kite scholen

Roel W

Berichten: 1098
Antwoord #25 Juni 26, 2006, 06:37:35
edit2Rapporteer  
@Jer,jij geeft les voor een non-certificatie school veronderstel ik?!Iko is echt wel meer als enkel het schriftelijke hoor!!Als je iets verstand zou hebben van les geven moet je weten dat er in een leerproces veel pyschologisch speelt,bijna alles eigenlijk.

Als je zo een cursus volgt leer je hoe het best om te gaan in alle omstandigheden met de leerlingen.De allerbeste old-schoolkiter van de wereld,kan met de beste wil van de wereld jou willen les geven en toch minder resultaat boeken als de kiter die een jaar kite en een iko-certificaat op zak heeft...
JER
Gast
Antwoord #26 Juni 26, 2006, 14:00:18
edit2Rapporteer  
Beste Roel.

Volgens mij heb je over de regels heen gelezen.
Ik geef geen les bij één of andere kiteschool, maar ik weet wat geen ander betekent wat het is om les te geven (ik ben namelijk zelf leraar op een school voor moeilijk opvoedbare kinderen).
Ik spreek hier uit ervaring beste Roel.

Mijn ervaring is net zo geweest als anderen die het kiten hebben geleerdt, mijn 1e les heb ik gehad bij een IKO-school daar heb ik een rare smaak aan over gehouden (wil niet in details treden maar het was echt vernederendt, ook nog een hele bekende school was het).

Mijn 2e les was bij een non gecertificeerde IKO-school!!! dat was echt een verademing vergeleken bij de 1e les, alles was duidelijker, eenvoudiger en simpeler.

En idd alles heeft te maken met het psychologische aspect, en dat ontbrak er in alle maten aan bij die IKO-KNWV school.

Ik wil er alleen maar mee aangeven dat ook al heb je de certificatie op zak, dat het geen garantie betekent voor een goede les!!

Gr Jer.
ldr

Berichten: 32
Antwoord #27 Juni 26, 2006, 15:56:00
edit2Rapporteer  
Om eerst 4 uur op het land te gaan proberen te vliegeren met een kite terwijl je dit al 'kunt'...??? Beetje onzin, het is juist beter om na eerst inoefenen op land snel het water in te gaan, krijg je veel meer gevoel door..

Maar scholen die les geven in groepjes van 5 personen en de IKO,KNWV stempel hebben vindt ik een zeer kwalijke zaak, voor een clinic ( bedrijfsuitje, of vrijgezellenfeest) is het wel begrijpbaar maar voor een echte les neem ik de school, iig niet serieus.

5 mensen per instructeur is égt teveel! Toen ik kitelessen had waren er 3 per instructeur en moest je vaak 3 kwartier wachten in het (koude) water totdat je het eindelijk weer eens kon proberen,... Is ook niet al te best maar vraag me af hoe ze ooit bij die 5 mensen per instructeur komen?
mightymike

Berichten: 55
Antwoord #28 Juni 26, 2006, 21:03:50
edit2Rapporteer  
bedankt voor alle hulp.
ik heb een les geboekt bij karta board sports (IKO gecertificeerd) voor aankommend weekend of het weekend daarop .... dus blijf uit de buurt van muiderberg rond vliegende gekken  ListenToMe
ik zal jullie ook nog vertellen hoe het is gegaan .... heb ik ondertussen nog een vraag, als ik les gehad heb wil ik ook meteen een uitrusting hebben weet iemand waar je een goede tweede hands set kan kopen.
en waar ik op moet letten als ik 2e hands koop zoals waar schade kan zitten ofzo :Smiley
en wat een goede set is om mee te beginnen voor iemand van 70 killo en 1,86 m.
groeten mike
Erwin

Berichten: 188
Antwoord #29 Juni 26, 2006, 22:27:49
edit2Rapporteer  
ik neem in de vakantie lessen ik denk ergens bij wijk aan zee
tevredenklantje
Gast
Antwoord #30 Juni 26, 2006, 23:55:00
edit2Rapporteer  
Beste Roel.

Volgens mij heb je over de regels heen gelezen.
Ik geef geen les bij één of andere kiteschool, maar ik weet wat geen ander betekent wat het is om les te geven (ik ben namelijk zelf leraar op een school voor moeilijk opvoedbare kinderen).
Ik spreek hier uit ervaring beste Roel.

Mijn ervaring is net zo geweest als anderen die het kiten hebben geleerdt, mijn 1e les heb ik gehad bij een IKO-school daar heb ik een rare smaak aan over gehouden (wil niet in details treden maar het was echt vernederendt, ook nog een hele bekende school was het).

Mijn 2e les was bij een non gecertificeerde IKO-school!!! dat was echt een verademing vergeleken bij de 1e les, alles was duidelijker, eenvoudiger en simpeler.

En idd alles heeft te maken met het psychologische aspect, en dat ontbrak er in alle maten aan bij die IKO-KNWV school.

Ik wil er alleen maar mee aangeven dat ook al heb je de certificatie op zak, dat het geen garantie betekent voor een goede les!!

Gr Jer.

Dus kortom je zegt dus gewoon het hangt van de instructeur af.

www.kiteboardles.nl

Max 3 personen meestal 2, en ze kijken niet op een uurtje meer of minder en als je 3 maanden na dato nog een vraag voor ze hebt zijn ze altijd bereid je te helpen

Ja, de instructeuren zijn IKO ;-)

 YeSS
Loepie (2 flat-3) de Leeuw

Berichten: 841
Antwoord #31 Juni 28, 2006, 02:51:57
edit2Rapporteer  
Hey je woont in almere, dus is muiderberg dichtbij. Ik heb bij Kibico les gehad. Relaxte gasten en zijn ook nu niet beroerd om nog je vragen te beantwoorden als je nog iets wilt weten, aanrader.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.