Boxer SLE

Brenkie

Berichten: 716
Antwoord #100 Augustus 21, 2006, 17:11:36
edit2Rapporteer  
Ik zou toch zweren dat er 8tje op de tip stond.
Maar het zal ook voor een hele groot gedeelte aan rider liggen, want ik kan me niet voorstellen dat Naish een "moeilijke" boxer op de markt brengt.
Ik zal hem binnenkort wel eens zien hier in NL dan waarschijnlijk.
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #101 Augustus 21, 2006, 17:23:48
edit2Rapporteer  

Grappig dat Arjen toch de voorkeur geeft aan de 2:1 setup. Zo zie je maar hoe persoonlijk het is. Maar geeft wel aan dat de boxer naar ieders wens kan worden getuned. ThumpsUp Mischien daarom juist dat het een kite is die bij een breder publiek in de smaak zal vallen.

Wat voor een board vaar je eigenlijk demon? ben op zoek naar een fijne boxer sle board combi


hoho.................ik denk dat ik 2:1 setup beter vindt maar voor de duidelijkheid; IK HEB DIT NOG NIET GEPROBEERD!!!

Fer en ik varen beide op de Nobile 666 129x39 en vindt dit een heerlijk boardje, wat fer er van vindt moet je hem inderdaad zelf maar vragen.

KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #102 Augustus 21, 2006, 17:35:53
edit2Rapporteer  
Yep, gewoon een snel board erbij gebruiken.
666 is lekkah!!!

@Brenkie, je moet met een kite om kunnen gaan. Het blijft nog steeds de rider die alles bepaald. De één krijgt het werkend en de ander bakt er niks van, welke kite je hem ook in handen drukt.
De BoxerSLE staat als een huis en is veel stabieler dan de Waroo. De kite is ook niet nerveus maar retesnel op 20 meterlijn.

Het waait, de zon schijnt dus ik ga nu lekker het water op Joepie
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #103 Augustus 21, 2006, 18:08:20
edit2Rapporteer  
He Kitedemon.... Heb jij ook aan de REBEL of de LINK gehangen  Huh En zoja wat kun je zeggen in vergelijking met de BOXERsle?
WIM

Geen avatar

Berichten: 385
Antwoord #104 Augustus 21, 2006, 21:23:14
edit2Rapporteer  
Hoe breed is de bar van de boxer sle, en zijn de bow barren uitwisselbaar, shockwave, boxer sle, switchblade, crossbow.
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #105 Augustus 21, 2006, 23:10:35
edit2Rapporteer  
He Kitedemon.... Heb jij ook aan de REBEL of de LINK gehangen  Huh En zoja wat kun je zeggen in vergelijking met de BOXERsle?

Nope.......maar zowel Rebel als Link schijnen in hetzelfde rijtje te vallen als de BoxerSLE. Alle 3 de kites moeten erg lekker varen. De Link is erg interessant omdat deze zowel met bridle als in 5-lijnssetup gevaren kan worden. Dus ff wachten tot iemand een uitgebreid verslagje en vergelijking tot een bepaalde kite kan maken.
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #106 Augustus 21, 2006, 23:13:20
edit2Rapporteer  
Hoe breed is de bar van de boxer sle, en zijn de bow barren uitwisselbaar, shockwave, boxer sle, switchblade, crossbow.

20 inch = 50 cm.
Doordat je de bar in 2:1 en 1:1 kan zetten kan je deze voor elke bow/SLE gebruiken.
Mitchel_12000

Berichten: 1183
Antwoord #107 Augustus 22, 2006, 00:27:29
edit2Rapporteer  
Kitedemon, denk je dat een 9 meter voor iemand van 65kg een goede kite is als grootste maat? Ik heb een licht weer board en een high wind board. Mijn grootste maat is nu een 12 meter c-shape waar ik al heel snel mee kan varen, maar waar ik door mijn lage gewicht ook al snel mee overpowered ben.
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #108 Augustus 22, 2006, 00:45:29
edit2Rapporteer  
Yep, geen probleem! De lowend van de 9 is hetzelfde als een gemiddelde 12 C-shaped. Voordeel van de 9 is zelfs dat deze ook nog eens hoger aan de wind loopt in het lowendbereik.
Aurel

Berichten: 135
Antwoord #109 Augustus 22, 2006, 17:21:12
edit2Rapporteer  
@ Kitedemon: ik zit er aan te denken om mijn quiver te vervangen voor de Boxer SLE, alleen twijfel ik over de maten die ik nodig heb (67kg). Is het beter om een 9-12 (te veel overlapping en waarschijnlijk een slechte lowend?) setje te hebben of een 9-15 (kans dat er een "gat" in mijn windbereik zit maar zeker een te gekke lowend) ?

Dank je wel
Aurel
¦Tim¦

Berichten: 740
Antwoord #110 Augustus 22, 2006, 17:28:25
edit2Rapporteer  
als ik nou bv een boxer sle 12 koop dan heb ik toch aadrig het gebied afgedekt want ik heb echt geen geld maar als ik er maar een hef te kopen dan kan ik me ergns op richten
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #111 Augustus 22, 2006, 17:28:59
edit2Rapporteer  
Ik heb het zelfde probleem maar ben nog niet overtuigd van de Bow/SLE kites boven 12M. Heb zelf nu de Boxer/SLE 9 en die is echt perfekt maar durf nog nit te gaan voor de 15 en ben bag dat de 12 en 9 elkaar veels te veel overlappen!

succes

Arjen
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #112 Augustus 22, 2006, 19:16:26
edit2Rapporteer  
@ Kitedemon: ik zit er aan te denken om mijn quiver te vervangen voor de Boxer SLE, alleen twijfel ik over de maten die ik nodig heb (67kg). Is het beter om een 9-12 (te veel overlapping en waarschijnlijk een slechte lowend?) setje te hebben of een 9-15 (kans dat er een "gat" in mijn windbereik zit maar zeker een te gekke lowend) ?

Dank je wel
Aurel

Met 9-15 heb je nog ruime overlap en zal er zeker geen gat ontstaan.
Met 67 kg zal je in 13-14 knopen al  gepowerd upwind kunnen knallen met de 9.
rikjonker

Berichten: 258
Antwoord #113 Augustus 23, 2006, 01:52:00
edit2Rapporteer  
En de stuursnelheid, Fer?
Yeah.....eindelijk dat ding ontmaagd!!

De maten op het water waren vandaag 16 en 12 maar met de 9 B.SLE geen probleem om gepowerd hoogte te knallen. De lowend is indrukwekkend en is absoluut gelijk aan mijn 12 RavenII. Dat ding loopt gewoon te gemakkelijk hoogte en de boardsnelheid ligt ook erg hoog.

In vergelijking met mijn Waroo 9, meer explosieve power en meer lift. De power opbouw neigt veel meer naar een C-shaped. Dit maakt loopen weer wat spannender.

Ik heb de hele dag op de 1:1 setting gevaren en ook nog tussendoor de 2:1 geprobeerd, maar dat is 5 x niks. De bardruk was een stuk hoger in de 2:1 maar dat was niet het ergste. De stuurkrachten om je kite de bocht door te krijgen geven je het gevoel dat je met een 16 aan het varen bent. Misschien een voordeel met de meer depower die je met een kleinere beweging kan maken, maar ik vind juist dat je de power minder kan doseren in de 2:1 setting. In de 1:1 setting vaart de kite veel natuurlijker en is deze al retesnel met zijn 20 meter lijnen.

In tegenstelling met mijn Waroo 9, kan ik nu wel onehanded tricks en transitions landen omdat de feedback op de bar en de lift, stukken beter is.
Loopen genereerd meer power t.o.v. de Waroo. Johnno heeft de unhooked eigenschappen aan de tand gevoeld, en had het erg naar zijn zin zo te zien. De unhooked 720's vlogen je om de oren. Het is dat ik hem naar de kant floot, anders was hij het water niet af gegaan.

De highend kan ik helaas niks over zeggen. Ik heb de hele dag met de kite op fullpower gevaren, maar de lowend en upwind eigenschappen zijn indrukwekkend te noemen.

De kite houdt van snelheid, dus niet te veel poweren maar net ietsje gedepowerd blijven varen om je kite op snelheid te houden om maximale power eruit te halen. Het beste is je kite op het knoopje aan de bar te zetten die de stuurlijnen langst maakt. In de 1:1 setting dus het knoopje het dichtste aan de bar.

Al met al een hele verbetering t.o.v. de Waroo. Volgende keer ga ik deze met 27 lijnen testen om te kijken hoe dat vaart. De 20 meterlijnen maken de kite erg snel maar wel perfect voor loops. het was even wennen op 20 maar na een uurtje ben je er wel uit. Langere lijnen houden je ook nog langer in de lucht.

Voor alle shockwaveriders; ombouwen die bar naar 1:1 !!!

KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #114 Augustus 23, 2006, 02:25:26
edit2Rapporteer  
Snel!!!.....maar niet te snel. Precies lekker.
Voor mij weer echt het Naishgevoel. Stuursnelheid, bardruk en stuurkrachten goed met elkaar in balans, wat goede feedback geeft op de bar maar erg comfortabel vaart.
De bar btw is tot nu de lekkerste die ik ooit in mijn handen heb gehad!! ThumpsUp
Aurel

Berichten: 135
Antwoord #115 Augustus 23, 2006, 16:45:43
edit2Rapporteer  
Met 9-15 heb je nog ruime overlap en zal er zeker geen gat ontstaan.
Met 67 kg zal je in 13-14 knopen al  gepowerd upwind kunnen knallen met de 9.


Bedankt Fer, maar juist als ik met 9 al in 13-14 knopen kan knallen, kan dat met een 12 misschien al in 9-10 knopen... Lastig allemaal als je het niet zo makkelijk kunt uitproberen... En een 12 is altijd lekkerder dan een 15 (of je moet er drie hebben, dat lost alles op  loser)
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #116 Augustus 23, 2006, 19:02:21
edit2Rapporteer  
Tja....dilemma.
Maar als de 14 TorchIII nog sneller is en draait, dan zal dat al aardig in de buurt komen qua handling van de huidige 12 m2 kites maar met meer lowend. Eerst zelf testen dus wat je ervan vindt.
De 15 B.SLE zal nog meer lowend geven maar mijn mening is dat een 14 Torch meer fun zal zijn.
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #117 Augustus 23, 2006, 19:04:38
edit2Rapporteer  
he Fer.............vergeet je de RavenIII niet!!!!
gurbens

Geen avatar

Berichten: 25
Antwoord #118 Augustus 25, 2006, 20:42:26
edit2Rapporteer  
.
Noordtuk

Berichten: 90
Antwoord #119 Augustus 29, 2006, 20:17:52
edit2Rapporteer  
zijn er nog mensen die informatie kwijt kunnen over deze kite??
zie een hoop (alleen maar) positieve punten over deze kite!! maar zijn er ook punten die wat minder zijn en waar je rekeing mee meot houden????

Grt
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #120 Augustus 30, 2006, 02:06:59
edit2Rapporteer  
Ik heb nu wel een negatief puntje ontdekt.
Het betreft de stopper!!

De grijze bullet gaat gelijk naar de klote als je deze wil verstellen.
Zodra je éénmaal de bullet wil verstellen gaat gelijk de draad in het kunstof naar de klote en verschuift de bullet. Door de spanning in het depowerkoord worden de imbuschroefjes gewoon door het kunstof naar buiten gedrukt als je de bullet éénmaal hebt versteld.
Doordat de schroefjes dan uitsteken naar buiten kan je de bar er niet eens meer overheen schuiven. Levensgevaarlijk!! Begrijpen ze nou nog niet bij Naish dat kunstof en metaal niet samen gaat??

De oplossing:
Ik heb nu een drupje secondenlijm in de gaatjes voor de imbus gespoten en gelijk de imbus op zijn plaats geschroeft. Dit zal de imbusschroevjes op hun plaats moeten houden. Ook wat secondenlijm tussen het depowerkoord en de bullet gedruppeld om de bullet gewoon vast te lijmen op het depowerkoord. De bullet zal nu wel op zijn plaats moeten blijven zitten.

Ik laat wel weten of het ook allemaal werkt.

Beter maken ze het gedeelte van de bullet waar de imbusschroefjes ingedraait worden, van metaal. Dan werkt het tenminste.
ErikB

Berichten: 876
Antwoord #121 Augustus 30, 2006, 02:30:17
edit2Rapporteer  
Heb nu wel redelijk de boxersle kunnen testen 9 meter.
Na een paar heftige crashes alleen het ventiel opengeklapt van de leading edge.
Op zich niet erg beter dan dat alles uit elkaar klapt.

Maar wat ik minder vond was dat na een crash de stopper niet losging en me bar bij de stopper bleef hangen.

En ik vind hem wel heel erg snel daar moet ik nog wel aan wennen iets meer bardruk zou niet verkeerd zijn.

Gebruik nu de 1op1 settings en gaat dat vandeweek even veranderen en kijken hoe dan aanvoelt.
Voorderest niks dan lof over deze kite.
Hangtime snelheid low end en high end op en top. ThumpsUp
kitewouter

Berichten: 375
Antwoord #122 Augustus 30, 2006, 02:31:59
edit2Rapporteer  
vraag of bel of mail ff weet je waar je aan toe bent
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #123 Augustus 30, 2006, 03:21:19
edit2Rapporteer  
Zo....heb de zelfs de Naishbar nog ge-upgrade.
De bullet blijft op zijn plaats zitten, en ik heb nog een stuk tubing om het depowerkoord zitten tot aan de stopper. Nu kan er niks meer slijten en zou alles perfect moeten functioneren.

Gebruik voor de imbusjes trouwens wat supergel sec.lijm. Dit geeft je iets meer tijd om de schroefjes op hun plaats te schroeven voordat de lijm uithard.

SLErik, probeer anders de rode stopper eens. Deze heeft minder kracht nodig om er doorheen te drukken. En je zou misschien eens 27 m lijnen kunnen proberen (ga je nog hoger)

Wat bardruk betreft....ik ben er nu inmiddels aan gewend. Alles wat ik met een C-haped doe gaat prima met de 9.

Zo...nu nog +30 knopen voor de ultime B.SLE 9 test.
Noordtuk

Berichten: 90
Antwoord #124 September 04, 2006, 02:18:30
edit2Rapporteer  
iemand nog de Boxer sle getest in zwaardere omstandigheden???
ben benieuwd er naar!!!
ik hoor van jullie

grt
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.