Hernia/Trapese

kiteloop

Geen avatar

Augustus 20, 2006, 02:00:14
edit2Rapporteer  
Ik ben een 7 mnd geleden geopereerd aan mijn rug, een hernia op L4/L5.

Nu wilde ik vragen of er een kinesist is die ook verstand heeft van Kiten en mij advies kan geven welke trapese ik het beste kan gebruiken.

Ik gebruik nu een zit trapese, die geeft weinig trek krachten op mijn onderrug maar kan wel mijn heup verdraaien wat pijn aan mijn rechter heup geeft.

Ik denk persoonlijk dat een heuptrapese teveel trek en draai krachten op mijn onderrug geeft.

Graag een reactie.
Teigetje

Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #1 Augustus 20, 2006, 02:09:25
edit2Rapporteer  
Hoi Kiteloop

Ben drie keer aan een hernia geopereerd. Laatse keer is alweer zo'n 8 jaar geleden kheb tevens versleten wervels en tussenwervel L4 / L5. Ik kite altijd met een zgn heupzit trapeze en dat bevalt prima. Laat je goed informeren bij de surfshop. Ik neem aan dat daar gasten lopen die verstand van zaken hebben. ThumpsUp
kitertjuh

Antwoord #2 Augustus 20, 2006, 02:47:52
edit2Rapporteer  
ik denk dat een zit trapeze of heupzit het beste zal zijn. krijg je niet al dat getrek aan je heup/rug en dat is wel belangrijk. Verder zou ik een stevige trapeze zoeken. Ga eens langs bij de shops en daar kun je van alles proberen.
kootsie

Antwoord #3 Augustus 20, 2006, 03:22:53
edit2Rapporteer  
Ben net weer teruggeswitched naar een zittrepeze. Hoewel ik een heup lekkerder vind varen. Geen pijn in mijn rug meer na het surfen. Geen klappers meer dwars op je wervelkolom. Lijkt me duidelijk!
Arjen op visite
Gast
Antwoord #4 Augustus 20, 2006, 04:36:15
edit2Rapporteer  
Ik heb een aantal jaren geleden ook een hernia gehad. Ik loop nog steeds bij de fysio omdat ik veel last van uitstraling in mijn linkerbeen heb. Ik gebruik een heuptrapeza (Mystic warrior) met daaronder een Lumbotrain (zie afbeelding). Ik heb veel baat bij deze Lumbotrain. Als ik onverwacht een sleur van m'n kite o.i.d. krijg vangt deze Lumbotrain de eerste klap op. Ik gebruik 'm al een driekwart jaar en ben er erg over te spreken. Hij kost 120 euro maar is elke euro waard. Ik hoop dat je hier iets mee kunt.

Succes

Arjen
Tony

Antwoord #5 Augustus 20, 2006, 05:26:52
edit2Rapporteer  
Ik heb nooit een hernia gehad maar wel heel veel last van mijn rug. Ik vind persoonlijk een hoge heup/zit het best (mystic high shield). Een heup/zit verdeelt de krachten over een groot deel van je lichaam. Ik denk dat een heup/zit je rug wel wat meer belast dan een zit trapeze.

Ik heb bewust geen zit trapeze omdat bij mij het heup-gedeelte mijn wervels tijdens het kiten uit elkaar trekt en daardoor de pijn in mijn rug verdwijnt. Bij mij is kiten ook de manier om van pijn in mijn rug af te komen.
Noud

Geen avatar

Antwoord #6 Augustus 20, 2006, 15:39:25
edit2Rapporteer  
Ben zelf onlangs ook bij de fysio geweest voor een hernia.
We hebben samen gekeken naar oplossingen om te kunnen
blijven kiten. Doe nu elke dag oefeningen en een speciale
warming-up voor het kiten voor de onderrug. Mijn Mystic Darkrider
(zit-heup) bevalt prima.
Bassie

Geen avatar

Antwoord #7 Augustus 20, 2006, 17:37:46
edit2Rapporteer  
heb geen last van hernia of zo - maar kreeg vaak last van rug met heup trapeze - toen over op de zit van dakine - nooit meer greintje last meer ook niet week in week uit varen. Tip: koop 'm niet te groot, veel mensen hebben neiging dat te doen en dan gaat die schuiven ja
roelvdgun

Antwoord #8 Augustus 20, 2006, 19:53:00
edit2Rapporteer  
dakine fusion, de druk word echt goed op de heupen gezet, heb dr nooit echt iets pijn mee gehad bij bijv. een crash, wel moet je dr een speaderpad op doen om de haak goed in positie te houden en bij echt harde klappers geen haak in je buik te hebben
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.