Beginners en Niet Beginners: voor iedereen die aan deze sport gaat beginnen

Psychotic

Antwoord #25 Juli 03, 2006, 22:57:35
edit2Rapporteer  
Blijven we doorgaan met stompzinnig ouwehoeren over aan iemand zijn spullen zitten of nemen we gezamelijk de verantwoording om onze sport te beschermen tegen randdebielen, ook al kan daar heel misschien een klap bij vallen.

Als we allemaal de normen en waarden hebben als sommige moraalridders hier op het forum hebben dan hadden we ook niet deze post gehad.

Het is net als bij kinderen, een corrigerende tik is soms nodig, of als ze stout zijn hun speelgoed afpakken en naar hun kamer sturen.

Hmm, mijn spullen slopen ben je flink aan het verkeerde adres... En ik denk dat er meer mensen zo over denken. En ZEER terecht.

EDIT: ja, dus na een eventuele stomme actie of iets in die geest....
Snowman

Antwoord #26 Juli 03, 2006, 23:05:39
edit2Rapporteer  
JT let op de "aan-elkaars-spullen discussie" is natuurlijk een noodgreep als praten niet meer lukt.
Zoal Hallo... zelf al zegt komt dat gelukkig niet vaak voor (kudde dieren).

Als ik moet kiezen tussen een in coma geraakt kind van 10 (per helicopter naar medisch centrum afgevoerd) vanwege een neervallende 16-kite achter in het nekje of voor een stel vliegerlijnen tsja dan wist ik het wel.
Betaal dan die lijnen later zelf wel weer terug.

slufterhufters.com

Antwoord #27 Juli 03, 2006, 23:40:10
edit2Rapporteer  
JT,

Zoals jij het bekijkt en beschrijft is het idd een rare en idiote aktie als je zomaar iemands zijn spullen sloopt, zonder reden zoals jij aangeeft.
Iemand loopt over het strand en gaat ineens op jou kite springen, tja dat zou idd niemand leuk vinden, en denk ik ook wel een ruzie door ontstaan.

Maar ik zou zeggen lees de hele topic nog eens en behoud je bij het onderwerp, en de zogenaamde gevolgen als iemand levensgevaarlijk bezig is en of je zou ingrijpen of niet.

Het laatste wat er zou kunnen gebeuren is dat iemand je ventiel open trekt en je dringend adviseerd om te stoppen.

En nogmaals stel dat er wel iemand is die je lijnen zou doorsnijden omdat je echt van de pot gepleurt bent, dan heb je dat aan jezelf te danken en moet je blij zijn dat diegene het bij jou kite houdt.

Begin dan een eigen topic of er mensen zijn die het leuk zouden vinden als er zomaar iemand hun kite zou sloopen, denk dat je de uitkomst wel weet dan..

Of vindt je het heel normaal wanneer iemand zich zwaar misdraagt en anderen hun levens in gevaar brengen en dat je dan niet mag ingrijpen..
En zeker niet aan hun spullen zitten als het echt levensgevaarlijk wordt...nee stel je voor...

Ga jij een kopje thee met ze drinken dan...
Beginer
Gast
Antwoord #28 Juli 03, 2006, 23:42:35
edit2Rapporteer  
Waarom doen mensen zo gek met die grote kites en op plekjes waar het niet slim is?
Waarom?waar zit de oorzaak?
Voor mij zelf heb ik hier al een antwoord op maar wat denk men hier???????
Snowman

Antwoord #29 Juli 03, 2006, 23:50:19
edit2Rapporteer  
Citaat
Waarom doen mensen zo gek met die grote kites en op plekjes waar het niet slim is?
Waarom?waar zit de oorzaak?

Goede vraag.

Antwoord als "beginners ervarings deskundige"
- Zien (inderdaad) niet in dat een neervallende kite een moordwapen is.
- Foute materiaal keuze (geen ervaring hiermee)
- Hebben 1 lesje gehad en leiden vervolgens zwaar aan zelfoverschatting.
- Claimen (moreel recht) dat ieder stukje strand en ieder stukje water ook van hun is.
- Kite gekocht en blij hiermee en wil zo snel mogelijk dat ding de lucht in (net als bij kleine kinderen)
- Te lui, laks om paar honderd meter door het water te lopen.

Wat abstracter:
- Nederland als recreatieland is vol erg vol (zeker in de weekend met temperatuur  25+)
- Gedoogbeleid Veluwemeer werkt averechts (geen borden waar wel borden zouden moeten staan)

N.B. 1.: betrap(te) mezelf op meerdere punten hierboven.
N.B. 2: mijn ogen zijn dit weekend pas voor het eerst echt geopend vanwege die neerklappende kite midden tussen kinderen in Nunspeet.
ErikB

Antwoord #30 Juli 04, 2006, 00:03:47
edit2Rapporteer  
Zodra je een potentieel gevaar ziet klooien op het strand, dan gelijk aanspreken en wijzen op zijn onverantwoordelijk gedrag.
Ik zie jou elke keer weer klooien op het water en op het strand bij deze zeg ik er wat van FER niet meer klooien ja anders ben ik genoodzaakt m'n kapzwaard te pakken en je kite aan mootjes te hakken. (grinnik_kitesmiley)
Psychotic

Antwoord #31 Juli 04, 2006, 00:09:07
edit2Rapporteer  
Hallo,

Uiteraard heb ik het hier over de acties die gedaan zouden worden naar aanleiding van dit topic. Ik ben het hier niet mee eens, vernielingen zijn gewoon not done. Hoe je deze extreme gevallen er dan van kan overtuigen zou ik niet weten omdat ik het zelf nog niet meegemaakt heb. Gelukkig kon ik de stuk of 15 in 3 jaar tijd erg snel duidelijk maken dat ze verkeerd bezig waren en beter af waren met het wachten tot de omstandigheden wat vriendelijker waren.
beginer
Gast
Antwoord #32 Juli 04, 2006, 00:12:52
edit2Rapporteer  
Die punten kloppen als een bus!
Ik heb zelf 2keer prive les gehad,ik noem verder geen namen van scholen maar het
waren twee verschilende scholen waar ik les had.
School 1:Kreeg geen goede uitleg,hier heb je een kite pomp maar ff op?
en hier de bar rol maar uit en knoop aan!geen uitleg over kitre termen en\of de werking van
het gebeuren tussen wind kite board kracht etc...
stap 2:ding oplaten?niets over de manier gehoord van hoe je het moest doen!
Na dat ike de kite onder controle had en men het had over 11uur en 3uur sturen moest ik het
water op!water was heel koud en kreeg niet eens een lycra of extra warmte kleding,gevolg
ike na een half uur prutsen en blauw van kleur door de kou de moet maar op gegeven!
En hier voor had ik ruim 2uur in de auto gezeten!
Kortom ik kon niets en wist nog niets van kiten!

school 2:meteen het water op na korte uitleg.
Dit was wel duidelijk maar als ik een leek was geweest had ik er niets van gesnapt!
Ik weeg 70kilo en moest met een buster trainer kite gaan klooien dat ding was 7m en was erg
onstabiel en onrustig,geen Depower!wind was wel stabiel en 14knopen ofzo.
Na een uur kiten en 1kant uit gevaren te hebben 100m(was echt wel een mooie ervaring na de eerste misluking!)wist ik niets over de veiligheid of wind kracht,maten spots etc?
Mijn meening is dat er gewoon lax les gegeven word!dit is mijn eigen meening en wil hier
niemand mee beschuldigen.
Ik weet wel als ik als watersport leek les had genomen ik met veel vragen aan de kant zou staan met mijn kite stuf!
Mijn meening en ervaring laat dat duidelijk zijn!
Kite_Almere

Antwoord #33 Juli 04, 2006, 00:21:42
edit2Rapporteer  
je gaat maar aan je vriendin zitten .. maar als je aan mijn spullen komt ben je toch echt de lul ... overig staat elk normaal iemand open voor opbouwend kritiek en anders zoektie het maar uit en komt zijn les nog wel !
ErikB

Antwoord #34 Juli 04, 2006, 00:25:19
edit2Rapporteer  
Die punten kloppen als een bus!
Ik heb zelf 2keer prive les gehad,ik noem verder geen namen van scholen maar het
waren twee verschilende scholen waar ik les had.
School 1:Kreeg geen goede uitleg,hier heb je een kite pomp maar ff op?
en hier de bar rol maar uit en knoop aan!geen uitleg over kitre termen en\of de werking van
het gebeuren tussen wind kite board kracht etc...
stap 2:ding oplaten?niets over de manier gehoord van hoe je het moest doen!
Na dat ike de kite onder controle had en men het had over 11uur en 3uur sturen moest ik het
water op!water was heel koud en kreeg niet eens een lycra of extra warmte kleding,gevolg
ike na een half uur prutsen en blauw van kleur door de kou de moet maar op gegeven!
En hier voor had ik ruim 2uur in de auto gezeten!
Kortom ik kon niets en wist nog niets van kiten!

school 2:meteen het water op na korte uitleg.
Dit was wel duidelijk maar als ik een leek was geweest had ik er niets van gesnapt!
Ik weeg 70kilo en moest met een buster trainer kite gaan klooien dat ding was 7m en was erg
onstabiel en onrustig,geen Depower!wind was wel stabiel en 14knopen ofzo.
Na een uur kiten en 1kant uit gevaren te hebben 100m(was echt wel een mooie ervaring na de eerste misluking!)wist ik niets over de veiligheid of wind kracht,maten spots etc?
Mijn meening is dat er gewoon lax les gegeven word!dit is mijn eigen meening en wil hier
niemand mee beschuldigen.
Ik weet wel als ik als watersport leek les had genomen ik met veel vragen aan de kant zou staan met mijn kite stuf!
Mijn meening en ervaring laat dat duidelijk zijn!

Ik zou zeggen noem wel de namen van de scholen motiveer hun ook om scherp te blijven.
Kite lijnen door snijden of kapot maken ben ik ook geen voorstander van duidelijk uitleg is altijd nog het beste met voorbeeld.
KiteDemon

Antwoord #35 Juli 04, 2006, 00:25:57
edit2Rapporteer  
Als er toch figuren zijn die tegen beter weten in, toch anderen in gevaar brengen, dan snij ik die lijnen zonder pardon door. Of ik er vrienden mee maak dat boeit me niet. Er zou maar een kind de dupe zijn van zo'n sukkel........ Als ik een potentieel gevaar daarmee kan afwenden met het risico op een paar klappen dan kan ik daar mee leven.
...maar ik denk niet dat ze het lef zullen hebben om gelijk klappen uit de delen want ik denk dat ze daarbij ook alle locals over zich heen krijgen.....

Als ze na vriendelijk verzoeken, toch eigenwijs willen doen, dan is het doorsnijden van de lijnen de enige effectieve manier om die gasten voor een stommiteit te behoeden die verstrekkende gevolgen kan hebben.

Buiten dat er zware ongelukken kunnen gebeuren met kiter of omstanders,  loop je ook het risico dat de spot kan worden dicht gegooit.

Voor mij vallen dit soort eigenwijze acties die anderen in gevaar kunnen brengen, in dezelfde catagorie als dronken achter het stuur kruipen!!
slufterhufters.com

Antwoord #36 Juli 04, 2006, 00:58:52
edit2Rapporteer  
Idd Fer,

In het uiterste geval en pure noodzaak zal ik dat doen, maar het is gelukkig nog niet voorgekomen.

Kite Almere,

Als jij je zwaar misdraagt en anderen in gevaar brengt en je niet voor rede vatbaar bent dan gaat toch echt je kite doormidden hoor...

Maar zomaar iemand zijn spullen kapot maken, tja, dat zal niet gebeuren, en dat zal ik ook niet leuk vinden.

Dus nogmaals, iemand gedraagt zich als een idioot, brengt anderen in levensgevaar, blijft doorgaan na enige woorden van anderen, is niet voor rede vatbaar, scheld diegene ook nog eens uit, tja, dan gaan zijn lijnen doormidden of jullie dat nu leuk vinden of niet.

Maar ik begrijp uit sommige posts dat ze dus veel begrip hebben voor dat soort mensen en voor ze opkomen, en dat ze alles mogen doen op en rond het water, want je mag niet ingrijpen en zeker niet hun spullen afpakken.
Zal je als kind blij mee zijn als zo iemand je vader of moeder is, als je als kind in het water aan het spelen bent en 50m verderop is een kompleet van de potgerukte kiter bezig, dan hoef je dus geen hulp van je vader of moeder te verwachten want die vinden het prima.

Snowman

Antwoord #37 Juli 04, 2006, 01:24:26
edit2Rapporteer  
Wil erzelf nog 1 ding over zeggen en dan hou ik erover op moet namelijk nog m'n werk afmaken vandaag. (huilen_kitesmiley)

Bij de hele discussie over onverantwoord gedrag, doorgesneden lijn  enz. ga je ervan uit dat je getuige bent en ter plekke aanwezig, ervaring hebt een weet hoe mensen met woorden vriendelijk doch dringend te overtuigen (of onvriendelijk met mes in de hand... uiteraard als het niet anders kan en je lef genoeg hebt!!!.) .

Maar wat als beginners allleen op een drukke zaterdagmiddag met vlagerige Oosten wind een te grote vlieger tussen de dagjes-uit mensen proberen omhoog te trekken nadat een Duitser het verkeerde voorbeeld gaf.
De local kiters komen dan sowieso niet naar het water aangezien ze weten dat het te druk is en de wind niet echt lekker (draaierig). In principe was dit afgelopen weekend aan de hand (ben overigens op zondag wel door 1 local kiter aangesproken toen we aan de rand stonden).

Concreet voorstel daarom wat betreft Locals Nunspeet: laat de parkeerwachter(s) bij de poorten van Polsmaten de komende zomer alle bezoekers een A4 in de handen drukken met daarop de (on)geschreven kiteregels ter plaatse zodat iedereen weet dat sommige kiters onverantwoord bezig zijn en dat iedereen gewaarschuwd wordt voor het gevaar wat zezelf niet (kunnen) zien.

Hoop nu dat ik voldoende moeite gedaan heb om te geven dat ik van mening dat iets aan de situatie gedaan zou moeten worden. 

Theo

Trouwens lijnen zijn bestwel duur als je ze los moet kopen  loser kappe....

KiteDemon

Antwoord #38 Juli 04, 2006, 01:24:47
edit2Rapporteer  
Ik denk dat sommige nog niet door hebben waar het nou werkelijk om gaat. Niet over het slopen van iemands spullen. Dat laatste is een laatste optie om anderen veilig te stellen.
Dat is hetzelfde als het lek steken van de banden van een bezopen automobilist die er heilig van overtuigd is dat hij toch achter het stuur kan kruipen.....en dat ook zal doen als hij de mogelijkheid heeft.
globe @ nunspeet
Gast
Antwoord #39 Juli 04, 2006, 02:17:29
edit2Rapporteer  

Concreet voorstel daarom wat betreft Locals Nunspeet: laat de parkeerwachter(s) bij de poorten van Polsmaten de komende zomer alle bezoekers een A4 in de handen drukken met daarop de (on)geschreven kiteregels ter plaatse zodat iedereen weet dat sommige kiters onverantwoord bezig zijn en dat iedereen gewaarschuwd wordt voor het gevaar wat zezelf niet (kunnen) zien.

Hoop nu dat ik voldoende moeite gedaan heb om te geven dat ik van mening dat iets aan de situatie gedaan zou moeten worden. 

Theo

Trouwens lijnen zijn bestwel duur als je ze los moet kopen  loser kappe....

Infosite is in de maak. Ik steek er zelf wel wat tijd en moeite in. Misschien dat ik de watersport vereniging zo gek krijg iets medewerking te verlenen.  Punt blijft wel dat een ieder zich iets van de regels aan moet trekken en dat Nunspeet niet de enige spot is uiteraard.  ik hou jullie op de hoogte. En Hello... snij mijn kite maar aan stukken hoor! Klote Vegassen Smiley het wordt tijd voor wat nieuws inderdaad... Torch 2007?
Kite_Almere

Antwoord #40 Juli 04, 2006, 03:04:31
edit2Rapporteer  
Idd Fer,

In het uiterste geval en pure noodzaak zal ik dat doen, maar het is gelukkig nog niet voorgekomen.

Kite Almere,

Als jij je zwaar misdraagt en anderen in gevaar brengt en je niet voor rede vatbaar bent dan gaat toch echt je kite doormidden hoor...

Maar zomaar iemand zijn spullen kapot maken, tja, dat zal niet gebeuren, en dat zal ik ook niet leuk vinden.

Dus nogmaals, iemand gedraagt zich als een idioot, brengt anderen in levensgevaar, blijft doorgaan na enige woorden van anderen, is niet voor rede vatbaar, scheld diegene ook nog eens uit, tja, dan gaan zijn lijnen doormidden of jullie dat nu leuk vinden of niet.

Maar ik begrijp uit sommige posts dat ze dus veel begrip hebben voor dat soort mensen en voor ze opkomen, en dat ze alles mogen doen op en rond het water, want je mag niet ingrijpen en zeker niet hun spullen afpakken.
Zal je als kind blij mee zijn als zo iemand je vader of moeder is, als je als kind in het water aan het spelen bent en 50m verderop is een kompleet van de potgerukte kiter bezig, dan hoef je dus geen hulp van je vader of moeder te verwachten want die vinden het prima.

kijk als je na all die commotie nog niks heb uitgehaald is het te begrijpen Wink
¦Tim¦

Antwoord #41 Juli 04, 2006, 03:23:22
edit2Rapporteer  
laten we nou maar gewoon aardig voor elkaar zijn en niet gelijk een vooroordeel trekken als iemand een fout maakt.

een mens is nou eenmaal niet perfect
aap
Gast
Antwoord #42 Juli 04, 2006, 03:39:01
edit2Rapporteer  
Als je ziet dat iemand echt te gevaarlijk bezig is en jij voelt gewoon dat je moet ingrijpen op een manier zoals lijnen doorsnijden,dan is het waarschijnlijk ook echt nodig. Je weet als je gaat snijden en hakken dat je een wilde reactie gaat krijgen. Dus je doet dit niet zomaar maar in belang van ons kiters,zwemmers,toeschouwers,surfers en de rest. Hopenlijk is het niet nodig en blijft het bij praten(ook al moet dat soms in het duits) gegroet  Joepie
beginer
Gast
Antwoord #43 Juli 04, 2006, 03:42:37
edit2Rapporteer  
Dat van dat mes vind ik geen goed plan!  ThumpDown
Snowman

Antwoord #44 Juli 04, 2006, 03:51:51
edit2Rapporteer  
Citaat
Punt blijft wel dat een ieder zich iets van de regels aan moet trekken en dat Nunspeet niet de enige spot is uiteraard.

Nunspeet is tot nu toe wel de enige spot waar ooit kiters door politie van water gehaald is toch?? dus denk/act gerust local.

Even wat ideas:
- Probeer de info te beperken tot essentie. Maak een compacte variant van de info die je laatst zelf gepost hebt http://www.kitehigh.nl/yabbse/index.php?topic=9329.msg174091#msg174091 .
- Betrek ook campings erbij (Polsmaten kijkt anders tegen kiters aan dan Oude Pol ervaar ik inimiddels)
- Vertaal info ook vooral  in Engels/Duits
- Wellicht een keer praten met waterpolitie (of is da nie zo'n goed idee)??)

Als je hulp nodig heb hoor ik 't wel  (bijv. vertalen, naar campings toe of zo)

Succes Theo

Zit ik weer te posten
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.