remmen

michiel v geel

Berichten: 3127
Augustus 09, 2006, 19:45:47
edit2Rapporteer  
Ik heb wle eens dat is best goedgepowerd ben en dat ik gewoon te hard ga dat ik geen controle meer heb over mijn board. Dan wil ik nog wel eens crashen dus dan rem ik of door een handje in het water of mijn kont laten zakken maar dat is niet het prettigst omdat je allmeaal water in je gezicht krijgd en je vaak toch nog uit je bindingen getrokken word.

dus weet iemand anders nog een goede makkelijke manier

ik weet dat je dan eigenlijk je board moet aankanten maar die boardcontrole heb ik nog niet helemaal en vaak word ik dan over rail getrokken door teveel kracht of omdat ik mijn kite te hoog zet
DENNS

Berichten: 911
Antwoord #1 Augustus 09, 2006, 19:47:16
edit2Rapporteer  
zo veel mogelijk op je achterste voet druk zetten helpt bij mij altijd
(hier zijn al meerdere topics over geweest volgens mij)
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #2 Augustus 09, 2006, 19:51:20
edit2Rapporteer  
dat heb ik idd al een een paar keer geprobeerd maar dat resuleerde vaak in dat ik mijn board zijwaart kwam te staan, een paar keer op je achterste klapperen en dan over je board getrokken worden is ook niet zo prettig an 5x doen
Eddy Hangtime

Berichten: 129
Antwoord #3 Augustus 09, 2006, 20:01:05
edit2Rapporteer  
Wat voor een board heb je?

Je hebt nml boardjes die heel makkelijk af te remmen zijn... En boardjes die niet te stoppen zijn.

Techniek is ook belangrijk , maar het board cker ook...
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #4 Augustus 09, 2006, 20:11:29
edit2Rapporteer  
Je kan de tenen van je voorste voet optillen voor je met je achterste been gaat trappen.
Dan staat je board stijler en houd langer z'n rail
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #5 Augustus 09, 2006, 20:18:20
edit2Rapporteer  
ik heb nog en beginners boardje het is de peter lynn frost 150 tt stoneage maar ik vaar er wel hoogte mee ben nu aan het sparen voor een kleine fuel en dan komt er een nieuw board zit aan een soll te denken
Eddy Hangtime

Berichten: 129
Antwoord #6 Augustus 09, 2006, 20:22:15
edit2Rapporteer  
En stom dat ik het niet gelijk gevraagd heb, maar wat weeg je?

Ik weeg zelf 93kg en had een 1.50 cabrinha spoiler; met harde wind niet (op een relaxte manier) te stoppen.

Toen een skyrider 130 gekocht; perfect en altijd nog te stoppen, maar die had weer iets te weinig low-end voor mijn gewicht.

Nu hoop ik in de TT SOL 130 de perfecte mix gevonden te hebben, maar ik kan al 2,5mdn niet varen door een fuckin'blessure...

Ik denk dat je gewoon een ander/kleiner board moet nemen, Zonder dat ik je gewicht weet.
tom_beul
Gast
Antwoord #7 Augustus 09, 2006, 20:24:37
edit2Rapporteer  
Als je wil stoppen, dan moet je je kite zo laag mogelijk zetten en vooral erg goed aankanten. Als je je kite hoog zet wordt je over elk golfje een soort van gelift, gewoon kite super laag en helemaal aankanten en dan sta je wel stil, of je springt gewoon, ben je ook veel snelheid kwijt.  Aan het board licht het niet. Op elk board moet je goed kunnen aankanten!
Eddy Hangtime

Berichten: 129
Antwoord #8 Augustus 09, 2006, 20:25:54
edit2Rapporteer  
Dat mag je dan eens voordoen op een cabrinha spoiler 1.50 terwijl je lekker overpowered bent...
tom_beul
Gast
Antwoord #9 Augustus 09, 2006, 21:07:37
edit2Rapporteer  
Deal

De gouden tip is gewoon je kite laag houden, als je je kite hoog houd en probeert ga je stuiteren, gewoon je board zo diep mogelijk in het water houden!
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #10 Augustus 09, 2006, 21:20:24
edit2Rapporteer  
he michiel, ben jij dat uit katwijk?
Ik was 2 weekjes daar op vakantie.

150 boardje is teveel board voor jouw. Gewoon een kleinere scheelt al een hele hoop. Wat je ook kunt doen als je te hard gaat: Voor de wind wegdraaien. Een carve bocht maken naar je kite toe. Kite gewoon laten staan.
succes, later
tom_beul
Gast
Antwoord #11 Augustus 09, 2006, 21:32:51
edit2Rapporteer  
Citaat
Een carve bocht maken naar je kite toe. Kite gewoon laten staan.
succes, later

En dan?
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #12 Augustus 09, 2006, 21:37:53
edit2Rapporteer  
valt de druk uit je kite, en verminder je dus ook snelheid.

Misschien niet echt makkelijk als je moeite hebt met toeside, maar je staat wel nog steeds op je board.
Eddy Hangtime

Berichten: 129
Antwoord #13 Augustus 09, 2006, 22:16:54
edit2Rapporteer  
@ kitepoop: Was een geintje; ik heb dat board (gelukkig) niet meer ;-)

Met je verhaal over welke techniek ben ik het helemaal eens, maar dat je op elk board goed kan afremmen niet.

Als je start dan is ieder board wel rustig te houden, maar als een groot board eenmaal hard begint te lopen zet je hem niet zomaar ff dwars zoals je met een klein board wel doet.

Over je kite zo laag mogelijk houden: "Vroeger" deed ik dit ook altijd tot vlak boven het water. Omdat je daar ook het verst naar de rand van je windvenster kunt gaan.

Maar tegenwoordig doe ik dat niet meer helemaal, omdat ik het gevoel heb dat ik die kite beter hou op een paar meter boven het water. Volgens mij omdat je dan de zwaartekracht kunt gebruiken en niet alleen maar horizontaal aan het "touwtrekken"

Ik zou zeggen probeer alle genoemde technieken en leen vooral ook eens een kleiner boardje van iemand...
Gerrie

Berichten: 231
Antwoord #14 Augustus 09, 2006, 22:18:33
edit2Rapporteer  
Ik heb de sol 130 uit 2006. Dit board heeft enorm veel grip. Dus als je de sol uit 2006 bedoelt, dan weet ik zeker dan dit enorm gaat schelen.

De Sol uit 2007 ken ik niet, maar aan de rondere outline te zien zal dit een wat speelser boardje worden.
Nino

Berichten: 333
Antwoord #15 Augustus 10, 2006, 02:17:28
edit2Rapporteer  
..het bordje is inderdaad van grote invloed. Ik had ook nog een beginnersbordje, (Gaastra G-drive), maar die was inderdaad zo stijf dat' ie nauwelijks te remmen was. Nu met nieuwe 666-je veel en veel makkelijker (en dus langer) door te varen.
Jurrien

Berichten: 2149
Antwoord #16 Augustus 10, 2006, 02:19:11
edit2Rapporteer  
springen...
Bluecupra

Berichten: 1010
Antwoord #17 Augustus 10, 2006, 02:24:42
edit2Rapporteer  
springen...

Dat lijkt me nou niet de oplossing. Als je geen controle meer hebt over je snelheid en je stuurt je kite omhoog ga je laag en ver. Dit zijn vaak ongecontroleerde sprongen. Kan beter zoveel mogelijk druk zetten op je achterste been.
tom_beul
Gast
Antwoord #18 Augustus 10, 2006, 02:26:40
edit2Rapporteer  
Als je je nog wel goed kan controleren en echt goed kan poppen, dan is springen een mogelijkheid, maar als je ongecontroleerd gaat springen ga je 1 m hoog en 80 m ver!
jeffrey

Berichten: 534
Antwoord #19 Augustus 10, 2006, 03:40:55
edit2Rapporteer  
weet je wat ok wel wil helpen is om gewoon een klein stukje met de wind mee te gaan en dan weer aan kanten dat help bij mij wel erg goed
litewave

Berichten: 607
Antwoord #20 Augustus 10, 2006, 03:52:50
edit2Rapporteer  
Als je tijdens een "butcrash" nu gewoon je benen in de lucht gooit houdt jij je boardje wel aan hoor.
djb

Berichten: 415
Antwoord #21 Augustus 10, 2006, 05:07:10
edit2Rapporteer  
ha ha tijdens het varen je reet in het water drukken als je een lekker stukkie vlees (vet) hebt wil dat wel remmen.

kleiner boardje zal erg veel uitmaken......de SOLL is een topper loopt erg goed hoogte en vaart als een trein (TCV- TALYS)
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #22 Augustus 10, 2006, 06:19:33
edit2Rapporteer  
he michiel, ben jij dat uit katwijk?
Ik was 2 weekjes daar op vakantie.

150 boardje is teveel board voor jouw. Gewoon een kleinere scheelt al een hele hoop. Wat je ook kunt doen als je te hard gaat: Voor de wind wegdraaien. Een carve bocht maken naar je kite toe. Kite gewoon laten staan.
succes, later

jah ik ben die jongen die met die fuel constand overpowerd was nu beter afgesteld en vaart nu ok ik denk dat het aan het boardje lag want ik heb nu met de soll tt 130 (ironisch he) daar stopte ik veel beter mee en hoogte lopen ging ook beter

ik ben trouwens 55kg dat is best weinig voor een 150 boardje maar ik heb nog geen geld voor een kleinere en hoop die soll van mijn broer af ten toe te kunnen lenen

en met de wind/kite meevaren lijkt mij juist niet goed meestal maak je daar meer snelheid mee en dat van drukverlies klopt wel maar dan als je weer gaat aankanten pakt je kite weer wind maar iets dichter in het windvenster wat resulteerd in power en dat had ik niet nodig op dat moment
huib

Berichten: 453
Antwoord #23 Augustus 11, 2006, 02:12:39
edit2Rapporteer  
55kg en een 150 board? toch maar snel een kleiner board kopen. Geen geld... een diepteinvestering noemen we zoiets!
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #24 Augustus 11, 2006, 04:25:27
edit2Rapporteer  
haha ik zit nu te wachten op een beetje geld voor een fastoenlijke high end kite en kan het board van mijn broer af en toe lenen de soll 130
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.