Boxer SLE

(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #25 Augustus 12, 2006, 08:46:46
edit2Rapporteer  
Zijn de kleuren op de promo-film de enige kleuren?? Ik vind die groen/wit wel  ThumpsUp maar er is dan niet veel keuze  :Smiley
globe

Berichten: 1143
Antwoord #26 Augustus 12, 2006, 14:44:07
edit2Rapporteer  
Wanneer listprijs gehanteerd wordt zeker 50%,

whooohaahaaaa! Als dat zo was ging ik ook en kitewinkel beginnen.
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #27 Augustus 12, 2006, 15:05:12
edit2Rapporteer  
Zijn de kleuren op de promo-film de enige kleuren?? Ik vind die groen/wit wel  ThumpsUp maar er is dan niet veel keuze  :Smiley

We gaan denk ik evenveel keurcombo's krijgen als bij de huidige Naishkites.
Ik wilde er al ééntje bestellen maar blijkt dat ze niet de kleur hebben die ik wil hebben, dus dan maar weer wachten op de volgende zending. En dat zal waarschijnlijk pas over een paar maanden weer zijn.
Dus ik wacht lekker met nieuwe kites tot er weer wat meer keus is, of ga in Duitsland snuffelen, waar de keus zowiezo veel groter is door de zendingen die daar worden weggedouwd.
De eerste zending die Kubus ontvangt is altijd beperkt en ze weten ook niet wat voor combo's ze gaan ontvangen. Het overgrote deel gaat gelijk door naar Duitsland.
Joosdo

Berichten: 748
Antwoord #28 Augustus 12, 2006, 15:34:43
edit2Rapporteer  
Op een winderige dag aan de brouwersdam zag ik ze van kubus 's avonds even een boxer sle uitlaten, met terrorwind weliswaar, maar wat ging die gozer hoog!! En hij bleef maar hangen, geloof mij, ik kite al vier jaar en heb best wel wat gezien, maar dit....

Hard sparen dus.

mzzl Joost
vin2481

Geen avatar

Berichten: 139
Antwoord #29 Augustus 12, 2006, 15:58:14
edit2Rapporteer  
Wanneer listprijs gehanteerd wordt zeker 50%,

 (sealedlips_kitesmiley)
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #30 Augustus 12, 2006, 16:05:00
edit2Rapporteer  
De prijs van de BoxerSLE ligt beneden de gemiddelde prijs van wat we gewend zijn in bow/SLE-land. Daarbij heb je een kite met Octopus en alle coole features die Naish biedt. Alleen al de bar die je erbij krijgt is rete bruut. Ik denk ook dat het de bedoeling is dat Naish een dik aandeel in de flatkitesmarkt op deze manier gaat meepikken. Dat is alleen maar gunstig voor de consument. Dus meer kite voor iets minder geld ThumpsUp
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #31 Augustus 13, 2006, 06:47:09
edit2Rapporteer  
Wanneer iemand ervaring heeft opgedaan met de BOXER SLE graag even posten AUB..
Waarom geen 16m2 Boxer SLE voor de zware kiters onder ons  :Smiley
gurbens

Geen avatar

Berichten: 25
Antwoord #32 Augustus 13, 2006, 09:48:57
edit2Rapporteer  
ik heb er drie besteld  in de maten 9, 12 en 15 maar ik twijfel over die 15 of die niet te licht voor me is ik weeg bijna 100 KG en ben 1.93 m lang of kan ik beter een shockwave 16 m2 nemen???
kan iemend zijn ervaring met een SW vertellen!!!

KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #33 Augustus 13, 2006, 14:20:25
edit2Rapporteer  
Vergeet de SW 16. De boxerSLE zal stukken relaxter varen. Alleen de 15 zal waarschijnlijk pas voorjaar 2007 verkrijgbaar zijn. 12 en 9 zijn nu te verkrijgen, maar dit is alles wat er nu te verkrijgen is in NL. De volgende zending zal ook pas voorjaar 2007 weer komen.
De produktie van Torches heeft nu voorrang (binnenkort dus), dan de nieuwe Raven (november..?) en dan pas gaan ze weer boxers produceren. Alles wat nu verkrijgbaar is aan boxers is dus zolang de (beperkte) voorraad strekt.
Voor Duitsland hetzelfde verhaal, maar daar zullen ze wel wat ruimere voorraden hebben.
guest
Gast
Antwoord #34 Augustus 15, 2006, 02:03:57
edit2Rapporteer  
Vandaag m'n 9 en 12 meter SLE opgehaald bij Van den Berg in Hoorn. Kan niet wachten om te gaan knallen.
Molliebollie

Berichten: 1243
Antwoord #35 Augustus 15, 2006, 02:11:13
edit2Rapporteer  
Ik kan een 9m Boxer SLE compleet krijgen vooor 999,-
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #36 Augustus 15, 2006, 02:37:15
edit2Rapporteer  
Ik heb 'm ook (de 9) Joepie Joepie

De bar is bruut!! Super lekkere voorgevormde grip en ziet er weer te gelikt uit. Vraag mij alleen af hoe lang het wit, wit zal blijven.
Wat opvallend is, is dat de depowerstrap voor de helft gedepowerd uit de tas komt en de stopper niet op zijn plaats is geklikt. Dus niemand die de kite de eerste keer de lucht intrekt zal gelijk van zijn sokken worden getrokken. Naish denkt wel degelijk aan de veiligheid en probeerd alles zo idiotproof mogelijk te maken.
Ik heb de stopper uitgebreid getest en deze is helemaal OK. Deze keer blijf de bullit (grijze piefje wat op het depowerkoord zit geschroeft) netjes op zijn plaats zitten, zonder het depowerkoord te beschadigen. De oranje stopper heeft aardig wat kracht nodig om er doorheen te drukken en de rode druk je met één hand er doorheen. Tevens zijn de stoppers erg makkelijk weer op hun plaats terug te klikken. Het stopperprobleem is dus eindelijk opgelost. ThumpsUp
Verder zitten er extra spareparts bij zoals een extra bullet en stopper met veschillende doordrukweerstand. Een extra terugslagklep voor de tubes mocht je een tube helemaal vernaggelen. Leash voor bevestiging aan frontline.
Een meer dan complete set voor dat geld. ThumpsUp
De afwerking van de kite is weer ongeëvenaard en de kwaliteit van de gebruikte pulleys is top(up_kitesmiley) net zoals de rest van het hele pakket.
Ik heb de bar gelijk omgebouwd naar de 1:1 configuratie en ga morgen de kite finetunen in zijn lowendbereik.
De hoosbuien om de 10 minuten hebben mij vandaag weerhouden om mijn nagelnieuwe speeltje te testen. Vond het zonde om gelijk een zeiknatte zanderige kite mee terug te nemen.
Morgen vroeg op de Sufter voor de ontmaagding Joepie Joepie


gurbens

Geen avatar

Berichten: 25
Antwoord #37 Augustus 15, 2006, 02:38:14
edit2Rapporteer  
beter Guest. voor jou wel. ik zit er nog op te wachten:-(
laat het weten hoe die is ok???
Molliebollie

Berichten: 1243
Antwoord #38 Augustus 15, 2006, 02:41:14
edit2Rapporteer  
Waar blijven de foto's KiteDemon ?
Bluecupra

Berichten: 1010
Antwoord #39 Augustus 15, 2006, 02:53:02
edit2Rapporteer  
Welke kleuren Boxer SLE heb je nu Fer?
slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #40 Augustus 15, 2006, 04:37:12
edit2Rapporteer  
Gebruik je de katrolletjes aan de bar dan hoef je de bar  kort heen en weer te bewegen voor power/depower, de kite is al rete snel.

Ga je de bar gebruiken zonder de katrolletjes dan zal je langere bewegingen met je bar moeten maken voor power/depower.

In de standaard opstelling is die rete prima te vliegen, je hebt meer rust en de kite lijkt meer op een C-kite qua vlieggedrag.

En Fer niet vergeten he, een Bow of SLE vlieg je haast gedepowered, nog steeds zie ik te veel Bow kiters die bar te ver aantrekken.
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #41 Augustus 15, 2006, 14:48:39
edit2Rapporteer  
Precies de reden waarom ik in de 1:1 setup ga varen. De kortere beweging geeft voor mij te veel een aan/uit gevoel, en de stuurbeweging wil ik juist niet te kort hebben. Dit komt juist meer in de buurt van een C-shaped. Depower op de bar is idd minder maar ik ben niet anders gewend. De Waroo heb ik altijd zo gevlogen en dat was voor mij juist perfect. Daarbij heb je nog altijd de de stopper, die nu dus wel functioneerd.
Maar uiteraard ga ik zowel 2:1 en 1:1 naast elkaar uitproberen. 2 minuten werk om dit ff snel op het strand om te zetten.
Voor pure waveriding is de 2:1 setup meer geschikt. Met een kleinere beweging op de bar kan je gelijk alle power eruit halen, en met een kleinere beweging kan je ook je kite sneller door de bocht jagen. Ik heb ook wat langere armen dan jij Ar.
slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #42 Augustus 15, 2006, 15:41:31
edit2Rapporteer  
Ben benieuwd naar je testrapport Fer...
ErikB

Berichten: 876
Antwoord #43 Augustus 15, 2006, 17:58:14
edit2Rapporteer  
Ben benieuwd naar je testrapport Fer...

Zal je mijn testrapport geven als je een beetje opschiet hebbie al gebeld waar me kite blijft OPSCHIETEN JAH ListenToMe
eelke

Berichten: 290
Antwoord #44 Augustus 15, 2006, 19:28:15
edit2Rapporteer  
Is die stopper ook los te krijgen zodat ik hem op mijn SW kan zetten?

en zoja, waar???

groet eelke
turbojerre

Berichten: 94
Antwoord #45 Augustus 15, 2006, 20:31:19
edit2Rapporteer  
Is die 15m² nu ook al te verkrijgen??
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #46 Augustus 15, 2006, 21:29:37
edit2Rapporteer  
Is die 15m² nu ook al te verkrijgen??

nee..............15 is voorlopig nog niet leverbaar, Kubus weet ook niet wanneer.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #47 Augustus 15, 2006, 23:25:57
edit2Rapporteer  
Ben benieuwd naar jullie testrapporten  Joepie
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #48 Augustus 15, 2006, 23:26:24
edit2Rapporteer  
Gefeliciteerd met jullie aanwinsten.... Ben benieuwd naar jullie testrapporten Joepie
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #49 Augustus 16, 2006, 00:20:30
edit2Rapporteer  
Eelke, de losse stoppersets zijn los te verkrijgen. Standaard zit er in de tas nog een extra set bestaande uit een extra bullet en 2 stoppers met verschillende doordrukweerstand. Tegenwoordig ook de nieuwe imbusschroefjes met het puntje zodat de bullet niet meer verschuift en het depowerkoord niet meer beschadigd.

Turbo, de 15 zal op zijn vroegst pas in maart 2007 beschikbaar zijn.


Vanmorgen de 9 de lucht in getrokken in 13 knopen en zelfs een paar rakjes planerend downwind kunnen varen. Wind voor minimaal een 16 dus, en het verbaaste mij dat ik uberhaupt weg kwam.

De kite kan zo uit de tas gevlogen worden zonder dat je iets hoeft te stellen. De bar in de 1:1 configuratie heeft evenveel bardruk als de Waroo 9....licht dus. De draai-radius is groter dan die van de Waroo maar genereerd wel meer power dan de Waroo in de bocht. Wat gelijk voelbaar was, is de power en lift van de B.SLE....meer power en lift. Ik kon zelfs redelijke sprongetjes maken, wat met de Waroo echt niet mogelijk is in die wind. De powerafgifte van de B.SLE is absoluut explosiever en meer solide dan De Waroo en neigt veel meer naar een C-shaped gevoel dan de Waroo.
Feedback op de bar en stabiliteit t.o.v de Waroo zijn ook stukken beter (minder soft gevoel)
Wat ook opvallend was, is dat deze kite gewoon te gemakkelijk start. De Waroo kreeg ik in zulke wind op het strand niet eens op zijn tip, maar B.SLE draait terplekke 180 graden om vervolgens met een hotlaunch recht naar 12 uur te schieten. Bar gewoon wat van je afduwen en dit gebeurt zonder je weg te sleuren. De snelheid van herstart kan je natuurlijk zelf doseren door meer of minder aan een stuurlijn te trekken. Volgens mij bestaat er nog geen kite die zo makkelijk en snel start met zo weinig wind!!!
Ik kan eigenlijk geen ene reet zeggen over de kite omdat de wind gewoonweg niet voldoende was, maar wel een vergelijking trekken met de Waroo die ik ook in erg lichte condities heb gevlogen. Maar ik heb alvast kunnen proeven van de lowendcapaciteit die de B.SLE in huis heeft en die is volgens mij beter dan de Waroo.
Nu is de Waroo al een heerlijke kite om te vliegen, dus ben benieuwd hoe de B.SLE het in +20 knopen en +30 knopen gaat doen. BTW, de kite wordt standaard met 20 meter lijnen geleverd.
Oja....ik gelijk mijn 16 oppompen omdat ik nog dacht te gaan varen daarna......niet genoeg wind voor een 16!!!
Zeker weten dat ik met deze kite zelfs dikke overlap heb met mijn 16!!

Wordt vervolgt....als er genoeg wind is voor de real deal op het water.

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.