lodewijk
Gast
|
toen ik hem een keer probeerde, vond ik hem te traag, zelfs voor een 17. Je kan beter voor een machine gaan.
|
|
|
duik
|
Fuel staat niet bekendom zijn goede low end, al helemaal niet in de grote maten.. Ik heb nog wel een rhino4 18 m in de aanbieding (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
Petteflat
|
Is een prima kite. Grote maten sturen altijd traag, en mijn ervaring is juist dat de Machine langzamer stuurt dan de Fuel (maar wel sneller vliegt). Vind je het belangrijker om een 'speelse' kite te hebben zou ik voor de Fuel gaan. Vind je het belngrijker om bij het minste zuchtje wind het water op te gaan, is de Machine (of een andere speciale light wind kite) misschien een betere optie. De Machine is een veel technischer kite, die meer technische input (correcte trim) vraagt van de boarder. Maar dan kun je daarmee vervolgens ook bij iets minder wind varen. Verder: Fuel meer druk (wakestyle), Machine meer lift.
|
|
|
KiteDemon
|
Slingy staat nou niet bepaald bekent om de fantastishe lowend van de kites. Daarbij zijn de grotere maten trage logge apparaten, wat de lowend ook niet echt ten goede komt.
Ga je voor lowend dan kan je beter voor weinig een Waroo 16 aanschaffen. Tony, zwaarder dan ik en een maatje kleiner board dan ik, komt eerder weg en loopt makkelijker hoogte, dan ik met mijn RaafII 16, die echt wel hele goede lowend heeft voor een C-shaped. De beste man heeft al lol als wij met sinussen nog niet eens hoogte kunnen houden.
|
|
|
Ian
|
koop voor licht weer een echt lichtweer board. kost je net zoveel en je hebt meer lol met een kleine kite (max 15-16m) en een groot board. Je kunt nog eens eerder varen ook.
|
|
|
KiteDemon
|
koop voor licht weer een echt lichtweer board. kost je net zoveel en je hebt meer lol met een kleine kite (max 15-16m) en een groot board. Je kunt nog eens eerder varen ook.
Maar al te waar. Met een goed lichtweerboard win je al snel 3 knopen lowend extra, en is stukken goedkoper. Dan zal je absoluut niet groter hoeven dan een snelle 16 m2.
|
|
|
jelle192
|
Heb een fuel 17 gehad, destijds gekocht idd voor de windstille dagen. Mijn ervaring is gelijk aan die van de anderen. Te traag en te log. Heb nog kortere lijnen geprobeerd (snellere kite) en langere (meer druk opbouwen) maar het was het toch niet.
Mijn topic voegt dus weinig meer toe dan, ik heb dezelde ervaring en zou voor een andere kite gaan.
|
|
|
surf
Geen avatar
|
Bedankt voor de reacties. Maar mijn ander kites zijn. North vegas 10 en 14. Tevens heb ik een glfsurfboardje als licht weer plank.
maar kun je deze kite met 5th bar varen? En wat is nu de echte maat ban de 17? Eerder 16 of 18?
|
|
|
Petteflat
|
Eerder 18. Als je hem met 5th wil varen kun je het beste de pompleash laten verstevigen.
|
|
|
Pbter
Geen avatar
|
ik heb nog een mooie fuel 17m uit 2005, hier kan altijd een 5th op zonder verdere aanpassingen.
pb me maar ff voor de prijs (is scherp)
lowend van de 2005 17 vond ik gewoon goed
|
|
|
Pbter
Geen avatar
|
en hij is eerder 16 dan 18, sling zet z'n maten altijd iets groter
|
|
|
Petteflat
|
en hij is eerder 16 dan 18, sling zet z'n maten altijd iets groter
Dude, de Fuel 17 van 2004 heeft een oppervlak van 17.8m. Volgens mij hoef je gen wiskundig genie te zijn om te begrijpen dat dat dichter bij 18m licht. Check bijvoorbeeld hier: http://www.chicagokitesurfing.com/kiteshop/buyingyourfirstkite.htmlVroegah stond de echte oppervlakte maat ook op de slingshot website.
|
|
|
surf
Geen avatar
|
Dat dacht ik ook al. Is dit een kite die je aktief kan gebruiken? Dit tot tegenstelling van de Contra, deze zet je in de hoek en die laat je daar staan?
|
|
|
ItsMe.Erik
|
Het is me opgevallen dat de Rhino een van de weinige tube kites nog redelijk vaart met weinig wind, terwijl andere kites, zoals de Contra (2005 en jonger), Fuels en wipika stil liggen of uit de lucht vallen.
de Rhino is nl. een snelle kite, dus met wat stuurwerk gaat het goed t.o.v. de andere genoemde kites. De andere kites zijn net effe te traag.
Ik zeg dit niet graag als Singshot fan, maar het is me opgevallen en de machine van SS heb ik nog niet gezien op het strand.
|
|
|
tom_beul
Gast
|
Ik zal sowieso voor een machine gaann! kwa kosten scheelt het niet zoveel!
|
|
|
Pbter
Geen avatar
|
'dude' de site die je aangeeft heeft het over 2003 kites, ik over 2005.
hier is laatst al een topic over geweest, maar goed.
|
|
|
Petteflat
|
'dude' de site die je aangeeft heeft het over 2003 kites, ik over 2005.
hier is laatst al een topic over geweest, maar goed.
1: Dit topic bijvoorbeeld: http://www.kitehigh.nl/yabbse/index.php?PHPSESSID=9eed0b0e6e66a198512eb9da60dec47d&topic=6829.msg53872 ? Waarin over 2004 wordt gezegd: "maar als je dan bekijkt dat de Fuel 17 een 17.8 meter is dus zeg maar een 18" 2: De 2004 kite is volgens SS opgave 17.8, google maar's op "fuel slingshot 2004 17 17.8" 3: Er wordt gevraagd naar 2004 4: "Sling zet z'n maten altijd iets groter" ?? 5: 2005 Fuel kites zijn volgens Slingshot ook allemaal qua oppervlak groter dan de maat op de kite (maar misschien 17.6 joh, al bijna 16)? Sorry beetje flauw, moet je maar niet zo je best doen je ouwe kites te pimpen met onzin info. (tong_kitesmiley)
|
|
|
Petteflat
|
Dat dacht ik ook al. Is dit een kite die je aktief kan gebruiken? Dit tot tegenstelling van de Contra, deze zet je in de hoek en die laat je daar staan?
Contra zou ik inderdaad in een hoekje zetten, en lekker actief een Fuel gebruiken. ;-) Sorry geen idee wat je precies bedoelt. Heb nooit met Contra gevaren, maar de Fuel kan je bij voldoende wind prima in een hoek zetten. En al is ie zoals gezegd traag, je kan er ook best mooie grote kiteloops mee draaien.
|
|
|
surf
Geen avatar
|
Wat ik bedoel met, "Contra in de hoek zetten" de Contra gaat het snelst en komt het best tot zijn recht door hem in de hoek te zetten en daar te laten staan.
Terwijl andere kites heerlijk varen door hem te sinussen en daardoor eerder en sneller te varen.
Ik persoonlijk hou meer van een kite die aktief te varen is.
|
|
|
Pbter
Geen avatar
|
what about 2006 hiervan weet ik zeker dat de maten kleiner zijn dan opgegeven, meen me te kunnen herinneren dat dit voor 2005 ook gold.
er wordt idd gevraagd naar 2004, aangezien ik een mooie 2005 heb die weggaat voor een mooie prijs, vermeld ik het even.
wist niet dat ik er zo'n toffe reactie op zo krijgen bink
|
|
|
Petteflat
|
Wat ik bedoel met, "Contra in de hoek zetten" de Contra gaat het snelst en komt het best tot zijn recht door hem in de hoek te zetten en daar te laten staan.
Terwijl andere kites heerlijk varen door hem te sinussen en daardoor eerder en sneller te varen.
Ik persoonlijk hou meer van een kite die aktief te varen is.
Tja, ik weet't niet. Fuel kun je prima sinussen om bij weinig wind weg te komen, of druk op te bouwen. Maar das eigenlijk bij alle C-kites die ik heb gevaren zo (nooit Contra gevaren). Misschien dat kites met een hogere AR sinussen minder effect heeft, omdat ze al meteen een hogere snelheid hebben? Fuel heeft meer druk dan kites met een hogere AR. Maar dat heeft ook nadelen (bijvoorbeeld dat hoogte lopen lastiger is).
|
|
|
Psychotic
|
Mijn ervaring is dat Hi AR kites VEEEEL lekkerder varen in het low end dan een low ar kite. Face it, die dingen zijn gewoon voor als het echt waait.......
|
|
|
Petteflat
|
what about 2006 hiervan weet ik zeker dat de maten kleiner zijn dan opgegeven, meen me te kunnen herinneren dat dit voor 2005 ook gold.
2006 zou kunnen, is behoorlijk verschillend met 2004 en 2005 (waar ik niet zoveel verschil tussen vond zitten).
|
|
|
surf
Geen avatar
|
JT,
Wat wil dat zeggen over de Fuel? Is deze wel lekker of juist niet lekker om mee te varen?
|
|
|