Allround boardmaat?

Jacobus

Berichten: 416
Juni 25, 2006, 17:01:09
edit2Rapporteer  
He mensen!

Ik heb al gezocht op het forum naar een eventuele boardmaat voor mij, maar ik ben er nog steeds niet achter....

Ik ben 110 kg en op het moment vaar ik een board 140x40, gaat verder prima, maar ik wil misschien wel wat kleiners. Is dit aan te raden of is de maat die al heb een goede allround maat voor mij?

Nog een vraag, ik ben veel met mijn vriendin aan het kiten (75kg) en het wordt nu tijd dat we beiden een boardje hebben zodat we tegelijkertijd kunnen varen. Is het dan misschien beter om voor haar dan een kleinere maat aan te schaffen en dat ik door vaar op de 140x40? Wat zou een allroundmaat voor haar zijn?

Ik hoor graag jullie mening/ervaring.

Greetz Jacob
SjaarD

Berichten: 143
Antwoord #1 Juni 25, 2006, 18:54:04
edit2Rapporteer  
Voor haar 126x38 ofzo...
jij kan het beste die 140x40 houden en als het echt hard gaat die van haar pakken.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #2 Juni 26, 2006, 08:41:25
edit2Rapporteer  
Hallo Jacobus... Ik heb het zelfde probleem.. Ik vaar vaak met mijn vriendin. Ik weeg 95 en zij ongeveer 70 kg. Ik denk dat je niet te snel te klein moet gaan...Ik vaar nog steeds op mijn easy rider van 1.59x41 cm en als het hard waait pak ik ook wel eens de Nobile van 135x40 cm.. Ik weet natuurlijk niet in welke condities jij vaart maar ik vind het wel lekker als mijn board iets groter is. Ik denk dat dat gevoel wel zal veranderen wanneer ik wat meer gevorderd ben loser Succes met je beslissing Joepie
Loepie (2 flat-3) de Leeuw

Berichten: 841
Antwoord #3 Juni 27, 2006, 02:47:08
edit2Rapporteer  
Ik ben ook 75kg. Ik kite nog niet zo lang, maar de jaime L 130x40 bevalt erg goed. Planeert snel, voelt klein en heeft veel grip voor als de wind toeneemt. Echt een goed allround board denk ik.
Jacobus

Berichten: 416
Antwoord #4 Juni 27, 2006, 03:30:41
edit2Rapporteer  
Thanks voor de reacties! Waar ik aan dacht komt wel aardig naar voren als ik juliie ervaringen zo lees. Ik had idd in gedachten om voor mijn vriendin (en mij natuurlijk) een iets kleinere maat te kopen, 130x40.

Wij zijn op het water te vinden wanneer er minimaal 12 knopen (18m en 16m kite) aan wind is. Aan het begin had ik idd het idee dat ik zelf wel een groter board kon hebben, maar nu het heel redelijk gaat (betere techniek) vind ik 140x40 voor mij zelf wel een lekkere maat, vaar ik lang op door.

Nu op zoek naar een board, denk dat ik ga kiezen tussen een jaime L, nobile of misschien toch een skywalker??.........

Greetz Jacob
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #5 Juni 27, 2006, 06:30:56
edit2Rapporteer  
Heb me laten vertellen dat de Jaime en Nobile uit de zelfde fabriek komen en ook zelfde bouwwijze hebben.
Ik vind dat oranje Nobile board 135x40 wel relaxt en is in de aanbieding voor 429,- bij een groot kite/surfwinkel in Harderwijk loser Is ook in de maat 143x40 te krijgen Joepie
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.