milamber

|
? Dagen met weinig wind moet je lekker wat anders gaan doen
|
|
|
Mark-Fizzer

|
Ik denk er ook over na om een 18 of 20 mtr aan te schaffen, om toch te kunnen kiten. Denk dat het allemaal wel een stuk 'rustiger' en gemoedelijker gaat als met een 12 mtr bijv. Ben ook wel benieuwd naar motivaties...
|
|
|
Molliebollie

|
Geef mij maar een bak meer wind dan kan ik het mooi bij mn 13m² houden. Wind is immers gratis, een grotere kite niet 
|
|
|
|
Molliebollie

|
Tsjah, je bent Nederlander of niet  Zeker in deze periode waarin Oranje heerst in de straten 
|
|
|
bce

|
Ik heb sinds enkele maanden goedkoop een aero 2 20 op de kop kunnen tikken en moet zeggen dat ik er al een aantal supersesies mee gehad heb. Persoonlijk vind ik het erg ontspannend om eens lekker te cruisen en af en toe een sprongetje te maken. Ik heb weinig tijd om te gaan kiten en verkies dan zeker een grote kite ipv langs de kant te blijven staan. Zeker in de zomer heb je vaak een zomerbries en dan is het super om met zo een groot monster op het water te kunnen.
|
|
|
Maurits

|
Tjah met zo'n grote slome bak en weinig wind kan je ook maar weinig actie verwachten dan een keer een sprongetje hier en daar lekker heen en weer cruizen. Lijkt me vooral dikke top als iedereen langs de kant staat en jij bent lekker aan het knallen met 8 knopen 
|
|
|
sanne

|
ik zoek de wind wel op, koop liever een ticket fuerte dan een grote suffe kite 
|
|
|
jeroendezwart
Gast
|
Ik heb nog wel een Aero2 20m te koop voor een liefhebber 
|
|
|
Mies

|
Hep ooit eens een nieuwe 18 gekocht en dat was de slechte aankoop ever. Het verschil tussen varen (met een 18 / 20 ) en met een 16 ligt zo dicht bij elkaar dat ik het niet meer de moeite vind om het ook maar te proberen. Nu wil ik niet eens meer met de 16 want mn 14 is veel beter, ook weer een heel klein verschil. Gasten tussen de 60 / 80 kg met groot board kunnen nou eenmaal eerder varen/cruisen dan zwaardere gasten. Maar die zie je dan ook weer minder wanneer het 8/9 is :  Voor mezelf is het verschil veel te klein om "te kunnen varen met een grote kite" dat ik lekker wat anders ga doen! Mahalo
|
|
|
xray

|
Ik heb nog een ongebruikte Gaastra 25m liggen en zal deze ook niet snel meer gebruiken want met weining wind brengene meer m2 nauwelijks extra bereik. Lange lijnen helpen wat maar een groter board werkt 10x beter. 16m is meer dan genoeg, pak een Door van Spleene of een malibu golfsurfboard en je hebt en 3bft al fun terwijl je met 25 m nauwelijks kunt sturen...
Proefondervindelijk vastgesteld!
|
|
|
duco
Gast
|
Ik heb nog een ongebruikte Gaastra 25m liggen en zal deze ook niet snel meer gebruiken want met weining wind brengene meer m2 nauwelijks extra bereik. Lange lijnen helpen wat maar een groter board werkt 10x beter. 16m is meer dan genoeg, pak een Door van Spleene of een malibu golfsurfboard en je hebt en 3bft al fun terwijl je met 25 m nauwelijks kunt sturen...
Proefondervindelijk vastgesteld!
Bedankt voor de reactie, jij adviseert een 16m kite. Ik hoorde dat een X4 16 een enorme low-end heeft. Weet jij, of iemand anders, of er kites in dezelfde prijsklasse nog beter presteren?
|
|
|
martijn85
Geen avatar
|
Ik heb een north toro van vorig jaar 16 mtr. Super low-end, het is niet voorgekomen dat iemand eerder dan mij op het water stond. Hij is trouwens ook te koop!
|
|
|
xray

|
X4 16 is erkend low-end beest net als Rhino 2 maar als je even doorspaart kun je beter een Raven 2 16 nemen. Zelfde low-end maar veel meer high-end, minder bardruk, sneller draaien, lichter sturen en dus veel relaxter te varen!
|
|
|
TomTom
Gast
|
Tsja, langs de kant staan is nooit relaxt, dus daarom heb ik ook altijd een grote maat erbij. Als je interesse hebt heb ik nog een Naish Aero 2 18 of een Airush Lift 2005 18 (compleet) voor je, voor leuke prijzen!
|
|
|
Darkwing
Gast
|
Een wat groter (golfsurf) boardje lijkt me veel leuker als een 20 meter kite, kan je als het niet waait en er toch golven zijn, ook altijd nog proberen te golfsurfen.
|
|
|
slufterhufters.com

|
Bekijk dit eens anders.
Stel je hebt al 3 a 4 weken niet gekite, omdat de zomer genadeloos aanwezig is, temperaturen van 25 a 30 graden, maar windstil.
Dan eindelijk in de middag na lange tijd zeewind of een lekkere 3 a 4 bf. Dan pomp je je 20m op en kan je dikke vette strepen trekken, de rest van de kiters zitten bij de BBQ zich te verbijten.
Dus een gek idee is het niet een 20m kite erbij, als de prijs goed is natuurlijk.
|
|
|
|
je hebt toch 10 knopen nodig om dat ding normaal in de lucht te houden dus volgens mij kun je dit beter en goedkoper met een groter board oplossen....
|
|
|
Psychotic

|
groot board werkt als een tiet. Daarnaast over wel of geen lol in het low end, ik heb al een aantal ERG leuke sessie gehad met mijn speed 13 en een deur terwijl de rest enkel hoogte aan het verliezen was. Ik weet het wel, als ik ooit geld heb komt er een silver arrow bij (A)
|
|
|
Bazaki_Thijs

|
Raven 1 16m² heeft ook supper low end, en toevallig heb ik er 1 over. Dus voor de liefhebbers ? 549.00 kite only + 5 maand garantie.
|
|
|
bce

|
@ Hallo Eindelijk iemand die me verstaat! Ik heb mijn aero 2 20 compleet kunnen kopen voor 200€ dus daarvoor ga je het niet laten als je enkel in het weekend naar zee kan. Ik geef toe dat het veel leuker en spectaculairder is als je met je 14 of zo kan knallen maar met mijn gewicht (85kg) moet het al aardig waaien om plezier te beleven.
|
|
|
@rjen
Geen avatar
Logs: 0 | 2 uur
|
ehhhhhhhhhhhhhhhhh Mr. hallo (Arno) zegt dit wel maar zelf heeft hij echt geen 20m, ja een oude ARX 21.5 die hij noooooooit gebruikt.
Gewoon lekker BBQ met dit weer en genieten van Oranje!!
|
|
|
Rutger II

|
2 mei 2004 was heb ik Arno er mee zien varen.
was mn eerste les, en Arno was de eerste die ik zag beulen met een kite toendertijd
|
|
|
|