Airush flow 2004 jellyfish

Dangerfield

Augustus 18, 2006, 22:52:08
edit2Rapporteer  
Ik heb een Airush Flow 2004 10m2 die hardstikke fijn vliegt, fullpower.

Wanneer ik echter de depower aantrek heeft de kite steeds meer de neiging om te gaan flappen aan de punten. Hierdoor hangt ie niet stabiel meer in de lucht en rukt hij iedere keer aan me in plaats van continue kracht te leveren.

Wat kan ik hieraan het beste doen? Huh

Zelf denk ik dat het aanbrengen van een 5e lijn misschien soelaas zou kunnen bieden omdat de kite dan beter in vorm wordt gehouden, klopt dit? en kan ik dan gewoon een 2e hands 5th Element kopen om de boel te vliegen?

thx
Ian

Antwoord #1 Augustus 18, 2006, 22:57:55
edit2Rapporteer  
5e lijn voorkomt jelly-en, dat klopt. Je kite houdt zijn vorm beter vast en je krijgt wat meer high-end. NIet te strak zetten die 5e lijn, anders verlies je weer low-end.
Gertjan

Antwoord #2 Augustus 19, 2006, 02:20:58
edit2Rapporteer  
een 5de lijn helpt goed. zelf ook gehad. beste bar is een naish 5 lijns (maar ook de duurste en 2de hands moeilijk verkrijgbaar)
Marcel~

Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #3 Augustus 19, 2006, 04:26:47
edit2Rapporteer  
Ik heb al mijn 2003 kites omgebouwd naar 5th. Los van dat het yellien weg is geeft het meer depower, meer stabiliteit  (grotere high end) maar ook makkelijker herstarten. Dus zeker doen...
Dangerfield

Antwoord #4 Augustus 19, 2006, 05:30:55
edit2Rapporteer  
Klinkt alsof ik binnenkort een 5e lijn ga bouwen.
Even voor de duidelijkheid;

vanaf mn pump-oogje maak ik een lijntje, knoopje ter hoogte van de onderkant vd LE.

In de lucht, geen depower, bar los, hangt de 5e een beetje los dus, toch??
(5e lijn van bar is even lang als de powerlijnen??)

Wat voor soort lijn moet ik gebruiken om aan mn pump-oog te maken?

thx
Marcel~

Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #5 Augustus 19, 2006, 15:49:45
edit2Rapporteer  
In de lucht, volledige gepowered (=bar volledig naar je toe en strap open), noseline staat een beetje los...

Ik gebruik gewoon een stuk 270 kg vliegerlijn, gesleaved aan beide uiteinden... Best gebruikt een stuk leaderline met een lading knopen...

Heeft je Flow geen mogelijkheid om een Y-splitsing te monteren ? Mijn Reactor heeft dat namelijk wel...
tom_beul
Gast
Antwoord #6 Augustus 19, 2006, 16:00:28
edit2Rapporteer  
Kite harder oppompen!
-Cedric-
Gast
Antwoord #7 Augustus 19, 2006, 20:14:31
edit2Rapporteer  
Dat helpt juist niks tegen jellyfishen. Ik pompte mijn V4 12 altijd kei hard op en hij jellyfishte nog altijd kei hard. Zo raar want bij de 16 heb ik nooit problemen en is echt een super stabile kite.

5e lijn lijkt me ook de beste oplossing voor je kite. Ik heb aangezien de 16 toch lekker vaart de 12 verkocht en ga binnenkort een nieuwe North Rebel 12 er waarschijnlijk bij bestellen.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.