Probleem Martin Air

Tom

Antwoord #50 Juli 23, 2006, 05:13:17
edit2Rapporteer  
In jou geval sinasplank moet je de 80euro terug krijgen.
Maar tegelijkertijd hebben ze van jou geleerd en de tekst op de site aangepast 165 is nu wel l+b+h .. ThumpDown
roeb
Gast
Antwoord #51 Juli 24, 2006, 05:06:18
edit2Rapporteer  
Ik ben net terug uit Rhodos en vloog ook met Martin Air. Voor ik wegging had ik alles uitgezocht over het meenemen van de spullen en dus ruimte gereserveerd voor de kitespullen (afwijkende bagage).
Op het vliegveld probeerde ik eerst te doen of ik dom was om de spullen gratig mee te krijgen. Dit lukte bijna, maar dan moest ik gaan betalen voor de kilo's overbagage. Aangezien dit 18 kg was en dit een bedrag van €180,- betekend had ik de baliemedewerkster maar gemeld dat kitesurfspullen voor €80,- mee mogen.
Zij wist dit niet en moest hiervoor een collega horen, toen was het nog wat blablabla en vroeg ze hoe groot het pakket was. Ik zei: 140 (dit is de lengte, maar ik zei dat dat de totaal maat was) en dat was dan oke.
Ik moest het pakket afleveren bij de balie "afwijkende bagage" betaalde hier €80,- en de spullen gingen op een apparte band weg.

Ik had de vinnen en pads van mijn board geschroeft, een kartonnen rand om de rand van het board gemaakt, alle handdoeken en badlakens welke meegingen om het board gewikkeld, hier omheen weer 2 kites gedaan en verder in de boardbag me trappeze, surfschoentje en barren gestopt. Al deze spullen zijn onbeschadigd vervoerd (zowel heen als terug).

Wel moet je in het buitenland op het vliegveld vermelden dat je wenst dat je spullen als afwijkende bagage gezien dienen te worden. Mijn spullen wilde ze eerst met de gewone bagage meesturen, maar dit leek me niet verstandig (ivm de omgang met bagage van het luchthavenpersoneel).
Eddy Hangtime

Antwoord #52 Juli 24, 2006, 16:28:30
edit2Rapporteer  
Ik haal altijd alle onderdelen van mijn board af, zodat je een klein plat plankje overhoudt. Dan in de boardbag; rol keukenplastic eromheen wikkelen zodat dit echt een strak niet herkenbaar pakketje wordt. Alle zware shit in je handbagage; zoals trapeze haak, vinnen, voetbanden, bar etcetc.

Kites in een grote sporttas met wat handdoeken en kleding er omheen. Zorgen dat je met deze tas en het board samen wel onder het max gewicht blijft...

Dan idd het woord surf niet gebruiken; we hebben al eens gepresteerd om met "snowboards" naar brazilie te gaan! :-)

En altijd ff goed inlezen op internet en evt bellen, want die fuckers gooien de regels ook om de haverklap weer om en verschillen ook nog eens per bestemming...
robin..

Antwoord #53 Juli 25, 2006, 22:37:20
edit2Rapporteer  
-
Jets

Antwoord #54 Juli 26, 2006, 00:24:29
edit2Rapporteer  
pff als ik dit zo lees dan staat me dus nog wat te wachten als ik naar Brazilie ga vliegen......
Moet het toch nog maar es goed uitzoeken! Bedankt voor alle tips in elk geval!!

Jeks one

Antwoord #55 Juli 26, 2006, 14:20:28
edit2Rapporteer  
naar de dom. rep. was 120 gulden,, en terug ?? gratis.
echt een nep verhaal van die maatschappijen, gewoon geld klopperij.

Ik zou in jou geval gewoon die 80 euro betalen en 4 maanden heerlijk genieten. = 20 euro per maand, daar huur je geen set voor.
MasterRj
Gast
Antwoord #56 Juli 26, 2006, 15:57:21
edit2Rapporteer  
Ik heb ook keer gehad en kreeg het voor elkaar om alles gratis mee te krijgen. Let op dat ook voor golfclubs betaald moet worden bij veel maatschappijen. Ik noemde mijn 'pakket' powervliegers.............die vrouw wist nie wat ze hoorde..ze hebben allemaal een lijst gekregen van dingen waarvoor extra betaald moet worden....kiten zit hier ook bij

powervliegers is t woord...en als ze gaan checken....heel voorzichtig je tas openen doen en zeggen...niet helemaal open hoor want die is 30m2 en het heeft me heel lang geduurd om hem zo klein in de tas te krijgen :-) bij mij werkte het.

terug van hurghada vragen ze er niet eens naar. smijten alles gewoon op de band...
sinasplank

Antwoord #57 Juli 27, 2006, 05:02:16
edit2Rapporteer  
heb net een brief terug gekregen van martinair.

op  de vluchten naar egypte is een kiteboard geen onderdeel van de bagage vrijdom en zal er altijd overbagage voor betaald moeten worden voor een kite board dat maximaal 165 cm bedraagt {lxbxh}moet 80 euro betaald worden.is het board langer dan hangt er een hoger prijskaartje aan .dit alles kunt u nalezen op onze website.
daar het grondpersoneel correct heeft gehandeld,kunnen wij niet overgaan tot restitutie.

dus allemaal met transavia  als het kan.
Leander

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #58 Juli 27, 2006, 14:15:06
edit2Rapporteer  
heb net een brief terug gekregen van martinair.

op  de vluchten naar egypte is een kiteboard geen onderdeel van de bagage vrijdom en zal er altijd overbagage voor betaald moeten worden voor een kite board dat maximaal 165 cm bedraagt {lxbxh}moet 80 euro betaald worden.is het board langer dan hangt er een hoger prijskaartje aan .dit alles kunt u nalezen op onze website.
daar het grondpersoneel correct heeft gehandeld,kunnen wij niet overgaan tot restitutie.

dus allemaal met transavia als het kan.

zucht....

Ik heb het toch echt gratis meegekregen met en smoes hoor.
sinasplank

Antwoord #59 Juli 27, 2006, 16:42:57
edit2Rapporteer  
normaal gaat het ook altijd goed maar deze keer ging de vlieger niet op.
tom_beul
Gast
Antwoord #60 Juli 27, 2006, 16:44:32
edit2Rapporteer  
Vloog voor de eerste keer met Martin Air, geen problemen mee gehad, 70 kg kite spullen, wat losse kitetassen, 1 grootte boardbag van 165 en geen problemen mee gehad!
michiel v geel

Antwoord #61 November 20, 2006, 03:51:55
edit2Rapporteer  
mischien je grootste kite als handbagage meenemen? als ik over het gewicht in zit en dan alle barren en trapze haak erbij doen
Nc
Gast
Antwoord #62 November 20, 2006, 04:10:05
edit2Rapporteer  
Vloog voor de eerste keer met Martin Air, geen problemen mee gehad, 70 kg kite spullen, wat losse kitetassen, 1 grootte boardbag van 165 en geen problemen mee gehad!

Wat heb je dan gezegd dat erin zat ?
semen

Antwoord #63 November 20, 2006, 05:54:15
edit2Rapporteer  
Oke mijn tip

Draai de bagage voorschriften uit zoals ze op de martinair site staan zodat duidelijk is dat ze ook van Martinair zijn ( kleur helpt en netjes bewaren ook )

Naar de states val je onder het piece concept oftewel heb je vrijstelling tot 1.58. Kun je dit duidelijk maken, krijg je het gratis mee.
Ergens anders op de site staat dat kitesurfmateriaal altijd onder afwijkende bagage valt,
( net als gofspullen!!! ) met lengte 1.65, kosten; € 80.
Neem ook deze kopie mee.
Highlight de voor jou gunstige stukken en zorg dat je pakket er niet groot uitziet.

Lukt de eerste niet accepteer je gelaten de tweede met maximale kosten € 80.

succes
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.