Wie helpt mij met mijn keuze!!

vincent_vega

Geen avatar

Augustus 18, 2006, 20:51:51
edit2Rapporteer  

Waz up allen!

Super vette site!
Ben een beginnende kiter lengte 1.85 en gwicht 85 kilo. Wil nu wat eigen spullen aanschaffen om zo snel mogelijk het water in te gaan. ik heb wat gebeld nav van alle topics hier en heb een selectie gemaakt waar ik uit ga kiezen waar alle kiters positief over waren. En nu nog een keuze maken!! help help!  loser:

F-One Tribal 13mtr en F-One Fluid 144 kompleet

Ozone Instinct: 13m2 zonder board ( wordt een Haze dan, goede beginners board zaf ik en mooie aanbieding)

Naish Boxer SLE

Torch 14m2 2005  met lijn 5th

North Vegas06 12 mtr. en Dragon M

Naish shockwave compleet

Ik neig zelf voor de ozone ook super pos. artikel in kiteworld aug-sep editie. Hoor het GRAAG! Ook omdat de bow toch de toekomst is als ik alle forums goed heb gelezen? Joepie

ps als je mischien denkt nee joh die moet je kopen hoor ik het ook graag! Vince_vega!

Spike_L

Antwoord #1 Augustus 18, 2006, 20:54:20
edit2Rapporteer  
Heb je ook al een les (of een paar lessen)  genomen?? Is zeer aan te raden!!
vincent_vega

Geen avatar

Antwoord #2 Augustus 18, 2006, 20:58:16
edit2Rapporteer  
ja heb bij surf en soul pasje gehaald . ging lekker vaarde al na de tweede keer best netjes toch?;-)
Spike_L

Antwoord #3 Augustus 18, 2006, 21:04:43
edit2Rapporteer  
Hey... goede school..heb ik ook les gehad... ;-)
Ik heb sinds vandaag ook een kite (mijn eerste). Ik heb zelf gekozen voor de Waroo 12m. Zelfde kite waar ik dus mee gelest heb. Mijn ervaringen weet ik dus alleen van het lessen, van het weekend hopelijk mijn eerste vlucht maken! (Als het weer het toe laat...)
Weeg zelf 85 kg.
vincent_vega

Geen avatar

Antwoord #4 Augustus 18, 2006, 21:20:11
edit2Rapporteer  
ja duhh.. (grinnik_kitesmiley) Ik heb mijn level 2 bij surf nd soul gehaald. kwam ook op mijn board en vind het zooo super vet dat ik gelijk aan de slag wil.Het is toch makkelijk als je spullen hebt thuis en zlef bepaalt wanneer je op pad kan gaan of ff na werkuh kan boarden , snappie?  ThumpsUp
globe

Antwoord #5 Augustus 18, 2006, 21:28:01
edit2Rapporteer  
Vegas 12 en Dragon M is een topcombietje!

Vaar er zelf met veel plezier mee.

[offtopic]

Mijn Dragon M stata te koop trouwens, ding is als nieuw

[/offtopic]
raymond
Gast
Antwoord #6 Augustus 18, 2006, 21:58:41
edit2Rapporteer  
Ik ben zelf aan het kijken en mijn besluit ligt toch voor 80% by hybride kites, zeer veel depower (meer dan vegas) en kleiner waardoor dus een snellere draai. Hybride heeft een direct reactie vermogen.

North Rebel, Ozone Instinct, RDD Hypertype en Naish BOXER SLE zijn de opties en ik neig naar naish of North. Maar daar ben ik nog niet uit.

Naish TT is prima boardje!
Nino

Antwoord #7 Augustus 18, 2006, 22:13:47
edit2Rapporteer  
Howdy

Er staan sowieso geen echt slechte sets tussen of sets die helemaal niet bij jouw 'staat van kunnen' passen. Het verschil tussen de setjes is in mijn ogen daarom erg persoonlijk. Je zou kunnen gaan testen, maar dat is best lastig als je nog een beginner bent. Je kan uiteraard afgaan op forums cq. testen, maar ik zou bijvoorbeeld ook even kijken wat het ene of het andere setje kost en met welke maten je kan uitbreiden.

Succes.
larssmits
Gast
Antwoord #8 Augustus 18, 2006, 22:24:14
edit2Rapporteer  
Ik zou niet voor de instinct gaan, heel duur. Waterstart gaat slechter als andere kites. En de stuurlijnen blijven snel achter de tips hangen. En als je de depowerstrap wat aantrekt dan staat hij wat te los en gaat hij helemaal gedraaid zitten om je depowerlijn.
wokke
Gast
Antwoord #9 Augustus 18, 2006, 23:17:07
edit2Rapporteer  
He heb je al eens aan een Best gedacht, voor weing geld een super kite.
Als je toch gaat voor de duurdere merken zou ik gaan of voor de north rebel of de nieuwe naish. Deze blijven ook langer waarde vast. Ik zou geen hybride nemen. Ga voor een bow kite daar zul je echt veel plezier aan beleven.
Kijk eens op www.windsurf.de dat scheelt echt veel ged in vgl met de nederlandse verkopers.
Succes en we lezen wel hoe en wat
 ThumpsUp
vincent_vega

Geen avatar

Antwoord #10 Augustus 20, 2006, 19:01:34
edit2Rapporteer  
hi allen,

Nou het is een Naish torch  05 geworden met shift systeem en een custom board 138x38 zwart groen met gele bindingen , en north 11 trapeze.
Super gaaf heb hem nog niet morgen testen door het weer!! bummer....
c u thanks for the reacties!
V.V
vincent_vega

Geen avatar

Antwoord #11 Augustus 21, 2006, 18:47:29
edit2Rapporteer  
vincent Vega(s), dan is de keuze toch snel gemaakt!? ThumpsUp
.Ik weet niet of je dit bericht nou krijgt ?? Ben nog een beetje aan het aanmodderen hier.
 Hij stond tussen mijn lijstje en idereen was pos over allen keuzes en ook de tests en review waren zuper positief en hij was de goedkoopste! hehe. En jij ?en waar surf je dan?
V.V
kitewouter

Antwoord #12 Augustus 21, 2006, 19:33:36
edit2Rapporteer  
Vegas! en north dragon ne je kan helemaal los.. vaar er zelf ook mee... 1,76 en 75 kilo... ideaal! lang te houden en vroeg te varen... en super depower en blabla ik vind vegas DE kite;)
stijn depauw

Antwoord #13 Augustus 22, 2006, 02:31:42
edit2Rapporteer  
Voor mij is Vegas de shit van de shit van de shit !
Met m'n maatje 9 kan ik ALTIJD varen, hoe hard het ook stormt, is voor mij de openbaring !

Verder lees ik al zeer veel (beetje onterecht) lof over de REBEL, okay is nieuw model maar die moet zich toch nog gaan bewijzen vind ik, hij wordt maar amper verkocht.  Vegas zie je overal in de lucht hangen.

Johan01

Antwoord #14 Augustus 22, 2006, 04:49:56
edit2Rapporteer  
He heb je al eens aan een Best gedacht, voor weing geld een super kite.
Als je toch gaat voor de duurdere merken zou ik gaan of voor de north rebel of de nieuwe naish. Deze blijven ook langer waarde vast. Ik zou geen hybride nemen. Ga voor een bow kite daar zul je echt veel plezier aan beleven.
Kijk eens op www.windsurf.de dat scheelt echt veel ged in vgl met de nederlandse verkopers.
Succes en we lezen wel hoe en wat
 ThumpsUp

Zou je eens wat links kunnen geven waaruit blijkt dat die Best kites inderdaad ZOveel goedkoper zijn dan de andere merken? Ik hoor veel mensen zeggen dat het zoveel scheelt, maar ik vind het nog mee/tegen vallen.....

Ik kijk momenteel naar de prijzen van 2006 11/12m kites.

2006 Best Waroo 12m + bar/lijnen = 769 + 219 = 988,- (Kiboco.nl)
2006 F-One 11m + bar/lijnen = 960,- (Van den Berg)
2006 Naish Shockwave 12m + bar/lijnen = 999,- (EuroFun)

Hopelijk kijk ik verkeerd en is de Waroo nog veel goedkoper te koop. Ik ben benieuwd want ik vind deze prijzen nog dicht bij elkaar liggen. Is het misschien zo dat de listprijzen in het begin van het jaar verder uiteenlopen?
niels

Antwoord #15 Augustus 22, 2006, 05:13:10
edit2Rapporteer  
kijk eens op
http://www.wxt.nl/bestkites.htm
Johan01

Antwoord #16 Augustus 22, 2006, 05:19:19
edit2Rapporteer  
Ook daar staat de Waroo 12m voor 768 + 219. Er staat wel bij dat er in de winkel betere prijzen gegeven worden.... benieuwd hoeveel korting er gegeven wordt.

Ik ga de zoekfunctie nog maar eens proberen om te kijken of iemand daar onlangs nog een Waroo heeft gekocht.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.