wind zondag niet te doen voor beginner?

T]-[0/\/\@S

Berichten: 215
September 03, 2006, 04:11:08
edit2Rapporteer  
hee, ik zag dat het flink gaat waaien zondag niet te doen voor beginners.. ?
D.D

Berichten: 1561
Antwoord #1 September 03, 2006, 04:20:46
edit2Rapporteer  
Het licht eraan wat voor een kite je hebt, meestal zijn de kleinere maten sneller en dus minder geschikt voor beginners
lennart

Berichten: 1167
Antwoord #2 September 03, 2006, 04:44:01
edit2Rapporteer  
NEE NIET DOEN  gaat echt hard waaien !! en dan is een kleine kite niet leuk voor beginners
Harry Vogelezang
Gast
Antwoord #3 September 03, 2006, 04:46:16
edit2Rapporteer  
Hi Maarten ,

Morgen is niet te doen voor een beginners ook met kleinere maten kite! NIET DOEN.....

Mijn kitesurf lessen gaan ook niet door ook met kleinere bow kites dat is niet veilig!

Ciao
Harry
www.kitesurfschool.nl loser
wasbeer

Berichten: 432
Antwoord #4 September 03, 2006, 05:25:17
edit2Rapporteer  
ik vindt het geweldig om iemand idd goed op weg te helpen ivm te veel wind maar ik heb uit goede bronnen dat de wind morgen zwaar overschat wordt dus je kan eigenlijk gwn naar strand gaan en als het een tijdje gwn lekker waait(dus zeker geen vlagen ofzo) kan je nog eens kijken of er meer mensen zijn die kiten en daar nog eens advies vragen.
T]-[0/\/\@S

Berichten: 215
Antwoord #5 September 03, 2006, 05:27:28
edit2Rapporteer  
bedankt .. ik check gwoon de strand cam en check hoe gek de wind is.
Kleur kiter
Gast
Antwoord #6 September 03, 2006, 05:35:21
edit2Rapporteer  
Ben zelf ook een beginner maar waarom die bemoeizucht? Kan ik en andere beginners zelf soms geen gezond verstand gebruiken om te beslissen om wel of niet te gaan kiten.
Hoe deden jullie dat zelf toen je net begonnen, bleven je ook aallemaal aan de kant zeker.
Nee, maar nu lopen mekkeren over beginners, terwijl velen hetzelfde gedaan hebben in het begin. Wijs eens wat anders met dat vingertje. loser
T]-[0/\/\@S

Berichten: 215
Antwoord #7 September 03, 2006, 05:38:38
edit2Rapporteer  
Ga jij morgen het water op ?
Joris

Berichten: 1631
Antwoord #8 September 03, 2006, 05:48:33
edit2Rapporteer  
Uhm "Kleur kiter", goed dat je je even speciaal hebt geregistreerd voor deze reactie, maar iemand vroeg als beginner of het verstandig was het water op te gaan morgen, en daar geven wij onze (niet bindende) mening over. dus ik zie het probleem niet helemaal.

Om even op het onderwerp terug te komen, inderdaad even op webcams en online weerstations kijken hoe de wind is, dan kan je altijd nog bepalen of het zin heeft. En dan op het strand gewoon aan iemand die van het water af komt vragen hoe het is.

Sterkte Wink


*bid voor windkracht 6+*
T]-[0/\/\@S

Berichten: 215
Antwoord #9 September 03, 2006, 05:49:46
edit2Rapporteer  
ff ander half uurtje rijden om te vragen hoe het is  (grinnik_kitesmiley)
Gaan we doen  Joepie
hagaer

Berichten: 133
Antwoord #10 September 03, 2006, 05:50:31
edit2Rapporteer  
tuurlijk ga ik het water op
beginners gaan afzeiken..... euhm nee
als een beginner de juiste maat heeft voor z'n kite waarom mogen ze het nie proberen
gevaarlijk ja.
ze gaan rap genoeg op hun bek en zien dat ze de wind nog niet aan kunnen
het spreekwoord luid: aldoende leert men!
kite al meer dan een jaar en heb ook in die wind willen proberen
het is nie aan te raden maar als je geen overdreven toeren uithaald en anderen houden je in de gaten kan het best
ze zullen niets bijleren en zullen alleen maar afzien
groeten hagaer
T]-[0/\/\@S

Berichten: 215
Antwoord #11 September 03, 2006, 05:54:05
edit2Rapporteer  
heb een 12m octane doen of laten ?
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #12 September 03, 2006, 05:58:38
edit2Rapporteer  
lekker antwoord Hagaer!!
Dus als iemand omdat hij denkt het wel aan te kunnen het water op gaat, dan moet hij dat maar doen volgens jou.
Hij heeft er de ervaring niet voor en alles gaat nu eenmaal wat extremer met harde wind.
Hij crasht dus en komt met zijn kite in jouw lijnen. jij klapt daardoor tegen een strandpaal aan en komt in een rolstoel. Nee!!! maar hij heeft er van geleerd!!

Doe ff normaal man!!!

Een beginner heeft boven de 20 knopen gewoon niets te zoeken op het water.
En neem dat gewoon aan van gevorderde kiters. Zoals Harry, die man weet waar hij het over heeft.

Conclusie: Beginners hebben met harde wind (zoals morgen) gewoon niets te zoeken op het water!!!
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #13 September 03, 2006, 05:59:10
edit2Rapporteer  
heb een 12m octane doen of laten ?

en dus helemaal niet met een 12m.
h@ns
Gast
Antwoord #14 September 03, 2006, 07:06:15
edit2Rapporteer  
he leander....een beginner heeft niets te zoeken op het water....wat een attitude...kom nou....

wellicht zie je mij morgen met mijn kite in jouw lijnen....can't wait!

h@ns




T]-[0/\/\@S

Berichten: 215
Antwoord #15 September 03, 2006, 07:24:03
edit2Rapporteer  
gaan we weer
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #16 September 03, 2006, 08:49:01
edit2Rapporteer  
stakkers, ophouden met domme antwoorden...

en hagear was sarcastisch...
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #17 September 03, 2006, 14:04:09
edit2Rapporteer  
GEEN BEGINNERSCONDITIES!!!

Overschatting van de wind okay.........maar je zou het maar onderschatten. En meestal is het een kwestie van zelfoverschatting....En buiten dat......juist die kleine nerveuze maatjes zijn bloedlink. Eén kleine verkeerde beweging met de bar, en je ligt binnen een seconde 30 meter verderop.
We hebben Ronald al verloren in dergelijke omstandigheden, en hij was een ervaren kiter en instrukteur.

Dus doe eens een keer niet eigenwijs!!!!!
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #18 September 03, 2006, 14:56:03
edit2Rapporteer  
Hangt er vanaf of je op binnenwater of op Zee cq Ijsselmeer gaat varen..  ThumpsUp
Gewoon even zelf checken... stel je voor dat je een perfecte dag mis loopt  (grinnik_kitesmiley)
Kleur kiter
Gast
Antwoord #19 September 03, 2006, 15:01:39
edit2Rapporteer  
Ik denk wel dat ik bij neeltje jans  ga varen vandaag, doe het sinds dit seizoen en met me 5 diesel denk ik dat het wel gaat met 90 kilo ik zal wel zien, als bij het oplaten blijkt dt het niet gaat kan ik altijd nog inpakken
big_ben_lair

Berichten: 795
Antwoord #20 September 03, 2006, 15:37:56
edit2Rapporteer  
deze beginner gaat op het zuidlaardermeer of de blauwestad met een 9 proberen, maar is er rap af als die windvlagen wel komen.

p.s. 96 kg
Flexifool

Berichten: 130
Antwoord #21 September 03, 2006, 15:41:29
edit2Rapporteer  
Als je het niet verrtrouwd gewoon niet het water opgaan. Laatst waren wij ook op de Brouwersdam, hadden twee 9's bij... Iedereen was bezig met 6jes en 7tjes... even gekeken en wat gegeten en gedronken en weer ingepakt (en wij kiten al weer bijna 1 jaar). Risico is soms gewoon te groot.

Gebruik je verstand en kijk om je heen!
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #22 September 03, 2006, 15:44:51
edit2Rapporteer  
om er ff nog een schepje bij te gooien. Alle zware ongelukken waar ik van af weet zijn
gebeurt met dit soort weersomstandigheden. Dus alle kiters vandaag doe voorzichtig.
Ik ga in ieder geval niet.
Seb123
Gast
Antwoord #23 September 03, 2006, 16:05:04
edit2Rapporteer  
Ben nu zelf ruim een jaar bezig en ik heb zelf ook een paar keer met te weinig wind aan het water gestaan (terug naar huis....), ook met teveel. Was geen pretje maar dat hoort er idd ook bij, leer je ook van (weet hoe je safety's werken etc Wink). Ik denk dat iedereen het wel een keer heeft meegemaakt dat hij/zij in de problemen kwam door een inschattingsfout... maar kijk eens naar bovenstaande berichten, lijkt me duidelijk. Gebruik je gezonde verstand, gewoon niet doen vandaag!

Gr. Seb
michiel@login
Gast
Antwoord #24 September 03, 2006, 16:08:59
edit2Rapporteer  
is nu 26knopen gemeten word straks knallen met 6m
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.