Dan toch maar een stichting `KITEHULP`

Taco.

Berichten: 629
Antwoord #25 September 01, 2006, 05:56:13
edit2Rapporteer  
Iedereen maakt wel eens een foutje daar is niks mis mee. (stom, gebeurt niet nog een keer). Het zijn de klungels en de lui die zichzelf overschatten die het probleem zijn. Terwijl het allemaal zo simpel is. Wees gewoon voorzichtig. Simpel: niet kloten op het strand, condities in de gaten houden, kite omhoog = gelijk het water in, en altijd de ruimte opzoeken. Dan kan er echt weinig misgaan....
Le Coq
Gast
Antwoord #26 September 01, 2006, 14:59:36
edit2Rapporteer  
vincentt..... toch geen familie van....

Scherp!!   ThumpsUp
kentyman

Berichten: 2093
Antwoord #27 September 01, 2006, 19:52:54
edit2Rapporteer  
Ik ben het eens met KiteDemon, kiten doe je op eigen risico, mensen moeten zelf hun veiligheid in de gaten houden en zorgen dat ze goed getrained / geinformeerd / uitgerust zijn etc.

Ik denk wel dat er nog veel verbeterd kan worden aan de verstrekking van informatie aan beginners. Elk jaar komen er weer nieuwe kiters bij die na 1 lesje met hun eigen gear gaan lopen klooien terwijl ze zich nog niet volledig bewust zijn van alle gevaren. Als je regelmatig op kitehigh komt of je kent meer advanced kiters of instructeurs dan zul je meer over veiligheid weten, maar de meeste beginngers hebben geen instructeurs in hun vriendenkring en kennen sites als kitehigh niet.
Het lijkt mij dat kitescholen en de NKV hier een rol kunnen spelen: betere voorlichting voor beginnende kiters. Kitehigh speelt hier ook al een goede rol in maar zou misschien nog meer naamsbekendheid mogen krijgen?

Verder heeft de NKV nu geloof ik 750 leden, terwijl er makkelijk 10x zoveel kiters zijn in Nederland. Hoe meer leden de NKV heeft hoe steviger ze staan in onderhandelingen met gemeentes enzo dus aan iedereen die wel kite maar nog niet lid is: WORDT LID! :-)
robin..

Berichten: 1511
Antwoord #28 September 01, 2006, 22:22:06
edit2Rapporteer  
he buur top ideeeeeee
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #29 September 01, 2006, 23:26:23
edit2Rapporteer  
Iedereen moet verantwoordelijker worden, materialen worden beter, allemaal les nemen en niet lidgeld willen betalen voor een club, en surfen is vrijheid, niet meer regels etc etc. Dan blijft nog steeds het feit hangen, dat we het tegemoet zullen zien dat er steeds meer stranden worden gesloten.

Dus ik heb tot nu toe nog geen oplossing gezien.

Let wel; al;s je straks d.m.v. dit systeem van vergunningen op de binnenwateren weer kunt varen, bespaart je dat enorm veek reiskosten.
Want ik ken genoeg mensen die van Oost-nederland reisen, zo`n 2 uur of meer, en op benzine kost dat incl. andere kosten, min 50 euro. Heb je dus een `club`in de buurt, dan mag die er dus ook wel 20 euro per keer voor vragen. Reken ik nu krom of niet?

Ook werd er gezegd dat je hier een precendent mee maakt, kortom, maak geen slapende honden wakker. Maar, let wel; wij zitten te slapen. En de ambtenaar sluit geeuwend de 1 na de andere spot, en die worden niet zomaar weer geopend, tenzij dus misschien met vergunningen.

Nogmaals, komen wij niet met een alternatief, de ambtenaar is niet creatief, en sluit definitief, al onze spots, als het zo doorgaat.

Wil je vrijheid van surfen, ga dan zuidwaarts, Belgie en zo, maar onze spots zijn prachtig, maar ik heb het ideen dat we de kop in het zand steken.   

Wie heeft er nog een creatiever idee?

Bijvoorbeeld de staat `KITE-FANTASIA-LAND`stichten? Met een laag belastingtarief voor kiters?
Buiten de territoriale wateren van Ned. een vlot bouwen, met wat bitches om onze kites op te laten en een grote luchtpomp voor onze kites.
What more we need?
Kondor 11

Berichten: 611
Antwoord #30 September 02, 2006, 01:32:08
edit2Rapporteer  
 (cry_kitesmiley) (cry_kitesmiley) (cry_kitesmiley) waarom  op zo'n mooie spot lopen klungelen (cry_kitesmiley) (cry_kitesmiley) (cry_kitesmiley)
diederik

Berichten: 908
Antwoord #31 September 02, 2006, 02:36:41
edit2Rapporteer  
Tja Wimt je zegt het al...er wordt veel geprobeerd, maar het haalt allemaal niets uit, ik ben na veel nadenken (en ja ik ben zeeeeeer dom) tot de enige optie gekomen...TOTALE ANARCHY FUCK DIE AMBTENAAR.

Dit zeg ik niet zonder reden, heb het met meerdere mensen/instanties via legale ambtelijke wegen geprobeerd...ellelange procedures, kastje naar de muur, eeuwige discussies met verschillende belangenverenigingen en dat allemaal om een stukje water ter grote van een postzegel waar iedereen plezier van kan hebben  De staat en haar eeuwige drang naar economische vooruitgang wint toch (aanleg 2e maasvlakte om de centen en wereldstatus van haven r'dam, door natuurverlies compensatie op voormalig autostrand en de recreant piest naast de pot).....einde is zoek dus kitehigh ik doe niet meer mee aan al die shit!
Buur

Berichten: 989
Antwoord #32 September 02, 2006, 06:32:05
edit2Rapporteer  
NKV zoek nog mensen voor PR... misschien i.s.m. kitehigh en hanglos
huib

Berichten: 453
Antwoord #33 September 02, 2006, 16:56:48
edit2Rapporteer  
Ik had mijn kite op het strand liggen, en zand erop gedaan. Ik had nog niet in de gaten, dat de LE lek was.
Daardoor kreeg de wind  na een tijdje grip op de kite, en ik erachteraan rennen. Het strand is daar erg breed, en voor de duinen kreeg ik de 5de lijn te pakken.
Die brak, en de kite rolde over de duinen heen.

Wim,
Al heeft iedereen verzekeringen, lidmaatschappen van alle mogelijke belangenverenigingen etc. Domme dingen kan iemand nog steeds doen. En nu lees ik voor de zoveelste keer dat er aan jouw kites iets kapot gaat. Een kapotte LE kan gebeuren, maar een gebroken 5de lijn? Dit soort dingen overkomt jou veel te vaak. Dus geef ik je een gratis advies als verantwoordelijke medekiter: zorg dat je spullen in orde zijn! Geef je geld uit aan veilige spullen, op tijd nieuwe lijnen etc. Koop je gewoon een keer wat minder epoxy. Ga gewoon kiten en probeer niet steeds de slimste van het strand te zijn.
Jolly Jumper
Gast
Antwoord #34 September 03, 2006, 02:45:20
edit2Rapporteer  
Huib heb gelijk check gewoon je spullen op tijd en loop in ipv naast je schoenen Joepie
En Buur fuck je NKV, dat k@#$ clubje bakt er toch nix van ThumpDown ThumpDown ThumpDown ThumpDown ThumpDown ThumpDown ThumpDown ThumpDown Altijd maar achter in de lijn staan bij die ambtenaren, doe eens gek en loop gewoon eens die gesloten deur door en zorg eens voor dat spots open komen. Verschuil je niet achter de lange procedures van ons rechtsysteem, als je je huiswerk goed zou doen zou de NKV veel meer kunnen bewerkstelligen. Waarschijnlijk KITEN jullie gewoon teveel en houden je niet bezig met onze belangen.
DUS BIJ DEZE BEDANKT

AT YOUR SERVICE loser
~Dirk~

Berichten: 633
Antwoord #35 September 03, 2006, 03:52:43
edit2Rapporteer  
@ Jolly Jumper
Ik neem aan dat je wel lid bent, of ben je er zo een die lekker loopt te zeiken zonder zelf er ook maar iets aan bij te dragen.
In dat geval ben jij dus niet de gene die kritiek kan/mag hebben op de NKV.
Ben je wel lid, ga je dan snel aanmelden als vertegenwoordiger en laat ze zien hoe het wel moet
dow123
Gast
Antwoord #36 September 04, 2006, 05:03:09
edit2Rapporteer  
Jongens meestal vind ik de posts van wim echt volkomen bullshit maar deze keer vind ik het gros van de reacties veel idioter. Ondanks dat hij er komt met een enorme omweg is het punt dat er b.v meer pos. media aandacht en rechtshulp moet komen helemaal zo slecht nog niet. Ook moet er wel degelijk gedacht gaan worden aan b.v het verplicht stellen van iko o.i.d om veiligheid op de spots te kunnen waarborgen. Een soort van "strandopzichters" die de boel in de gaten houden en een steentje bijdragen zou op de drukkere spots ook geen slecht idee zijn. Als hierbij ook een bootje of jetski te realiseren valt dan wil ik hier graag een paar euro voor betalen. Dat men alleen maar reageert met ach wimt wat een bullshit vind ik een beetje jammer en populair gedrag.
@Diederik, je opmerking is erg fout geplaatst, het is zeker niet zo dat iedereen in Nederland die kitesurfd verzekerd is tegen letsel bij 3e. Vrijwel alle verzekeringen hebben hun limiet bij vliegers tot ongeveer 2m2 en daarna word het een gevaarlijke sport die je bij b.v het NKV of bij IKO bij kan verzekeren. Doe je dit niet en je raakt een strandgast of wie dan ook mag je je leven lang je portomonnee trekken. Jij liever dan ik. Laat het duidelijk zijn dat er soms wel eens wat meer nagedacht mag worden. greetz Dow
huib

Berichten: 453
Antwoord #37 September 04, 2006, 18:01:36
edit2Rapporteer  
Ook moet er wel degelijk gedacht gaan worden aan b.v het verplicht stellen van iko o.i.d om veiligheid op de spots te kunnen waarborgen. Een soort van "strandopzichters" die de boel in de gaten houden en een steentje bijdragen zou op de drukkere spots ook geen slecht idee zijn. Als hierbij ook een bootje of jetski te realiseren valt dan wil ik hier graag een paar euro voor betalen.

Pfffff.... aandacht voor veiligheid is prima maar ik zou toch graag zien dat kiter onderling hun verantwoordelijkheid nemen. En dan geen vereniging of zo, maar gewoon elkaar aanspreken op verkeerd gedrag.

Even 3 simpele voorbeelden: (1) je helpt iemand z'n kite op te laten en de LE is veel te zacht (gebeurt elke week wel een keer). (2) Een beginner heeft z'n lijnen verkeerd staan of trekt te hard aan de bar en de kite valt telkens achteruit in de branding. (3) Kiters in het vogelrustgebied bij de Slufter. Alledrie dingen waarbij jij als (ervaren) kiter iemand rustig kan aanspreken op zijn gedrag.  En dus niet iemand z'n kite zo maar weer de lucht in helpen, en denken dat hij z'n eigen problemen wel oplost.

Ik vind het erg lekker dat ik gewoon naar het strand kan rijden en kan gaan kiten. Op het moment dat ik zelfs op relatief rustige plaatsen zoals de Slufter of op Wijk aan Zee een pasje moet laten zien en/of me aan moet melden bij een opzichter.... dan gaat voor mij de lol er wel af. Op een drukke spot zoals Noordwijk kan ik het begrijpen maar niet te ver doorvoeren graag.

En wat betreft die posts van Wim. Hij kan een zinvol punt maken maar jammer genoeg was het dit keer voor de zoveelste keer ingegeven door een stommiteit van hemzelf. Als je zo vaak materiaalpech hebt, en daar op het forum uitgebreidverslag van doet, zou je toch een keer moeten leren dat je beter een paar centen uit kan geven aan goede veilige spullen, dan voor dat geld de zoveelste uitvinding in elkaar te knutselen.
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #38 September 06, 2006, 01:40:07
edit2Rapporteer  
Het enige zinvolle komt van dow123, een strandwacht.

Hoe organiseren we dit?


Want met uitspraken als `fuck de ambtenaren, kom je er niet`.

In America of bijv. Spanje is men veel strenger. Bijna de hele Spaanse kust is verboden. 

Iemand kite in Rosa, Noord-Spanje. 75 m strand voor kiters, en wie erbuiten startte, kon een boete krijgen van 3000 euro.


Mijn spullen zijn wel eens stuk, maar dat levert geen risico op
De uitvindingen zijn vaak bedoeld voor veiligheid, en dan speciaal voord de low-budget man, zoals ik.
Heb je geld zat, dan koop je je veiligheid in de winkel.
Ben je starter, of minder bedeeld dus, dan is bijv. zo`n zelfbouw bow geen slecht idee.
Want beter zo`n kleinere kite erbij, dan telang klooien met je te grote kite bij teveel wind.

Want de meeste ongelukken gebeuren door een te grote kite.
En door die grotere kracht, van die te grote kite, zijn de gevolgen van fouten, veel groter.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.