safetyleash f-one

maxikaan
Gast
Augustus 21, 2006, 18:55:48
edit2Rapporteer  
Nu we het toch over f-one hebben, heeft iemand enig idee waar de safety leash aan vast moet als je het T-one systeem gebruikt om de spanning op je vijfde lijn te regelen. Het uiteinde van je vijfde lijn zit dan namelijk om het T-systeem heen gedraaid, dus daar kan je hem niet vast maken.  Ik kan het nergens in de documentatie van f-one terug vinden. Staat alleen waar je hem vast moet maken als je unhooked vaart(namelijk aan het uiteinde van de vijfde lijn).

Grts Maxikaan.
wouterb

Antwoord #1 Augustus 21, 2006, 19:29:52
edit2Rapporteer  
Als je ej active5 (5th) aan je T-one hebt zitten heb je geen leash nodig. Als je released blijft de loop (incl. T-one) aan je trapeze. Andere optie is idd een HP-leash aan je active5 (moet ie wel ff los van de T-one).
DaRe

Antwoord #2 Augustus 21, 2006, 19:34:33
edit2Rapporteer  
Nu we het toch over f-one hebben, heeft iemand enig idee waar de safety leash aan vast moet als je het T-one systeem gebruikt om de spanning op je vijfde lijn te regelen. Het uiteinde van je vijfde lijn zit dan namelijk om het T-systeem heen gedraaid, dus daar kan je hem niet vast maken.  Ik kan het nergens in de documentatie van f-one terug vinden. Staat alleen waar je hem vast moet maken als je unhooked vaart(namelijk aan het uiteinde van de vijfde lijn).

Grts Maxikaan.

De 5e lijn losmaken van de t-one , als er dan geen lusje aanzit (had ik niet op de mach5) even zelf ééntje aanknopen en eventueel voor de lus een plastic balletje plaatsen zodat als je de leach losmaakt
de 5e lijn niet naar boven schiet als er spanning op staat....
Werkt prima ; zelf ook gedaan , nu kan ik tenminste aan de 5e lijn trekken als een te harde vlaag me
van plan is van mijn board af te blazen en aan de 5e lijn trekken (via de leach) om de kite om de kant te gooien
voor een herstart
DaRe

Antwoord #3 Augustus 21, 2006, 19:36:03
edit2Rapporteer  
oh ja , je haalt de 5e lijn door het oog van de t-one heen
wouterb

Antwoord #4 Augustus 21, 2006, 19:54:48
edit2Rapporteer  
Wat ik nog wel eens doe tijdens 'de walk-of-shame': pak je 5th tussen T-one en bar en haak 'm achter je trapeze haak. Hiermee trek je de 5th 20-30 cm in en depowert de kite behoorlijk, dat loopt veel makkelijker. (werkt ook voor andere 5e lijn systemen, schat ik.)
maxikaan
Gast
Antwoord #5 Augustus 21, 2006, 20:16:29
edit2Rapporteer  
Als je ej active5 (5th) aan je T-one hebt zitten heb je geen leash nodig. Als je released blijft de loop (incl. T-one) aan je trapeze. Andere optie is idd een HP-leash aan je active5 (moet ie wel ff los van de T-one).

Dus als ik het goed begrijp gebruik ik in dit geval dus niet de release die op de chicken loop zit, maar die boven de bar zit???

PS Thanks voor de reacties.  YeSS
DaRe

Antwoord #6 Augustus 21, 2006, 20:53:19
edit2Rapporteer  

Dus als ik het goed begrijp gebruik ik in dit geval dus niet de release die op de chicken loop zit, maar die boven de bar zit???

PS Thanks voor de reacties.  YeSS

Pff als je aan de rode release trekt aan je bar ben je dus ALLES kwijt met het leachfree systeem
dus inderdaad aan de plug trekken boven je bar
Kijk op www.fone.nl en download daar de manual van je kite staat alles in , erg handig om te lezen
wouterb

Antwoord #7 Augustus 21, 2006, 21:03:29
edit2Rapporteer  

nope! Dan ben je alles kwijt. (9)
De release boven je bar kan een push (6) of een pull (3) uitvoering zijn.
Push-safety is eigenlijk geen 'bedienen' aan; bar naar voren over het rubbertje, gele kraal wegdrukken. Dan hangt je kite aan de 5th.
Pull-safety moet je idd kraal pakken en kite lostrekken.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.