'Beginnersplaatsen', Katwijk of Wassenaar een optie?

Mari Luz

Berichten: 82
Juni 30, 2006, 02:11:31
edit2Rapporteer  
Hi,

Welke plaatsen (woon in Den Haag) zijn geschikt voor een beginner? Ik begrijp dat Scheveningen niet mogelijk is, maar ik word helemaal GEK van het rijden naar Oostvoorne als je niet eens weet of er uberhaupt wind staat! Mijn kite begrijp ik op zich prima en kan me prima alleen redden met mijn boardje in het water, ik kan alleen niet 100-en meters varen, ik lig nog veel in het water. Is Wassenaar of Katwijk een optie of ergens anders?

Thx alvast!
 YeSS
massari

Berichten: 150
Antwoord #1 Juni 30, 2006, 02:17:20
edit2Rapporteer  
Same here...

Scheveningen vind ik nogal erg druk ook, niet alleen vanwege de watersporters, maar ook het foute volk wat daar een beetje rondhangt. Maar dat is mijn mening he!

Mari Luz, wat dacht je van Monster of Ter Heide? Weet alleen niet of je er mag kiten. Katwijk zou volgens mij ook wel kunnen ja.
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #2 Juni 30, 2006, 04:07:49
edit2Rapporteer  
gewoon lekker naar het autostrand rijden. daar leer je het snelste en dan kan je later op scheveningen gaan varen. Maar zorg ervoor dat je eerst goed leert varen en dat leer je sneller op oostvoorne. Is voor jezelf leuker en veiliger.
FunkyoneNL

Berichten: 834
Antwoord #3 Juni 30, 2006, 06:04:44
edit2Rapporteer  
he dudes als ik tijd heb kunnen we carpolen! naar autoplaya!
Mari Luz

Berichten: 82
Antwoord #4 Juni 30, 2006, 13:37:12
edit2Rapporteer  
Thx voor reacties, carpoolen kan altijd  (hangloose_kitesmiley)

Ik word echter behoorlijk chagrijnig van Oostvoorne, na mijn werk lukt het gewoon niet om daar nog te komen en in de weekenden heb ik weinig tijd... Dus 'ff lekker naar Oostvoorne' staat niet in mijn woordenboek...zucht!
jeroendezwart
Gast
Antwoord #5 Juni 30, 2006, 14:40:53
edit2Rapporteer  
ijsselmeer, muiderberg bijvoorbeeld, maar dan moet de wind wek noord staan...
MrRippey

Berichten: 524
Antwoord #6 Juni 30, 2006, 15:31:01
edit2Rapporteer  
ijsselmeer, muiderberg bijvoorbeeld, maar dan moet de wind wek noord staan...

Vanuit Den Haag is muidenberg en ijssselmeer net zover als Oostvoorne!
Merc
Gast
Antwoord #7 Juni 30, 2006, 16:08:58
edit2Rapporteer  
Katwijk is een leuke gezellige spot. Enne niet duur Bij Aire time betaal je maar 50 eurie voor seizoen of 2 voor daglid  Joepie
Buur

Berichten: 989
Antwoord #8 Juni 30, 2006, 18:52:07
edit2Rapporteer  
Hey Mari.. je kan op zich wel op scheveningen klooien als je op wassenaar of katwijk ook kan klooien, de zee is de zee. als je rustiger water wilt qua mensen, is wassenaar wel een optie, maar daar geld een gedoog beleid en is de stoming hard. Ik zag ook de opties monster staan, dat is ook een relaxe plek. En je laat je toch niet weg pesten door een paar nep-turbo kiters die stoer lopen te doen op scheveningen, je moet wel met zw/w gaan niet met noord, dan beter naar ,monster, (ivm onderstaand plaatje) door de weeks( na het werk) is het strand nu goed rustig, en naruurlijk met zo min mogelijk windsurfers die komen met 5bfr, want dat maakt het wel irritant, maar blijf downwind van de windsurfers.
Maarru we spreken wel een keer wat af binnenkort... eerst nog ff rustig aan met mijn knie, maar met een goede dag op oostvoorne of ergens anders, ben je ook goed genoeg voor hier op schevening.
jeroendezwart
Gast
Antwoord #9 Juni 30, 2006, 22:46:42
edit2Rapporteer  
Je kan ook naar kijkduin, is ook altijd lekker rustig, zorg wel dat je met minimaal met zn 2en op water bent. en je mag daar ook maar tussen een bepaald gebied kiten.
Maar als het in t weekend super druk is op scheveningen dan is kijkduin een hele goede uitwijk.
Merc
Gast
Antwoord #10 Juni 30, 2006, 23:54:04
edit2Rapporteer  
Kijkduin moet je lid zijn en een helm dragen!!!
Passie

Berichten: 3397
Antwoord #11 Juni 30, 2006, 23:56:54
edit2Rapporteer  
Kijkduin moet je lid zijn en een helm dragen!!!

helm draag ik toch al:)
reinout

Berichten: 554
Antwoord #12 Juli 01, 2006, 00:21:13
edit2Rapporteer  
katwijk vind ik zelf als beginner echt prima, en het is er nooit echt zo heel druk
jeroendezwart
Gast
Antwoord #13 Juli 01, 2006, 00:45:15
edit2Rapporteer  
Waarom MOET t? vind dat echt onzin, heb er al aantal keren gewoon gevaren

Kijkduin moet je lid zijn en een helm dragen!!!
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #14 Juli 02, 2006, 05:02:49
edit2Rapporteer  
kom gezellig hier naar katuk bij de spot van airtime kan je voor 50e per jaar kiten en 2e voor een dagje het klinkt mischien wel niks dat je geld moet betalen maar dan ben je lid van de club en dan heb je bevoegdheid het is echt niks en je kan gewoon lekker kiten een heel jaar lang. het is nu eindelijk goed geregeld ivm gedoogdheid enzo en we zijn nu niet gedoogd maar gewoon legaal dus geen gezeik. btw katuk is niet zoals oostvoorne maar het is goed genoeg om het te leren ik heb het er geleerd en hoef er nooit meer weg
Bodhi

Berichten: 785
Antwoord #15 Juli 02, 2006, 09:05:15
edit2Rapporteer  
Even zwaar off-topic maar dit moet me toch echt even van het hart...

kom gezellig hier naar katuk bij de spot van airtime kan je voor 50e per jaar kiten en 2e voor een dagje het klinkt mischien wel niks dat je geld moet betalen maar dan ben je lid van de club en dan heb je bevoegdheid het is echt niks en je kan gewoon lekker kiten een heel jaar lang. het is nu eindelijk goed geregeld ivm gedoogdheid enzo en we zijn nu niet gedoogd maar gewoon legaal dus geen gezeik. btw katuk is niet zoals oostvoorne maar het is goed genoeg om het te leren ik heb het er geleerd en hoef er nooit meer weg

Kan me best voorstellen dat je dislectysch bent en weet ik veel allemaal wel niet meer, maar af en toe denken aan een puntje ( . ) of een komma ( , ) moet toch niet al te moeilijk zijn?...  Dit is gewoon te bizar.

Even on-topic:
Denk dat je het beste nog een paar keer op het Autoplaya kan blijven varen. Een paar weekenden dat stukkie nog even lopen en je gaat er waarschijnlijk sneller op vooruit dan in wat moeilijker water elders. Succes!
duik

Berichten: 169
Antwoord #16 Juli 02, 2006, 14:18:39
edit2Rapporteer  
kom gezellig hier naar katuk bij de spot van airtime kan je voor 50e per jaar kiten en 2e voor een dagje het klinkt mischien wel niks dat je geld moet betalen maar dan ben je lid van de club en dan heb je bevoegdheid het is echt niks en je kan gewoon lekker kiten een heel jaar lang. het is nu eindelijk goed geregeld ivm gedoogdheid enzo en we zijn nu niet gedoogd maar gewoon legaal dus geen gezeik. btw katuk is niet zoals oostvoorne maar het is goed genoeg om het te leren ik heb het er geleerd en hoef er nooit meer weg

sponge bob????
FunkyoneNL

Berichten: 834
Antwoord #17 Juli 02, 2006, 17:26:37
edit2Rapporteer  
@mari luz ja idd ik heb hetzelfde ik wil  ook vaak even na me werk kiten maar dan is oostvoorne net even te ver..... is best lastig idd maar misschien is katwijk goede optie..... maar eerst nog helaas op oostvoorne oefenen....
Aurel

Berichten: 135
Antwoord #18 Juli 02, 2006, 17:38:06
edit2Rapporteer  
Massari had het over Monster of Ter Heijde, dat zijn echt goede plekken als je niet naar Oostvoorne kunt rijden. Het is daar relaxed want het strand is zeer breed en je hebt weinig golfbrekers. (Het enige naddel zijn de paaltjes op het strand voor de club!!! waarom halen ze ze niet weg?)
Mari Luz

Berichten: 82
Antwoord #19 Juli 02, 2006, 17:56:40
edit2Rapporteer  
Thx! FF wachten op wind en ik ga denk ik dan maar gewoon een keer kijken in Katwijk of andere plaats en proberen. Ik voel zelf wel aan of het echt onverantwoord is. Maar ja, moet het toch een keer proberen, kitesurfen is in the end toch ook veel van 'gewoon doen!', anders kom je nooit verder..!

En dan nu, in afwezigheid van de wind, maar weer richting het Zwarte Pad... Lig ergens voor de Mecca en de Karavaan, toedels!  (hangloose_kitesmiley)

 YeSS
sponge
Gast
Antwoord #20 Juli 03, 2006, 15:43:00
edit2Rapporteer  
spongebob is gewoon de nederlandse taal nog niet machtig, maar ja vindt je het gek.
het ventje is pas 12 jaar en zoals ieder 12 jarig forum lid doen ze alsof ze al jaren kiten (grinnik_kitesmiley) maar in werkelijkheid nog geen meter vooruitkomen.
dat is internet voor je! loser
duik

Berichten: 169
Antwoord #21 Juli 05, 2006, 19:28:33
edit2Rapporteer  
spongebob is gewoon de nederlandse taal nog niet machtig, maar ja vindt je het gek.
het ventje is pas 12 jaar en zoals ieder 12 jarig forum lid doen ze alsof ze al jaren kiten (grinnik_kitesmiley) maar in werkelijkheid nog geen meter vooruitkomen.
dat is internet voor je! loser

haha zit ie daar de box niet vol te lullen doet ie dat hier wel.  Wink
larssmits
Gast
Antwoord #22 Juli 06, 2006, 00:02:17
edit2Rapporteer  
spongebob is gewoon de nederlandse taal nog niet machtig, maar ja vindt je het gek.
het ventje is pas 12 jaar en zoals ieder 12 jarig forum lid doen ze alsof ze al jaren kiten (grinnik_kitesmiley) maar in werkelijkheid nog geen meter vooruitkomen.
dat is internet voor je! loser

log je eigen ff in loser



Maar als je op oostvoorne goed kunt varen kom je ook weg in de golven na dagje oefenen.
robin..

Berichten: 1511
Antwoord #23 Juli 06, 2006, 00:06:11
edit2Rapporteer  
dit is denk een hele dome vraag maar waar is het autostrand en wat is er bijzonder aan ???
adrenalin

Berichten: 897
Antwoord #24 Juli 06, 2006, 00:09:08
edit2Rapporteer  
Op het autostrand mocht je vroeger met de auto komen, nu helaas niet meer en mag je dus eerst 10 minuten lopen.

Verder is het er lang ondiep, dus beginnersproof.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.