Leander
Logs: 0 | 4 uur
|
Ziet er zeker mooi uit. Maar wel weer slijtgevoeliger ben ik bang. Maar superveilig!! wat depowert die kite ver zeg.
|
|
|
KiteDemon
|
Damn, ziet er weer erg gelikt en functioneel uit. Die TE van die Torch ziet er wel erg bruut uit trouwens. Wat een mooie kite zeg!! Nog geen merk die kan tippen aan de functionaliteit, afwerking en designs van Naish. Jammer, ik lees nergens dat je de stopper kan verstellen.
|
|
|
Bluecupra
|
Dat ziet er wel erg goed uit. Wat ik begrijp is dat je deze bar ook kan gebruiken op andere 5th ready kites (dus ook op mijn Raven 2). Ik vraag me alleen af of je kite nog stabiel blijft staan uitgaande van de double depower option.
|
|
|
xray
|
Gisteren Raaf 2 met nieuwe bar gezien en dat werkt achtelijk goed!
|
|
|
Tom
|
Natuurlijk !! als je total depowerd met normale bar kan je met je hand altijd je 5e lijn nog een end aantrekken , dus op oudere kites moet dat prima gaan zonder hem tever te trekken
|
|
|
Bluecupra
|
Gisteren Raaf 2 met nieuwe bar gezien en dat werkt achtelijk goed!
Wanneer komt deze bar ongeveer in de verkoop?
|
|
|
KiteDemon
|
Ik lees net dat Naish adviseerd om riders die gewend zijn om fullpower tegen de knoop van de trimstrap te rijden (ik dus), om de gewone shiftbar te gebruiken. Nu is dit een beetje afhankelijk van de hoeveelheid kracht die de stopper nodig heeft om deze te activeren. Iemand al mee gevaren?? Is de stopperpositie verstelbaar??
|
|
|
xray
|
Volgens mij kan iedereen er mee varen je moet namelijk de bar echt doorduwen voor de extra depower.... Bar komt als optie op de nieuwe kites en dat gaat nog een paar weekjes duren voor zover ik weet!
|
|
|
KiteDemon
|
Lees ook net dat iemand die ook gewend is fullpower tegen de trimstrap aan te varen, met de nieuwe bar heeft gevaren (niet overpowerd btw), en gewoon one-handed, spinnen en tegen de stopper aan reed. Volgens hem moet je aardig hard duwen om door de stopper heen te komen. Dat betekend dat als je echt overpowerd staat, je wat makkelijker door de stopper duwt, omdat er al redelijk wat kracht tegenaan staat, en dat duwtje van jezelf net genoeg is om de stopper te activeren. Dat betekend dus weer dat de stopper het systeem alleen activeert wanneer het echt nodig mocht zijn (overpowerde omstandigheden) Ik ben blij dat Naish daar weer aan gedacht heeft!! Blijft er nog één vraag over: Is de stopperpositie verstelbaar???
|
|
|
xray
|
Volgens mij niet
|
|
|
|
KiteDemon
|
Damn....het is echt een doordacht en clean systeem Genoeg extra depower om de ergste vlagen te doorstaan waarbij je normaal je QR zou moeten trekken om dat te overleven, en waarbij de kite toch stabiel en gecontroleerd in de lucht blijft staan. Door de stopper duwen zou je alleen doen wanneer je op het einde van de strimstrap staat en het allemaal te gortig wordt. Daarbij ook nog eens de allerlaatste en betrouwbare optie van de 5e om helemaal op safe te gaan, zonder dat de kite ervandoor gaat!!! Volgens mij het meest veilige en functionele systeem dat er op de markt is!! Way to go Naish!!
|
|
|
KiteDemon
|
Het is idd een veredelde en cleanere versie van het RRDsysteem waarbij de 5e nog steeds even functioneel is.
|
|
|
Gerrie
|
"It is when the control bar hits the ball that the Shift line becomes activated and the Double Depower system is engaged. The control bar pushes on the ball which pulls on the Shift line."
Door tegen de bal te duwen, wordt de vijfde lijn aangetrokken
Het verhaal klinkt goed, maar ik begrijp niet hoe het werkt. Iemand anders wel?? Xray misschien, je hebt de bar gezien.
|
|
|
KiteDemon
|
"The Naish system has a tiny "pulley" at the end of the chicken loop near the trim strap. It is actually just a small ring. When you push your bar past this it starts shortening the 5th line (by means of a short extra jumper line that connects to the 5th line). So the 5th line is not affected in normal operation, only when you push your bar extra far away. There is a stopper ball on the chicken loop line that rests at this point (the end of the normal chicken loop range) and I am told that it has enough pressure so that you can unspin your bar against this stopper.
I have seen it but not tried it."
Nog ff wachten op het schematisch tekeningetje.
|
|
|
|
ik vond de 5e lijn altijd al het veiligst maar nu word ie nog veiliger!
|
|
|
Gerrie
|
Bedankt KiteDemon, Ik begrijp nu in ieder geval het principe. Jammer dat het op de foto's niet duidelijk is te zien.
|
|
|
xray
|
De 5e loopt door een balletje en door deze omhoog duwen komt er als het ware een lus in waardoor de 5e, die onderaan bij de loop ook niet verder kan, korter wordt en dus de kite beter laat kantelen!
|
|
|
Molliebollie
|
Je meot met al die depower oppassen dat je kite niet uit de lucht valt door teveel depower
|
|
|
ouddorp-rules
|
Nog geen merk die kan tippen aan de functionaliteit, afwerking en designs van Naish.
Ik zou maar eens de SS bar(2006) maar eens onder de loep nemen voor je zulke uitspraken doet! Ik heb altijd met north barren gevaren en ik vondt altijd dat er teveel dingen op zaten(die soms niet goed werkten) Vaar nu een poosje met SS en dus ook met de nieuwe bar en ik met zeggen dat deze bar rete simpel is maar oerdegelijk en sterk. Zeker dat verstelbare stoppertje is heel handig! Greetz, alex
|
|
|
Stanley
|
Bar ziet er top uit maar SS one-line misschien doordachter. Gewoon bar los laten en one-line aan trekken. Niks bar wegdouwen en dan maar hopen dat je die extra bal dooordouwt
|
|
|
Bluecupra
|
Je meot met al die depower oppassen dat je kite niet uit de lucht valt door teveel depower Dat was ook mijn eerste gedachte, en dat is iets wat je in overpowered situaties helemaal niet wilt. Weet iemand hoe je de double depower wanneer deze geactiveerd is weer terugzet? Kan dit ook onder het varen of?
|
|
|
KiteDemon
|
Nog geen merk die kan tippen aan de functionaliteit, afwerking en designs van Naish.
Ik zou maar eens de SS bar(2006) maar eens onder de loep nemen voor je zulke uitspraken doet! Ik heb altijd met north barren gevaren en ik vondt altijd dat er teveel dingen op zaten(die soms niet goed werkten) Vaar nu een poosje met SS en dus ook met de nieuwe bar en ik met zeggen dat deze bar rete simpel is maar oerdegelijk en sterk. Zeker dat verstelbare stoppertje is heel handig! Greetz, alex Yep, Sling maakt zeker erg degelijk en functioneel materiaal en de stopper is ook het enige onderdeel die ik van Slingy gebruik. Maar ik kies toch liever voor Naish door al die kleine handigheidjes en ziet er stukken gelikter uit. @Jef, de nieuwe Raven en Torch zullen echt niet uit de lucht komen zetten. Deze zijn hier op ontworpen en zullen zelfs nog stabiel blijven hangen door de dubbele bevestiging van de 5e op de kite.
|
|
|
Bluecupra
|
@Jef, de nieuwe Raven en Torch zullen echt niet uit de lucht komen zetten. Deze zijn hier op ontworpen en zullen zelfs nog stabiel blijven hangen door de dubbele bevestiging van de 5e op de kite.
Fer, ik bedoelde eigenlijk meer hoe zal deze double depower optie gaan werken op bijvoorbeeld een Raven 2? Ben in ieder geval erg benieuwd naar het 2007 Naish speelgoed
|
|
|