best waroo

Jan84
Gast
Augustus 11, 2006, 04:33:57
edit2Rapporteer  
Hoi,
Ik vroeg me af of hier iemand is die ervaring heeft met een naish bar op een best waroo?

m.v.g.
jan
Erik de Berik

Berichten: 641
Antwoord #1 Augustus 11, 2006, 04:38:08
edit2Rapporteer  
?
Papa

Geen avatar

Berichten: 658
Antwoord #2 Augustus 11, 2006, 04:42:47
edit2Rapporteer  
elke bar kan je erop varen. Wanneer je een kortere depowerkoord gebruikt mis je de voordelen van het grotere depowerbereik. Ook zal je ff goed moeten kijken naar de afstelling.
Kijk anders naar de upgrade set waarbij je de depowerkoord strap en leaderlines krijgt.
larssmits
Gast
Antwoord #3 Augustus 11, 2006, 04:43:06
edit2Rapporteer  
Moet gaan, zolang het maar een 4 lijns bar is.
Je mist alleen wat extra depower op de bar, maar gaat het harder waaien dan kun je de knoopjes op de kite verzetten.
Merc
Gast
Antwoord #4 Augustus 11, 2006, 17:05:25
edit2Rapporteer  
Ik zou het persoonlijk niet doen ook al kan het.
Als je nou een shockwave bar zou hebben weer wel.
Waarom zou je een goede bow kite gaan varen met een niet bow bar.

Dan kan je net zo goed geen bow kite kopen.

Maar ja da's mijn mening.




Succes in iedergeval  ThumpsUp
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #5 Augustus 11, 2006, 17:26:48
edit2Rapporteer  
Is wel goed te doen met een gewone 4-lijnsbar. Wel je depowerkoord op de langste stand knopen en dan heb je depower genoeg. Ik vaar zelf met een stopper op het depowerkoord en de depower is dan goed te vergelijken met de lengte van een standaard bar. Bij mijn C-shapes kort ik de depower zelfs in omdat deze standaard veel te lang is voor waar ik deze voor gebruik.  Je wel de knoopjes aan de stuurlijnen moeten afstellen op lowend en highend omdat de trimstrap wat korter is, en om van het volledige bereik van de kite gebruik te kunnen maken.
 
Jan84
Gast
Antwoord #6 Augustus 11, 2006, 19:15:59
edit2Rapporteer  
Hoi,
Ik zit er nu aan te denken om een waroo 7 te kopen en hier een 4 lijns naish bar op te zetten met een upgrade kit van best.
Weet iemand of die hier ook in nederland te koop zijn, en heeft iemand hier ervaring mee?

http://www.bestkiteboarding.com/s.nl/it.A/id.758/.f?sc=2&category=19

m.v.g.
jan
Gertjan

Berichten: 1376
Antwoord #7 Augustus 11, 2006, 20:41:57
edit2Rapporteer  
Ik zou het persoonlijk niet doen ook al kan het.
Als je nou een shockwave bar zou hebben weer wel.
Waarom zou je een goede bow kite gaan varen met een niet bow bar.

Dan kan je net zo goed geen bow kite kopen.

Maar ja da's mijn mening.






Succes in iedergeval  ThumpsUp

het gaat er om dat het koort van best zo lang is dat je niet goed bij de strap kan. de meeste best waroo riders plaatsen een stopperbal of korten hem in. dus dan is de depower ook al een stuk minder.
en kwalitatief gaat er niets boven een naish bar. en om 220 euro uit te geven voor een best bar.  terwijl een naish bar 2de hand te koop is voor 75 euro.
posty

Berichten: 2454
Antwoord #8 Augustus 11, 2006, 22:57:52
edit2Rapporteer  
ik heb wel eens gelezen op kiteforum een berichtje van best dat de strap in principe alleen is voor het stellen van de plaats van de bar.....
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #9 Augustus 11, 2006, 23:30:48
edit2Rapporteer  
Afhankelijk van de windsterkte. Je kan ook de bar verder van je afduwen maar dan vaar je met een kromme rug. Door de strap te trimmen komt de bar weer in een comfortabele positie voor je armen.
Papa

Geen avatar

Berichten: 658
Antwoord #10 Augustus 11, 2006, 23:37:41
edit2Rapporteer  
hey jan,
Neem ff contact opmet boardsports of tie kan leveren. info"at"boardsports.nl
kitemaniac
Gast
Antwoord #11 Augustus 12, 2006, 00:20:59
edit2Rapporteer  
of je neemt contact op met info"at"kiboco.nl deze verkoopt ze zeker weten. Of kijk op www.kiboco.nl. Daar staat het nummer van Michel. Die moet je hebben.
knarf
Gast
Antwoord #12 Augustus 12, 2006, 00:59:44
edit2Rapporteer  
5de lijns bar van north heb ik een nieuwe chickenloop(grote)gekocht maar nu sta ik nog meer naar voren met de bar.hoe kan ik de bar iets naar mij toe halen,dacht depower lijn in te korten  maar dat gaat ten kosten van mijn wind bereik hoor het graag (shame_kitesmiley)
hOe hA HeNniE

Berichten: 824
Antwoord #13 Augustus 13, 2006, 17:23:43
edit2Rapporteer  
Ik zou het persoonlijk niet doen ook al kan het.
Als je nou een shockwave bar zou hebben weer wel.
Waarom zou je een goede bow kite gaan varen met een niet bow bar.

Dan kan je net zo goed geen bow kite kopen.

Maar ja da's mijn mening.
ThumpsUp


grote onzin, gewone 4-lijns bar werkt perfect hoor!
ik denk dat je nog geen bow hebt gevaren met n reguliere bar, anders was je denk ik een andere mening toegedaan..

@Fer: bedankt voor je tips mbt de waroo 9: is echt een topvlieger!

@Jan84: naish bar (4-lijns) op waroo gaat prima

gr danny
Jordi_1990

Berichten: 1021
Antwoord #14 Oktober 06, 2007, 19:38:27
edit2Rapporteer  
dus mijn naish bar (aero II) kan gewoon op een 2006 waroo?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.