Gewicht board

mitch
Gast
Juni 11, 2006, 19:16:36
edit2Rapporteer  
Yups!

Ik ben bezig een boardje aan het maken uit hout en hij is nu geshaped maar nog niet gefreesd. Het probleem is dat hij nu reeds 4 kg weegt!!! Voor een boardje van 128 op 38... Ik heb het hout kunnen gratis krijgen van een kennis maar nooit aan gedacht dat het veel te zwaar hout was... Mijn vraag is nu of het al te laat is om mijn boardje lichter te laten wegen of dat ik nog iets kan doen??
Ik dacht hem mss te verkleinen tot 122 op 38, maarja zoveel zal dat wel niet schelen zeker?

Hopelijk ideetjes? Greetzz
Mitchel_12000

Antwoord #1 Juni 11, 2006, 19:46:14
edit2Rapporteer  
Misschien wat meer info, wat voor hout is het, hoe dik is je board, massief hout of multiplex, enz.
mitch
Gast
Antwoord #2 Juni 11, 2006, 20:04:11
edit2Rapporteer  
Ahja sorry..

Het is triplex (welke soort weet ik niet juist) en het zijn 3 laagjes van 4 mm...
Morres

Antwoord #3 Juni 12, 2006, 00:49:06
edit2Rapporteer  
vast maranti oid, afkorten heeft weinig zin, je probleem is denk ik dat je de middelste niet hol hebt gemaakt ?
mitch
Gast
Antwoord #4 Juni 12, 2006, 01:09:49
edit2Rapporteer  
Heb ik inderdaad niet gedaan, wist ik toen ook nog niet dat je dat best doet (1ste boardje :Smiley )

Kan ik er dan echt niks aan doen?
Mitchel_12000

Antwoord #5 Juni 12, 2006, 02:00:15
edit2Rapporteer  
Ik weet niet wat je voor gereedschap voor het pakken hebt, maar misschien kan je (als je meer boardjes van plan bent te gaan maken) een freestafel in elkaar knutselen. Is op zich niet zo moeilijk en het is een super mooie manier om je board uit te dunnen, met name naar de tips van je plankje toe. Check de site van onze zelfbouw goeroe LeonB  ThumpsUp (grinnik_kitesmiley), www.squirtnatic.nl voor een goede fotobeschrijving van zo'n tafeltje.

Op deze manier kan je dus naar de tips toe bijvoorbeeld naar 3mm shapen. Hierdoor kan je al vrij veel gewicht eraf krijgen denk ik, en je krijgt een boardje met wat flex in de tips, wat op zich wel erg relaxt vaart. Wel even met 1 laagje glas lamineren (160gr of 220gr moet wel voldoende zijn denk ik).
Ik ben bang dat het altijd nog een zwaar boardje zal blijven, maar op deze manier krijg je het eindgewicht denk ik wel op ongeveer 3kg.

Succes
mitch
Gast
Antwoord #6 Juni 13, 2006, 02:19:53
edit2Rapporteer  
Thx! Zal het proberen!  ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.