HELPPPP! Digitale Camera "stuk"?

Freija
Gast
Augustus 26, 2006, 00:01:57
edit2Rapporteer  

Net een weekje naar Rhodos geweest...
Helemaal super Smiley
Alleen op een gegeven moment hield de mooie digitale camera (Sony, dsc F717, al wat ouder, geleend van ouders) ermee op.

Er is
- niets merkwaardigs gebeurd, geen zand,water,niet gevallen e.d (het was alleen wel >40 graden)
- video opnames in MPEG gaan nog steeds prima
- door de lens kijken en scherp stellen enz. gaat zoals gewoonlijk
- alleen als je op de "klik" knop drukt wordt het beeld niet goed opgeslagen (net als een sneeuwend scherm bij de TV, zie onderstaande foto).



Ik hoop het nog te kunnen fixen voordat ik mn ouders weer zie. Heeft iemand ervaring met digitale camera's?
Moet ik het in de stad ergens wegbrengen? Of kan ik zelf nog wat doen?
Ligt het misschien aan de Memory Stick? Of gewoon aan een van de opties (ik ken ondertussen het hele boekje van 123 pagina's uit mn hoofd).


Rudolf

Berichten: 391
Antwoord #1 Augustus 26, 2006, 00:13:07
edit2Rapporteer  
Freij! Heb je nog kunnen kiten? Heb je geprobeerd de memorystick te formatteren? Het probleem zou hem kunnen zitten in de zgn FAT-tabel van de stick.
Bluecupra

Berichten: 1010
Antwoord #2 Augustus 26, 2006, 00:19:23
edit2Rapporteer  
Daarmee krijg je niet zulke foto's hoor. Dit wordt volgens mij gewoon veroorzaakt door de cam zelf. één van de sensoren heeft volgens mij zijn beste tijd gehad
Rudolf

Berichten: 391
Antwoord #3 Augustus 26, 2006, 00:29:24
edit2Rapporteer  
Maar als de video's wel goed zijn, kan die sensor niet stuk zijn, lijkt me. Tenzij hij daarvoor een andere sensor gebruikt, maar dat lijkt me sterk
Freija
Gast
Antwoord #4 Augustus 26, 2006, 00:50:11
edit2Rapporteer  
Formatten had ik idd al gedaan!!

Maar vind het wel vreemd dat de filmpjes er top uitzien.

Ja, nog 1 dag super lekker gekite Smiley tja, Mathilde (van de foto) wilde ook wel wat anders....

prokiter

Berichten: 829
Antwoord #5 Augustus 26, 2006, 02:05:57
edit2Rapporteer  
Heyy Freija,

Ik fotografeer zelf al 4 jaar amaturisties met spiegelreflexen en dergelijke.

Dit komt zeer waarschijnlek dat je beeld chip van de camera overbelast (of het niet aan kon) is geweest....je zal hem naar een service punt moeten brengen....of naar de winkel waar hij gekocht is.......ik schat er op als het al een oudere camera is dat het niet onder de garantie valt......dit kunnen zeer dure reparaties zijn.

Maar je kan het afwachten...(weet niet hoelang je al terug bent)....maar mischien doet hij het spontaan naar een paar dagen weer goed....dat is soms het geval...heb het ook wel eens meegemaakt.

Maar reken er niet op.

Trouwens zijn je accu's van de camera erg warm geweest????

Greetings...Pro Kiter
Smeagol

Berichten: 1277
Antwoord #6 Augustus 27, 2006, 01:04:45
edit2Rapporteer  
Camera als de wiedeweerga te koop aanbieden met de optie dat ie "interlaced" fotows kan maken (tong_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley)
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #7 Augustus 27, 2006, 02:13:45
edit2Rapporteer  
Dat de digitale camera,s nog niet gemaakt zijn om erg lang mee te gaan ,heb ik zelf ook ondervonden, 2 jaar geleden op vakantie ging mijn digitale fotocamera zonder enige aanleiding stuk (starte niet meer op ) En toen heb ik maar gelijk een ander gekocht die er vervolgens dit jaar in mijn vakantie het opeens niet meer deed,En ze waren allebij net uit de garantie ,en om ze te laten repareren zou ongeveer 175,- euro kosten,Dus vorige week toch maar weer een nieuwe gekocht hopelijk houd deze het wat langer uit... ThumpDown
Bluecupra

Berichten: 1010
Antwoord #8 Augustus 27, 2006, 03:12:09
edit2Rapporteer  
@zwafra; denk dat je dan wel erg veel pech hebt. Heb zelf al diversen camera's gehad. Geen één hiervan is stuk gegaan (touch wood).
Joris

Berichten: 1631
Antwoord #9 Augustus 27, 2006, 04:48:09
edit2Rapporteer  
Ik denk dat je óf een of ander vet hip special effect geselecteerd hebt, of dat inderdaad de verwerikingsprocessor overbelast is geraakt zoals Pro Kiter al zegt.

Denk dat je pech hebt
Freija
Gast
Antwoord #10 Augustus 27, 2006, 15:45:13
edit2Rapporteer  
Thanx voor de info, denk dat er weinig aan te doen is.

@Pro-Kiter: accu's kunnen wel warm zijn geworden aangezien het in Griekenland echt snikheet was, maar heb hem wel geprobeerd uit de zon te houden.

Ik heb ook de camera 'ge-reset' maar ook dat heeft geen effect.
Freija
Gast
Antwoord #11 Augustus 28, 2006, 16:34:43
edit2Rapporteer  
Sony UK has finally issued an advisory notice about a problem with the CCDs used in its digital cameras, camcorders and PDA Clies. Sony supplies CCDs for many other major manufacturers who have already issued announcements about their cameras, but despite the date on this notice, it has only come to light today. The affected Sony cameras were manufactured between October 2002 and March 2004 and will experience problems displaying the image, where it may appear distorted or not at all. Digital cameras affected include the F717, 11 P-series cameras, the U10, U20, U30 and waterproof U60, as well as the five megapixel DSC-V1. Sony will, of course, repair all cameras experiencing this problem free of charge.

Click on the manufacturers' names below to find out which of their cameras are affected:

    * Canon
    * Fujifilm
    * Konica Minolta
    * Nikon
    * Olympus

Press Release:
Notice to Owners of Sony Digital Still Camera, Camcorder, PDA CLIÉ and Professional Camcorders & Cameras
Notice to Owners of Sony Digital Still Camera

October 3, 2005 - It has recently come to our attention that a limited number of Sony Digital Still Cameras that incorporate an image sensor device, CCD Chip, manufactured from October 2002 through March 2004 may exhibit the following condition:

When the Digital Still Camera is used in camera mode, the LCD panel and/or electronic viewfinder will show either a distorted image or no image.

We have determined that this condition only occurs to a limited number of units.

In its effort to ensure customer satisfaction, Sony has elected to offer a free repair to the owners of applicable Digital Still Cameras if the image sensor device, CCD chip, causes one of the above-mentioned conditions. Accordingly, customers who have a Sony Digital Still Camera as outlined below and if said Sony Digital Still Camera exhibits the above-mentioned condition caused by the image sensor device, CCD chip, may contact the special call center set forth below for free repair:

DSC-F717
DSC-P10
DSC-P12
DSC-P2
DSC-P31
DSC-P32
DSC-P51
DSC-P52
DSC-P7
DSC-P71
DSC-P72
DSC-P8
DSC-P92
DSC-U10
DSC-U20
DSC-U30
DSC-U60
DSC-V1
MVC-CD400
MVC-CD500
MVC-FD200

Please Call
UK - 08705 143480
Eire - 01 4131730


Na een beetje speurwerk komt het misschien toch allemaal wel weer goed Smiley
Bluecupra

Berichten: 1010
Antwoord #12 Augustus 28, 2006, 19:06:39
edit2Rapporteer  
Dus met een beetje geluk kost de reparatie je niets, top  ThumpsUp
Joris

Berichten: 1631
Antwoord #13 Augustus 29, 2006, 04:43:46
edit2Rapporteer  
En als ze toch moelijk gaan doen kan je iig aan je ouders laten zien dat jij er niets aan kon doen  ThumpsUp
Mark-Fizzer

Berichten: 6057
Antwoord #14 Augustus 29, 2006, 13:43:45
edit2Rapporteer  
Zaakie geregeld!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.