kite scholen

mightymike

Berichten: 55
Juni 22, 2006, 21:43:45
edit2Rapporteer  
ik ben van plan deze zomer kite lessen te nemen.
ik ben de link lijst afgegaan op zoek naar goede scholen.
ook kwam ik een topic tegen over kite scholen en daar was iemand die flyschool afraden omdat de instructeurs niet genoeg kennis hadden, er was nog niet op gereageerd dus ik weet niet of hij de enige is of dat hij de enige is die het zo heeft ervaren.
ik woon in almere en ben opzoek naar een goede kite school in de buurt kan iemand iets aanbevelen.
hagaer

Berichten: 133
Antwoord #1 Juni 22, 2006, 21:53:22
edit2Rapporteer  
ga bij een legale kiteschool waar je een certificaatje krijgt als je ermee kan omgaan.
naish23

Geen avatar

Berichten: 762
Antwoord #2 Juni 22, 2006, 23:01:52
edit2Rapporteer  
Neem les bij een IKO school, dan ben je gegarandeerd van een gecertificeerde en ervaren instructeur.
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #3 Juni 22, 2006, 23:36:02
edit2Rapporteer  
Bijvoorbeeld in Oostvoorne bij Harry Vogelezang... www.kitesurfschool.nl
Bart13

Geen avatar

Berichten: 589
Antwoord #4 Juni 22, 2006, 23:39:44
edit2Rapporteer  
Neem les bij een IKO school, dan ben je gegarandeerd van een gecertificeerde en ervaren instructeur.

ik heb ook bij een IKO school gehad en beviel prima
aap
Gast
Antwoord #5 Juni 23, 2006, 03:21:27
edit2Rapporteer  
Merc
Gast
Antwoord #6 Juni 23, 2006, 04:21:09
edit2Rapporteer  
Bijvoorbeeld in Oostvoorne bij Harry Vogelezang... www.kitesurfschool.nl

Is niet IKO dacht ik.
Jari
Gast
Antwoord #7 Juni 23, 2006, 05:04:25
edit2Rapporteer  
Of neem les bij mij.

www.windtown.nl
MW_KT
Gast
Antwoord #8 Juni 23, 2006, 05:05:55
edit2Rapporteer  
er zijn verschillende scholen in de buurt van Almere ik heb zelf al weer 2 jaar gelden gelest bij Kiteboardles.nl kan je die gaten echt aanraden, kijken niet op een uurtje meer en wanneer de wind halverwege de les instort reken je naar ratio af, aan het einde van de les krijg je gewoon je IKO level card mee.  ThumpsUp
Kiboco-Best
Gast
Antwoord #9 Juni 23, 2006, 06:25:34
edit2Rapporteer  
Hallo Mike,

Wij geven les in Muiderberg en zijn een IKO school. Voor info kijk op www.kiboco.nl
 of bel: 06-26060579 


naish23

Geen avatar

Berichten: 762
Antwoord #10 Juni 23, 2006, 17:54:35
edit2Rapporteer  
Bijvoorbeeld in Oostvoorne bij Harry Vogelezang... www.kitesurfschool.nl

Is inderdaad geen IKO school.
rEwd

Berichten: 341
Antwoord #11 Juni 23, 2006, 18:02:58
edit2Rapporteer  
Wel NKV toch?
JER
Gast
Antwoord #12 Juni 23, 2006, 18:52:45
edit2Rapporteer  
IKO, KNWV, is geen garantie voor een goede les!! Kheb mijn beste les gehad bij een non-certificatie school.

Een goede les hangt af van de Instructeur of ie wel gemotiveerdt genoeg is en natuurlijk de weersomstandigheden.

IKO,KNWV is onzin. loser

Natuurlijk moet er een gedoogd beleid zijn qua regels en voorwaarden.

Maar scholen die les geven in groepjes van 5 personen en de IKO,KNWV stempel hebben vindt ik een zeer kwalijke zaak, voor een clinic ( bedrijfsuitje, of vrijgezellenfeest) is het wel begrijpbaar maar voor een echte les neem ik de school, iig niet serieus.
aap
Gast
Antwoord #13 Juni 23, 2006, 19:11:05
edit2Rapporteer  
Ik zeg niet voor niks hij geeft goed les dat is toch het belangrijkste of niet???? Een mooie meid heeft toch ook niet altijd mooie tieten. iko of geen iko als ze goed les geven is het toch prima (grinnik_kitesmiley)
Roel W

Berichten: 1098
Antwoord #14 Juni 23, 2006, 22:25:33
edit2Rapporteer  
Iko is niet altijd garantie voor een goede les,maar de kans is toch behoorlijk groter.Instructeurs krijgen behoorlijke opleiding en worden bijgestaan in hun verdere ervarings proces.Zo volgen er sanctie indien men van een instucteur meermaal klachten ontvangt bij iko en moet men regelmatig les geven om level 2 te behalen binnen een bepaalde periode.
Ervaring dus een must wat de les ten goed komt en kwa les geven in groep mag het max. 4pers per instructeur.

En iedereen heeft wel eens een slechte dag,maar daar mag de les niet onder lijden.Indien de instructeur echt gedemotiveerd is zou ik het melden aan de schooleigenaar en een ander instructeur vragen.
JER
Gast
Antwoord #15 Juni 23, 2006, 23:48:13
edit2Rapporteer  
Door wie is die onzin eigenlijk in het leven geroepen IKO KNWV?? NL is echt een papiertjes land, geen papiertje dan is het 10x nix die logica.

Nou die logica gaat allang niet meer op, veel eigenaren van non-certificatie scholen zijn zelf kiter's vanaf de 1e seconde, die gasten weten echt wel wat er allemaal speelt met het lesgeven, als jij zelf horror hebt beleeft daarmee dan heb je de juiste visie voor het lesgeven.

Ik krijg liever les van een Old-skoole,r dan iemand die net kite en een IKO op zak heeft!
Merc
Gast
Antwoord #16 Juni 23, 2006, 23:56:07
edit2Rapporteer  

IKO,KNWV is onzin. loser


Beetje lastig als je materiaal wil huren. Je krijgt niets mee!!!
Darkwing
Gast
Antwoord #17 Juni 23, 2006, 23:57:37
edit2Rapporteer  
De instructeurs bij de kitesurf school van harry vogelezang hebben toch wel een IKO diploma (oid) ?
Merc
Gast
Antwoord #18 Juni 24, 2006, 03:49:13
edit2Rapporteer  
De instructeurs misschien wel, maar dat wil niet zeggen dat de school iko erkend is!
JER
Gast
Antwoord #19 Juni 24, 2006, 04:25:12
edit2Rapporteer  
Pffffff, lekker belangerijk zeg, IKO KNWV.

Ik zou zeggen neem een school, want er bestaat geen beste school, simpel!
Tom

Berichten: 2890
Antwoord #20 Juni 24, 2006, 04:36:50
edit2Rapporteer  
djowies Joepie Joepie Joepie Joepie
Fly like hell

Berichten: 842
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #21 Juni 24, 2006, 06:13:07
edit2Rapporteer  
IKO..... is dat net zo goed als een schriftelijke cursus zwemmen
Joris

Berichten: 1631
Antwoord #22 Juni 24, 2006, 14:25:42
edit2Rapporteer  
Ik vind t ook maar beetje papiertjes gebeuren waar ergens een man heel erg rijk van wordt. Zeg niet dat scholen zonder beter zijn

Maarja iko hoeft niet te betekenen dat het geweldig enzo is.
Merc
Gast
Antwoord #23 Juni 24, 2006, 17:28:28
edit2Rapporteer  

Maarja iko hoeft niet te betekenen dat het geweldig enzo is.

Je kan wel overal wat huren. Makkelijk als je op vkantie bent en bedenkt laat ik toch maar een middagje kiten. (tijdens een rondreis of zo)
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #24 Juni 24, 2006, 17:46:48
edit2Rapporteer  
Ik heb m'n eerste les gehad bij een officiële, geregistreerde, gecertificeerde enz. enz. enz. kiteschool. drie uur op het water gestaan met een 2 lijner ( dat was vorig jaar) en moest in de winkel ontdekken dat er allemaal 4 lijners werden verkocht........
met de eerder genoemde kiteschool "absoluut" een prima ervaring opgedaan. Er zijn ongetwijfeld ook andere goede kitescholen maar bij Absolute spreek ik uit ervaring. geen poeha, geen "snelle jongens gedoe" . lekker simpel: degelijk materiaal, simpele duidelijke uitleg, en ook na de les altijd bereid om je extra tips te geven. Nogmaals: er zullen zat goede kitescholen zijn maar ik heb bij "absolute" gewoon een goede ervaring opgedaan......
ennuh NEE, ik heb verder geen enkele binding of commerciëel gewin bij dit verhaal
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.