Bagage in vliegtuig?

Erik Verhe1j

Juli 28, 2006, 01:59:01
edit2Rapporteer  
Beste kiters,

Ik heb nu al aardig wat nuttige tips gelezen m.b.t. kite bagage vervoeren per vliegtuig.

Als tip lees ik vaak: zware spullen in je handbagage.

Wegen ze dit nooit dan?

Mag je daar een bar in meenemen of mag dit niet om veiligheids redenen?

Hetzelfde voor de vinnen van je kiteboard. Wel of geen steekwapen?

Volgende week Egypte  Joepie

Greetz.. Erik
harryCab

Antwoord #1 Juli 28, 2006, 02:15:02
edit2Rapporteer  
De truuk is om die zware handbagage bij het inchecken niet te laten zien. In het vliegtuig hebben ze meesal wel plaats voor extra large handbagage, wel proberen als eerste in het vliegtuig te stappen en de tas op de rug.

Begin juni zijn we met 5 personen naar Fuerte geweest. Als handbagage had eenieder een 12m tas van Naish Raven helemaal volgepropt met 2 kites, kleding etc. (woog 15kg).  Daarnaast ieder een boardbag van ong. 25kg. (die van mij 30!!) Had zelf overigens ook mijn vinnen, schroeven en drie barren in mijn handbagage.

Een persoon checkt niet in maar let op de handbagage (stukkie verder op)zetten) en de rest wel.

De boardbag die het minst weegt op de band zetten en huppakee. Altijd zeggen dat de rest ook ong. 20kg weegt. Je kan overigens ook wat spullen eruit halen en er later weer terug in stoppen. Je moet je bag zelf meestal op een karretje plaatsen.

Oja, als je met een groepje bent niet tegelijkertijd het vliegtuig in. Ik kwam als laatste in de rij en kreeg wat commentaar op mijn handbagage (Is dat allemaal nodig in het vliegtuig? aldus die doos)

Vorige jaar Cabaret zelfde truck maar toen met 12 man in moeten checken. Lukte ook!!

Beide keren kosteloos de spullen meegenomen  Joepie

Tip. Kies ook een leuke en makkelijk lachende juf uit!  YeSS

Succes!!
F*ck Gravity

Antwoord #2 Juli 28, 2006, 02:29:51
edit2Rapporteer  
Hey Eric, Ik heb nu al aardig wat rondgevlogen en heb altijd mijn kitegear aangegeven als vliegers en een wakeboard voor als ze kite boarden niet begrijpen en daarvoor ook gewoon betaald.
dwz Europa € 60,- en de rest € 80,- voor een retour ongeacht het gewicht!!!.
Mijn spullen werden netjes behandeld en je hebt evt een bon voor als het toch verkeerd gaat onderweg voor je reis verzekering. Ik deed alles in een roller bag van Pro limit (3 komplete kites, 2 boards, pak, trapeze, handoeken, korte broeken shirts, enz, enz) mijn handbagage is gevuld met boekjes,tickets, paspoort en Red Bull. en het grote voordeel je staat niet in de rij bij die leuke chick maar kan naar die lege rij van die buffel ;-)   Prettige vakantie, ik kan niet wacht tot November want dan ga ik pas weer!!!
Leon aero2
Gast
Antwoord #3 Juli 28, 2006, 16:26:33
edit2Rapporteer  
Veel plezier daar Erik ThumpsUp
Antwoord #4 Juli 28, 2006, 18:08:40
edit2Rapporteer  
ik heb nog nooit gezien dat er handbagage werd gecontroleerd.

als je ziet wat iedereen meeneemt in het vliegtuig zou ik me daar geen zorgen overmaken.
LEAF

Antwoord #5 Juli 28, 2006, 18:10:55
edit2Rapporteer  
HarryCab nu heb je onze truc verklapt maar  was weer lache afgelopen juni,  het is gewoon een sport  om zoveel mogelijk mee te nemen en niet extra te betalen. De handbagage truc werkt inderdaad prima,  al had ik in juni wel wat problemen om mijn handbagage tas in de bovenvakken in het vliegtuig  te krijgen maar goed na flink rammen kreeg ik mijn tas van 15 kilo erin onder het toeziend oog van een iets want verontruste stewardess. schater   Have fun Erik......
martijn_e

Antwoord #6 Juli 28, 2006, 18:21:29
edit2Rapporteer  
Kameraad van me kon zijn bar wel thuislaten toen ze deze bij de duane controleerde was nl een slagwapen!! dus pas op met bar in de handbagage

En als je je barren bij de duane moet achterlaten wens ik jou een fijne vakantie toe........

GjT

Antwoord #7 Juli 28, 2006, 19:45:57
edit2Rapporteer  
Gewoon een baan zoeken waarbij je veel moet vliegen. Heb zo'n KLM/Air France Platinum card en heb nog nooit problemen gehad met mijn spullen  (grinnik_kitesmiley).

Spaar je ook nog punten om gratis te vliegen Joepie.

Heb overigens vorige week wel problemen gehad met Alitalia; ze waren mijn spullen in Milaan vergeten op doorreis naar Malaga. Gelukkig waaide de eerste dag een poeierharde Levante (8bft), waardoor ik mijn windsurfspullen die al in Tarifa aanwezig waren kon gebruiken.

De volgende dag keurig de spullen op de camping bezorgd.

GrGjT
Molliebollie

Antwoord #8 Juli 30, 2006, 04:26:41
edit2Rapporteer  
GjT, wanneer was jouw eerste dag in Tarifa ? Ik ben vandaag net terug gekomen van 2 weken vakantie in Pelayo (10km van Tarifa) maar ik heb aan het strand in Tarifa geen 8bft meegemaakt hoor.
GjT

Antwoord #9 Juli 30, 2006, 04:55:45
edit2Rapporteer  
GjT, wanneer was jouw eerste dag in Tarifa ? Ik ben vandaag net terug gekomen van 2 weken vakantie in Pelayo (10km van Tarifa) maar ik heb aan het strand in Tarifa geen 8bft meegemaakt hoor.

Eerste dag was 18e. Die dag moet je je zeker wel herinneren; kom nl. al een jaar of 6 in Tarifa in de zomer, maar heb nog nooit zulke regenbuien meegemaakt. OK 8 is misschien wat overdreven, maar was zeker op een gegeven moment (laat in de middag) 30+knp. Was met m'n 4,7 zwaar overpowered. Was overigens op Las Dunas

Afgelopen week is geen beste week geweest hè, of heb je nog wel wat kunnen varen?

GrGjT
Molliebollie

Antwoord #10 Juli 30, 2006, 05:10:25
edit2Rapporteer  
Las Dunas is bij Spinout ?
Ik had mn eigen spullen niet mee, dus moest soms huren.

Maar heb af en toe heerlijk kunnen varen met een 12m² (weliswaar een Toro '05 en een Best 140 board, maar beter iets dan niets). Nu je het zegt, de 18e was inderdaad een dag waarop wij gewoon even naar het strand waren en we gezandstraald werden Grin
Tom

Antwoord #11 Juli 30, 2006, 05:30:34
edit2Rapporteer  
ik ben donderdag naar Miami gevlogen en had wel problemen met gewicht en kite stuff ..
Ik had 3 kilo overgewicht en moest daarvoor betalen (ik had me handbagage aan me ma gegeven en die heb ik later op gehaald zodat ie niet meegewogen werd)
En er werd me verteld dat ik bovenop de 1000 euro van het ticked nog eens even 125euro voor een enkele reis moest betalen voor me kitegear.
Maar ze was het vergeten op het bonnentje te zetten dus kwam goed weg en heb alleen dfe 25 euro betaald
GjT

Antwoord #12 Juli 30, 2006, 15:40:28
edit2Rapporteer  
Las Dunas is bij Spinout ?

Ja idd bij Spinout en Chiringuito Tangana.

GrGjT
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.