Shockwave 16

kite4ever

Augustus 15, 2006, 13:46:11
edit2Rapporteer  
Wie van jullie heeft ervaring met deze kite. Zie er bijna geen een op het water en kan er niet veel over vinden.
Wat is de high en low end, bardruk en draai snelheid.
Kwaliteit zal wel ok zijn.

tnx ThumpsUp
KiteDemon

Antwoord #1 Augustus 15, 2006, 14:35:18
edit2Rapporteer  
Kwaliteit is top ThumpsUp.......maar er is een reden waarom je ze niet op het water ziet, en vooral de 16 niet. Reden is dat het aanvoelt alsof je een 20 m2 aan het besturen bent. Je kan er zeker ééntje voor weinig krijgen? Zoja, dan kan je beter nog ff verder kijken, of eerst zelf het één en ander met elkaar vergelijken door te testen. Of misschien de mensen vragen die er één hebben gehad en deze gelijk weer weg hebben gedaan......
globe

Antwoord #2 Augustus 15, 2006, 15:21:42
edit2Rapporteer  
KiteDemon,

Je informatie klopt deels. Als je je shockwave naar 1:1 setup zet (dus zonder de katrollen aan je bar te gebruiken) stuurt hij vederlicht, en heeft weinig bardruk.
KiteDemon

Antwoord #3 Augustus 15, 2006, 15:25:47
edit2Rapporteer  
Yep, daarbij ook wel de nieuwe stoppers gebruiken om je depowerkoord te sparen.
Maar beter sla je de SW ff over want de geluiden die ik erover hoor van voormalig SW bezitters in de maten boven de 10 zijn niet positief. Daarom dat ze nu juist voor niet al te veel te krijgen zijn 2dehands.
Gertjan

Antwoord #4 Augustus 15, 2006, 16:03:15
edit2Rapporteer  
ze staan ook niet voor niets zo veel te koop op de duitse ebay. zegt me al genoeg. daarom koop ik hem ook niet meer. zeker nu naish een nieuwe bow heeft wordt de sw een stuk goedkoper.

een waroo staat bijna nooit 2de hands te koop ook niet in duitsland. en de cabrinha switchblade blijft ook duur.  dus ga ik er van uit dat deze veel beter varen. omdat er zo veel vraag naar is.
Merc
Gast
Antwoord #5 Augustus 15, 2006, 17:11:49
edit2Rapporteer  
Inderdaad, en eh de Waroo is ook nog eens een stuk goedkoper.  Joepie
dkite

Antwoord #6 Augustus 15, 2006, 18:01:12
edit2Rapporteer  
Het enige nadeel van de shockwave is de bardruk. Dit is simpel op te lossen door de toom-mod die overal te vinden is.
http://xsport.co.za/index.php?option=com_content&task=view&id=44&Itemid=2

De nieuwe boxer wordt standaard geleverd met het extra touwtje op de achterkant van de toom en heeft exact hetzelfde effect.

Voor een 16m shockwave zou ik de bar inderdaad ombouwen naar 1:1 configuratie dan is er denk ik weinig verschil met de waroo (volgens kiteforum.com. Ik heb zelf de 16m shock niet gevlogen).
kite4ever

Antwoord #7 Augustus 16, 2006, 00:59:26
edit2Rapporteer  
Dus het enige nadeel is de hoge bardruk, als ik goed lees en dat is op te lossen.
2e hands zijn ze niet te krijgen, althans de 16. Waarschijnlijk omdat ze nooit verkocht zijn.
De prijzen zijn met 30% naar beneden voor de SW in nederland, dat maakt hem dus goedkoper dan de Waroo.
Ben bij LF langs geweest en de Assault 16 is ook een erg mooie bow en ook deze is goedkoper dan de Waroo 16, 100 euries.
Echter heb ik over de Assault ook niet veel kunnen vinden, alleen dat het best geteste bow is van dit jaar.

Wat zou de beste opzet met 2 bows zijn?
Heb nu een Waroo 9 en die kan ik met m'n 92 kg vanaf 18 knp. goed varen. Een logische keuze zal een 16 bow zijn.

Gr,

Frank

KiteDemon

Antwoord #8 Augustus 16, 2006, 01:13:08
edit2Rapporteer  
Waarom dan geen 16 Waroo??
Of nog ff geduld hebben en wachten tot maart wanneer de BoxerSLE 15 uitkomt. Dit is een heel andere kite dan de SW en de prijs is beneden gemiddeld voor de kwaliteit en extra's die je ervoor terug krijgt....en ziet er nog eens retestrak uit van bar tot kite.
kite4ever

Antwoord #9 Augustus 16, 2006, 02:07:56
edit2Rapporteer  
Heb de Waroo 14 gevaren en was daar niet van onder de indruk. Zat niet veel meer power in als de 9.
Dus de grotere Waroos ik weet het niet. Dat zegt wat over de 14 maar ook over de 9, want die gewoon super.
RRD heeft volgens mij ook een bow/SLE kite uit.
Ik ga nog wel eens rondneuzen en wat testen.
¦Tim¦

Antwoord #10 Augustus 16, 2006, 02:14:52
edit2Rapporteer  
wij hebben eenn 16 en hij is indd niet heel snel maar hij is niet ongeloofelijk sloom hoor dat is echt onzin...

maarja wij verkopen em ook maar de reden daarvoor is  omdat we met een 12 ook net z snel het water op kunne
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.