|
Marijke
Gast
|
Hai Eddy! Dat is flink balen voor je! Heb hetzelfde meegeaakt, met allebij mijn knieen. Het beste kan je direct in fysiotherapie gaan, ik heb dat de laatste keer gedaan, en het heeft heel erg geholpen, het heeft een operatie weten voorkomen. Ook zou ik voor een second opinion gaan, bij mijn eerste knieblessure was een verkeerde diagnose gesteld en dit heeft veel tijd en pijn gekost. Ook kan die arts evt aan raden om idd een MRI scan te laten doen. Het kan nooit kwaad om een andere mening te horen! Als inderdaad je kniebanden en meniscus zijn ingescheurd duurd het herstel vrij lang, 10 tot 12 weken na operatie klopt inderdaad. Mocht dit alles niet het geval zijn en is alles alleen erg verrekt zou je aan je fysio moeten vragen hoelang het gaat duren, toen ik mijn kniebanden verrekt had heb ik 6 weken intensiefe fysiotherapie gehad, en na 8 weken kon ik alweer vrij veel, na ongeveer 10 week mocht ik weer kitesurfen. Ik hoop dat je wat aan deze info hebt! Beterschap!
|
|
|
Kite_Almere
|
ik zit met een gebroken kuitbeen .. zo te horen heb ik iets minder ergs
|
|
|
Eddy Hangtime
|
THNX alvast tot zover!
@ Marijke: Ben je nu wel helemaal hersteld of zijn het zwakke plekken gebeleven?
|
|
|
GOOINOORD
Gast
|
Ik heb geen ervaring voor je maar aan je verhaal te horen denk ik dat je naar EHBO van dat K.. Ziekenhuis GooiNoord bent gegaan Daar hebben ze de kreet "pappen en nat houden" uit gevonden. Vb Meisje met hart ritme stoornis naar huis gestuurd.. 2 dagen later overleden..vrouw met gebroken ribben 3 weken laten lopen en zeggen het het tussen de oren zit.... Even een tip Als je in de Ambu zit en je hoort de chauffeur zeggen dat ze naar ziekenhuis GooiNoord (Gooimoord) gaan ......SPRING ERUIT..... Oke dat gezegd hebbende ben ik weer helemaal opgelucht Bijdeze wens ik je in iedergeval veel sterkte ..
|
|
|
Marijke
Gast
|
De knie waarbij een verkeerde diagnose was gesteld is zwak gebleven, maar dat is ook logisch (2 jaar mee rond gelopen) mijn andere knie is iets zwakker geworden, maar niet erg veel, en ik hoop dat het nog beter wordt want het is nog maar 4,5 maand geleden.. Af en toe wanneer ik teveel heb gedaan heb ik 's avonds last van, maar kan er verder alles weer mee doen.
|
|
|
Jarno
Geen avatar
|
Mijn vriendin is afgelopen februari op haar knieen gevallen met snowboarden..
vorige week bleek toen ze weer naar de dokter ging dat haar voorste kruisbanden in haar linker knie gescheurd zijn en de miniscus hoogstwaarschijnlijk ook aangetast is.
3 juli wordt ze geopereerd en daarna kan ze 9 maanden ( ! ) revalideren voordat ze weer alles kan!
De eerste keer dat ze naar het ziekenhuis ging hier in nederland, ziekenhuis in breda, hebben ze wat fotos gemaakt en na wat onhandig geklungel haar weer naar huis gestuurd. Een week later moest ze weer op controle en nadat de docter had gezien dat het niets bijzonders was kreeg ze een sok (verband wat je over de knie schuift) en kon ze weer naar huis.
De dokter heeft haar toen niet eens aangeraakt.... kon met zijn (rontgen en mri) ogen zien dat e rniets aan de hand was, hadtie mooi fout!
belachelijke docters hierzo!
succes ermee eddy!
|
|
|
johndo
Gast
|
ik ben een jaar geleden door mijn knie gegaan voorste kruisband gescheurd van mijn linker knie 2 en een halve maand geleden geopereerd ze hebben bij mij ook eerst een verkeerde diagnose gesteld voor vragen geef je mail adres maar door
|
|
|
Eddy Hangtime
|
De diagnose is trouwens gesteld in het Flevoziekenhuis in Almere... En over Gooi-Noord hoor ik idd alleen maar slechte geluiden!
|
|
|
Kite_Almere
|
Flevozieknhuis almere is echt een super goed ziekenhuis ik ben daar ook onder behandeling en ben er geopereerd aan mn kuitbeen en paar enkel botjes .. ik ben zeer tevreden !
|
|
|
Marky Mark
Geen avatar
|
Ik heb aan allebei m'n knieen een meniscus operatie gehad en heb totaal geen last meer, kan alles weer doen. Wel duurde het herstel erg lang; meer dan 3 maanden niet kiten.
Helaas kunnen ze vaak pas met een kijkoperatie daadwerkelijk goed zien wat er met je knie aan de hand is.
Sterkte
|
|
|
Garmt
|
Mijn meninkje er dan ook maar bij... ik zou zeker voor een second opinion gaan en me ook goed laten informeren over welk ziekenhuis je kiest, mocht er een operatie komen.
Ik heb twee keer een kijkoperatie in dezelfde knie gehad - de eerste keer moest ik in het ziekenhuis blijven en kon ik dagen niet lopen, de tweede keer mocht ik dezelfde middag nog naar huis en had ik er veel minder last van. In beide gevallen verzekerde de arts me dat 't bij iedereen zo ging...
|
|
|
diederik
|
Tja...das echt minder ed, heb het ook gehad aan mn rechter knie, verrekte en gescheurde banden en kapotte meniscus...ik zeg altijd maar 9en bij mij heeft die instelling geholpen) RUST ROEST!!! Dus op tijd weer gaan bewegen met die poot, niet als het te veel pijn doet maar ff een kijkoperatie om de boel te checken en herstellen (niet te lang mee wachten), dan fysio (zo snel mogelijk) en daarna gaan sporten en zorgen dat je pezen en spieren aan sterken!
P.S. Mijn been heeft 6 weken in het gips gezeten en dat heeft hem niet goed gedaan, er kwam daarna een totaal verzwakt spillepootje uit en het heeft jaren geduurd voordat hij weer de oude was, mede doordat ik niet goed gefysioot had, dus liever geen gips maar wel rust en bewegen maar niet forceren!!!
|
|
|
Eddy Hangtime
|
Yo, Ik ben dus gisteren in het Flevoziekenhuis geweest en daar hebben ze vastgesteld dat mijn knie (nu een maand verder) nog wel erg dik is en dat er dus iets a/d hand is met mijn meniscus of het kraakbeen van het gewricht. Kortom een kijkoperatie is het beste en daarvoor wordt ik binnenkort (binnen 3maanden ...) gebeld. Ondertussen loop en fiets en dans ik wel alweer redelijk... Maar kiten dat gaat zeker nog neit lukken. Gaat allemaal wel erg lang duren zo. Heeft iemand ook ervaringen met het AMC (amsterdam)? Ik wil eigenlijk kijken of ik het niet daar kan laten doen ipv in het Flevoziekenhuis...
|
|
|
dow
Gast
|
joow eddy, Ik ben nu ook in herstel van een ingescheurde knieband en wat volgens mijn fysio (topsportbegeleider) erg belangrijk is is je bovenbeenspieren flink trainen. D.W.Z op een stoel gaan zitten en je been liften en omhoog houden zolang als je kan. word dit te licht dan hang je iets zwaars aan je enkel. Het probleem is namelijk dat je banden uitgerekt zijn en nooit meer helemaal even kort zullen worden. Je bovenbeen spieren moeten dit weten op te vangen. Zo herstel je supersnel. Verder ibuprofen erin, als je er TE veel last van hebt met een knieband gaan lopen. Ik loop er pas een week mee rond maar denk volgend weekend alweer het water op te kunnen door iedere dag idioot fanatiek te fysiotherapieen.
|
|
|
Spikster
Gast
|
Edje !
AMC zuigt huge !!!
eerste hulp is K** de rest wil ik het niet eens over hebben ...
Doe nou lekker rustig aan kerel ;-)
|
|
|
wasbeer
|
ik had al gehoord dat het in nederland echt bras is met ziekenhuizen enzo maar dat het zo erg is In België gaat dat allemaal wat vlugger voor zover ik weet toch. Heb trouwens nu ook zoeits ana men knie maar twordt alsmaar iets beter dus khoop dat vanzelf weggaat en dak kan blijvn kiten. en aan de rest sterkte
|
|
|
Jarno
Geen avatar
|
over die miniscus, maatje van mij heeft m ook gescheurd laatst met badminton.
omdat hij veel te snel begon met voetballen is het nog een keer fout gegaan en nu kan hij hoogstwaarschijnlijk nooit meer voetballen...
so keep it cool and give it the rest it needs mate!
|
|
|
Eddy Hangtime
|
Tering; ik wordt net gebeld dat ik morgen al onder het mes kan.... Ik heb 30min bedenktijd... Anders gaat het maanden duren...
|
|
|
slingshot {Thomas}
|
Tering; ik wordt net gebeld dat ik morgen al onder het mes kan.... Ik heb 30min bedenktijd... Anders gaat het maanden duren...
nou sterkte dan (huilen_kitesmiley)
|
|
|
Jarno
Geen avatar
|
nu of nooit, zou t doen... kan je van de zomer lekker gaan filmen...
|
|
|
Eddy Hangtime
|
Sjai k heb ja gezegd, morgen om 7.15 mag ik me melden in het Flevo en als het goed gaat in de loop van de dag weer naar huis....
Ik ben bang! Maar t zal wel goed komen... Hoop snel weer te kunnen kiten...
|
|
|
dkite
|
Klinkt allemaal niet zo lekker...in ieder geval sterkte met je knie Eddy...
De Nederlandse gezondheidszorg is volledig naar de klote... de meeste diagnoses op de eerste hulp worden nog steeds gesteld aan de hand van technieken uit de vorige eeuw. Sport blessures worden al helemaal als niet ernstig beschouwd en je wordt vaak naar huis gestuurd met een aspirine en een druk verbandje... belachelijk !!!
Als je echt wil weten wat er aan de hand is moet je helaas geld hebben. De enige beetje capabele artsen kan je vinden bij de commercieele sport medische advies (SMA) centra in ons land. Die zullen je waarschijnlijk aanraden om een MRI scan te laten maken bij een commercieel bedrijf kost zo'n 350 euro, je kan vaak dezelfde week al terecht en het wordt NIET vergoed (de rontgen foto's die ze maken in ziekenhuizen zijn compleet zinloos aangezien je de knie-banden niet/nauwelijks kan zien). Maarja met deze scan kan je terug naar de SMA arts en deze kan je wel goed en snel adviseren...
(soms vraag je je af wat er gebeurd met de 2000 euro aan ziektenkosten die je per jaar betaald...)
|
|
|
Mark-CRX@Work
Gast
|
Wat een minder topic.. maar goed, het hoort er bij.
Beterschap allemaal!!!!!!!
|
|
|