Van camping Oude Pol gestuurd

Snowman

Juni 18, 2006, 17:35:51
edit2Rapporteer  
Gisteren en vandaag gepland om te vliegeren op Veluwemeer (me dus beginner).
Kom al bijna 10 jaar op camping Oude Pol (Veluwemeer) om te surfen en 1x per jaar te volleyballen (toernooi) en sinds kort dus kiten leren. Vrienden hebben daar al sinds vorige eeuw (3 generaties lang) op mooie plek caravan staan waar ik overdag spullen kwijt kan en vaak blijf ik logeren.

Bij aankomst op camping netjes aangemeld. De oude baas vroeg wat ik ging doen en ik zei: kiten.
Hij zei kiten is verboden voor dag-weekendgasten en alleen toegestaan voor vaste plaatsen (seizoensgasten). Ik was verbaasd , mocht nog wel de camping op. Ben naar aanwezige familie van vrienden gegaan en gevraagd wat te doen. Na kort overleg besloten om toch kite op te tuigen aangezien een vaste gast erbij was (is kiter geeft mij tips en helpt etc.).
Pas om 18.00 uur trok de wind iets aan en konden we beetje vliegeren al stelde het niet veel voor.
Om 20.00 uur nog wat gegeten buiten de camping en bij terugkomst kreeg ik te horen dat ik per direct moest vertrekken omdat ik verbod had genegeerd (zou die avond blijven slapen in voortent vrienden).

Heb direct spullen gepakt en ben verdwenen. Teleurgesteld kom hier al jaren als ik niet had gezegd dat ik ging kiten maar alleen maar logeren en kite in weekendtas had gepropt was er geen vuiltje aan de lucht (alleen een kite). Surfen mag ik waarschijnlijk nu ook niet meer daar of zelfs helemaal een toegangsverbod.

Goed dat wordt voortaan dus een strandje verderop volgende keer (Polsmaten) of dagje Strandhorst. Hopelijk ben ik daar wel welkom......

Gr., Theo
zwafra

Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #1 Juni 19, 2006, 02:26:29
edit2Rapporteer  
Wat een krom gedoe ,met die eigenaar ,Het kiten is daar op het veluwemeer officeel voor iedereen verboden , ook voor de vaste gasten , misschien heeft de eigenaar wel eens de politie op bezoek gehad en daarom zijn regeltjes opgesteld ,Maar het slaat nergens op .
ik ben trouwens vorig jaar daar in de buurt (Hierden) door de politie van het water gestuurt ..
Het is erg jammer dat het nog steeds verboden is om te kiten op het veluwemeer wat je heb er verschillende mooie spots..en camping de oude pol en camping Hoophuizen zijn hele mooie spots..En de vaargeul ligt daar een heel eind uit de kant ,dus waarom daar geen openstelling om te kiten..
 ThumpDown
Snowman

Antwoord #2 Juni 19, 2006, 03:26:13
edit2Rapporteer  
Ach waarschijnlijk met verkeerde been uit bed gestapt en de baas spelen voelt altijd wel lekker.
2 weken geleden met pinksteren mocht 't nog wel allemaal ??

Heb nog uiteraard gevraagd naar "Waarom zij wel en ikke niet". Het enige wat ik te horen kreeg was dat kort geleden een gast lijnen uitgelegd waar het niet mag. Ze hebben een apart grasveldje voor kites waar ik uiteraard gebruik van maak.

Buttie
Gast
Antwoord #3 Juni 19, 2006, 16:35:41
edit2Rapporteer  
Yep, helemaal gelijk Zwafra!

Ik wordt die schijtzooi onderhand ook aardig zat! Er is een verbod van kracht wat alleen voor kiter's geldt, de windsurfers worden nergens geweerdt!!! Ook kiters vallen onder de regelementen die ooit zijn opgesteldt door de Rijkswaterstaat. ThumpDown schater

Wel vindt ik beginnende kiters een probleem die geen les(sen) nemen, die gasten hebben echt een plank voor het hoofd, die zorgen ook voor echte domme actie's.

FF wat leren van Pietje of Klaasje werkt niet!!

En wat betreft de rijkswaterstaat, die moeten echt ff huiswerk gaan maken, het mag niet zo zijn dat je de W-surfers wel toelaat en de Kite-surfers niet (tong_kitesmiley)

Snowman

Antwoord #4 Juni 19, 2006, 22:33:09
edit2Rapporteer  
Citaat
Wel vindt ik beginnende kiters een probleem die geen les(sen) nemen, die gasten hebben echt een plank voor het hoofd, die zorgen ook voor echte domme actie's.

FF wat leren van Pietje of Klaasje werkt niet!!

Wil hier toch nog even op reageren. 

Dat beginnende kiters een probleem vormen (inclusief mezelf) is helemaal waar.
Les nemen is verstandig maar na het lessen ben je mijn inziens als beginner nog steeds een probleem en misschien nog wel een groter probleem omdat je overmoedig wordt (zo van ik heb toch les gehad !!).

Het is vooral een kwestie van erg veel oefenen (kite letterlijk blind kunnen besturen) en dat moet je alleen doen als er niemand anders in de buurt is !!! Voor mij is het duidelijk dat dit alleen kan door de gepaste momenten te kiezen. Dus niet op zaterdagmiddag met windkracht 4 en meer tussen surfers en andere kiters lopen pielen.

Susan

Antwoord #5 Juni 19, 2006, 22:55:54
edit2Rapporteer  
damn.. echt wel balen. slaat inderdaad ook nergens op.
dat gezeik altijd!!
globe

Antwoord #6 Juni 19, 2006, 23:13:25
edit2Rapporteer  
Voor zover ik weet is het op alle campings verboden daar.

Oude Pol, Plashuis (hoge Bijschel) en Polsmaten sowieso. Alleen op Hoophuizen mag je kiten, maar buiten de strandzone (dus alleen aan het einde van de camping).

Volkomen terecht als je het mij vraagt. Je strandgasten stellen het zeker niet op prijs als er allemaal kites op het strand liggen en iedereen maar zijn kite oplaat daar tussen de spelende kinderen. Ik ken het strand daar erg goed en is zeker geen veilig strand om te kiten. Bomen, dijkje (opwaardse wind) en vooral DRUK !!!.

Echter.... Als je gewoon 100 meter het water inloopt heb je zoveel ruimte daar dat je wel met 100 man kunt kiten zonder last van elkaar te hebben Smiley

Ook erg krom dat seizoensgasten wel mogen kiten...

Volgende keer gewoon op het surfoevertje Hoge Bijschel komen.
Naish........what else???

Antwoord #7 Juni 20, 2006, 02:00:21
edit2Rapporteer  
Je hebt het eigenlijk aan je zelf te danken: Hij zei: " kiten is verboden voor dag-weekendgasten en alleen toegestaan voor vaste plaatsen (seizoensgasten)"!
Snowman

Antwoord #8 Juni 20, 2006, 02:26:34
edit2Rapporteer  
Citaat
Je hebt het eigenlijk aan je zelf te danken: Hij zei: " kiten is verboden voor dag-weekendgasten en alleen toegestaan voor vaste plaatsen (seizoensgasten)"!

Ja klopt helemaal. Ben "strijdend" ten ondergegaan en aanvaard consequenties mijn eigenwijze gedrag.
Heb er nog steeds geen spijt van want ik vind het een belachelijke regel en 't was een protestactie.

Formeel (wat campingregels betreft) was ik niet eens fout want we hebben kites op veluwemeer opgelaten en dat is zover ik weet geen eigendom van de camping, flauw maar dat soort discussie krijg je hierdoor !!.

Trek 1 lijn: of allemaal wel of allemaal niet (kiten, zeilen, surfen, watertrappelen, vaste gast, daggast, zwart wit, Duitser of whatever). Het riekt naar discriminatie (artikel 1 in de grondwet). Wil op zo'n camping eigenlijk helemaal niet meer komen ondanks al leuke jaren.

Vrienden gaan nog wel een poging wagen om het recht te trekken dus wordt vervolgd....

DaRe

Antwoord #9 Juni 20, 2006, 15:59:53
edit2Rapporteer  
Ik heb een leuke site gevonden met alle campings / cq surfspots op het veluwemeer
http://www.surfreviere.de/surfspots/veluwemeer/surfspots.html

Op welke spot heb je nog het minste last van de anti-kite hetze?
Zelf vaarde ik bij hoge bijssel , waar je met de parkeerkaart van horst ook gratis kan parkeren
Al problemen geweest dit jaar?
globe

Antwoord #10 Juni 20, 2006, 17:45:17
edit2Rapporteer  
Geen problemen tot nu toe. Wel een aantal ongeschreven regeltjes:

Blijf aan de rechterkant van de rotonde als je opbouwt en het liefst niet aan de water kant maar achter het fietspad. De linkerkant is de aanmeerplaats voor de pont en het vaargebied van de watersportvereniging. 's avonds heb je hier echter geen last van. Probeer verder niet je kite op het land op te laten, het gras kan erg glad zijn. Loop even die 20 meter het water in en start dan je kite. Veiliger voor iedereen en geen boze gezichten op de kant.

Qua varen doe je er verstandig aan even 3 rakjes op te kruisen, dan zit je buiten de windsurfers en heeft niemand last van ons. KIJK WEL UIT !!! er staan 500 meter upwind houten palen in het water.  Blijf ook uit de buurt van het veerpontje. Dus niet stoer lopen doen dichtbij het pontje. Als je maar hard en hoog gaat zien ze ook wel vanaf 250 meter hoe goed je bent  ThumpsUp. Vorig jaar zijn er problemen geweest met het pontje, met als resultaat dat de volgende dag alle kiters weg werden gestuurd door RijksWaterstaat
.

Als iedereen zich hier aan houdt voorzie ik geen problemen eigenlijk. Het strand is groot genoeg en erg veel dagtoeristen zijn er toch niet als het goed waait.
Maurits

Antwoord #11 Juni 20, 2006, 17:57:53
edit2Rapporteer  
Ik heb daar ook nog nooit problemen gehad. Tis nu zo'n btj onze homespot. Tjah dat pontje kan soms een btj iritant zijn. Net als de windsurfers die weer eens denken dat het hele veluwemeer van hun is.

@ DaRe: das misschien wel handig, maar het zijn nog altijd surfspots. Maar het feit dat er alleen nog maar gewindsurft mag worden en niet mag worden gekitesurft zit me nog altijd dwars.  ThumpDown
globe

Antwoord #12 Juni 20, 2006, 20:50:08
edit2Rapporteer  
Ik heb daar ook nog nooit problemen gehad. Tis nu zo'n btj onze homespot. Tjah dat pontje kan soms een btj iritant zijn. Net als de windsurfers die weer eens denken dat het hele veluwemeer van hun is.

Klopt Maurtits,

Maar voorlopig hebben we ons gewoon aan te passen aan zowel het pontje als de windsurfers. Doe je dit niet hebben we zeer binnenkort een spot minder aan het Veluwemeer. Dus....  Niet in de buurt van het pontje gaan varen en vrolijk lachen naar alle plankzeilers :ThumbsUp:

Ik denk dat Nunspeet de enige spot in Nederland is waar ooit kiters van het water afgehaald zijn. Uit de verhalen die ik hoorde op het strand was dit nav. het in de buurt van het pontje varen. Ze houden ons dus in de gaten.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.