roeb
Gast
|
Occlusiefront: Wanneer het aan een lagedrukgebied verbonden koufront het warmtefront heeft ingehaald, spreekt men van een geoccludeerd front of occlusiefront. Plaatje: http://www.hetweermagazine.nl/pages/artikelen/vraag2_01_2001.htmEn om 11.45 ga ik maar weer eens buiten kijken denk ik. Jullie horen het dan als het niets is, is het wel wat dan ben ik de eerste
|
|
|
Idefixe
|
de wind gaat draaien naar Noord / Noordwest. Dat zeggen dus alle weersites en knmi actueel laat zien dat dat nu al aan get gebeuren is: Den Helder en daarboven staat al op Noord. Die "occlusie" is denk ik de storing die op www.buienradar goed te zien is.
|
|
|
surf
Geen avatar
|
En als de `occlusie` bijna voorbij is. Dan kan het erna los gaan.....volgens 707...
|
|
|
roeb
Gast
|
Ik hoop het, zit nu al sinds 9.45 hier in mn wetsuit..
Het is iig wel droog hier, dus laat de wind maar komen
|
|
|
Haring High Richardt
|
Maar wat wordt het Andijk of Schellinkhout ???????????????? Andijk dus !!!!!!! Eerst nog ff een lekker warm soepie eten en dan maar eens naar Andijk Waait het al Robert ?????????????????
|
|
|
roeb
Gast
|
nop, de bomen staan nu al een tijdje stil..
Maare ik start de stichting "wind", maak een leuke donatie over en dan gaat de wind misschien wel aan: Bankrek.: 5930.30.005
|
|
|
Molliebollie
|
Kan de stichting wind ook wind verzorgen op de momenten dat ie nodig is ? Hoop dattie in de loop van de dag nog wel even aantrekt naar 15-16 knopen
|
|
|
e_surf
|
Het is wel vreemd weer in Nederland, hier in Makkum (Friesland) schijnt op dit moment de zon en er is de hele morgen nog geen drup regen gevallen, het is 22,5 graden en er waait een lekker windje 4-5 uit het noorden.
|
|
|
Molliebollie
|
Dik voor de bakker e_surf. Wij blijven hopen dat dat hier ook zo wordt.
|
|
|
|
roeb
Gast
|
Ik haal me brood maar weer uit de auto, dat eten we nu wel even op..
|
|
|
Haring High Richardt
|
Ik haal me brood maar weer uit de auto, dat eten we nu wel even op.. Zo de soep heb ik op, Zijn er al schuimkoppen te zien Robert ????????? Kan ik al die kant op komen ?????????????
|
|
|
Haring High Richardt
|
Actueel weer Hoorn 14.08.2006 12:00 uur weer temperatuur (°C) 16.3 bewolking (1/8) dauwpunt (°C) 15.5 wind (°) rel. vochtigheid (%) 95 windsnelheid (kts) 8 luchtdruk (hPa) - windvlagen (kts) 17 luchtdruktendens (hPa 3h) - Schellinkhout is op dit moment ook niet verkeerd windvlagen tot 17 knopen. waar mot ik nou heen ????????????????? : :
|
|
|
Molliebollie
|
De wind wordt Noord...niet handig voor Schellinkhout dus
|
|
|
surf
Geen avatar
|
Mooi kl..te. In Ijmuiden waait het momenteel 22 knp.!!!! Wijk aan zee, Bergen aan zee, Egmond aan zee of Ijmuiden zouden ook nog een optie kunnen zijn........(
|
|
|
Idefixe
|
De wind zou na die "occlusie"dus gaan draaien en toenemen. Die buien zijn volgens www.buienradar.nl nu al gepasseerd. Is dus de vraag: hoe zit dat met die "occlusie"? iemand enig idee of je zo'n "occlusie" ergens op het net kan zien? ( satelietbeelden ofzo???)
|
|
|
Molliebollie
|
Stichting Wind doet zn werk, het begint nu wat te waaien. Maar durf het nog niet aan om mn spullen te pakken en heen te gaan. Zal straks wel weer wind stil zijn.
|
|
|
roeb
Gast
|
Jongens de bomen bewegen weer.. Ik ga nu een kijkje nemen..
|
|
|
|
surf
Geen avatar
|
Volgens Robert, (die nu bij Andijk staat) waait het nu genoeg voor een 14, en is de wind gedraaid naar het Noorden. ik ga de oversteek wagen.
|
|
|
Idefixe
|
he surf? waar kom je vandaan??? al gevonden... laat maar. stap zo in de auto ( vanuit L'stad) ben er met een uurtje CU all
|
|
|
Dikkiedik
|
Kijk maar uit, het kan in andijk heel erg vlagerig zijn, vooral met dit weer.
|
|
|
Spinnerfreak
|
Heey Junks,
hoe is het nu in Andijk? Ik ben ook van plan zo heen te gaan, is het een beetje te doen daar?
|
|
|
Marsie
|
Nou mannen hoe ging het in Andijk ? Ik zat op een vliegerfeestje in Gemert Brabant voor de gein kite opgelaten, Sommige zagen water branden,en er was niet eens water, ja s'avonds uit de hemel. Toch leuk weekend gehad met andere vliegervrienden. . Groet, Marcel
|
|
|