Kitespot Cesme en Calis beach, Turkije

Jasper

Maart 18, 2004, 15:43:31
edit2Rapporteer  
Middag,

Ik dacht dit jaar een zuipvakantie tegemoet te gaan, ik ga namelijk met gogo tours naar marmaris, Turkije. Heb opgezocht of er ook valt te kiten in Turkije.

Zodoende kwam ik bij kitesurfbeach.com, heb die beheerder gemailed. Dit zijn reacties:

Dear Jasper,
well in marmaris you can kitesurf from front of the hotel but the wind is not very good always,a bit gusty too.But you can try at Fethiye Calis beach.
The center of kiteboarding and the wind is Cesme.And that is the best vacation place for Turkey with all kind of activities.You gotta try mite,have a good holiday and wellcome to Turkey.For anything dont hesitate to call me from my number below.Husnu BAYLAV.

en

Dear Jasper,
yes you can rent a car with your nl driving licence,the wind is N or NE and sometimes NW at july but %99 you have 4-5-6 bfrts constant wind.To answer the sizes of the kites i would like to know your skill,weight,and your board and kite brands.But i am 65 kg i usally ride naisk X3 and X4 8-10-16 m2 with mutant 115.i ride in every condition.i mostly,daily use the 10m2.
The wind is side-onshore at Calis Beach as well as kitesurfbeach Cesme.
it takes about 3 hrs in between Marmaris to Cesme.(but i drive a Ferrari:)  
Just kidding.
Keep cool.Husnu Baylav.

Schijnt dus dat je daar wel kan kiten, ik neem in iedergeval mijn spullen mee en laat wel weten hoe het is geweest, ik ga 18 juli. Toch nog beetje kitevakantie Smiley

Trouwens mensen geweest hier?

Ik heb niet echt foto's van de spot kunnen vinden, maar wel dit:

Zie ook: kitesurfbeach.com, met dank aan Husnu Baylav!

Freaking!!
Gast
Antwoord #1 Maart 18, 2004, 18:35:21
edit2Rapporteer  
heej jasper wanneer ga je er heen?? ik ga er ook heen kenne we met zijn tweeen een beetje raggen daaro Grin maar ik ha ook gehoord dat het er klote was! en wat denk je van de badgaste???
Freaking!
Gast
Antwoord #2 Maart 18, 2004, 18:39:36
edit2Rapporteer  
geef anders ff je mail adres..... thnx
Jasper

Antwoord #3 Maart 19, 2004, 10:23:25
edit2Rapporteer  
reps@quicknet.nl Smiley, ik ga 18 juli naar Turkije! voor 12 dagen.
Jasper

Antwoord #4 Maart 19, 2004, 13:22:01
edit2Rapporteer  
Dit is calis beach:

Er schijnen dus ook plekken te zijn zonder die TE NETJES geplaatste strandstoelen, zoals op de bovenste foto!
Freaking!!
Gast
Antwoord #5 Maart 20, 2004, 20:22:20
edit2Rapporteer  
ja ziet er wel vet uit maar dat is dus 3 uur van marmaris vandaan??want om nou zo ver te rijden om ff te kiten met zulk wamr weer is ook niks!!! ik ga trouwens 27 juli dacht ik.. voor 10 dagen met 21 man haha
stefan

Antwoord #6 Maart 21, 2004, 13:38:18
edit2Rapporteer  
he gasten,
ik ga nr bodrum van 10 juli tot 22 juli en daar kan je helaas niej kiten, heb inmiddels gehoord via andere mensen dat je aan de over kant in KOS (griekenland ) kan kiten, moet je wel eerst met de boot over(die vertrekt in bodrum dus....)LKKER KITEN DAARO IN GREECE!!!!!!! ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;Dlaterz STEFAN
Jasper

Antwoord #7 Maart 21, 2004, 13:45:17
edit2Rapporteer  
Freaking..calis beach (FETIYHE) is 30 minuten rijden ofzo?

Freaking!!
Gast
Antwoord #8 Maart 21, 2004, 14:30:45
edit2Rapporteer  
30 minuten rijden is niet lang man.... ik denk dat ik ook eens ga kijken hoe het met me spullen zit om mee te nemen... maar aan de andere kant... ik ben wel met 21 man en feest fesst fesst bla bla jij ook denk.. en dan moeten me spullen mee... alleen jongeren Grin en wat als je spullen worden gejat trouwens hehe maargoed ik ga ff bij mijn matschppij chechke
WouterN
Gast
Antwoord #9 November 23, 2004, 16:09:54
edit2Rapporteer  
Jasper, ik heb je een e-mail gestuurd (naar reps - @ - quicknet.nl) met wat vragen over kiten op Calis beach. Ik hoor graag van je! Smiley

Groeten,
Wouter.
tunco

Antwoord #10 Mei 04, 2005, 23:15:37
edit2Rapporteer  
ik heb vorigjaar in Cesme gekite by Pirlanta Beach(ik kom namelijk uit turkije "marmaris"). het is best cool voor surfen. eigen surfstrandje van kiteclub(dus geen onnodig mensen around),mooie cafe aan het water,5 min. rijen van de stad Cesme(met dolmush) en alle beste er is 300 dagen genoeg wind(4 tot 6 bft) per jaar.
   Ik ga dit jaar naar Turgutreis toe(het is kleine stadje 50 km naast bodrum).Turgutreis is eigenlijk ook leuk plaats om te kitesurfen.er zijn alvast een paar franse surfscholen op het strand(fener surf) en zeker goeie on-shore en side-shore wind.

Caution-Rider
Gast
Antwoord #11 Mei 06, 2005, 12:20:43
edit2Rapporteer  
In marmaris zelf valt niet te kiten!! Ik was er vorig jaar!! Echt hopeloos daarvoor moet je echt naar cesme!! Maarja... ik vond het allemaal wel meejvalluh daar... ben 1 keer geweest... en toen maar achter de dames aangegaan Grin
hollandkiter

Antwoord #12 Mei 06, 2005, 19:01:55
edit2Rapporteer  
Hier kan je goed kiten ligt klein uur van Bodrum
http://www.fenerwindsurf.com/

Daar zie je aan de overkant Kos liggen en waaien dat het er doet!!

Groeten,  Sam
wokkie
Gast
Antwoord #13 Mei 06, 2005, 21:05:08
edit2Rapporteer  
He Gasten,
Ga zelf ook naar Turkije, 2 keer. Allereerst naar Bodrum, want ook daar kan je vet kiten. Fener beach is een zeer goede spot en bitez ook.
Daarna nog 15 dagen naar Alacati, schijnt een ideale spot te zijn. Misschien tot daar,

hollandkiter

Antwoord #14 Mei 06, 2005, 21:31:34
edit2Rapporteer  
Bodrum en Bitez liggen aan een baai met aflandige wind, dus dat is niets.
Zeker in de zomer zijn er veel bootjes en dan gaat het daar echt niet!!!
In Bitez kan je wel lekker surfen, maar 30 meter lijn van je kite zit zo om een mast van een van de vele bootjes. Geloof me want ik ben er geweest.

Aan de kant waar Turgutreis ligt moet je zijn.......................
GoFethiye
Gast
Antwoord #15 Mei 29, 2005, 18:09:13
edit2Rapporteer  
About Calis[/url] and Calis Pictures http://www.gofethiye.com
peterb

Antwoord #16 Mei 29, 2005, 18:43:52
edit2Rapporteer  
Wij (4 kitedudes) gaan van 25 juni tot 9 juli naar Cesme, pirlanta beach. We wilden eerst naar Golf van Rosas gaan maar Turkije bleek veel goedkoper te zijn (560 euries voor vlieg/4sterren hotel naast kitebeach en halfpension). Ook is hier geen gezeik met (water) politie en andere watersporters omdat beach dedicated kitebeach is, geen andere watersporten is hier toegestaan. En als je archief van windguru erop na slaat voor juni/juli van de afgelopen weken dan ziet het letterlijk groen en geel  @#$

Gaan er nog andere mensen?
Shimal
Gast
Antwoord #17 September 19, 2005, 22:01:13
edit2Rapporteer  
CESME,
www.kitesurfbeach.com   *****kiteboading*****
water and air kiteboarding Worldcup
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.