Dan toch maar een stichting `KITEHULP`

Wimt

Berichten: 2498
Augustus 31, 2006, 23:23:09
edit2Rapporteer  
Om eerst maar met mijzelf te beginnen. Een paar weken geleden waaide het hard op Vrouwenpolder.
Ik had mijn kite op het strand liggen, en zand erop gedaan. Ik had nog niet in de gaten, dat de LE lek was.
Daardoor kreeg de wind  na een tijdje grip op de kite, en ik erachteraan rennen. Het strand is daar erg breed, en voor de duinen kreeg ik de 5de lijn te pakken.
Die brak, en de kite rolde over de duinen heen. En daarachter is een autoweg...
Afijn vlak achter de duin lag de kite, en ik had een reden temeer om te plakken, in de duindoorns.

Eergisteren sprak iemand mij hierop aan. Want zo`n spot staat dan zo weer ter discussie. `I know`zei ik tegen hem, en voelde me terecht vrij stom.
En ik sta in de picture (door mijzelf), dus dan is dat nog stommer.

Maar ik ben, ter verdediging, niet de enige die stom is, getuige de recente onderzoek, van dat 1 op de 8 kiters in het ziekenhuis komen. En ook ik zie vele fouten van anderen, alleen ze zijn vaak anoniem, zoals deze zomer ook op Vrouwenpolder; strand mudvol, gaat iemand (?) met Crossbow telkens vlak bij het strand stunt(el)en. Plotseling valt de Bow tussen 3 spelende kinderen.
3 Vaders staan dan naar de kiter te vloeken, en de kiter staat met de kite in de powerzone, en kan niets doen. Om een handgemeen te voorkomen, heb ik de kite maar omhooggeholpen.

Kortom, er gebeurt teveel, en voor niets gaat de zon op. Ik neem aan dat iedere kiter nu wel lid is van de NKV, maar moet er een aanvullende Stichting komen voor extra rechtshulp, extra pos. media-aandacht, kitebeaches (niet kitebitches)  tegen betaling etc?

Het is dus niet de bedoeling dat de stichter.. in het gesticht komt, want dan heb ik niks gezegd .


 
 
Pitbul
Gast
Antwoord #1 September 01, 2006, 00:00:54
edit2Rapporteer  
Wat een verhaal dat kan je ook in drie zinnen vertellen.
litewave

Berichten: 607
Antwoord #2 September 01, 2006, 00:05:45
edit2Rapporteer  
Wat een verhaal dat kan je ook in drie zinnen vertellen.
schater
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #3 September 01, 2006, 00:11:07
edit2Rapporteer  
In 3 woorden dan zelfs maar;

VERZIN WAT LEUKERS (pitbull)
Pitbul
Gast
Antwoord #4 September 01, 2006, 00:14:19
edit2Rapporteer  
Ik snap je verhaal een klein beetje, het is wat wazig. beetje langdradig. Kan toch.., niks mis mee. Leuk was het niet bedoeld. Maar misschien voor de volgende keer iets korter
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #5 September 01, 2006, 00:14:54
edit2Rapporteer  
Wat een verhaal dat kan je ook in drie zinnen vertellen.
schater




Sadam verkneukelt zich vanachter de tralies om de Zwarte Lijst tenuitvoer te brengen, zie http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=18470.0
Pitbul
Gast
Antwoord #6 September 01, 2006, 00:16:39
edit2Rapporteer  
Dus wimt next time keep it short
Pitbul
Gast
Antwoord #7 September 01, 2006, 00:19:28
edit2Rapporteer  
mmm die link is ook al zo´n raar verhaal haha ben niet de enigste die zo reageert zie ik mm doe daar iets mee
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #8 September 01, 2006, 00:24:47
edit2Rapporteer  
mmm die link is ook al zo´n raar verhaal haha ben niet de enigste die zo reageert zie ik mm doe daar iets mee

Jouw moeder vindt jou misschien de `enigste`, maar goed Nederlands is `enige`.
Pitbul
Gast
Antwoord #9 September 01, 2006, 00:27:25
edit2Rapporteer  
haha dag wimt ga lekker in de schoolboeken neuzen of aan je piel trekken je snapt wat ik bedoel

greetz
Joost--

Geen avatar

Berichten: 1016
Antwoord #10 September 01, 2006, 00:29:08
edit2Rapporteer  
verhaaltje is begrijpbaar.... maar wat je nu wil.. ik volg het niet helemaal
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #11 September 01, 2006, 00:29:30
edit2Rapporteer  
Ja, ik snap je wel.

Maar ga nou eens zinvol in op dit thema graag, laat je hierin uitdagen, kortom, verbaas mij eens.
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #12 September 01, 2006, 00:39:20
edit2Rapporteer  
Bijvoorbeeld Joost, entree betalen bij prive-beaches (niet; privat-teachers). Voor kiten dus. Dus een prive-exploitatie om te kunnen kiten. Wat zou dan bijv. de entree-prijs kunnen zijn? 

En de exploitant zou natuurlijk voorwaarden kunnen stellen qua bijv. veiligheid, aan de kiter.

Misschien staat de overheid dan wel toe dat er dan weer gekite wordt op binnenwateren bij zo`n exploitatie.
Voor zo`n vergunning moet natuurlijk flink worden betaald, maar dat komt uit de contributies.
En de overheid trekt de vergunning in, als de houder geen toezicht houdt op de veiligheid.

Je bereikt zo  2 dingen; de overheid is af van controle, en de overheid ontvangt geld voor de afgifte van vergunningen.

In Belgie heb je dat in 2 dagen voormekaar.
Dangerfield

Berichten: 380
Antwoord #13 September 01, 2006, 00:52:16
edit2Rapporteer  
even kort:
Ieder kan z'n eigen rechtsbijstandverzekering afsluiten als daar behoefte aan is.
Iedere kiter is een beetje verantwoordelijk voor de PR van deze sport, verder doet de NKV hieraan al eea.
Betaalde spots is wel een aardig idee als het gaat over spots die nu geloten zijn, echter;
Diezelfde ambtenaren die nu spots sluiten zullen weinig wijsheid hebben op dat gebied. Je schept een precedent wat er toe kan leiden dat bestaande spots betaal-spots worden, puur als cash-cow voor de locale overheid. (persoonlijk vind ik betaald parkeren op IJmuiden al vervelend, dus ik ben tegen)

Maar wel leuk dat je erover nadenkt.
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #14 September 01, 2006, 01:29:31
edit2Rapporteer  
Om ook maar ff in te haken.......
Ik heb het al vaker gezegd; kiten is gewoon niet voor iedereen weggelegd.

Ondanks dat de designers alles zo idiotproof mogelijk proberen te maken, en de sport voor een zo breed mogelijk publiek toegankelijk willen maken, blijven er onnodige incidenten gebeuren.
Iedereen die al 7 jaar deze sport beoefend en ook nog met 2-lijners heeft gevaren weet dat er een gigantische vooruitgang in materiaal heeft plaats gevonden wat veiligheid betreft. Toch gebeurde er in verhouding met nu veel minder ellende ondanks het, achteraf gezien, mega onveilige materiaal. Ook bestonden er nog geen scholen om je op weg te helpen en was je totaal op jezelf aangewezen. Hoe het komt dat er nu dus wel in verhouding aardig wat ellende gebeurd....?? Het selecte groepje van het eerste uur was, en is gewoon veel bewuster bezig met waar ze mee bezig zijn. Tegenwoordig kan Jan en alleman een cursusje volgen, wat spulletjes kopen, en lekker gaan aanklooien, zonder eigenlijk te beseffen waar ze nou eigenlijk mee bezig zijn. Jammer jammer jammer.
Het blijft een sport waarbij je constant je koppie erbij dient te houden, en je verstand niet te laten vertroebelen door de intense en verslavende fun die het biedt.
diederik

Berichten: 908
Antwoord #15 September 01, 2006, 01:32:52
edit2Rapporteer  
vind zo'n stichting niks wimt...sorry (wel tof dat je weer wat leven in de brouwerij brengt, hoop mensen die happen hehehe), betaalde kitestranden vind ik echt ZWARE BULLSHIT!!! Ik vaar op mn eigen risico en zal anderen (voor zover mogelijk) nooit hinderen of in gevaar brengen. De wereld is van iedereen en als ik ergens wil kiten leg ik daar geen ene pleuro voor neer!!!!materialen zijn duur zat en ben verzekerd tegen letsel...zoals iedereen in nederland!!!
diederik

Berichten: 908
Antwoord #16 September 01, 2006, 01:37:15
edit2Rapporteer  
precies kitedemon i rest my case...eigen verantwoordelijkheid en verantwoordelijkheid naar anderen toe...daar gaat het om!!!iedereen denk effe een kite te pakken en te gaan knallen, moet altijd weer lachen om die beginners met hun splinternieuwe high aspect ratio kites van 2008 of jonger terwijl ze nog niet eens kunnen varen! heb in vorige topics ook al laten merken dat een kiteklasje en knallen maar echt niks meer bijdraagd, je zal zelf garant moeten staan voor je veiligheid en die van anderen, je zal je dus ook zelf bewust bezig moeten houden met veiligheidsnormen en waarden! geen cursus, clinic, stichting of betaald strand dat daar iets aan bij zal dragen.
Silver Surfer

Berichten: 235
Antwoord #17 September 01, 2006, 01:40:30
edit2Rapporteer  
We hebben het hier over surfen. A way of life. Wind, water en vrijheid. Alles is in Nederland al vastgelegd in clubs. Surfen is individueel. Wil je bij een club, kies daar dan zelf voor, maar ga niet mensen die dit niet willen er toe dwingen. Ga dan niet surfen, maar golfen, bridge, voetbal, lekker gereguleerd op vaste dagen. Contributie automatische over laten maken, vaste wedstrijden, clubkampioenschappen.
En laat aan ons het strand, de wind en de lol.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #18 September 01, 2006, 01:49:43
edit2Rapporteer  
Welk onderzoek is dat van 1 op de 8 kiters die in het ziekenhuis belanden? Lijkt me een beetje teveel. Dan had onze sport denk ik al verboden geworden in NL (tenzij het voetbal is, nog steeds een van de meest blessure gevoelige sporten. Maar daar zitten we niet aan, want dat is hier heilig!)
DIEDERIK.,
Gast
Antwoord #19 September 01, 2006, 01:54:31
edit2Rapporteer  
voetbal.....WHAHAHAHAHAHHHHHHHHHHHAAAAA AAAAAHAAAAAAA
VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #20 September 01, 2006, 02:10:17
edit2Rapporteer  
Geen zin om al die crap te lezen, maar komt het erop neer dat Wimt hulp gaat zoeken of...?
Leon aero2
Gast
Antwoord #21 September 01, 2006, 02:20:49
edit2Rapporteer  
Geen zin om al die crap te lezen, maar komt het erop neer dat Wimt hulp gaat zoeken of...?

Er zit helaas niet allemaal Crap tussen, als je goed leest kun je er zelf nog wat van opsteken ook.
StevenHill

Berichten: 261
Antwoord #22 September 01, 2006, 02:31:56
edit2Rapporteer  
Ik heb zelf geen les gehad wat 3 jaar geleden natuurlijk wel mogelijk was. Een vriend van ons heeft zonder leraar leren kiten toen er nog geen les gegeven werd, en ons de beginselen uitgelegd.
Samen met broer en vriend hebben we het wel zo veilig mogelijk proberen te leren.
Theoretisch wisten we wel het een en ander en hebben het zonder ongelukken geleerd. Dit ging wel niet zo snel, maar stap voor stap.
Ik was mischien een beetje tevoorzichig en had het veel sneller kunnen leren, maar ik wist al wel wat er voor erge dingen verkeerd konden gaan.
Ik wil maar zeggen: Doe voorzichtig aan en stap voor stap. Het blijft gevaarlijk zo´n grote vlieger!
Leer het liever iets langzamer en heel blijven dan een harde les en iets breken of erger!
Bazmark

Berichten: 223
Antwoord #23 September 01, 2006, 02:47:00
edit2Rapporteer  
vincentt..... toch geen familie van....  schater schater
Buur

Berichten: 989
Antwoord #24 September 01, 2006, 03:34:31
edit2Rapporteer  
Ik wil best een kitespotexpotant worden hahaha, en dan met de overheid de perfecte contities creeëren, een mooi vlak water spot, van 1 tot 1,5 meter diep een gedeelte voor golrijden,met een onderligend rif dat mee zakt en stijgt met eb en vloed, met altijd mooiste  golven om daar alle evenementen te organiseren, een groot resort er bij, PKRA, Redbull KOTA, noem het maar op.  en een gedeelte voor beginners,  met totaal plek voor 1000 kiters, maar dat moet dan geen gevolgen hebben voor de rest van de spots en zo werkt dat vaak niet. hahahaha een kitewalhala, en je betaald 1 euro voor een dagje, op het strand met parkeren er bij.... hahahahaha,   
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.