Boxer SLE

Noordtuk

Berichten: 90
Antwoord #50 Augustus 16, 2006, 01:31:50
edit2Rapporteer  
klinkt echt super allemaal,alleen maar positieve dingen:-)
moet ze echt hebben!!!
Pilando

Berichten: 14
Antwoord #51 Augustus 16, 2006, 02:19:22
edit2Rapporteer  
Nou mijn ekster ogen zijn weer te groot..... hebbe hebbe ga de B/SLE 9m morgen meteen reserveren!!


Pilando
gurbens

Geen avatar

Berichten: 25
Antwoord #52 Augustus 16, 2006, 20:54:51
edit2Rapporteer  
In welke kleure n is de Boxer Sle allemaal verkrijgbaar??
Heb tot nu toe nog maar twee kleuren voorbij zien komen.

ik hoor van jullie.
grt
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #53 Augustus 16, 2006, 20:57:31
edit2Rapporteer  
Naish hanteerd geen standaard kleurcombo's meer. De kites kunnen in de meest uiteenlopende combo's op de markt komen en het is elke zending weer een verassing wat er bij zit.
Molliebollie

Berichten: 1243
Antwoord #54 Augustus 16, 2006, 21:05:50
edit2Rapporteer  
Heb je nou al foto's gemaakt KiteDemon ? Grin
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #55 Augustus 16, 2006, 21:37:30
edit2Rapporteer  
Nee, nog niet maar ze komen eraan zodra het weer waait (en ik niet alleen maar op het water sta) en de kite in de lucht staat.
De kite staat er retestrak bij moet ik zeggen. De TE is ook wel apart, net zoals bij de nieuwe TorchIII.
JDB uit V

Geen avatar

Berichten: 4
Antwoord #56 Augustus 17, 2006, 04:06:20
edit2Rapporteer  
Yes!! heb net een boxer sle 12m gekocht bij van den berg Joepie vrijdag er mee varen in bonaire!
Aurel

Berichten: 135
Antwoord #57 Augustus 18, 2006, 18:50:55
edit2Rapporteer  
Ik wil mijn 7-10-14m c-shaped setje vervangen voor Boxer SLE's, is het dan slimmer om 9-12m aan te schaffen, of 9-15m? Ik weeg 67kg. Als de lowend bereik zo goed is met die 9, lijkt het mij onzin om een 15 te kopen zeker met mijn gewicht... Maar 9-12 heeft erg veel overlap denk ik...  Huh
Molliebollie

Berichten: 1243
Antwoord #58 Augustus 18, 2006, 18:55:39
edit2Rapporteer  
Waarom pak je dan niet 7-12 ?
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #59 Augustus 18, 2006, 20:13:38
edit2Rapporteer  
Zo........................Boxer/SLE 9 is binnen, ga zo naar Scheef om hem eens aan de tand te voelen!!
Aurel

Berichten: 135
Antwoord #60 Augustus 18, 2006, 21:00:31
edit2Rapporteer  
Ik denk dat de 9 al genoeg depower heeft, en de maat er onder is 6, niet 7. Ik vraag me af wat de echte low end van de 12m Boxer SLE is, en of deze beter of tenminste gelijk is met de lowend van een 14 c-shape?
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #61 Augustus 19, 2006, 02:56:51
edit2Rapporteer  
Yeah.....eindelijk  dat ding ontmaagd!!

De maten op het water waren vandaag 16 en 12 maar met de 9 B.SLE geen probleem om gepowerd hoogte te knallen. De lowend is indrukwekkend en is absoluut gelijk aan mijn 12 RavenII. Dat ding loopt gewoon te gemakkelijk hoogte en de boardsnelheid ligt ook erg hoog.

In vergelijking met mijn Waroo 9, meer explosieve power en meer lift. De power opbouw neigt veel meer naar een C-shaped. Dit maakt loopen weer wat spannender.

Ik heb de hele dag op de 1:1 setting gevaren en ook nog tussendoor de 2:1 geprobeerd, maar dat is 5 x niks. De bardruk was een stuk hoger in de 2:1 maar dat was niet het ergste. De stuurkrachten om je kite de bocht door te krijgen geven je het gevoel dat je met een 16 aan het varen bent. Misschien een voordeel met de meer depower die je met een kleinere beweging kan maken, maar ik vind juist dat je de power minder kan doseren in de 2:1 setting. In de 1:1 setting vaart de kite veel natuurlijker en is deze al retesnel met zijn 20 meter lijnen.

In tegenstelling met mijn Waroo 9, kan ik nu wel onehanded tricks en transitions landen omdat de feedback op de bar en de lift, stukken beter is.
Loopen genereerd meer power t.o.v. de Waroo. Johnno heeft  de unhooked eigenschappen aan de tand gevoeld, en had het erg naar zijn zin zo te zien. De unhooked 720's vlogen je om de oren. Het is dat ik hem naar de kant floot, anders was hij het water niet af gegaan.

De highend kan ik helaas niks over zeggen. Ik heb de hele dag met de kite op fullpower gevaren, maar de lowend en upwind eigenschappen zijn indrukwekkend te noemen.

De kite houdt van snelheid, dus niet te veel poweren maar net ietsje gedepowerd blijven varen om je kite op snelheid te houden om maximale power eruit te halen. Het beste is je kite op het knoopje aan de bar te zetten die de stuurlijnen langst maakt. In de 1:1 setting dus het knoopje het dichtste aan de bar.

Al met al een hele verbetering t.o.v. de Waroo. Volgende keer ga ik deze met 27 lijnen testen om te kijken hoe dat vaart. De 20 meterlijnen maken de kite erg snel maar wel perfect voor loops. het was even wennen op 20 maar na een uurtje ben je er wel uit. Langere lijnen houden je ook nog langer in de lucht.

Voor alle shockwaveriders; ombouwen die bar naar 1:1 !!!
Pilando

Berichten: 14
Antwoord #62 Augustus 19, 2006, 03:29:02
edit2Rapporteer  
WOW!!! Ik kan echt niet wachten...... Ligt gewoon een Boxertje/SLE 9m op me te wachten in een stoffige ruimte in een winkel!! Ik ben ook heeeel benieuwd naar de High-end.
Nog 2 weken zand happen in Saudi....


Gday

Pilando


slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #63 Augustus 19, 2006, 04:19:46
edit2Rapporteer  
Top om te horen Fer.

Even voor de duidelijkheid, dus als je de katrolletjes aan de bar niet gebruikt is de kite lekkerder om te vliegen.
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #64 Augustus 19, 2006, 05:16:48
edit2Rapporteer  
Absoluut!

Het depower- en stuurgevoel  ligt veel dichter in de buurt van een C-shaped. Met de stopper erbij heb je ook dezelfde depower als bij een C-shaped, totdat je de bar door de stopper duwt.
Met de stopper erbij kan je gewoon gepowerd tegen de stopper rijden. Doordat de kite meer naar de rand van het windvenster vliegt, kan je deze ook aardig uitremmen zoals bij een C-shaped. Dus alleen als je zwaar overpowerd staat, pop je de bar ff door de stopper, of trekt je strap gewoon wat dicht. De stopper klik je tijdens het varen makkelijk weer op zijn plaats.
Die 2:1 setting is echt waardeloos om mee te varen. Eenmaal de 1:1 setting gevaren, dan ga je echt niet meer terug naar 2:1
eelke

Berichten: 290
Antwoord #65 Augustus 19, 2006, 05:36:05
edit2Rapporteer  
Waar heb jij precies de stopper staan vanaf je strap gezien???

kan ik hem bij mijn shockwave op dezelfde plek zetten.
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #66 Augustus 19, 2006, 14:13:38
edit2Rapporteer  
De stopper zit nog steeds op de plek zoals deze uit de tas kwam. Dit geeft je nog wat depower als het vlagerig is en je kan de bar gewoon spinnen ennterug halen. Eenmaal door de stopper heen kan je niet meer bij de bar en moet je via je depowerkoord de bar binnenhalen. Wel alle power kwijt btw.
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #67 Augustus 19, 2006, 15:12:57
edit2Rapporteer  
De stopper zit nog steeds op de plek zoals deze uit de tas kwam. Dit geeft je nog wat depower als het vlagerig is en je kan de bar gewoon spinnen ennterug halen. Eenmaal door de stopper heen kan je niet meer bij de bar en moet je via je depowerkoord de bar binnenhalen. Wel alle power kwijt btw.
Fer...goede review!! Kan niet wachten om mijn Boxer te proberen en dan vooral in de high-wind omstandigheden. Straks eerst nog de bar naar 1:1 zetten en hopelijk morgen de lucht in gooien.

Denk je dat de 2:1 stetting nodig is om de gehele high-end te kunnen benutten of is de 1:1 stetting toereikend?

Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #68 Augustus 19, 2006, 15:51:21
edit2Rapporteer  
Fer is weer helemaal blij... Ik las net dat Naish met een bow het kitesnelheidsrecord heeft gebroken...
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #69 Augustus 19, 2006, 16:43:08
edit2Rapporteer  
Zag gisteren volgens mij de school van Harry Vogelezang lessen met die Boxer SLE, of ik moet me vergist hebben. Zag er goed uit. Alleen tussen twee buien door kakte de wind in, en er waren X-bows en showwaves, maar de enige die met een 12 nog flink kon varen was de Ozone Instinct!
MrRippey

Berichten: 524
Antwoord #70 Augustus 19, 2006, 19:11:09
edit2Rapporteer  
Fer as jij diegene met een licht blauwe Boxer SLE op de Slufter? De  kite zag er top uit, ik zelf vaarde met een 16 en jij kon gewoon relaxed varen! Hopelijk ook maar eens binnenkort testen  ThumpsUp
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #71 Augustus 19, 2006, 20:31:16
edit2Rapporteer  
Fer as jij diegene met een licht blauwe Boxer SLE op de Slufter? De kite zag er top uit, ik zelf vaarde met een 16 en jij kon gewoon relaxed varen! Hopelijk ook maar eens binnenkort testen ThumpsUp

Yep......de lowend is echt bizar voor een 9. Het is wel ff wennen als je van C-shaped af komt maar als je het éénmaal door hebt dan weet je hoe je power uit zo'n apparaat haalt met niet al te veel wind.

@ Arjen, de highend kan je er altijd uithalen, alleen met de 2:1 setting kan je meer op de bar met een kleinere beweging depoweren. De totale highend van de kite blijft natuurlijk hetzelfde. 

Morgen weer met wat meer wind testen. Met een beetje mazzel komt de wind boven de 20 knopen uit.
Mitchel_12000

Berichten: 1183
Antwoord #72 Augustus 19, 2006, 21:58:16
edit2Rapporteer  
mag ik misschien vragen wat je weegt Fer? Ik twijfel heel erg tussen een aantal bows, waaronder de north rebel en de Boxer SLE. Welke van de twee zou de grootste windrange hebben??
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #73 Augustus 19, 2006, 22:45:22
edit2Rapporteer  
Kitedemon: Je bent lekker enthusiast erover zie ik. Ik las dat je een 14 torch erbij zou willen waarschijnlijk. Ga je na het testen van die boxer nog  eens goed overwegen om niet een grotere boxer erbij te nemen?
rikjonker

Berichten: 258
Antwoord #74 Augustus 19, 2006, 23:23:40
edit2Rapporteer  
Heeft iemand toevallig zowel de BOXER SLE en de Ozone Instinct gevaren? Ik vraag me af welke van deze twee kampioenen gaat winnen. OF mischien toch de waroo pro?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.