Waroo valt uit de lucht.

djb

Augustus 08, 2006, 06:12:35
edit2Rapporteer  
ik vaar met een Waroo 9m² afgelopen dinsdag op het strand na een mooie kitesessie loop ik weer terug en sta even stil en hij viel eigelijk zo uit de lucht...het vervelende is dat ik hem wou redden maar dit ging behoorlijk fout.
vandaag weer het zelfde verhaal met ff wat hardere wind en door dat hij uit de lucht viel haakte hij ook uit en full power kite in mijn handen. toen ik hem los liet pleef ie loopen als een gek en safty brak gelukkig af................

iemand die dit ook wel eens meemaakt dat ie uit de lucht viel

trouwens kite is gelukkig nog heel maar na een gekneusde middelvinger en een snee van 10cm onder me voet.... van boosheid mijn bar kapot gegooid. lekker slim weer.....

grtz J²
KiteKoe®t

Antwoord #1 Augustus 08, 2006, 06:29:45
edit2Rapporteer  
Bar kapot gegooid? Hoe bedoel je?
Pbter

Geen avatar

Antwoord #2 Augustus 08, 2006, 07:18:53
edit2Rapporteer  
je bar kapot gooien? tis niet het servies van je moeder!

kite zo uit de lucht en verder geen problemen, lijkt me gewoon een gebrek aan wind...
Tom

Antwoord #3 Augustus 08, 2006, 07:57:52
edit2Rapporteer  
als je met een 9 staat sta je niet met 10 knopen pbter ..
Geronimo79

Antwoord #4 Augustus 08, 2006, 08:03:57
edit2Rapporteer  
  word het niet eens tijd voor een anger management cursusje?

eehh, ik denk dat het aan je kite ligt, aangezien die toch niet goed is, stuur maar naar mij op  (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley), nee grapje.

Iz me ook wel eens gebeurd, en dan idd, vol in de powerzone...... en 30 meter, strandzand tussen die tandjes.... Ik denk dat het idd, wat te maken heeft met een wind dip, of een downdraft (als dat kan)
Merc
Gast
Antwoord #5 Augustus 08, 2006, 10:01:32
edit2Rapporteer  

door dat hij uit de lucht viel haakte hij ook uit en full power kite in mijn handen. toen ik hem los liet pleef ie loopen als een gek en safty brak gelukkig af................
grtz J²

Hoe kan hij nou uit haaken gezien de waroo chickenloop een vrij lang pielie heeft? Waarom heb je niet eerder aan de safty getrokken? Die kan toch niet zomaar afbreken.
Ik vaar sindskort ook een Waroo en vind het echt een makkelijke kite.
Papa

Geen avatar

Antwoord #6 Augustus 08, 2006, 12:45:08
edit2Rapporteer  
gebrek aan wind of je staat met je bar op volledig depower. Probeer altijd zelfs wanneer je naar de kant loopt of naar het water altijd je lijnen onder spanning te houden.
djb

Antwoord #7 Augustus 08, 2006, 13:36:48
edit2Rapporteer  
anger management cursusje is mischien een goed plan!!!!!!!!!

ik dacht ook al dat de depower dat hij voledig openstaat en als je dan kapot bent en ff terug gaat dat je je bar dan wat losser houd..........
KAN JE ER EEN SOORT STOPPERBAL OP MAKEN NET ALS ANDERE BOW_SLE KITES.

OJA DAT PICKY WAT OP MIJN LOOP ZIT ZAT ER NIET MEER IN.......MIJN EIGEN FOUT.... IK VAAR VEEL UNOOKED.
volgende keer natuurlijk beter opletten dus.

gebrek aan wind was er zeker niet of er was ff een wind gat dat ie er ff niet was. vlagerigg is het altijd in NL..

Voor de rest vaar ik echt super met deze kite. vaareigenschappen wind ik echt TOP

kitaholic

Antwoord #8 Augustus 08, 2006, 14:37:24
edit2Rapporteer  
Idd, probeer zeker op een plek als blijburg je lijnen onder spanning te houden, ik had daar gisteravond ook dat ik de bar van m'n tribal niet helemaal los kon laten bij de kant, echt veel windgaten. Verder wil het ook wel helpen als je enigzins je kite boven je heen en weer blijft sturen.

Succes met die snee, en mazzel dat je kite nog heel is, het zag er niet mooi uit!
larssmits
Gast
Antwoord #9 Augustus 08, 2006, 14:53:00
edit2Rapporteer  
kite schuin boven je zetten, en je hebt er ook in vlagerige wind geen last van.

Stuurlijnen ook niet te los, gewoon altijd achter 3e knoopje zetten vanaf de kite. Dus eerste 2 niet gebruiken, en dan dat knoopje lijnen achter, en dan die andere ook niet gebruiken. Of in heel veel wind als je dan nog unhooked wilt dan knoopje verder pakken zodat je nog kan depoweren voordat je uithaakt, en in weinig wind kun je nog een knoopje dichterbij pakken. Maar die andere knoopjes heb je niet nodig
chico

Antwoord #10 Augustus 08, 2006, 14:58:03
edit2Rapporteer  
Hey J2. Had ik ook met mijn Raven 1 16 sqm. Een gebrek aan te weinig wind en waarschijnlijk te vlagerig. Ik had net de Naish finger van mijn bar gehaald op aanraden van een mede kiter, kite dondert uit de lucht, weet 'm toch weer wat snelheid te geven maar ondertussen was de chickenloop wel van de haak af en dat heb je niet in de gaten want je kijkt naar je kite. Jaaa.....hhhhhh full power werdt ik ff heen en weer gesleurd (in t water). Gelukkig liep het goed af en zit de Naish finger weer waar ie hoort. Juist om de bar en door mijn chicken loop.
danielvandrunen

Geen avatar

Antwoord #11 Augustus 08, 2006, 16:27:01
edit2Rapporteer  
hey,
ik had in het begin met mn waroo ook hetzelfde probleem. maar ik heb een vrij makkelijke oplossing gevonden;
ten eerste moet je natuurlijk zorgen dat de knoopjes bij de kite ongeveer overeenkomen met de wind omstandigheden
ten tweede had ik het depowerkoord van de bar los gemaakt , en na dat zwarte balletje een stuk van dat doorzichtige stevig plastic slang (ong 15 cm) om het koord gedaan. hierdoor blijft je kite precies goed zweven bij volledig depower.
D.D

Antwoord #12 Augustus 08, 2006, 16:40:11
edit2Rapporteer  
Ik heb geen waroo en ook geen zelfde bar maar bij mij is het ook wel eens gebeurd dat me safety niet werkte en ging loopen.

Want me kite vloog ook over me heen en daarna klapte hij weer open midden in het windfenster, en toen werd de bar uit me handen getrokken dus ik zat nog vast aan me safety leash.
Maar de lijnen(andere lijnen van me bar) waren om de bar heen gewikkelt en toen maakte mijn kite ook een hele grote loop, maar ik zat nog op het water dus ik had alleen maar een dikke boddydrag.

P.s wel zonde van je bar (sealedlips_kitesmiley)
Antwoord #13 Augustus 08, 2006, 17:16:07
edit2Rapporteer  
ik lees overal dat het zulke fijne kites zijn maar ik lees ook overal dat als er iets mis gaat het meteen goed mis gaat. dit baart mij toch wel zorgen met zoveel waroo's overal om je heen.
Jorro

Geen avatar

Antwoord #14 Augustus 08, 2006, 21:12:24
edit2Rapporteer  
The most anticipated kite van 2006 blijkt dan toch een beetje tegen te vallen, denk ik zo...
KiteDemon

Antwoord #15 Augustus 08, 2006, 22:42:37
edit2Rapporteer  
Allemaal ridererrors!!
Als je aan deze sport begint dan zal je ook moeten leren omgaan met je materiaal en dit ook moeten leren kennen.
Ik heb een Waroo vanaf februari dit jaar, al erg veel gebruikt in uitéénlopende condities tot mega vlagerige omstandigheden, en nog niet één inversie meegemaakt.
Zorg dat je je kite goed afstelt op de condities, maar leer eerst hoe je een kite moet afstellen en waarom een kite zich op een bepaalde manier gedraagt. Een beetje kiter zal ook verstand moeten hebben van kites.....en dan vooral je eigen kites.
Bog Imp

Antwoord #16 Augustus 08, 2006, 23:30:12
edit2Rapporteer  
Afgelopen vrijdag op wijk aan zee een gelijk soort incident meegemaakt. Helaas zit ik nu met een gebroken rechter ringvinger.

Noord-wester wind 15-20 kn. Flinke golven. Klein stukje downwind varen werd mijn noodlot. Een flinke golf pakte me van achter op. Hierdoor kwam ik ver onder mijn waroo. De draden hingen slap en raakte verward in de depower ellende. De waroo donderde omlaag en voordat ik er erg in had zat hij al de rand van het windvenster klaar om terug de lucht in te gaan (wat ie ook deed). Niet genoeg tijd om de draden uit de knoop te halen. Gevolg: De kite bleef me met full-power richting strand trekken (gelukkig niet richting zee). Ik had compleet geen controle (draden zaten allen in 1 knoop). Nabij strand schoot de kite los van me trapeze. Wederom bleef hij tot mijn verbazing full-power trekken aan me safety release. Uiteindelijk werd deze van me pols losgetrokken. Dit met een kracht dat het botje in me ringvinger brak...

Gelukkig bleef de kite 'plakken' in het pierenbadje. Lucky me...   (huilen_kitesmiley)

Ik ben nu aan het uitpluizen om die savety release anders op te bouwen. Mocht die 'knoop' weer gebeuren. Dan moet het niet zo zijn dat een savety release ook nog eens faalt.
Bog Imp

Antwoord #17 Augustus 08, 2006, 23:36:24
edit2Rapporteer  
@ kitedemon

Soms heb je gewoon echt pech... Al heb je alles goed afgesteld. Persoonlijk ben ik daar zeer nauwkeurig in...
KiteDemon

Antwoord #18 Augustus 08, 2006, 23:47:18
edit2Rapporteer  
De meeste kites waarbij de spanning compleet van de lijnen valt, zullen uit de lucht vallen. Zelfs C-shapes kunnen op deze manier inverteren. Dit kan ook gebeuren als je onder je kite doorslingert, bij weinig wind een golf in je rug krijgt met de kite op 12 uur. Als dit een paar keer gebeurd dan doe je vanzelf wel ervaring op en weet je hoe je dit als rider kan voorkomen.
Allemaal een kwestie van ervaring, je kite leren kennen en de condities leren inschatten..
Merc
Gast
Antwoord #19 Augustus 09, 2006, 00:08:35
edit2Rapporteer  
ik lees overal dat het zulke fijne kites zijn maar ik lees ook overal dat als er iets mis gaat het meteen goed mis gaat. dit baart mij toch wel zorgen met zoveel waroo's overal om je heen.

ListenToMe Er wordt nu eenmaal veel info uitgewisseld over de waroo.
Als je je concentreerd op Shockwave dan lees je daar weer andere verhalen over,
die mischien meer zorgen baren.   (sealedlips_kitesmiley)

Ik denk zelf dat het wel mee valt. Alles wat nieuw is krijgt even wat meer aandacht.
Toch!!!  Joepie YeSS
KiteDemon

Antwoord #20 Augustus 09, 2006, 00:20:47
edit2Rapporteer  
Shockwave is volgens mij de meest stabiele SLE die op de markt is......alleen voelt die kite aan alsof je met 3 maten groter aan het varen bent (bar- en stuurgevoel). Het is dan ook een kite die specifiek gericht is op waveriden. Mijn keus is toen op de Waroo gevallen omdat ik die op dat moment het lekkerst vond varen. En ik weet uit ervaring dat die mening door ieder wordt gedeeld die de Waroo ook heeft getest. Maar alleen het feit dat je zoveel Waroo's ziet zegt al genoeg. Gewoon een goede kite die erg lekker vaart voor een hele redelijke prijs.
Merc
Gast
Antwoord #21 Augustus 09, 2006, 01:25:45
edit2Rapporteer  
En ik weet uit ervaring dat die mening door ieder wordt gedeeld die de Waroo ook heeft getest. Maar alleen het feit dat je zoveel Waroo's ziet zegt al genoeg. Gewoon een goede kite die erg lekker vaart voor een hele redelijke prijs.

Kijk das nog es wat!!

Helemaal mee eens!!
Bog Imp

Antwoord #22 Augustus 09, 2006, 02:14:14
edit2Rapporteer  
Je kan het ook meten aan 2e hands verkoop sites. Je vindt bijna geen 2e hands waroo's. Met andere woorden: Menig kiter die een waroo heeft aangeschaft is erg tevreden...

Dit gaat uiteraard ook op voor andere producten.
TtHoM@s

Antwoord #23 Augustus 09, 2006, 04:59:10
edit2Rapporteer  
het is inderdaad vaak een fout van de bestuurder en zo te horen kan het bij een bow (waroo)
goed fout gaan

iemand de safety op een depower lijn al geprobeerd?

denk dat je het ook veel over de waroo hoort om dat ze er veel zijn en het grote deel beginner is
ik heb namelijk nog nooit van uit de lucht valen of wat dan ook last gehad

wat is altijd doe is:
kite niet op 12 uur houden maar er een stuk naast
de kite niet zover depoweren dat die gaat flappere
danielvandrunen

Geen avatar

Antwoord #24 Augustus 09, 2006, 05:22:04
edit2Rapporteer  
helemaal gelijk! en zo een rubbere slangetje om je depowerkoord maakt het nog veiliger  loser
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.