kimmm
Gast
|
Ik ben 21 maart geholpen aan een gescheurde miniscus. Nu een paar maandjes later mag ik van mijn Fysio nog steeds niet kite!! Ik heb t wel een beetje stiekem gedaan en hij had gelijk, heb nog niet voldoende kracht in mijn been om naar links te varen, gevolg: heen varen terug bodydragen. Das natuurlijk niets dus nog maar even wachten en mijn been sterker maken met kracht oefeningen en wake-boarden in Alphen af en toe.
|
|
|
Eddy Hangtime
|
THNX voor alle info zover; ik laat wel ff weten hoe het geweest is...
|
|
|
_Chantal_
|
Succes en beterschap! Komt vast wel goed! Hoop alleen voor je dat het een beetje snel gaat..
|
|
|
Q-sign
Gast
|
Bij een kapotte miniscus heb je in een aantal gevallen baat bij fysiotherapie ipv opereren. Ligtook aan hoe fijn jouw orthopeed het vind om te snijden. Heb zelf ook een kapotte knie en werd ook geadviseerd om te opereren. Heb een fysio in de familie en die had me met een week of 6 pijn vrij. Zonder operatie. Moet echter wel zorgen dat je spierspanning op pijl blijft in je bovenbeen (trouw iedere morgen 75 x squad) maar daar heb ik het wel mee gered. Dus, laat er even aan fysio naar kijken en overleg met hem wat de mogelijkheden zijn. Mij werd in ieder geval geadviseerd om naast de behandeling te blijven bewegen. Lopen ging moeilijk dus heb weel gezwommen (3 x per week) en gefietst (niet te zware versnelling..) Succes...
|
|
|
marcelca
|
hallo
twee jaar geleden ben ik met een kiteloop in ondiep water zeer ongelukkig gevallen, gevolg onmogelijk er nog op te lopen of te staan, ben terug naar de kant gedregt en ben werkelijk de kant op gekropen, hier hebben anderen mij geholpen..
Naar eerste hulp gegaan maar die konden weinig doen doordat het zeer dik was, enik moest op een zeker moment naar de huisarts die heeft mij weer doorverwezen naar de fysio
Ik kon op een zeker moment wel weer een beetje op mijn been staan maar buigen of strekken was onmogelijk en dit probeerden ze met fysio eruit te krijgen, ze hebbn zelfs een keer mijn rug gekraakt omdat ze dachten dat het daar van daan kwam
Uiteindelijk na 1,5 maand ( na geen verbetering ) werd ik door gestuurd naar de orthopeed in het flevo ( almere ) deze heeft foto`s gemaakt en besloot dat er een kijkoperatie moest gebeuren omdat er waarschijnlijk problemen waren met mijn meniscus ( dit had ie goed ), hij twijfelde ook nog ( want dat dacht ie op de foto`s te zien ) dat er een deuk in mijn kraakbeen zat en dan zou er een stukje uit mijn heup gehaald moeten worden om in mijn knie te zetten... ( als dat het was geweest dan had ik er meer dan een jaar tussen uit geweest )
Kijkoperatie is gedaan en de dag erna kon ik al weer lopen, buigen en strekken zonder pijn....
Wat bleek : mijn meniscus was gescheurd en tussen het kniegewricht gekomen, dit was de reden van de enorme pijn en dat ik niet kon buigen en strekken...
Was na de operatie nog vrij lang dik ( veel vocht erin ) maar ging wel steeds beter, ik mocht alles weer doen alleen niet overbelasten, ik ben niet gelijk weer gaan kiten want dat durfde ik niet, het voelde namelijk superonstabiel ( mijn bovenbeenomvang was zelfs zo`n 6 cm afgenomen ), ben veel gaan wandelen veel krachttraining ed....
nu na bijna 2 jaar voelt ht weer 100 % aan maar het heeft wel weer even gedruurd voordat ik weer alles durfde, voelt in het begin echt aan als een zwakke plek
wat ook een goede oefening is om veel op 1 been te staan zo train je namelijk de spieren om je knie heen en krijg je mee stabiliteit
veel succes in ieder geval
marcel ( caromboards )
|
|
|
diederik
|
beterschap...je zal het nodig hebben!
|
|
|
Eddy Hangtime
|
Nou gisteren dus onder het mes geweest; korte samenvatting: Zo'n kijkoperatie valt erg mee en de conclusie was dat mijn lichaam alles zelf al aan het herstellen is, er hoefde dus niets gefixed te worden...
Ik heb op advies van het ziekenhuis gekozen voor een ruggeprik; doet geen pijn en je kunt lekker op het scherm meekijken wat ze allemaal doen. Ze gaf goed uitleg over de herstellende scheur in mijn meniscus en mijn beshadigde knieschijf. Ruggeprik heeft als voordeel dat je geen kater hebt en degene na mijn had narcose en die kwam kotsend weer terug van de operatie!
Daarna moest ik nog 4,5 uur blijven voor controle en ik heb me doodverveeld, dus als je moet, neem boekjes, telefoon en/of mp3 speler mee!
Ik vond het allemaal netjes verlopen in het Flevoziekenhuis; ik stond ervan te kijken hoeveel mensen iets voor je moeten doen bij zo'n kijkoperatie...
Al met al hoop ik jullie eind augustus eindelijk weer op het water te kunnen begroeten!
Nu maar veel chillen en trainen...
|
|
|