pakt geen wind maar vliegt een stuk achteruit om vervolgens neer te storen en/of om te klappen. Oplossing: De kite niet exact haaks op de wind oplaten maar je assistent een paar meter verder het windvenster in laten lopen. Gewoon stapje voor stapje proberen totdat het lukt. Zodra de kite wind pakt direct naar twaalf uur sturen.
Succes
|
|
|
Spoon
|
sorry.. dit bericht was van mij maar ik had problemen met inloggen op school dus maar even zo gedaan.. dus meer wind en spelen met het windvenster is een beetje de oplossing?... kite pakt geen wind maar vliegt een stuk achteruit om vervolgens neer te storen en/of om te klappen. dat is echt exact wat er gebeurde. Ik heb zo mijn best gedaan om alles aan te schaffen mooi boardje redelijke vlieger (maar jah ik beredeneerde zo dat de vlieger de komende tijd niet blij met mij zal zijn.. boardje kan ik wel houden.. (fanatic easyrider) vlieger is het eerste wat opnieuw aan wordt geschaft.) Kijk, ik wil ook best wel weer een cursus nemen maar dan met eigen materiaal maar dan moet ik wel weer geld hebben en dat is op dit moment een beetje probleem maar goed.. in ieder geval super voor alle reacties . enneh... als er binnekort ineens iemand op je schouder tikt om te vragen of je mischien wil helpen met het oplaten van een GK curl 2004 dan ben ik dat die om hulp smeekt .. Thnx!!
|
|
|
alexfloor
|
Waarom zou je weer les nemen als je dat al gehad hebt...?? En je kite zal het toch niet aan liggen.. tis gewoon te weinig wind.. Vinden we allemaal niks! ;o)
|
|
|
DXP
|
Weet je zeker dat je lijnen goed zaten?
|
|
|
Spoon
|
jah, tenminste...ik denk het wel...dat zal toch wel... Stuurlijnen onder, depower boven aan de kpo lus geval dingetje... tis zo jammer dat geen van mijn maten dit ook doet, was een stuk makkelijker geweest .." Ik moet ook altijd anders zijn... : doh!.. De kite heeft even in de lucht gehangen op KBO 2e dag... degene van wie ik hem kocht heeft hem even opgelaten.. Was wel sick daarzo.. al die riders.. ik moest me echt inhouden om niet mee het water in te gaan..maar jah.. komt nog wel
|
|
|
Le Coq
Gast
|
tis zo jammer dat geen van mijn maten dit ook doet, was een stuk makkelijker geweest .." Hebben je ouders je nooit verteld dat je niet met de verkeerde vrienden moet omgaan?? (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
HelldogBE
|
euh je kite alleen opgelopen?
gewoon aan iemand vragen om hem ff vast te houde en los te laten als je signaal geeft...
(doe jij dan ff de dienst terug als je ff van het water bent)
|
|
|
Spoon
|
ho ff ik was niet alleen ..ik ben wel raar maar niet stom.. En mijn vrienden .... tsjah.. zijn goeie jongens hoor alleen niet zo into extreem sporten.. denk ik...
|
|
|
Le Coq
Gast
|
Wat ook wel eens wil helpen:
Een lekker gezonde positieve instelling!!!!
Dus eerst maar eens die tekst: "Kite sufferd" onder je foto verwijderen!!! (angry_kitesmiley)
Iedereen heeft het met vallen en opstaan moeten leren!
|
|
|
drifter
|
Het ligt niet aan de wind, want in windkracht 3 moet je alle kites kunnen laten vliegen. Het ligt gewoon aan je vlieger ervaring denk ik. Je moet doen wat Zagy al zegt.
Als je een simpel 1-lijns vliegertje niet de lucht in krijgt omdat het te zachtjes waait, ga je tegen de wind in rennen. Dan gaat die wel omhoog. Begrijp je, dat wanneer je gaat rennen, er wel wind tegen je vliegertje komt? Dat heet schijnbare wind.
Hetzelfde principe voor je kitesurf vlieger. Windkrachtje 3 is soms te weinig om je kite in de lucht te kunnen houden, zonder dat je zelf af en toe een paar stappen naar achter moet doen. Als het harder waait, dan gaat het allemaal vanzelf.
Misschien voor jouw wel handig om een simpel 2 lijns stuntvliegertje te kopen. Als jij die in de lucht kunt houden met weinig wind, dan heb je door hoe het moet, en wat je nu fout doet. Want iedere keer je kite crashen op de grond wordt ie ook niet beter van. Het is dan wel een 2ehandse....., maargoed die keus moet je maken.
|
|
|
Spoon
|
Misschien voor jouw wel handig om een simpel 2 lijns stuntvliegertje te kopen. Als jij die in de lucht kunt houden met weinig wind, dan heb je door hoe het moet, en wat je nu fout doet. Want iedere keer je kite crashen op de grond wordt ie ook niet beter van. Het is dan wel een 2ehandse....., maargoed die keus moet je maken.
dat heb ik al.. ook ervaring mee. delta, nasa met bar, handvaten.. enneh bedankt voor de uitleg over schijnbare wind...ik ben wel blond maar..ach laat maar Wat ook wel eens wil helpen:
Een lekker gezonde positieve instelling!!!!
Dus eerst maar eens die tekst: "Kite sufferd" onder je foto verwijderen!!! (angry_kitesmiley)
Iedereen heeft het met vallen en opstaan moeten leren!
das een opmerking die mijn vriendin eens maakt dus die blijft .ipv kitesurfer een kitesufferd , mooi toch? maar goed bedankt in ieder geval voor alles en ik ga wel weer verder met proberen.
|
|
|
jaapd
|
Als de vlieger achteruit dreigt te gaan dan heb je als beginner de neiging om aan de bar te gaan trekken terwijl je juist het tegenovergestelde moet doen: de middenlijnen ergens bij de strap pakken en hier aan trekken. Bij de GK-bar wel opletten dat je dan niet aan de quickrelease komt die boven je bar zit.
|
|
|
Spoon
|
ik heb nog een ander vraagje.. deze bar is leashless (volgens de verkoper) hij raadde me dan ook een handle pass leash aan. maar ik snap niet welke dat zijn in de winkel. Ze worden niet overal verkocht of ze worden elke keer anders genoemd.
Ook heb ik hier al 2 versies van gezien, kan dat? eentje die gewoon vast zit aan je loop en dan aan je trapeze handvat. of eentje die vast zit aan je loop en dan via een een of ander begelijdingssysteem (lees: touwtje) vastzit hieraan.. ik denk om beter te kunnen passen...wat is het verschil en maakt het voor mij uit welke ik haal??
uit de zoek functie haal ik ook niet zoveel...
|
|
|
zwafra
Logs: 0 | 416 uur
|
Heb je er wel op gelet dat je de lijnen goed hebt bevestigd , De stuurlijnen (buitenste lijnen op je bar) op de achterste bevestigingpunten van de kite En de frontlijnen op de voorste bevestigings punten van je kite ,Het probleem wat jij beschrijft ,wijst erop dat je deze misschien verwisseld heb ,En dan is het maar goed dat het niet zo hard waaide ,anders had je echt een probleem gehad...En je moet zeker een safetyleash hebben die je moet bevestigen aan een van je lijnen (afhankelijk van je bar setting) zodat je in geval van een probleem je bar en je quickreleaise los kan laten ,zodat de kite openslaat en drukloos neervalt ,Maar als het goed is heb je dit alles al geleerd op je eerste kite les ,zoniet zou ik eerst maar even een les nemen...succes
|
|
|
|
|
Passie
|
zo dus... ohh wat kan ik toch mooi painten echt jongen, je hebt talent. wordt jij maar is een grafisch ontwerper ( of hoe heet dat?) die doorgekraste 5th element is helemaal de bom;p
|
|
|
Passie
|
maar, Ten eerste, vrienden, IK heb hier 't zelfde probleem, alleen maar van die gasten die willen VOETBALLEN, ik ben van voetballen afgegaan, want kitesurfen rooeeeleeert.. maar niemand in een straal van 15 km doet het.. Echt niks dus.. ten tweede. Je staat nooit voor lul als je iets vraagt, Iemand moet toch een keer beginnen en kan dat niet zonder tips. Heeft iedereen denk ik wel hier gekregen, En wanneer jij 1 keer iets aan iemand vraagt.. Is hij zo een goeie kite maat van je. ( gebeurd niet bij iedereen natuurlijk maar) ten derde. de verkoper raade je een hp leash aan??. waarom"?? kan toch ook gewoon een safety leash zijn, Niet dat het heel veel verscheelt volgens mij, De hp leash is sterker daar komt ook meer kracht op te staan als je unhooked crasht, wat jij volgens mij nog niet doet!;p. Maar is misschien wel handig voor later. Ik heb zelfs zo'n mystic hp leash,, met zo'n dikke lul laag er om heen, heel zag. foam ofzo?? weet ik 't:) je herkent het gelijk heel dik. maar zit misschien bij beginners nog wel in de weg( zou kunnen). Nou kan je dus kiezen uit hp leash en safety leash. Hp leash gebruik je waarschijnlijk nu als safety. Maar kan je later ook nog gebruiken als hp leash voor unhooked tricks. ( ik weet niet of je voor freestyle gaat? raily's, s bends enz) safety leash gebruik je dan waarschijnlijk niet meer.. Dus koop hp leash:)
|
|
|
lucash
|
eeeej, je moet gewoon naar iemand toestappen waarvan je denkt dat hij t een beetje kan. Kiten is niej tegen elkaar maar met elkaar(sow dat klinkt mooi) ltrrz en suc6!
|
|
|
Spoon
|
wauw super voor de tekening tim! Heb je er wel op gelet dat je de lijnen goed hebt bevestigd , De stuurlijnen (buitenste lijnen op je bar) op de achterste bevestigingpunten van de kite En de frontlijnen op de voorste bevestigings punten van je kite ,Het probleem wat jij beschrijft ,wijst erop dat je deze misschien verwisseld heb ,En dan is het maar goed dat het niet zo hard waaide ,anders had je echt een probleem gehad...En je moet zeker een safetyleash hebben die je moet bevestigen aan een van je lijnen (afhankelijk van je bar setting) zodat je in geval van een probleem je bar en je quickreleaise los kan laten ,zodat de kite openslaat en drukloos neervalt ,Maar als het goed is heb je dit alles al geleerd op je eerste kite les ,zoniet zou ik eerst maar even een les nemen...succes jah de lijnen zaten goed en ik heb wel 2 quickreleases op de bar zitten alleen geen leash maar, Ten eerste, vrienden, IK heb hier 't zelfde probleem, alleen maar van die gasten die willen VOETBALLEN, ik ben van voetballen afgegaan, want kitesurfen rooeeeleeert.. maar niemand in een straal van 15 km doet het.. Echt niks dus..
joh? waar woon je? Ik hou ook niet van voetballen eeeej, je moet gewoon naar iemand toestappen waarvan je denkt dat hij t een beetje kan. Kiten is niej tegen elkaar maar met elkaar(sow dat klinkt mooi) ltrrz en suc6! thnx all super...
|
|
|
Mitchel_12000
|
Voordat je de kite oplaat, moet je eerst even zoeken wanneer de kite wind pakt. Dus laat die gast bij je kite gewoon lekker staan waar hij staat, en ga dan een beetje heen en weer lopen. Wanneer het doek strak komt te staan, sta je op de goede plek. Steek je duim omhoog naar de gene die je kite vast heeft en de kite is airborn.
|
|
|