Boxer SLE

KiteDemon

Antwoord #75 Augustus 19, 2006, 23:35:16
edit2Rapporteer  
Mitchel, ik heb geen idee welke de grootste windrange heeft van de 2. Maar ik hoor ook goede verhalen over de Rebel en de SS Link. Ik heb nog een tijd met Stephan v/d Berg gesproken, en hij heeft alle 3 de kites gevlogen. Deze 3 zullen de SLE/hybrids gaan worden voor komend seizoen. Ze schijnen alle 3 erg lekker te varen. Ik weeg 75 kg btw.

Rory, boven de 10 m2 hou ik het bij C-shapes omdat je daarmee je tricks toch makkelijker mee kan landen en de wind altijd stabieler is. Door het grote depowerbereik en controle is een SLE juist meer geschikter voor highwindcondities, en met de BoxerSLE heb je toch wat meer C-shapedgevoel dan alle andere bows die ik in mijn handen heb gehad. Daarbij nodigd het toch wat meer uit om tricks te doen in highwindcondities met een SLE, wat ik met bv een 8 C-shaped niet zo gauw zou doen, door de betere controle en groter bereik.
Voorlopig heb ik nog 16 en 12 RavensII, maar die gaan vervangen worden door 14 TorchIII of RavenIII.
KiteDemon

Antwoord #76 Augustus 19, 2006, 23:39:23
edit2Rapporteer  
Heeft iemand toevallig zowel de BOXER SLE en de Ozone Instinct gevaren? Ik vraag me af welke van deze twee kampioenen gaat winnen. OF mischien toch de waroo pro?

Dit zijn volgens mij 2 totaal verschillende kites.
Het lekkere van de BoxerSLE is juist de explosievere boost en lift die ik bij de andere bow/SLE juist miste. Daarbij is de feedback op de bar bij de Boxer erg goed waardoor je voelt waar de kite staat, en ook weer makkelijker tricks ermee doet.
ErikB

Antwoord #77 Augustus 19, 2006, 23:45:45
edit2Rapporteer  
Kwam er geen meter mee vooruit man vandaag wat een troep zeg die 9 meter boxer. (hangloose_kitesmiley)
KiteDemon

Antwoord #78 Augustus 19, 2006, 23:51:32
edit2Rapporteer  
Gheghe.....die 21 m2 Gaapstra kon niet eens in de lucht blijven staan (was wel een duitser)
Molliebollie

Antwoord #79 Augustus 20, 2006, 00:57:03
edit2Rapporteer  
Errikie heeft geld over?
Nieuwe BoxerSLE, nieuwe Naish Thorn...toe maar..
KiteDemon

Antwoord #80 Augustus 20, 2006, 01:04:03
edit2Rapporteer  
Ja ach....als je de keus hebt tussen een nieuw bankstel of een kitesetje dan zou ik het ook wel weten (grinnik_kitesmiley)
Molliebollie

Antwoord #81 Augustus 20, 2006, 01:13:01
edit2Rapporteer  
Als ik de keus had tussen heel veel wind en heell veel wind zou ik het ook wel weten, maar ik krijg het niet Sad
@rjen

Geen avatar

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #82 Augustus 20, 2006, 02:47:09
edit2Rapporteer  
pfffffffffffffffffff................... .......iedereen heeft nu al weer een Boxer/SLE, het wordt tijd dat de 2008 modellen op de markt komen!!

Morgenochtend aan de kust ZW 6 zullen we dan eens kijken wat die boxertje doen.

MrRippey

Antwoord #83 Augustus 20, 2006, 03:22:48
edit2Rapporteer  
Ja ach....als je de keus hebt tussen een nieuw bankstel of een kitesetje dan zou ik het ook wel weten (grinnik_kitesmiley)

Sterker nog mijn huidige bank is in te ruilen voor een nieuw boardje Smiley
Marcel~

Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #84 Augustus 20, 2006, 05:10:31
edit2Rapporteer  
...en ik ben eigenlijk benieuwder naar de North Rebel. Gewoon 5th en zonder katrollen e.d....
Davidov

Logs: 0 | 27 uur
Antwoord #85 Augustus 20, 2006, 13:51:32
edit2Rapporteer  
...en ik ben eigenlijk benieuwder naar de North Rebel. Gewoon 5th en zonder katrollen e.d....

De Rebel is een kopie van de Ozone instinct maar enkel met een ander design.

Dus test een instinct en je weet wat je kan verwachten.
ErikB

Antwoord #86 Augustus 20, 2006, 14:30:10
edit2Rapporteer  

Ozone heeft geen 5th en ook geen cam battens.
Dus denk niet dat je de Rebel dan kan verglijken met een Ozone instinkt.
KiteDemon

Antwoord #87 Augustus 20, 2006, 22:16:38
edit2Rapporteer  
Zoooo dan!!

Condities vandaag: ouderwets hollands onbestendig weer met vlagerige wind tussen de 15 en 30 knopen.

Wat een controle met de BoxerSLE en wat een vette lift heeft dat ding. Uitschieters naar 30 knopen en, ik heb de strap nauwelijk aangeraakt!! Dus met de highend zit het wel okay en deze was nog lang niet in zicht. Ik schat hetzelfde als de waroo, dus dat is voor mij (75 kg) zeker 38 knopen maar dan veel stabieler in de highend..

Persoonlijk hou ik ervan om gepowerd tegen de stopper te rijden en dat gaat prima met de Boxer. Overpowerd tegen de stopper varen is de kite zelfs goed uit te remmen met het board  ThumpsUp en wordt je bijna van je rail getrokken dan druk je de bar simpel met 1 handje door de stopper om de vlaag op te vangen, en daarna de stopper makkelijk weer op zijn plaats te klikken. Je kan natuurlijk ook de strap wat dicht trekken.
De stopper is helemaal da bomb!! ThumpsUp Werkt perfect en super simpel. Dit is waar we op zaten te wachten. Je kan makkelijk deadmans springen zonder dat de stoper losschiet, maar kan makkelijk de bar er doorheen duwen als je overpowerd staat.

Alle tricks die ik met een C deed gaan nu makkelijk met de boxer. Sterker nog, in zulke vlagerige omstandigheden deed ik weinig met een 8 C-shaped, maar door de controle knal ik nu makkelijk alle transitions eruit, en zelfs vanuit toeside een front 360 kiteloop met fullspeed landing eruit. Verknal je de landing toch dan druk je weer simpel de bar door de stopper en je wordt niet meer met mach 2 achter je kite aangesleurd.

De krachtopbouw van de kite komt veel meer in de buurt van een C-shaped maar met veel meer float dan een C-shaped. De kite vliegt erg makkelijk en gecontroleerd, en Naish heeft hiermee echt alle tegens die een bow/SLE voorheen had van de tafel geveegd, maar met alle voordelen die een bow/SLE te bieden heeft. En......kiteloops met power!!......als jij dat wil.

Sommige hadden 12 en 8 opgepopmt liggen, en waren constant aan het wisselen van kite met dit mega vlagerige weer. Ik heb er weinig van gemerkt en alleen in de hevige buien de strap een heel klein stukje dicht getrokken gehad.

Ondanks de 20 m lijnen gaat dat ding hooooog!! En erg veel float als de vlaag aanhield. Landingen super soft. Bij de Waroo miste ik die float bij de landingen.

Al met al erg blij met dat apparaat. Het kost een uurtje om de kite helemaal door te hebben maar dan is het ook erg dikke fun met ding.

Fer
ErikB

Antwoord #88 Augustus 20, 2006, 23:44:01
edit2Rapporteer  
Ben me de t......ng geschokken toen ik de eerste x ermee ging springen pfffff  (geschokt_kitesmiley)
Davidov

Logs: 0 | 27 uur
Antwoord #89 Augustus 21, 2006, 00:19:14
edit2Rapporteer  

Hm, toch even goed informeren, Een Instinct heeft wel een 5th.

Maar geen cam battens. Maar leg maar eens een Instinct 11 en een Rebel 12 naast elkaar. Veel verschillen ga je niet vinden Wink
Sake
Gast
Antwoord #90 Augustus 21, 2006, 01:08:12
edit2Rapporteer  

Hm, toch even goed informeren, Een Instinct heeft wel een 5th.

Maar geen cam battens. Maar leg maar eens een Instinct 11 en een Rebel 12 naast elkaar. Veel verschillen ga je niet vinden Wink
Ze kunnen wellicht veel op elkaar lijken, maar dat wil niet zeggen dat ze hetzelfde varen.
In de duitse Kite is o.a. een Rebel12m en Instinct getest en de resultaten waren toch flink verschillend.

Dat is de ellende of juist mooie. Je moet kites hebben getest om ze met elkaar te kunnen vergelijken.
@rjen

Geen avatar

Antwoord #91 Augustus 21, 2006, 03:07:56
edit2Rapporteer  
Zoooo dan!!

Condities vandaag: ouderwets hollands onbestendig weer met vlagerige wind tussen de 15 en 30 knopen.

Wat een controle met de BoxerSLE en wat een vette lift heeft dat ding. Uitschieters naar 30 knopen en, ik heb de strap nauwelijk aangeraakt!! Dus met de highend zit het wel okay en deze was nog lang niet in zicht. Ik schat hetzelfde als de waroo, dus dat is voor mij (75 kg) zeker 38 knopen maar dan veel stabieler in de highend..

Persoonlijk hou ik ervan om gepowerd tegen de stopper te rijden en dat gaat prima met de Boxer. Overpowerd tegen de stopper varen is de kite zelfs goed uit te remmen met het board ThumpsUp en wordt je bijna van je rail getrokken dan druk je de bar simpel met 1 handje door de stopper om de vlaag op te vangen, en daarna de stopper makkelijk weer op zijn plaats te klikken. Je kan natuurlijk ook de strap wat dicht trekken.
De stopper is helemaal da bomb!! ThumpsUp Werkt perfect en super simpel. Dit is waar we op zaten te wachten. Je kan makkelijk deadmans springen zonder dat de stoper losschiet, maar kan makkelijk de bar er doorheen duwen als je overpowerd staat.

Alle tricks die ik met een C deed gaan nu makkelijk met de boxer. Sterker nog, in zulke vlagerige omstandigheden deed ik weinig met een 8 C-shaped, maar door de controle knal ik nu makkelijk alle transitions eruit, en zelfs vanuit toeside een front 360 kiteloop met fullspeed landing eruit. Verknal je de landing toch dan druk je weer simpel de bar door de stopper en je wordt niet meer met mach 2 achter je kite aangesleurd.

De krachtopbouw van de kite komt veel meer in de buurt van een C-shaped maar met veel meer float dan een C-shaped. De kite vliegt erg makkelijk en gecontroleerd, en Naish heeft hiermee echt alle tegens die een bow/SLE voorheen had van de tafel geveegd, maar met alle voordelen die een bow/SLE te bieden heeft. En......kiteloops met power!!......als jij dat wil.

Sommige hadden 12 en 8 opgepopmt liggen, en waren constant aan het wisselen van kite met dit mega vlagerige weer. Ik heb er weinig van gemerkt en alleen in de hevige buien de strap een heel klein stukje dicht getrokken gehad.

Ondanks de 20 m lijnen gaat dat ding hooooog!! En erg veel float als de vlaag aanhield. Landingen super soft. Bij de Waroo miste ik die float bij de landingen.

Al met al erg blij met dat apparaat. Het kost een uurtje om de kite helemaal door te hebben maar dan is het ook erg dikke fun met ding.

Fer

Inderdaad Fer, Naish heeft zichzelf weer eens overtroffen!! Ik denk alleen dat voor mij de 2:1 setup beter is van vindt dat je met de 1:1 erg veel met rechte armen aan het kiten bent met de vlagerige wind van vandaag. Verder heerlijk gevlogen, lijkt geen eind aan te komen, heerlijk.

Alleen moet ik voortaan wel mijn loop goed vast maken met safety, tering schrok met te pletter nadat ik mijn sprong had geland opeens unhooked stond. Gelukkig geen gevaarlijke situatie ontstaan maar wel even een leer momentje.

Arjen
Marcel~

Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #92 Augustus 21, 2006, 03:56:45
edit2Rapporteer  
Vandaag op Brouwersdam voeren zowel de Instinct (s) als de Rebel. Geen topriders dus niet echt imponerend... Kiyes zag er allemaal wel goed uit.

Wat hadden jullie voor wind dan boys ? Ik begon met een 10 meter en eindigde met mijn 7,5 lekker gepowered...
KiteDemon

Antwoord #93 Augustus 21, 2006, 15:12:08
edit2Rapporteer  
Het was retevlagerig Marcel, tussen de 15 en 30 knopen met de uitschieters en vacuumgaten erbij.

Grappig dat Arjen toch de voorkeur geeft aan de 2:1 setup. Zo zie je maar hoe persoonlijk het is. Maar geeft wel aan dat de boxer naar ieders wens kan worden getuned.  ThumpsUp Mischien daarom juist dat het een kite is die bij een breder publiek in de smaak zal vallen.
@rjen

Geen avatar

Antwoord #94 Augustus 21, 2006, 15:16:00
edit2Rapporteer  
Het was retevlagerig Marcel, tussen de 15 en 30 knopen met de uitschieters en vacuumgaten erbij.

Grappig dat Arjen toch de voorkeur geeft aan de 2:1 setup. Zo zie je maar hoe persoonlijk het is. Maar geeft wel aan dat de boxer naar ieders wens kan worden getuned. ThumpsUp Mischien daarom juist dat het een kite is die bij een breder publiek in de smaak zal vallen.

Fer.................Ik denk dat ik de voorkeur geef aan 2:1 maar moet dit nog gaan proberen!!
En de stopperbal is net als vorig jaar gewoon weer ruk! Gister geprobeerd met als gevolg dat het grijze buisjes incl oranje stoppertje over mijn depowerlijn schuift met de nodige schade!!

KiteDemon

Antwoord #95 Augustus 21, 2006, 16:08:55
edit2Rapporteer  
Heb ik helemaal geen last van. Zwakke plek zal toch het kunstof van de bullet blijven. Als je deze te strak aandraaid dan gaat de draad kapot en de bullet verschuiven. Bij mij zit hij nog netjes op zijn plaats en werkt perfect.
Tip van Ben Meyer: De imbusjes niet verder in de bullet schroeven dan tot ze gelijk met de buitenkant van de bullet zitten. De imbuschroefjes mogen dus niet verzonken zitten in de bullet, anders venaggel je de de draad zijn ze dus te strak aangedraaid.
Brenkie

Antwoord #96 Augustus 21, 2006, 16:25:40
edit2Rapporteer  
Heren, ik ben net terug uit Rosas, en heb de nieuwe Boxer (8 m2) daar donderdag zien varen. Maar het viel mij op, dat de kite zich bijzonder nerveus gedroeg.
We hadden wel ontzettend vlagerige wind die dag, een lekkere 6 met vlagen tot een dikke 8, maar in vergelijking met de vele switchblade's en waroo's klapperde het doek regelmatig.
Dit kan ook aan de rider hebben gelegen, hij was nog redelijk beginnend, maar er waren ook riders van hetzelfde niveau die met de andere bow's een stuk relaxter leken te varen.

Nu waren de vlagen ook wel verschrikkelijk hard, want mijn Venom10 heeft normaal weinig last van vlagen, maar daar heb ik het af en toe behoorlijk moeilijk gehad. Maar voor een 2e generatie bow vond ik de kite er niet relaxet uitzien.
@rjen

Geen avatar

Antwoord #97 Augustus 21, 2006, 16:36:19
edit2Rapporteer  
mmmmmmmm
Heren, ik ben net terug uit Rosas, en heb de nieuwe Boxer (8 m2) daar donderdag zien varen. Maar het viel mij op, dat de kite zich bijzonder nerveus gedroeg.
We hadden wel ontzettend vlagerige wind die dag, een lekkere 6 met vlagen tot een dikke 8, maar in vergelijking met de vele switchblade's en waroo's klapperde het doek regelmatig.
Dit kan ook aan de rider hebben gelegen, hij was nog redelijk beginnend, maar er waren ook riders van hetzelfde niveau die met de andere bow's een stuk relaxter leken te varen.

Nu waren de vlagen ook wel verschrikkelijk hard, want mijn Venom10 heeft normaal weinig last van vlagen, maar daar heb ik het af en toe behoorlijk moeilijk gehad. Maar voor een 2e generatie bow vond ik de kite er niet relaxet uitzien.

De nieuwe Boxer/SLE heb je niet in 8 meter maar misschien verkeerd gezien!! Gister op Slufter zelf met de Boxer gevaren maar nerveus? Nee, de kite staat als een blok en klapperen van het doek ook geen last van gehad. Ook Fer was bezig met de nieuwe Boxer maar ook zijn kite stond als een blok terwijl het rete vlagerig was zeker in de buien waarin wij gewoon doorgingen terwijl de C-shape op de kant lagen.
Jokisan
Gast
Antwoord #98 Augustus 21, 2006, 16:59:14
edit2Rapporteer  
wie heeft er al wat fotos van de kleur combis van de boxer sle?
Jokisan
Gast
Antwoord #99 Augustus 21, 2006, 17:09:45
edit2Rapporteer  

Grappig dat Arjen toch de voorkeur geeft aan de 2:1 setup. Zo zie je maar hoe persoonlijk het is. Maar geeft wel aan dat de boxer naar ieders wens kan worden getuned. ThumpsUp Mischien daarom juist dat het een kite is die bij een breder publiek in de smaak zal vallen.

Wat voor een board vaar je eigenlijk demon? ben op zoek naar een fijne boxer sle board combi
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.