Mooi rond is niet lelijk.....mijn nieuwe projectje....

LeonB

Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #25 Augustus 25, 2006, 03:16:12
edit2Rapporteer  
Je kan ook overwegen om je graphic te laten sublimeren op sublimeerbaar textiel (polyester, 112 gr/m2) voor vlaggen e.d voor een bedrag van 30,- euries/m2 (inclusief custom graphics)

check http://www.copynethoorn.nl/

Textiel hecht als een tierelier aan epoxy. Wel eerst ff wassen in warm water, zonder wasverzachter, om een beter hechting te krijgen.

Ik ben van plan dit textiel te persen op het CAP, samen met een laagje 160 gr keper glasweefsel met peelply op een vlakke vacuumtafel. Na het lossen, peelply eraf, en dan de achterkant afsmeren met witte Poly-Pox Primer.

Volgens mij heb je dan een retegoed topsheetje met een soort van 3D effect!!  ThumpsUp

prokiter

Antwoord #26 Augustus 25, 2006, 03:21:20
edit2Rapporteer  
Heyy,

Maar je hoeft dit toch niet persee te persen op het cap....je kan dan toch ook gewoon het textiel op de gelamineerde kern leggen en daar overheen de cap..en dat hele zooitje vacuum zuigen....????

Maar trek je dit mooi strak zonder plooien om de vacuum tafel???? Huh

Greetings...Pro Kiter
LeonB

Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #27 Augustus 25, 2006, 03:32:22
edit2Rapporteer  
Ja dat kan, alleen zie je de sidewalls door het stof. Ook worden de kleuren dof vanwege het feit dat epoxy het transparant maakt. Daarom is het mooier als je de achterkant van de geperste sheet aflakt met een witte epoxyprimer. Wanneer je het perst op een vlakke tafel krijg je geen plooien.

Maargoed, de tijd zal het leren. Ik ga een proeflaminaatsel freubelen op deze manier en zal het resultaat wel ff posten met pics  ThumpsUp.

wouterb

Antwoord #28 Augustus 26, 2006, 18:27:44
edit2Rapporteer  
Ik heb hier nog een katoenen bloemetjes print (van oma's jurk) liggen.... da's toch ook weer hip?
flyingkite

Antwoord #29 Augustus 26, 2006, 21:44:49
edit2Rapporteer  
hier mijn eerste cap freubelsels  (grinnik_kitesmiley) is gewoon papier met print op de cap geplakt met pox daarna laag gele dd erover schijnt prima door.

prokiter

Antwoord #30 Augustus 27, 2006, 03:28:06
edit2Rapporteer  
Heyy,

Dan is het denk ik ook wel een idee of eerst een cap aan de achterkant te special painten en dan te dd lakken en dan op het boardje te plakken.......maar hecht de dd lag nog goed op het boardje????

Greetings....Pro Kiter (hangloose_kitesmiley)
flyingkite

Antwoord #31 Augustus 27, 2006, 03:46:34
edit2Rapporteer  
Heyy,

Dan is het denk ik ook wel een idee of eerst een cap aan de achterkant te special painten en dan te dd lakken en dan op het boardje te plakken.......maar hecht de dd lag nog goed op het boardje????

Greetings....Pro Kiter (hangloose_kitesmiley)
eehm als je het anders om doet hecht het toch ook dd op epoxy dus als je het maar ff met k 220 schuurt hecht het prima ;p Maar ff wat anders ik denk dat dd lak schadelijker voor je airbrusch verf is als gewoone 355 epoxy deze lost gewone print inkt ook niet op dus warom niet direct gepigmenteerde pox erover en plakken maar hecht echt wel hoor die airbrush verf word helemaal geadsorbeerd door cap gebeurde ook met de DD.

Succes
prokiter

Antwoord #32 Augustus 28, 2006, 04:53:23
edit2Rapporteer  
Heyy,

Dus je zegt dat het ook andersom kan....want het probleem met het special painten is dat het walmt...en dan kan je dus sporen achterlaten die ongewenst zijn...en als je het dan eerst special paint op de cap zie je erg slecht waar je hebt gespoten en hoe dik het is....dus dacht ik....ik spuit hem eerst met dd lak...dan goed fijn schuren (kr: 220) En dan special painten......en dan niet meer aanraken en dan meteen de cap er op lamineren......want ik kan hem niet meer ontvetten ofzo na het special painten......want dan veeg ik het er zo weer af....wat het is een soort waterbasis verf.... (huilen_kitesmiley)...maar aangezien de struktuur van de special paint verf niet echt gesloten is....en ik het basis verf wel fijn heb geschuurd...dan moet de hechting toch nog wel aardig zijn met de cap....???? Huh

Het in dat boardje wat je trouwens hebt gemaakt.....die dikteverschillen....deze heb je rond gemaakt in het hout....maar hoe heb je dit gedaan....met een boven frees en een mal...????

Greetings....Pro Kiter
flyingkite

Antwoord #33 Augustus 28, 2006, 06:25:38
edit2Rapporteer  
Heyy,

Dus je zegt dat het ook andersom kan....want het probleem met het special painten is dat het walmt...en dan kan je dus sporen achterlaten die ongewenst zijn...en als je het dan eerst special paint op de cap zie je erg slecht waar je hebt gespoten en hoe dik het is....dus dacht ik....ik spuit hem eerst met dd lak...dan goed fijn schuren (kr: 220) En dan special painten......en dan niet meer aanraken en dan meteen de cap er op lamineren......want ik kan hem niet meer ontvetten ofzo na het special painten......want dan veeg ik het er zo weer af....wat het is een soort waterbasis verf.... (huilen_kitesmiley)...maar aangezien de struktuur van de special paint verf niet echt gesloten is....en ik het basis verf wel fijn heb geschuurd...dan moet de hechting toch nog wel aardig zijn met de cap....???? Huh

Het in dat boardje wat je trouwens hebt gemaakt.....die dikteverschillen....deze heb je rond gemaakt in het hout....maar hoe heb je dit gedaan....met een boven frees en een mal...????

Greetings....Pro Kiter
@ arwin moet lukken met je special paint job maar als het nog nat is lamineren??? kan je niet beter wachten tot het droog is!

Rondingen ih dek zin idd met bovenfrees gemaakt maar het bestaat uit 2 delen een onder deel 4.6mm en een boven deel 9.2 mm dus bij het bodem deel zijn de tips afgeschuind over de laatste 15cm en bij het dek deel de randen afgeschuind met 45 gr gelijde frees en ff nageschuurd het het dek veloopt van 9.2 midden naar 4mm waar het fullsuspension deel begint. Daarna het boven en onder deel op elkaar geplakt.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.