De foto's van mij gemodificeerde aanwinst.

Wimt

Antwoord #100 Oktober 22, 2006, 05:25:48
edit2Rapporteer  
Commentaar volgt later. Ondertussen mogen jullie al nadenken en meedenken hoe mijn systeem werkt en kan verbeteren. Kortom verbaas me.

Naar allerwaarschijlijkheid doe ik ook mee met het televisie programma "het beste idee van Nederland". ThumpsUp
Tom Kite

Antwoord #101 Oktober 22, 2006, 08:21:14
edit2Rapporteer  
lol, beste idee van nederland

ziet er wel strak uit, werkt het ook goed?
Kevin

Antwoord #102 Oktober 22, 2006, 14:15:15
edit2Rapporteer  
Ziet er strak uit!!!! dus niet man die bar is een groote knoop zo als ik het nu zie :S niet echt veilig of wel??
Verder ach ja wat zal ik ervan zeggen doe mij toch maar een bow die door pro's is gemaakt Wink
Joosdo

Antwoord #103 Oktober 23, 2006, 00:11:37
edit2Rapporteer  
Wimt, volgens mij heb ik dit bij een franse site ook al eens gezien, dat ze de vlieger "dicht trekken" door zo'n systeem.

Als je bij google zoekt op double depower, kom je vanzelf bij die franse site uit.

mzzl Joost
Brenkie

Antwoord #104 Oktober 23, 2006, 20:21:14
edit2Rapporteer  
Ik vind het er maar link uit zien WIMT, als je een keer in sterk toenemende wind terecht komt hoop ik (voor jou en anderen om je heen) dat alle verbindingen werkend blijven en niet breken.

Kijk een keer naar zo'n Venom WIMT, das wel wat voor jou. Dan heb je gewoon 4 lijnen aan je bar met alleen je chickenloop door het oog op je bar. Die mega depower hebben de kites van zichzelf. Dat lijkt me toch net ff wat veiliger.

Maar als je je nou opgeeft voor het beste idee, dan heb ik nog een tip voor je..
Een draadloze kite, tegenwoordig wordt toch alles draadloos..
Dat is de toekomst WIMT! niet veel tijd om het uit te denken, maar het idee mag je van me hebben.
La Flauwurhman

Antwoord #105 Oktober 24, 2006, 00:16:14
edit2Rapporteer  
Double depower.....laat naish dat nou ook net hebben!
plaaggeest

Antwoord #106 Oktober 24, 2006, 01:23:50
edit2Rapporteer  
Wat voor verzekering heb jij wimt? Als er met jou iets gebeurd..ben je er zeker van dat je niks vergoed krijgt! Jezus wat een bouwwerk...
Wimt

Antwoord #107 Oktober 25, 2006, 01:09:02
edit2Rapporteer  
Is echt geen bouwwerk, meeste werk is een extra aanknooppunt maken, en je moet het doek tussen de laatste 2 struds dubbelslaan.
De toming maken is peanuts, al met al is het in 4 uurtjes klaar.

Deze foto`s betreffen een skoop 2, 2004, en ik heb bij deze kite niet de TE 20 cm ingekort, bij de 6,5 m windwing heb ik 14 cm van de Te afgehaald; gevolg; meer depower en hoogtelopen en snelheid, springen is wat minder.

Bij deze 16,5m is springen super, barkracht was wegens de standaard grote depower toch wel hoog, nu peanuts. Hij jellyfished ook nooit meer (standaard wel eens). Erg goede depower en de kite voelt super.
En omdat de TE er niet meer af behoeft, ben je echt in 4 uurtjes klaar, zeker als je de maten van mij krijgt.
Springen is super, met super hangtime. Ik snap echt niet waarom ik deze kites teringkites noem.
Mijn meerijder, Louk, mocht ook even, en wist niet van ophouden. Dus voor de zekerheid had ik alvast een 6de lijn gemonteerd, om hem terug te trekken.
Heb via die lijn wel de thermosfles naar hem overgetrokken.

Omdat ik ook wel bij Kessenich vaar, heb ik voor meer depower voorde zekerheid de RRD 100 % depower op de bar gemonteerd (mijn uitvinding), die instelbaar is d.m.v. de klamcleat op de bar.

De 1ste foto betreft de push-away knop voor de X-bow, kun je bij Gamma kopen, kost niets en werkt super.

De 3de foto is het veel groter katrol voor de X-bow, 3,5 euro per stuk, slijtage aan toming en katrollen is nu nul.

De Venom is inderdaad ook een superkite. Maar deze Takoon kocht ik op Ebay, nieuw, voor 151 euro. De kite is licht en toch sterk. Licht is erg belangrijk, want bij Kessenich is de wind soms nul, en dan blijft ie toch hangen. De rhino 4 viel dan altijd uit de lucht.

Ik zal ook nog wel foto`s laten maken van de Windwing. Toming is simpeler, maar omdat de kite kleiner is, werkt het goed. Ik had er al foto`s op de site gezet, maar niet duidelijk.     

Wimt

Antwoord #108 Oktober 25, 2006, 22:03:20
edit2Rapporteer  
Ik vind het er maar link uit zien WIMT, als je een keer in sterk toenemende wind terecht komt hoop ik (voor jou en anderen om je heen) dat alle verbindingen werkend blijven en niet breken.

Kijk een keer naar zo'n Venom WIMT, das wel wat voor jou. Dan heb je gewoon 4 lijnen aan je bar met alleen je chickenloop door het oog op je bar. Die mega depower hebben de kites van zichzelf. Dat lijkt me toch net ff wat veiliger.

Maar als je je nou opgeeft voor het beste idee, dan heb ik nog een tip voor je..
Een draadloze kite, tegenwoordig wordt toch alles draadloos..
Dat is de toekomst WIMT! niet veel tijd om het uit te denken, maar het idee mag je van me hebben.

Draadloos had ik ook al bedacht, alleen dan ben ik helemaal bang voor de verbinding (grapje).
Bopmorn

Geen avatar

Antwoord #109 Oktober 26, 2006, 20:21:32
edit2Rapporteer  
he wimt
ik kan het ook nogsteeds niet loslaten, zelf een bow maken daarom wat vraagjes.
mijn plan was om bij elke TE tussen de struts een cm of 5 a 10 in te knippen zodat hij geilijkmatig bol word
en dan de pigtail van de depowerlijnen(eerste pigtail) te gebruiken als laatste??
en waarom heb jij alleen je laaste stukje TE iingeknipt??, en wat als ik het geod begrijp dan maakt de toming niet heel erg uit als hij amar in evenwicht is, net zoals je zegmaar een 4delijnsafsteld???, oja en dan wil ik natuurlijk de toming voor de depower gebruiken natuurlijk, en je zei dat bij oudere kites je zegmaar niet zo'n touw hoeft te gebruiken van tip naar tip om hem stabiel t emaken omdat bij oudere kites de LE wat dikker is?

plaatje?

dus kortgeszegt wil ik de voorste pigtail als laastste gebruiken en dan voor voorste een tomingkje maken.
nog tips voor die toming btw?
Wimt

Antwoord #110 Oktober 26, 2006, 23:33:50
edit2Rapporteer  
Dat inknippen tussen alle struds, werkt niet. Heb ik zelf al gedaan. Want je moet die inknipping ook nog met een bolling maken, dat lukt niet goed. Bovendien is het niet nodig, want met mijn methode heb je ook zat depower.

Tussen de laatste struds knip ik overigens niet in, ik sla het eenvoudigweg dubbel, ongeveer 40 cm totaal aan de TE kant bij een 16,5 m.
Heb je een 8 m kite dan moet  je de lengtes (van tip tot tip) van de kites gebruiken om de verhoudingsgetallen te verkrijgen voor toomlengtes etc.

Wil je toch wat meer depower, dan kun je eenvoudiger en beter bij een 16,5 m    15 cm van de TE afhalen.

De draad van tip tot tip loopt vanaf je nieuw gemaakte LE-punten, bij een 16,5 m kite is dat 1,2 m vanaf tip LE.
Je kunt natuurlijk eerst zonder proberen, maar ik denk niet dat dat zo goed gaat.

Bij een 8 m kite kan de toming iets eenvoudiger zijn, zie eerste foto`s. Bij een 16,5 loopt het touw dubbel door de ringen, zodat de kracht dubbel is om de tips naar elkaar toe te houden.

Als je belangstelling hebt, geef ik je de preciese maten van het een en ander, en is het echt zo gefikst. Vandaag nog gekite met de 16,5 m. Volgens windsurfers is de wind de laatste 2 jaar veel vlageriger geworden, en dat denk ik ook.
En in de herfst is de wind niet te voorspellen, bovendien stormt het nooit meer in de herfst.
Het laatste betr. klimaatverandering; Ik had de laatste tijd veel last van voorhoofdsholteonstekeing, volgens duitse artsen gaat het om  een giftige alg die wegens de hogere watertemp. steeds vaker te vinden is op binnenmeren en de Noordzee.
Ik gebruik een neusclip, nu geen probleem meer. Veel duitsers doen dit ook.

Vragen, bellen mag ook 0653317221
Wimt

Antwoord #111 Oktober 27, 2006, 00:05:30
edit2Rapporteer  
Oh ja, ik wil niet eigenwijs zijn, maar na het recentelijk bouwen van een standaard board, waardeer ik mijn pinda destemeer. Ook inswitch gaat goed, je moet er even aan wennen. Pop is veeel beter, een `loose`feeling, super wendbaar, en loopt toch goed hoogte.

Ik had de X-bow aangepast d.m.v. 50 cm   3 mm dikke glas latten bij deLE in te bouwen, 14 totaal.
Gevolg, megastabiel, kan niet inverten, nog meer highend, maar de wendbaarheid was veel slechter, ik vloog al eens bij iemand in de touwen (liep goed af).
Ik heb nu alleen nog de 6 latten bij de binnenste struds laten zitten, nu is wendbaarheid weer goed, en alle andere voordelen bleven.
Kevin

Antwoord #112 Oktober 27, 2006, 16:55:25
edit2Rapporteer  
Je brengt het leuk wimt maar nu gaan ook al andere deze dingen intreseren laten we nou gewoon kites kopen en die zo laten Wink dus niet gaan verbouwen ik ga toch ook niet van mijn 12 een 14 proberen te maken nee die koopje dan na dat je er voor hebt gespaard dus laat al die dingen lekker thuis en koop een fatsoenlijke goeie kite Wink
wouterb

Antwoord #113 Oktober 27, 2006, 17:17:10
edit2Rapporteer  
Ben bang da jij de voldoening en (vooral) lol van het 'zelf bouwen' niet inziet, Kevin. Geeft verder niet, vooral zelf weten. Maar dit soort mensen, mezelf incluus, kick erop dat iets wat je zelf gemaakt hebt net zo goed presteerd als gekochte kites/boards. Een splinternieuwe Boxer SLE (van €1300) zal daarom nooit opwegen tegen verbouwde bejaarde Wook. Al is ie aan het eind net zo duur.
Overigens ben ik lang niet over al Wimt's creaties wild enthausiast, met name daar waar safety's in het geding komen. Aan de ander kant heb ik ook de nodige c-loops gebouwd en gebruikt incl. safety's...
Probleem hierin is dat je pas weet of het werkt als je het in de praktijk toepast. En als je kite niet of nauwelijks bestuurbaar blijkt heb je dan een probleem.
Kevin

Antwoord #114 Oktober 27, 2006, 17:26:18
edit2Rapporteer  
Ik zie de lol zeker wel in van het zelfbouwen hoor wouterb alleen om nou kites te gaan bouwen lijkt mij niks een bord maken spreekt mij  dus zeker wel aan alleen ja ik vind dat je op je kite oet kunnen vertrouwen en als ik die creaties van wimt zie denk ik veiligheid is ook belangrijk maar natuurlijk bij een bord moet je er ook op kunnen vertrouwen maar als je op zee zit en je board breekt dan kan je nog naar de kant laten slepen met je kite en als je op zee zit en je kite gaat kapot doordat je er te veel aan hebt lopen sleutelen kom je niet zomaar weer terug nu zal je zeggen ja dat risico loop je ook met een gekochte kite dat klopt maar ik denk toch echt dat die kans sneller is als je er zelf een gaat bouwen/ombouwen.
maarja Ieder zijn mening toch Wink

Groet kèvin
wouterb

Antwoord #115 Oktober 27, 2006, 17:48:27
edit2Rapporteer  
Helemaal waar, daarom waag ik mij ook niet aan kites.... Bovendien zit daar zoveel research in dat 'verbeteren' niet 1,2,3 lukt. toevalstreffer zou kunnen, maar meestal is het trail-and-(heelveel)error.
Fré

Antwoord #116 Oktober 27, 2006, 18:45:55
edit2Rapporteer  
Ik zie de lol zeker wel in van het zelfbouwen hoor wouterb alleen om nou kites te gaan bouwen lijkt mij niks een bord maken spreekt mij  dus zeker wel aan alleen ja ik vind dat je op je kite oet kunnen vertrouwen en als ik die creaties van wimt zie denk ik veiligheid is ook belangrijk maar natuurlijk bij een bord moet je er ook op kunnen vertrouwen maar als je op zee zit en je board breekt dan kan je nog naar de kant laten slepen met je kite en als je op zee zit en je kite gaat kapot doordat je er te veel aan hebt lopen sleutelen kom je niet zomaar weer terug nu zal je zeggen ja dat risico loop je ook met een gekochte kite dat klopt maar ik denk toch echt dat die kans sneller is als je er zelf een gaat bouwen/ombouwen.
maarja Ieder zijn mening toch Wink

Groet kèvin

AAAAaaaaargh....
Weet jij dat je behalve die ";" en ")" totaaaaal geen leestekens gebruikt?
Wordt allesbehalve leesbaar, dus -aub- gebruik ze. Ze zijn ervoor!
Morres

Antwoord #117 Oktober 27, 2006, 19:09:28
edit2Rapporteer  
ben ik dan de enige die leest dat wimt een bijna-ongeluk had, maar gelukkig'liep het goed af'

laat het ff duidelijk zijn dat jij door je eigen creaties anderen in problemen kan brengen/brengt..
pruts wat je wilt, maar betrek anderen er niet in
Fré

Antwoord #118 Oktober 27, 2006, 19:14:49
edit2Rapporteer  
Sja, is dat zo een "drama"?
Ben jij nooit per ongeluk in de lijnen van een kameraad beland?
Met een vlieger die zogenaamd WEL werkt?

Mag je daarom niet zelf even aan een kite prutsen? Tuurlijk wel...
Je moet er alleen verstandig genoeg mee omgaan. En ik twijfel er niet aan dat Wimt
zijn brein erbij houdt als iets probeert... Als je met dergelijke dingen begint te experimenteren,
weet je dat 't anders kan & zal (aldus Murphy) reageren dan je eigenlijk denkt...
Wimt

Antwoord #119 Oktober 30, 2006, 23:26:22
edit2Rapporteer  
antwoord voor Bopmorn;

Als je alles inneemt tussen de struds, dan wordt de kite een trechter als je de kite van voren bekijkt. Je kunt wel de 2 struds weerszijden van de middelste strud gaan innemen, bij een 16 m kite aan de TE-kant totaal 40 cm per ingenomen strud, bij een 10 m kite 33 cm. De flap knip je niet af, want je weet niet of het gaat werken, flap dus naar de onderkant van de kite, en met grove stik doen.

Je kunt dan beter dus de andere struds niet innemen.
Het voordeel van deze methode is dat je de kromming van de kiite kunt overnemen van de opgeblazen strud, dan eerst met klemmen vastzetten om te bekijken in welke mate de kite `bow` is geworden. Anders aanpassen.

Het lijkt me dat deze methode goed moet werken. Je bent dan wel verplicht om me te laten weten OF het werkt.   
Bopmorn

Geen avatar

Antwoord #120 Oktober 31, 2006, 23:02:44
edit2Rapporteer  
Hey bedankt, kan ik je vanaaf ff bellen?
Wimt

Antwoord #121 Oktober 31, 2006, 23:18:39
edit2Rapporteer  
Bel maar; 0653317221
Wimt

Antwoord #122 Oktober 31, 2006, 23:23:59
edit2Rapporteer  
ben ik dan de enige die leest dat wimt een bijna-ongeluk had, maar gelukkig'liep het goed af'

laat het ff duidelijk zijn dat jij door je eigen creaties anderen in problemen kan brengen/brengt..

Ik heb zelfs meegemaakt dat Harry Vogelenzang in mijn kite vloog, kan dus iedereen overkomen.
Heb ook nog eens meegemaakt dat ik vanachter, op een verlaten strand, terwijl ik stilstond aan de kant, in de touwen werd gevlogen. Toen kon er niet eens een `sorry`vanaf, je zou er wat van denken.
Bopmorn

Geen avatar

Antwoord #123 November 01, 2006, 02:04:56
edit2Rapporteer  
wim gebeld en weer stof tot nadenken ;D bedankt nogmaals ThumpsUp
Morres

Antwoord #124 November 01, 2006, 04:42:23
edit2Rapporteer  

Ik heb zelfs meegemaakt dat Harry Vogelenzang in mijn kite vloog, kan dus iedereen overkomen.
Heb ook nog eens meegemaakt dat ik vanachter, op een verlaten strand, terwijl ik stilstond aan de kant, in de touwen werd gevlogen. Toen kon er niet eens een `sorry`vanaf, je zou er wat van denken.

grote verschil is hier alleen dat jij weet dat je meer gevaar brengt doordat je eigen creatie aanprutst...probeer dit niet te relativeren, want dat kan niet!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.