Nieuw in de Kitesurfing scene

bacterialbag
Gast
Juni 21, 2006, 02:44:16
edit2Rapporteer  
Heee Kitesurfers!, ik ben helemaal nieuw in de kitesurf scene maar zou er graag mee beginnen. Ik had wat vraagjes:D

Wat zijn de kosten voor een beginners-set? (alles bij elkaar)
Zijn lessen noodzakelijk? (kan iemand in de buurt van noord holland noord (schagen/alkmaar) me niet leren? ik vind de lessen behoorlijk duur, en als je naga dat je misschien wel 10 lessen nodig heb....
Wat voor maat Kite is het best te gebruiken in NL? (Callantsoog)
En wat voor maat board?

Ik ben 1,81 en weeg tussen de 70-80 kilo

Ik heb ongeveer 1100-1400 euro te besteden red ik dat?

Al vast bedankt!

-B.
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #1 Juni 21, 2006, 02:48:10
edit2Rapporteer  
Welkom op het forum.


Een les nemen is absoluut noodzakelijk.
10 lessen nemen is nutteloos. Je neemt gewoon een les en hierin krijg je de basics uitgelegd en de risico's en hoe je hiermee omgaat. Verder lees je veel op fora en dergelijke en dan kun je zelf gaan oefenen tot het lukt.

En voor dat geld heb je een mooi setje. Maar wil je nieuw? 1 2 of 3 kites, etc?
TtHoM@s

Berichten: 1558
Antwoord #2 Juni 21, 2006, 02:48:56
edit2Rapporteer  
lessen is noodzakelijk ja.
je hoeft niet door te gaan met lessen tot je kan varen maar totdat je het snapt weet hoe het moet waat wat je er mee kan en dat je zelf verder kan

je budget kan je een leuk setje voor kopen met 1 of miss 2 goede kite's (2e hands)

dan zou ik gaan kijken naar 2005 modellen met 5e lijn
lennart

Berichten: 1167
Antwoord #3 Juni 21, 2006, 02:49:21
edit2Rapporteer  
heb je nog nergens ervaring mee  NEEM DAN LESSEN !!!!!!!
dan denk ik dat je het best nu eeen 13/14 kan kopen omdat de zomer er aan komt en het dan meestal minder hard waait !!  en kwa board een 135*35 ofzo 
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #4 Juni 21, 2006, 03:00:12
edit2Rapporteer  
twee opties

1. 1 kite (14m2) 1 board (130 - 140 x 38-40) , 2005 spul misschien zelfs een nieuwe kite en tweedehands board

2. 2 kites (10 en 14 / 12 en 16 later een 9 bijkopen) en 1 board, alles 2e hands 2004 of misschien een leuke alles in 1 koop deal bij een shop

Ga eens rond kijken bij wat winkels en zoek eens naar wat duitse winkels, daar kan je vaak mooie deals maken voor 2005 spul.


Neem een les, of zorg dat je iemand hebt die het je uitlegt en vaak met je meegaat.
Met les leer je wel dingen over veiligheid ook voor anderen

Maar ook leuk voor jezelf is dat je vliegers van een ander lekker vaak kan crashen en je eigen materiaal een beetje spaart ;-)

cheers
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #5 Juni 21, 2006, 03:01:18
edit2Rapporteer  
heb je nog nergens ervaring mee NEEM DAN LESSEN !!!!!!!
dan denk ik dat je het best nu eeen 13/14 kan kopen omdat de zomer er aan komt en het dan meestal minder hard waait !! en kwa board een 135*35 ofzo

ow. 35 is relatief smal voor zijn lengte en gewichtden je niet lennart? meer breedte is meestsal wel makkelijker hoogte lopen en later sprongen landen
denk dattie beter af is met een 38 tot 40 breed?
bacterialbag
Gast
Antwoord #6 Juni 21, 2006, 03:03:58
edit2Rapporteer  
Okee dan weet ik dat: is 1 of 2 lessen daarvoor voldoende? nog iets:

Kunnen julie me iets over de vaarstijlen vertellen? Ik heb zelf ervaring met Mountainbiken en er zit flink wat verschil in de stijlen:) Ik hou van zo snel, hard, hoog mogelijk Joepie
J-D

Berichten: 110
Antwoord #7 Juni 21, 2006, 03:13:27
edit2Rapporteer  
1 of 2 lessen zijn in principe eerst wel voldoende, je leert echt even de basics, wat je wel en vooral wat je niet moet doen. meestal krijg je na een les wel een advies van je leraar over wat voor kite(s) en/of board jij het beste kunt nemen  YeSS
bacterialbag
Gast
Antwoord #8 Juni 21, 2006, 03:32:44
edit2Rapporteer  
Geen commercie, ook al is het goed bedoeld. Thx. Edit: Arjan
Tino

Berichten: 22
Antwoord #9 Juni 21, 2006, 03:52:26
edit2Rapporteer  
 Ik hou van zo snel, hard, hoog mogelijk.

Ga dan Windsurfen..... dat gaat harder.... is alleen moeilijker te leren.... Weet zeker dat je truuks later leuker gaat vinden......
Psychotic

Berichten: 1723
Antwoord #10 Juni 21, 2006, 04:22:15
edit2Rapporteer  
Ik hou van zo snel, hard, hoog mogelijk.

Ga dan Windsurfen..... dat gaat harder.... is alleen moeilijker te leren.... Weet zeker dat je truuks later leuker gaat vinden......

Ik vaar anders de laatste tijd wel bijna alle plankzeilers er af als het op hoogte lopen en snelheid gaat.....
Passie

Berichten: 3397
Antwoord #11 Juni 21, 2006, 04:23:31
edit2Rapporteer  
Ik hou van zo snel, hard, hoog mogelijk.

Ga dan Windsurfen..... dat gaat harder.... is alleen moeilijker te leren.... Weet zeker dat je truuks later leuker gaat vinden......

ook een antwoord van niks.
die jongen/man wil kitesurfen.. Niet windsurfen:). en met ktiesurfen kan je ook kei hard en harstikke hoog.. Misschien is het wel wat om een klein kitetje dan bij je 10 en 14 te kopen.. later dan he.. Want hoe kleiner de kite en hoe harder de wind. hoe hoger je gaat:)

Ik hou er van met harde wind en dan kei hard:)
Silversurfer1

Berichten: 383
Antwoord #12 Juni 21, 2006, 13:51:07
edit2Rapporteer  
windsurfers gaan echt wel harder als het harder waait hoor. alleen als ze net kunnen planeren gaan ze minder hard. maar goed dat is not the question.

- een set kost ongeveer 500-1000 2dehands 1000-1500 nieuw (kite, board, wetsuit, trapeze, schoentjes, drijfvest en helm (nodig als beginner)

- les is een must! kost wat, maar je leven kost meer. kiteboarden kan echt gevaarlijk zijn als je niet weet wat je moet doen.

- ideale maat voor jou lengte/gewicht; +- 14m kite (north toro, naish boxer of iets dergelijks. kijk wel naar een kite met 5de lijn! vaart beter en herstarten is makkelijker. bow cabrinha switchblade 12m is ook een goeie keuze. bows hebben 100% depower en zijn daardoor zeer veilig) en 150-160 twin tip board. omdat je in het begin het beste met niet al te harde wind moet gaan. onder 140 kan wel maar is gewoon lastiger beginnen.

- abonnementje op access kiteboard magazine. staat veel interessante info in. also een must   Joepie

welcome on board and rock ze!

ps het is kiteboarden ipv kitesurfen  (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley)
tom_beul
Gast
Antwoord #13 Juni 21, 2006, 13:53:31
edit2Rapporteer  
Citaat
en kwa board een 135*35 ofzo
Niet mee eens. een boardje rond de 135 zal het goed doen. maar de breedte? welke breedte? 35cm is niks. kijk eerder dan 37/38/39 zal top zijn

En je budget... dat zit goed hoor

Maar lessen hoef je er maximaal 2 van te nemen. gewoon 1 goeie les nemen en dan zelf verder aankloten en dan na een paar maandjes zul je lekker heen en weer kunnen varen.
Frankie
Gast
Antwoord #14 Juni 21, 2006, 17:24:55
edit2Rapporteer  
Niet meer commercieel posten hier zwafra. Waarschuwing! Arjan
Silversurfer1

Berichten: 383
Antwoord #15 Juni 22, 2006, 18:34:02
edit2Rapporteer  
135 om te beginnen lijkt mij wat aan de korte kant (of je moet 50 kilo wegen of zo). het kan wel, maar maakt het alleen maar extra lastig.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #16 Juni 27, 2006, 03:47:06
edit2Rapporteer  
Okee dan weet ik dat: is 1 of 2 lessen daarvoor voldoende? nog iets:

Kunnen julie me iets over de vaarstijlen vertellen? Ik heb zelf ervaring met Mountainbiken en er zit flink wat verschil in de stijlen:) Ik hou van zo snel, hard, hoog mogelijk Joepie
Wat mij erg geholpen heeft is het internet en het stellen van vragen binnen dit forum. Heb zelf 1x les gehad en heb gekozen voor een BOW-kite. Zo'n kite heeft een groter windbereik waardoor je vaker met je spullen het water op kan en is zeer veilig omdat het makkelijk te depoweren is... Ook gezien je stijl... snel,hard en hoog zou ik voor een BOW-kite gaan.
Nog een voordeeel van zo'n kite is dat je relaxt in het water kunt blijven zitten en zo doende makkelijker en sneller kan leren om op je board te komen. Bovendien word je na een crash niet 10 meter bij je board weggesleept. Als je namelijk je bar los laat dan lig je nagenoeg direct stil..
Als ik jou was zou ik gaan voor een nieuwe kite +/- 14m2 en een 2e hands (overjarig board) 140x40..
Typ het woord "duitsland" maar even in als zoekwoord en je krijgt een hoop Duitsesites waar je goedkoop kites kan bestellen... Ik als beginner vind dat de veiligheid van een kite en de depowermogelijkheid het belangrijkste zijn... Dat geeft je namelijk vertrouwen en daardoor ga je grotere sprongen maken in het leerproces...DUS

1 of 2 lessen
1x BOW kite +/- 14m2  (kosten ongeveer 950 euro compleet)
1x board 140x40 (2e hands of overjarig.... max 300 euro)

Succes
 YeSS YeSS Ps hou rekening met de commercieele belangen van bepaalde leden
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #17 Juni 27, 2006, 03:51:36
edit2Rapporteer  
Sorry... ging ff niet goed  (shame_kitesmiley)
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.